Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Dzień dobry!


Obecnie jestem na etapie wybierania swojego pierwszego BMW i dotarłem do miejsca gdzie nie mogę się zdecydować pomiędzy X3 30i LCI a obecną generacją 3 330i XDrive. Oba miały by być w tej samej konfiguracji ..ale ja nie o tym. Ostatnio z żoną odbyliśmy 2 jazdy testowe, jedna po drugiej, najpierw X3 (przed lift) a później 3. Szukam auta na autostradę, bo jak już się gdzieś poruszam to wybieram wygodę dwu i trzypasmówek niż turlanie się bocznymi drogami, wiec testowaliśmy obydwa samochody przy 140 km\h.


Zaraz po wyjeździe z salonu przy prędkości 70-90 km\h żona jadąca z tyłu zwróciła uwagę, że w X3 na tylnej kanapie jest jakoś głośniej niż w 3. Przy 140km\h powiedziała, że miała takie same uczucie jak w naszej poprzedniej Corolli TS z 2019r - czyli tak huczało, jak by było okno otwarte. Ja siedząc za kółkiem oczywiście odczułem, że ogólnie jest głośniej przez bryłę auta, ale jako, że przody i tak są lepiej wyciszone (szyby akustyczne) nie do końca jej wierzyłem. Po zamianie miejscami okazało się że miała racje. Przy prędkości 120 km\h słychać już wyraźnie tylne nadkole a przy 140 km\h ciężko się rozmawia z kierowcą bez podnoszenia głosu. I tu mam pytanie - czy X3 tak po prostu ma z wyciszeniem z tyłu czy może to być kwestia opon albo tego, że testowaliśmy samochód na mokrej nawierzchni?


Co ciekawe po przesiadce do 3 było faktycznie ciszej na tylnej kanapie.

Opublikowano

X3 miala podwojne szyby z przodu? Moze po prostu porownales serie 3 z podwojnymi szybami do x3 ktora tego nie miala?


X3 przedlift z podwojnymi szybami na prawde daje rade, mozna spokojnie rozmawiac w srodku sporo powyzej predkosci autostradowych.

Opublikowano
Dzień dobry!


Obecnie jestem na etapie wybierania swojego pierwszego BMW i dotarłem do miejsca gdzie nie mogę się zdecydować pomiędzy X3 30i LCI a obecną generacją 3 330i XDrive. Oba miały by być w tej samej konfiguracji ..ale ja nie o tym. Ostatnio z żoną odbyliśmy 2 jazdy testowe, jedna po drugiej, najpierw X3 (przed lift) a później 3. Szukam auta na autostradę, bo jak już się gdzieś poruszam to wybieram wygodę dwu i trzypasmówek niż turlanie się bocznymi drogami, wiec testowaliśmy obydwa samochody przy 140 km\h.


Zaraz po wyjeździe z salonu przy prędkości 70-90 km\h żona jadąca z tyłu zwróciła uwagę, że w X3 na tylnej kanapie jest jakoś głośniej niż w 3. Przy 140km\h powiedziała, że miała takie same uczucie jak w naszej poprzedniej Corolli TS z 2019r - czyli tak huczało, jak by było okno otwarte. Ja siedząc za kółkiem oczywiście odczułem, że ogólnie jest głośniej przez bryłę auta, ale jako, że przody i tak są lepiej wyciszone (szyby akustyczne) nie do końca jej wierzyłem. Po zamianie miejscami okazało się że miała racje. Przy prędkości 120 km\h słychać już wyraźnie tylne nadkole a przy 140 km\h ciężko się rozmawia z kierowcą bez podnoszenia głosu. I tu mam pytanie - czy X3 tak po prostu ma z wyciszeniem z tyłu czy może to być kwestia opon albo tego, że testowaliśmy samochód na mokrej nawierzchni?


Co ciekawe po przesiadce do 3 było faktycznie ciszej na tylnej kanapie.

 

to logiczne, że sedan jest cichszy niż suv - chodzi o kształt bryły i opływy powietrza

Opublikowano
X3 miala podwojne szyby z przodu? Moze po prostu porownales serie 3 z podwojnymi szybami do x3 ktora tego nie miala?


X3 przedlift z podwojnymi szybami na prawde daje rade, mozna spokojnie rozmawiac w srodku sporo powyzej predkosci autostradowych.

to logiczne, że sedan jest cichszy niż suv - chodzi o kształt bryły i opływy powietrza

 

Wszystko się zgadza, ale mi chodzi o hałas na tylnej kanapie na który nie mają wpływu podwójne szyby z przodu. Konkretniej - czy ktoś z was zauważył huczące nadkole jadąc jako pasażer na tylej kanapie z prędkościami autostradowymi?

Opublikowano

W sedanie jestes szczelniej odgrodzony od przestrzeni bagazowej i nadkoli jednoczesnie, dlatego suv bedzie z definicji glosniejszy.

Plus: skoro auto na autostrady to ponownie sedan bedzie lepszy - lepsze trzymanie, nizsza bryla, wiec mniej podatna na podmuchy boczne. No i trojka to jakby nieco nowsza konstrukcja…

Opublikowano

O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

Opublikowano
O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

 

Aktualnie SUV-y to już bardziej nie auta w teren, ale właśnie pojazdy mające dać wyższy komfort podróży a przy okazji dające możliwość wjechania gdzieś, gdzie standardowe samochody nie wjadą. Ta szala teren/komfort coraz bardziej się przechyla.


