Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Siemka. zauważyłem, że moje Bmw przy rozruchu na zimnym silniku zakopci na niebiesko (aktualnie przy temperaturach w okolicy 0), wiec przed zimą zacząłem od regeneracji turbiny (świsty, podczas doładowania kopciła, miałem nadzieje że te kopcenie przy rozruchu to wina nieszczelnej turbiny), podczas rozruchu został dalej niebieski dym, gdy nadeszła zima ciężko odpalała, wiec dałem do mechanika na wymianę świec, lecz zauważyłem ze po tej wymianie dalej nie odpala jak powinna (ale jakby nie patrzeć jest jakaś poprawa) a kopcenie przy rozruchu dalej zostało. 3500km temu został wymieniony olej na 5W30 z ciekawości zajrzałem na bagnet a tam minimum :| Nic mi nie wiadomo kiedy odma oleju była wymieniona, wymienię ją w tym miesiącu, może ktoś miał podobną sytuacje i podzieli się rozwiązaniem. Z góry dziękuje za poświęcony czas!
Opublikowano
Dodam że sterownik od świec żarowych nie był wymieniany, zostały wymienione tylko świece żarowe. Było tylko 5 błędów, 4 z nich to świece żarowe „Świeca zarowa cylinder 1” „Świeca zarowa cylinder 2” „ Świeca zarowa cylinder 3” „ Świeca zarowa cylinder 4” ostatni błąd był coś z przepustnicą „Nie prawidłowe działanie” już dokładnie nie pamietam mam w dokumentach wydruk, bym musiał poszukać.
Opublikowano
Czy po wymianie świec błędy zniknęły - bo błąd czterech świec to często faktycznie błąd sterownia i w takiej sytuacji wymiana świec nic nie da !
Opublikowano
czajushd niestety przebieg powyżej 300 tys km silnika m47b20 może wskazywać na zużycie uszczelniaczy zaworowych. Nie musisz dolewać oleju od wymiany do wymiany? Inna sprawa że błędy 4 świec żarowych często są objawem uszkodzonego sterownika.
Opublikowano
Wykaz błędów dostałem tylko przed wymianą świec, po wymianie nie wiem czy dalej są te błędy. Na 4 tyś km dolałem ok litra. Czyli jak wymiana odmy nic nie da to znaczy, ze prawdopodobnie będą te uszczelnienia, orientujesz się jaki to jest mniej więcej koszt?
Opublikowano

Hej,

Mam dokładnie to samo. M47N2 163KM, litr na +- 4000km. Świecie, sterownik sprawne. Turbina zregenerowana w Turbo Expert. Odma NOWA oryginalna.

Niestety kopci przy rozruchu i tylko na zimnym. Tak jakby faktycznie olej gdzieś spływał... Podobno w dieslu uszczelniacze zaworowe nie mają prawa się "uszkodzić" ponieważ musiałoby dojść do przegrzania silnika, choć z drugiej strony może to faktycznie zmęczenie materiału ? Stawiałbym albo te uszczelniacze albo pierścienie tłokowe. Przebieg 320kkm Nie wiem czy się za to zabierać w dość leciwym już samochodzie. Jestem z okolic Gliwic. Polecacie dobrego mechanika co ogarnia BMW i nie odwala tzw fuszery ? Może się skusze na te uszczelniacze. Słyszałem jeszcze taka teorię, że w pokrywie zaworów jest sprężynka, która z upływem czasu może nie pracować prawidłowo i może stąd ten pobór oleju. Zauważyłem też, lecz nie zawsze, gdy chce dolać olej, korek jest dość mocno zassany i ciężko go odkręcić.

Przyznam, że dość irytujące jest to dolewanie oleju. W E46 M47 136KM nie dolewałem ani grama od wymiany do wymiany, a te robię co 10tys. km


https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=70&t=282713&start=45


Tutaj jest podobny temat. Może to turbina, mimo to, że została zregenrowana, może pierścienie. Na dobra sprawę trzeba by zajrzeć do środka.

Chyba kupię manometr i tester ciśnienia


Pozdrawiam

Opublikowano
Też tak myślę. Znacie kogoś ze Ślaska Gliwice kto to ogarnie bez zdejmowania głowicy ?
  • 3 lata później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.