Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy
Opublikowano
Jakiś dobry człowiek opisze krok po kroku jak zmienić NCS'em wyświetlany język na angielski na zegarach ? Próbowałem to kiedyś zrobić według jakiejś instrukcji z netu, ale nic mi się z nią nie zgadzało i utknąłem jak mi zaczęło wywalać okienka z czerwonym krzyżykiem. Być może mam jakiś problem z komunikacją, albo coś źle robiłem. Auto polift wiec nie działa sposób ze zmianą bezpośrednio z poziomu zegarów.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Możesz NCSem lub poczekaj na Pasofta bo nim jest dziecinnie proste, a w nawigacji jaki masz ustawiony język. Spolszczenie masz na angielskim czy niemieckim? Jak dobrze kojarzę to zmieniając w navi język zmieniasz jednocześnie w zegarach, jednak jak masz spolszczenie na niemieckim, to jak zmienisz język na angielski to zegary będą po angielsku i navi. Wtedy trzeba soft spolszczajacy na angielską wersję językową. Edytowane przez szumrak
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja u siebie zmieniłem język m.in. na zegarach, wgrywając nowy soft do navi.

Na zegarach zmieniło język na angielski, a w navi na polski. Komunikaty głosowe z navi też były po polsku.

pzdr

yaz

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Najpierw zmień w navi na angielski i zobacz czy na zegarach zmieniło, jeśli nie to ncs, odczyt zegarów, plik .trc załaduj do ncs dumny i tam sobie znajdziesz language :) zmienisz na angielski export file i ncse zalogujesz przy pomocy tego pliku i po sprawie. Jednak jestem prawie pewien że przy dużym obc zmieniając na navi zmieniasz jednocześnie w liczniku! Jak nie zapomnę to sprawdzę u siebie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jeżeli masz spolszczony czytnik, to najlepiej go wypiąć przy zmianie języka żeby nie wołał o płytę z softem. Po zmianie języka podpinasz z powrotem.

Najprościej pasoftem a NCSem przez profil indywidualny.


Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Właśnie jadę na miasto, potwierdzam że jak w navi zmieniasz język to na liczniku też się zmienia automatycznie.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Tylko, że ja nie mam w ogóle możliwości wyboru języka :cry: Nie mam takiej opcji w ustawieniach, choć pamiętam, że kiedyś była. Menu jest spolszczone.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Czasami po spolszczeniu i wybraniu języka PL opcja innych języków znika, mam u siebie tak samo i musiałem zmienić język NCSem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz sobie przypomniałem o co chodziło jak rok temu robiłem to wg takiej oto instrukcji:


1. Uruchamiamy NSC musimy stworzyć profil tak więc klikamy File-load profile - expertmode - OK

2. następnie File- Edit prifl - hasło: repxet - ok

3. wybieramy w car/key memory przycisk Individualisierung i zaznaczamy wszystkie 3 opcje czyli :

4. individualierung aktiv, kernfunktionen, trace individualizable FSW/PSW - ok

5. conistance check = sprawdza czy wszystko

6. klikamy przycisk FSW/PSW i zaznaczamy ptaszkiem FSW/PSW-Manipulate with FSW_PSW.MAN

7. wybieramy VIN/ZCS/FA (klawisz F1)

8. Wybieramy ZCS/FA f. ECU (Odczytanie danych ZCS/FA z ECU naszej Buni)

9. W okienku Choose CHASIS wybieramy E39.

10. W okienku Choose ECU wybieramy EWS i klikamy ok... po chwili wypełnią sie pola FG GM SA i VN

11. Wybieramy opcje Back F6

12. Wybieramy Car Memory (klawisz F5)

13. W tym okienku Mode of operation określa czy programujemy kluczyk czy samochód (Car Memory/Key Memory 1-4).

14. Zanim zaczniemy zmieniać ustawienia należy wybrać Read czyli F1. Przyciski sie wyszarzą na kilkanaście/kilkadziesiąt sekund a z samochodu zostaną sczytane nasze aktualne ustawienia. Kiedy przyciski znów będą czarne możemy zacząć dłubać. I tak wybieramy funkcje w środkowym okienku następnie zaznaczamy pożądana opcje w okienku prawym i wciskamy F2 take over. Nazwa funkcji do zaprogramowania wraz z pożądanym stanem pojawią sie w okienku na dole. Kiedy zmienimy juz co chcemy wciskamy F4 Broadcast i po chwili zobaczymy okienko potwierdzające ustawienie parametrów.

15. W sekcji parameter mamy stan danego parametru czyli aktiv i nicht aktiv. Literka S oznacza nam ustawienie seryjne a literka I ustawienie indywidualne.


Zmieniasz opcję sprache na english ;)


Problem w tym, że u mnie nie ma opcji sprache... Dlatego się poddałem. Jakoś mało w ogóle tych parametrów tam wyskakuje.


ncs-screen.jpg

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wygraj sobie profil (nie wiem jakie tam masz) coś typu expert mode with manipulate czy jakoś tak.

