Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam

Od jakiegoś czasu podczas mocniejszego przyspieszania między 1700-2000 obrotów odczuwam drgania z tylu i bardziej po prawej stronie.Jest to przy jeździe na wprost jak i podczas skręcania.

Wyglada ro tak jakbym tylnymi kołami jechał po tarce,kabina trochę drga.

Auto to 530D GT 245KM.

Gdzie szukać możliwego uszkodzenia?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najlepiej zacząć od najprostszych tematów, np. od sprawdzenia wyważenia kół.

pzdr

yaz

Opublikowano

Koła sprawdzałem i są ok.

Dziś trochę pojezdzilem więcej o dokładnie dzieje się to na każdym biegu w zakresie 1600-1800 obrotów i tylko raz.

Czyli ruszę mocniej i to się pojawi,następnie będę to powtarzał pare razy pod rząd i tego nie ma.

Po jakimś czasie znowu się pojawi.

Tak jakby cis się ułożyło

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano
Wibracje ewidentnie są z tylu auta,a dokładniej tak jakby tylne koła jechały po tarce.

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

Opublikowano

Jeśli konwerter już niedomaga, to właśnie zaczyna szarpać tyłem. Nie twierdze na 100%, ze to jest to, ale jest to wysoce prawdopodobne.

No chyba, ze masz manuala :mrgreen:

  • 4 tygodnie później...
Opublikowano

Właśnie tak próbuje skojarzyć fakty.Problem pojawił się po tzw chip tuningu.

Faktycznie po zwiększeniu dawki wtryski mogą nie domagać.

Sprawdzałem je za pomocą programu BimmerTool

1. +1.49

2. -0.85

3. -0.18

4. -0.10

5. + 0.27

6. -0.59

W silniku N57 pierwszy wtrysk jest od strony rozrządu?

Czy tak odbiegający wtrysk od innnych może powodować drgania?

Mini Cooper S R53 '06 @220 KM

BMW E87 118d '06 @ 163 KM

  • 2 lata później...
Opublikowano

Ja mam objawy tylko przy przyspieszaniu

Wciśnięty GAZ auto drży / wibruje. Odpuszczony GAZ wszystko OK

40-120km/h lekko drży

130-160km/h bardzo drży

Dotyczy to akurat F30 a nie F10 ale sądzę że rozchodzi się o te same usterki


Z innej F-ki bez objawów przełożyłem :

* koła + czyszczenie piast i felg od środka NIC NIE DAŁO

* wał z podporą i łącznikami NIC NIE DAŁO

* w Skrzyni regeneracja Konwertera mimo że jego stan był BDB - DALEJ NIC TO NIE DAŁO

* Poduszka silnika - NIC NIE DAŁO

* Półoś - DALEJ NIC

* Amortyzatory tył, niewylane, dobrze trzymają


Ktoś tam pisał w innych tematach że może to być coś z silnikiem, wtryski, rozrząd przestawiony czy cewki w benzynie


Jutro robię test na podnośniku, odpinam wal od skrzyni i testuje czy też będą wibracje, jeżeli tak to problem tkwi w silniku lub skrzynia 8hp

Niektórzy pisali też że może to być coś z mechatroniką w skrzyni " zawór Lock Up" czy jakoś tak - tego jeszcze nie sprawdzałem

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.