Skocz do zawartości

BMW f11 nivo opada po odpaleniu auta


Bart530df11

Rekomendowane odpowiedzi

Witam. Jak wyżej auto po nocy, po odpaleniu silnika opada całkiem jak już się napompuje to do następnego odpalenia trzyma. Poduszki wymienione (arnott), zawor również (wabco), kompresor działa, ISTA nic nie pokazuje, sterownik zresetowany, problem dalej występuje macie nakies pomysly co to moze byc ? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tryb transportu i kalibracja zrobiona. Wszystko jest szczelne, oprócz tego czujniki poziomu świateł też sprawdzone, po uśpieniu auta po zamknięciu i odpaleniu impreza się znów zaczyna, ręce opadają zostaje tylko sterownik ale nie widzę na forum żeby ktoś wcześniej miał z samym sterownikiem problem.. jakieś pomysły? Pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Tryb transportu i kalibracja zrobiona. Wszystko jest szczelne, oprócz tego czujniki poziomu świateł też sprawdzone, po uśpieniu auta po zamknięciu i odpaleniu impreza się znów zaczyna, ręce opadają zostaje tylko sterownik ale nie widzę na forum żeby ktoś wcześniej miał z samym sterownikiem problem.. jakieś pomysły? Pozdrawiam

Dobrze rozumiem, że po odpaleniu auta, obniża się, potem do razu pompuje?

pomysł:

Odłącz bezpiecznik od sterownika i zostaw na noc. Spróbuj odpalić rano. Wyłącz auto i podepnij bezpiecznik, odpal.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam

Ja mam też problem z nivo, wymieniłem obie poduszki bo przepuszczały powoli, było dobrze jakiś miesiąc. Ostatnio odpalam auto opadło i nie chciało się podnieść, kompresor chodzi i niby pompuje ale auto się nie podnosi. Przejechałem kawałek bez tylnej amortyzacji bo musiałem wrócić. Później odpaliłem i się podniósł normalnie i było kilka dni ok. Dziś znowu po odpaleniu opadł i mimo iż kompresor chodzi auto się nie podnosi.

Jutro zajrzę znowu tylko tak w sumie nie wiem za co się teraz zabrać

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakładając, że poduszki i kompresor są ok pozostaje jeszcze kwestia przewodów.

Te wężyki są plastikowe i przy montażu nowych poduszek mało kto dobrze to robi.

W poduszkach i kompresorze są takie połączenia śrubowe, w które się wciska przewody i nie rozkręca przy montażu.

Warto je wymienić na nowe. Kosztują kilkanaście zł.

Dodatkowo przed złożeniem sprawdza się i ew. odcina kawałek tego przewodu żeby było szczelne.

Sprawdź czy tam nie uchodzi powietrze. Można do tego celu użyć piany takiej jak do sprawdzania instalacji gazowej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

bbmw

A gdy musiałem spuścić powietrze do wymiany i odkręciłem ten przewód przy rozdzielaczu to przy ponownym montażu mam wkręcić nakrętkę i prężniej wcisnąć wężyk? Czy z już wciśniętym wężykiem wkręcać? Masz link do tych końcówek i ewentualnie do przewodu żeby nowy wstawić?

Kompresor jak włączyć tzn jak wywołać jego włączenie by np sprawdzić szczelność układu? Jest taki sposób by zawsze działał bo otwarcie drzwi nie zawsze włącza

Dziwi mnie jeszcze to, że auto stoi i trzymają poduchy 2-3dni a jak wsiądę i odpalę auto to opada, czemu? Co odpowiada za to by po napompowaniu trzymało powietrze? Jest coś a`la zawór zwrotny?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Z tego co się orientuje to właśnie na kompresorze jest ten zawór. Z niego wykręcałeś te wężyki.

U mnie jak auto stoi to trzyma. Dopiero po odpaleniu silnika system zaczyna działać.

Przewody - mało prawdopodobne żeby były wadliwe.