Ja super chwalę sobie jazdę autostradami w SUV-ie - siedzisz wyżej, masz więcej miejsca dla kierowcy/rodziny, jest bezpieczniej z racji masy/gabarytów, nie rażą Cię światła innych samochodów, a do tego jest super cicho (przynajmniej w X5). Aktualnie ciężko byłoby mi wrócić do nie SUV-a, a zdecydowana część mojej jazdy to właśnie autostrady.


Oczywiście - samochód więcej pali, ale tutaj jak rozumiem rozmawiamy o komforcie i ogólnej jakości połykania kilometrów.

  • Lubię to 1
Opublikowano

Na mokrym jest głośniej, może X miał run flat, czy była zasłonięta roleta?

Ja akurat wykonałem ruch SUV -> GT i na razie bardzo się cieszę.

Opublikowano
O to mi właśnie chodziło....

Suv to z definicji nie jest stworzone jako połykacz autostradowych kilometrów.

Chociażby większe lusterka czy większy prześwit powodują większy hałas

 

Aktualnie SUV-y to już bardziej nie auta w teren, ale właśnie pojazdy mające dać wyższy komfort podróży a przy okazji dające możliwość wjechania gdzieś, gdzie standardowe samochody nie wjadą. Ta szala teren/komfort coraz bardziej się przechyla.


Ja super chwalę sobie jazdę autostradami w SUV-ie - siedzisz wyżej, masz więcej miejsca dla kierowcy/rodziny, jest bezpieczniej z racji masy/gabarytów, nie rażą Cię światła innych samochodów, a do tego jest super cicho (przynajmniej w X5). Aktualnie ciężko byłoby mi wrócić do nie SUV-a, a zdecydowana część mojej jazdy to właśnie autostrady.


Oczywiście - samochód więcej pali, ale tutaj jak rozumiem rozmawiamy o komforcie i ogólnej jakości połykania kilometrów.

 



Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

 

Z tyłu?? Z przodu w x5 jest naprawdę cicho ale z tyłu już nie.

Opublikowano

Zgadza się, postęp jest. Natomiast limuzyna tej samej klasy zawsze będzie cichsza i bardziej komfortowa w trasie, zwłaszcza przy wysokich prędkościach .

 

Nie zgodzę się - dostaję czasami zastępcza 5kę na czas przeglądów, etc. i w X5 jest ciszej i bardziej komfortowo przy prędkościach 140-160.

 


To jest znowu kwestia pewnie kulkunastu zmiennych typu wielkość felg, model opon, czy zderzaki mpak itp. Ja pisałem o generalnej zasadzie. Jeszcze nie jechałem susem, który przy 200 km/h jest w środku cichy, a limuzynami tak

Opublikowano
Generalne zasady sie zmieniaja tak jak i samochody ;). Ja odnosze sie konkretnie do tych modeli - Nie piszę tego jako teoretyk, tylko praktyk ;). X5 to pierwsze auto gdzie prędkości 180 (w DE oczywiście) są jak najbardziej podróżnymi i wydają sie jak 20-30 mniej w 5ce. I z kim nie jadę, pierwsze słowa na autostradzie to zawsze ‚kompletnie nie czuć prędkości’. Mam benzynę, co pewnie tez nie jest bez znaczenia jeśli chodzi o hałas.
Opublikowano

Woo nie spodziewałem się tylu odpowiedzi :)


Generalnie po przeczytaniu waszych odpowiedzi i rozmowie z ze znajomym, który jechał jako pasażer dłuższą trasę w X3 M Competition obraz jaki mi się rysuje jest taki - SUV jest spoko, ale tylko z podwójnymi szybami i tylko w tedy gdy siedzi się z przodu. Z tyłu komfort jest znacząco gorszy.. i to wcale nie ułatwia mi wyboru :D


Swoją drogą, to czego nie napisałem w pierwszym poście to fakt, że 3 którą testowaliśmy i którą rozważam jest w wersji Touring. Więc gabarytowo jest to to samo co X3 tylko 20cm niższe - stąd moje zdziwienie, że w środku na tylnej kanapie aż tak czuć różnicę w wyciszeniu.


No i z ciekawostek.. pytanie czy cokolwiek się zmienia w tej kwestii w LCI..

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Testowałem ostatnio iX3 na autostradzie i byłem akurat pozytywnie zaskoczony wyciszeniem. Subiektywne wrażenie miałem takie ze prawie tak cicho jak w mojej X5 (testowałem 140-160), a X5 jest bardzo cicha, zdecydowanie bardziej niż poprzedni f11. Zgadzam się z BigCactus ze X5 wydaje się cichsza niż g30 i jazda autostradami to wielka przyjemność i mniejsze zmęczenie (także te gabaryty, światła, lepsza widoczność) robią swoje. Suvy zrobiły ogromny postęp, bo f15 mnie negatywnie zaskoczyło znaczącym hałasem na autostradzie.


Jeśli chodzi o hałas z tylu to może subiektywne odczucie było i sam odpowiedz sobie na pytanie czy to realny problem. Ja w poprzednim aucie ani razu z tylu nie jechałem, a dla dzieci stały szum na trasie może nie być tak męczący. Małe większość trasy przesypiają a większe głównie w słuchawkach jeżdżą.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.