Skocz do zawartości

[F11] Lusterka fotochromatyczne


vip100

Rekomendowane odpowiedzi

Jestem posiadaczem F11-stki od 5 lat i moze zabrzmi to smiesznie, ale do tej pory bylem przekonany ze w moim aucie brakuje opcji fotochromatyki w bocznych lusterkach gdyz nigdy do tej pory nie sciemnily sie. Musze tu od razu zaznaczyc ze wewnetrzne lusteko sciemnia sie prawidlowo. I tu ciekawostka, kilka dni temu jadac w trasie wieczorem zauwazylem ze obydwa lusterka jednoczesnie sciemnily sie kilkakrotnie na krotkie chwile, czyli wynika z tego ze lusterka posiadaja te opcje. I tu moje pytanie, co moze byc powodem ze nie dzialaja tak nacodzien wieczorami, gdy jedzie za mna samochod. Wiem jak to powinno dzialac gdyz w poprzednim modelu tez mialem ta opcje i sciemnianie lusterek dzialalo prawidlowo i bylo bardzo uzyteczne. Czy mial ktos podobna sytuacje i wie czym moze to byc spowodowane albo jak zdiagnozowac co moze byc nie w porzadku? Z gory dzieki za wszelkie podpowiedzi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylnia szyba jest przyciemniona oryginalnie wiec to raczej nie ma wplywu. Wewnetrzne lusterko sciemnia sie wtedy kiedy powinno czyli wieczorem i w nocy. Dlatego tak jak pisalem wczesniej jestem zaskoczony tym co stalo sie z bocznymi pierwszy raz odkad mam ten samochod i tylko dwukrotnie i teraz znowu sciemnianie na nich nie dziala.... :-(
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

podepnij się kablem w ista, o ile dobrze pamiętam możesz wymusić ściemnienie lusterka przynajmniej wstecznego (bocznych pewnie też, ale nie mam ściemnianych). Możliwe, że też da się odczytać czy są spełnione warunki do ściemnienia.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Podejrzewam, że masz jakiś problem ze stykami.

Wprawdzie nie rozkminiałem tego w BMW, ale sam dokładałem ściemniające się wkłady lusterek zewnętrznych do auta, które było wyposażone w ściemniające się lusterko wewnetrzne.

Było to auto grupy VAG.

Instalacja wyglądała tak, że sterowanie od tego masz w lusterku wewnętrznym. Tak samo czujniki natężenia światła, jeden z przodu lusterka (w BMW jest ukryty w szkle - takie kółeczko), a drugi w tylnej obudowie lusterka.

Od lusterka wewnętrznego idą kable po podsufitce i dalej słupkami A w dół do śluzy przy zawiasach drzwi i później do drzwi i do lusterek zewnętrznych.

Obstawiam, że masz coś nie tak ze stykami, albo na śluzie na wejściu na drzwi (jest tam spora kostka) albo może już w obudowie lusterka, lub poluzowały się zaciski na kablach dochodzących do wkładu fotochromatycznego.


Przyciemnianie szyb nie ma znaczenia, bo tak jak napisałem całe sterowanie jest jedno dla wszystkich lusterek. Jeśli wewnętrzne sie ściemnia to zewnętrzne też powinny.

Jeśli byłaby przyciemniona z tyłu szyba za bardzo to żadne by się nie ściemniało, chociaż można poprzez kodowanie regulować różnice natężenia oświetlenia z przodu i z tyłu pojazdu. Właśnie na potrzeby przyciemnionych szyb - oryginalne specyfikacje też są przeciez z przyciemnionymi szybami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg. schematów wygląda, że każde lusterko jest podłączone oddzielnym kablem lin do FRM (ale pod każdy kabel też są podpięte inne rzeczy). Pewności nie mam, ale myślę, że jak by był problem z połączeniem elektrycznym to by ustawianie lusterka też nie działało.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej do ściemniania masz inne kable niż do sterowania lusterkiem. Masz przecież cała wiązkę.

Chodzi mi o to, ze mogą być gdzieś problemy na linii od ściemniania a nie całej wiązki która wchodzi w drzwi. Może jedne z pinów nie siedzi dobrze (dla ściemniacza są przyporządkowane 2 piny).

A to że wg schematu idzie to do FRM to potwierdzam to co pisałem, że jest jeden serownik do wszystkich lusterek. Tylko akurat w BMW jest w FRM a nie w lusterku. No bo nie ma nawet sensu robić oddzielnie do wewn i zewn lusterek. Tylko koszta.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Raczej do ściemniania masz inne kable niż do sterowania lusterkiem. Masz przecież cała wiązkę.

Chodzi mi o to, ze mogą być gdzieś problemy na linii od ściemniania a nie całej wiązki która wchodzi w drzwi. Może jedne z pinów nie siedzi dobrze (dla ściemniacza są przyporządkowane 2 piny).

Ze schematów wynika, że nie ma ekstra linii dla ściemniacza. Lusterko ze ściemnianiem (i składaniem) pre-LCI ma 3 piny: zasilanie, masa, LIN. LCI ma 2 extra do kierunkowskazu. LIN obsługuje, ustawianie lusterka, składanie, podgrzewanie, fotochrom.

Co najwyżej w samym lusterku.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzieki za wszystkie opinie i podpowiedzi... Tez zaczynam podejrzewac ze bedzie to problem ze stykami gdzies w ktorymas miejscu. Wsyzstkie pozostale opcje lusterek, a mianowicie, skladanie, podgrzewanie, regulacja czy przekrecanie w czasie parkowania dzialaja prawidlowo. Jak znajde wiecej czasu sprawdze w pierwszej kolejnosci opisywane polaczenie w lusterku wew. oraz kostki w drzwiach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 rok później...
Odświerzę temat. Też mi przestały ściemniać lusterka zewnętrzne. Wewnętrzne ściemnia, wszystkie inne funkcje zewnętrznych lusterek działają. Czy jest bezpiecznik który je zasila lub ich sygnał? Ps. Miałem problem z keyless - uszkodzona klamka co spaliło bezpiecznik nr 2 i dodatkowo wyłączyło airbagi, ABS, ESP i silnik wszedł w tryb awaryjny. Wymienilem jeden bezpiecznik i odpiolem kostkę klamki - systemy bezpieczeństwa wróciły. Może spalił się jeszcze jakiś bezpieczmik, ale dostęp do bezpieczników jest tak słaby że pytam który sprawdzić...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.