Sprawdź szczelność połączeń. Nr czesci to 37 22 1 092 403.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No u mnie jak stało to właśnie też trzymało bo jestem już trochę wyczulony na to i patrzyłem zanim wsiadłem więc można zaryzykować stwierdzenie że połączenia są szczelne. Dopiero jak odpaliłem to opadło hmm taka "wolna myśl" może jak po odpaleniu silnika system nivo zaczyna działać i probuje dopompować ewentualnie do zadanego ciśnienia to może wtedy ten zwrotny puszcza i wtedy to co nabija kompresor od razu puszcza ten zwrotny i to powietrze nie idzie w poduchy???
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem nadal występuje dokładnie jak u kolegi, oprócz tego jak to napompuje przez kompa i wyjme przekaźnik to tydzień bez problemu jeździłem czekając na ten elektrozawor do rurek .. A więc poduszki nowe, połączenia trzymają, elektrozawor wymieniony jedynie co mi podpadlo przy suszeniu tego wypełniacza kompresora ( kuleczki ) .. na samym kompresorze jest też jeden elektrozawor 442 051 025 wiecie za co on jest odpowiedzialny? Kończą mi się pomysły, pozdrawiam
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi z tym samym problemem. Zawór o którym wspomniałem jest odpowiedzialny za mierzenie cisnienia i ewentualne spuszczenie nadmiaru powietrza, możliwe że się zacina i nie domyka lub wysyła do sterownika zły pomiar ciśnienia a ten go otwiera. Zawór zamówiony jak wymienię i pomoże to dam znać...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Problem nadal występuje dokładnie jak u kolegi, oprócz tego jak to napompuje przez kompa i wyjme przekaźnik to tydzień bez problemu jeździłem czekając na ten elektrozawor do rurek .. A więc poduszki nowe, połączenia trzymają, elektrozawor wymieniony jedynie co mi podpadlo przy suszeniu tego wypełniacza kompresora ( kuleczki ) .. na samym kompresorze jest też jeden elektrozawor 442 051 025 wiecie za co on jest odpowiedzialny? Kończą mi się pomysły, pozdrawiam

Edit: spóźniłem się.

Rozumiem, że chodzi Ci o 2 z rysunku poniżej. To zawór spustowy.

EAJ1ONxO

1 2-pin plug connection for discharge valve

2 Discharge valve

3 Air drier

4 Compressor

5 3-pin plug connection for solenoid valve block

6 Solenoid valve block

7 2-pin plug connection for electric motor

8 Electric motor

Edytowane przez adam111
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Do kolegi z tym samym problemem. Zawór o którym wspomniałem jest odpowiedzialny za mierzenie cisnienia i ewentualne spuszczenie nadmiaru powietrza, możliwe że się zacina i nie domyka lub wysyła do sterownika zły pomiar ciśnienia a ten go otwiera. Zawór zamówiony jak wymienię i pomoże to dam znać...

Podobno te zawory potrafią rdzewieć i nie trzymają, ale objawy chyba są inne. A myślałeś nad wymianą sterownika EHC? tym bardziej, że używany sterownik kosztuje nawet poniżej 50pln. Co jak na BMW jest kwotą wręcz niespotykaną:)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak chofzi o numer 2.

Zawór tak czy siak już zamówiłem i wydaje mi się że to jego sprawka( przy wyciaganiu wyglądał mi na zakamieniony lub coś w tym stylu) oprócz tego sterownik moim zdaniem działa poprawnie bo gdy auto opada ten próbuje go dopompowac ale kompresor chodzi A auto się nie podnosi :/ więc stawiam że poprostu zawór jest non stop otwarty, lecz tak jak mówisz jak wymiana zaworu nie pomoże to zostaje mi EHC :| bo wszystko inne już będzie wymienione..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Tak chofzi o numer 2.

Zawór tak czy siak już zamówiłem i wydaje mi się że to jego sprawka( przy wyciaganiu wyglądał mi na zakamieniony lub coś w tym stylu) oprócz tego sterownik moim zdaniem działa poprawnie bo gdy auto opada ten próbuje go dopompowac ale kompresor chodzi A auto się nie podnosi :/ więc stawiam że poprostu zawór jest non stop otwarty, lecz tak jak mówisz jak wymiana zaworu nie pomoże to zostaje mi EHC :| bo wszystko inne już będzie wymienione..

 

Co to za zawór? Podasz producenta i numer części?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam

Chciałbym się Pana poradzić bo widzę że wymieniał Pan zawór spustowy.

U mnie taka sytuacja: zbyt późno zabrałem się do wymiany nieszczelnej poduszki i zajechałem kompresor. Wymieniłem później obie poduszki na raz i założyłem kompresor używkę. Ładnie pompuje i trzyma tylko jest jedno "ale". Po każdym napompowaniu wyskakuje błąd "regulacja wysokości zawieszenia" i auto stoi troszkę zbyt wysoko. Jak później się trochę pojeździć komunikat ginie, autko wróci do normalnej wysokości i jest od aż do ponownego załączenia kompresora. Byłem u kolegi co ma kompa do BMW i jak wejdzie w opcje regulacji zawieszenia to po kliknięciu co trzeba auto idzie w górę aż miło ale jak kliknie by obniżyć to jest tylko takie "cyk" ale brak reakcji.

Wnioskujemy że zawór spustowy się zepsuł.