I po kolei:

F1, F3, wybierz model-E39, EWS, F6 (back), F4, ike, F4(read ECU) otworzy się okienko binarne, zamknij.

Teraz odpal NCS dummy załaduj plik.trc (z dysku C, ncs, work może jeszcze jakiś folder po drodze w każdym bądź razie w folderze work będzie ten plik.) Wybierz nadwozie E39 i teraz daj filtr by trace file.

Chwilę pomieli i wyświetli odnajdź język będzie zaznaczony aktualny język, zmień na angielski.

Na dole jest export fsw/psa i tam z listy daj że do pliku .man

Nie wyłączaj programu wróć do NCS expert

Daj F2(change job) i zmień na SG codieren

Teraz F3 i powinno się zakodować :)

Możesz odpiąć czytnik tak jak zasugerował piotr520 to może w nim się język nie zmieni.

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Dobrze, tak zrobię i oczywiście dzięki wszystkim za zaangażowanie, ale o dziwo nie mam Dummy :o Postawię INPA od początku, bo wszystko mam w krzyżackim języku, a ja niewiele z tego kumam. Spróbuję tym razem z tego zasobu

https://e46garage.pl/bmw-inpa-2020-5-0-6-ncsexpert-4-0-1-ediabas-7-3-0-spdaten-v67/


Tutaj też jest fajny, łopatologiczny poradnik NCS Dummy



Przy okazji kiedyś gdzieś wyczytałem, że ktoś ogarnął komunikaty na zegarach w języku polskim, ale robił to z licznikiem na stole. Oprócz tego są interfejsy iBus podłączane do radia typu android i poza polskimi komunikatami wyświetlają też dane z BC na radiu.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Sam się głowiłem nad polskim menu w liczniku, ale w sieci praktycznie nic nie ma na temat układów wlutowanych na płycie, a co dopiero o ich odczycie.

Inpę i inne programy oraz instrukcje możesz wziąć z tąd

https://bimmerpark.pl/inpa-f/


A NCS tu

http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?1553779-NCS-Dummy-Taking-the-expert-out-of-NCS-Expert

Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Moderatorzy
Opublikowano (edytowane)

Niestety auto mnie nie słucha :cry:

Zmieniłem sprache na english i poza tym, że zgubiło datę i godzinę to nadal mam po germańsku :evil: Navi pozostało po polsku. Nie odpinałem czytnika, bo zapomniałem. Zmieniłem też na us i bez różnicy.


dummy-language.jpg


Nie wiem dlaczego moduł wykryty pojawił się jako KMBI_E38 :?:

Edytowane przez Fuser
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Może na innym profilu spróbuj.

Jakie masz profile w NCS do wyboru?

Ewentualnie spróbuj odpiąć czytnik bo może w nim jest ustawione na sztywno germański z nakładką polskiego i blokuje zmianę języka (tak to sobie wymyśliłem)

Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zainstalowałem z tego linka co sam znalazłem i robiłem według filmu autora tej instalki INPA (e46garage.pl) On tam pokazuje, żeby wybrać profil NCS_Dummy_profile. Tak właściwie on to robi dokładnie tak jak sam opisałeś. Z tego co pamiętam to wydaje mi się, że jak jeszcze była opcja wyboru języków to polski był nałożony na GB, a DE był dodatkowo. Potem coś się pokopało... Odepnę czytnik.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Zatem, po odpięciu czytnika na zegary samoczynnie wskakują komunikaty angielskie natomiast ekran navi jest wtedy martwy. Tak ma być ? Po ponownym podpięciu wraca język DE więc wygląda na to, że to czytnik trzyma. Może należałoby jeszcze raz wgrać język polski do navi ? Ale jak to zrobić, żeby PL był w miejsce DE zamiast GB ?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Musisz softa wgrać en-pl mr.lova na chomiku ma.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Też mam od niego soft.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No i ja też mam ale do MK3, i mam do wyboru język na navi szwabski lub angielski przerobiony na pl.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jeżeli się mieści to może być na CD.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Jak się mieści na CD to tak, tylko przeczytaj instrukcję jakim programem i tam trzeba wybrać jakiś format czy coś.
Nawet zepsuty zegar dwa razy na dobę pokazuje właściwą godzinę ;)
  • Moderatorzy
Opublikowano
Mieści się, tylko brak reakcji w czytniku na płytę. Dobrze, że wypluł po naciśnięciu klawisza. Chyba muszę kupić wiadro różnych płyt i próbować po kolei. Bawiłem się tym z 10 lat temu u znajomego i jedno co pamiętam, że nie wszystkie płyty były dobre. Druga rzecz to najpierw wgram wersję OEM, bo nie da się wgrać dwa razy tej samej wersji. Ja mam 4-1/00 aktualnie.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
U siebie nagrywałem programem Imgburn na najniższej prędkości. Na płytach Sony chyba nagrywałem.
Po czterdziestce człowiek ma, trochę z osła, trochę z lwa.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.