Może Pan podać link gdzie Pan kupił i odnieść się jakoś do naszej diagnozy, czy może jest jeszcze coś innego co może być przyczyną w/w objawów ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Weź wyjmij ten zawór i go rozruszaj jakimś WD, tam się iglica zaciera. Zobaczysz jak mu podepniesz impuls na krótko czy działa i się rusza. Zobaczysz czy to pomoże, najwyżej kupisz nowy za trzy stówy jak będziesz mieć pewność, niema dużo roboty by go wyjąć.

Ewentualnie przecież z tamtego kompresora przełóż skoro kupiłeś inna używkę.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam,

Ja mam trochę inny problem z zawieszeniem. Mianowicie czasami po zgaszeniu silnika kompresor się tak jakby zawiesza i pompuje bezustannie. Słychać jak system wypuszcza powietrze a kompresor ciągle pompuje i ani myśli się zatrzymać ;) ponad miesiąc temu został wymieniony elektrozawór i co ciekawe pomogło na miesiąc, jednak problem powrócił. Nie występuje zawsze, ale co jakiś czas. Radzę sobie na razie tak że gdy widzę że pracuje za długo to wyciągam bezpiecznik. Czasem ten bezpiecznik jest już bardzo gorący pewnie na granicy spalenia. Zastanawiam się czy nie czeka mnie wymiana kompresora? Spotkał się ktoś z takim tematem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zwróć uwagę na zielony przekaznik, może się zawiesza?

Znajduje się on koło akumulatora lub pod tylną lampą po stronie pasażera.

Jeśli wymieniał byś przekaźnik to zwróć uwagę na max. prąd pracy przekaznika...... bezpiecznik, który zabezpiecza ten układ ma 40A a przekazniki są zazwyczaj na 30A.

Inaczej, sam szukam taki przekaznik na Alle...... Niestety nie mogę znaleźć 40A.


PS.

Osobiście wyjmowałem u siebie przekaźnik , aby zobaczyć jak on wygląda od środka.

Do zdjęcia plastikowej obudowy najlepiej mieć cztery malutkie płaskie śrubokręty. Mój przekaźnik był delikatnie okopcony w miejscu gdzie pracuje zwieracz/zwora. Delikatnym pilnikiem do paznokci oczyściłem i odtłuściłem to miejsce. Takie okopcenie powoduje, że w układzie zaczyna płynąć coraz większy prąd. To najprawdopodobniej nie jest przyczyną przycinania się przekaźnika. Ja bym tu upatrywał mechaniczną awarię, może sprężyna odciągająca zwore już nie pracuje tak jak trzeba?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Kolego Mackinio2011 myślę że to może być ten rozdzielacz do którego podpinasz niebieski i czerwony wężyk od miechów (fachowo to się chyba elektrozawór nazywa).

Jak masz możliwość od kogoś podmienić na próbę to byś miał pewność, nie jest z tym tak dużo roboty.

Kolego lukas999 szukaj przyczyny bo zajezdzisz kompresor. Chyba że już tak zrobiłeś i jest ten uszczelniacz na tłoku wytarty i odkształcony i kompresor chodzi a nie może nabić odpowiedniego ciśnienia.

Lub ewentualnie jeśli sprawdziłeś to co koledzy pisali to może jeszcze zawór spustowy się zawiesza i jest ciągle w pozycji upuszczania ciśnienia ??? U mnie był ciągle zamknięty i podnosiło mi że wyglądał jak wersja audi allroad.

Kolego Davo76 dzięki za pomoc. Najpierw przeczyscilem i pomogło na miesiąc, a teraz kupiłem nowy i jest narazie ok. W nowym ten sworzeń wypadał sam a w tym starym to bez kombinerek nie dało rady go wyciągnąć. Mogłem delikatnie papierem ściernym ruszyć ale zamówiłem a później na to wpadłem i jest już zamontowany. 15 min roboty na kanale.

Dzięki jeszcze raz, mam nadzieję że to koniec przygód z tylną zawiecha na jakiś czas ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam mam problem ze swoim bmw f11 z poduszka pneumatyczna wymieniłem 2 poduszki na nowe prawa strona pompuje a lewej mi już nie pompuje czy ktoś miał taki objaw czy ktoś wie co jest nie tak ??

Po prostu weź zamień wężyki na wyjściu z zaworu, 5 minut roboty i wszystko wiesz co jest nie tak. Pewno jest wężyk przytrzaśnięty przy poduszce, ale to będzie pewne po zamianie jeśli dalej ta sama strona nie ruszy, gdyby znowu druga nie szła to coś w zaworze ale nie upustowym tylko w tym rozdzielaczu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.