Skocz do zawartości

M50d Koniec 2 letniej eksploatacji 0 - 50 tys.km


Fino

Rekomendowane odpowiedzi

Dawno nie zaglądałem na nasze zacne forum , jest jednak teraz okazja do napisania kilku zdań.

Pod koniec grudnia zeszłego roku nasze X5 m50d zmieniło właściciela , jego miejsce zajęło poliftowe SQ7.

M50d pochodziło z początku produkcji , odebrałem zaraz po polskiej premierze , auto konfigurowałem sam ,na na bogato ,

praktycznie wszystko z konfiguratora . Przez praktycznie cały okres eksploatacji X5 ujeżdżała głównie małżonka wokół przysłowiowego komina

+ służyło jako rodzinne auto na wszelkie wyjazdy. Zrobiliśmy przez te 2 lata równo 50 tys. km.

ZALETY :

- W końcu X5 stało się komfortowym i zwrotnym suvem ( pneumatyka i os skrętna )

- Wysoka pozycja za kierownica - super widoczność.

- Bardzo wydajny , elastyczny ( duzy moment ) , mocny i mega oszczędny silnik - średnie od nowości 11,3l co daje duzy zasieg.

Jak na ciężkie i wysokie auto na dodatek jeżdżone głównie na krótkich odcinkach , silnik zawsze w trybie sport plus i zawsze pod ciężka prawa

noga to uważam za super wynik

- dobre , wydajne hamulce , klocki wymienione raz po 28 tys. km. przód i tył , o dziwo po 50 tys. było ich jeszcze naprawdę sporo.

- Obsługa - prosta , intuicyjna .

- Fotele komfortowe - jak zawsze w BMW na super poziomie.

- Grzane podłokietniki - zona zachwycona.

- Wszystkie systemy wspomagające , dobrze działający i nie gubiący się tempomat aktywny.

- Lasery - super wyglądają i mocno świecą , ja widzę spora różnice w stosunku do zwykłych ledow.

- Wielki schowek pod podłogą bagażnika.

- Duzo miejsca na szpargały , spory schowek pod podłokietnikiem .

- Wydajne i szybko działające ogrzewanie postojowe z możliwością uruchamiania z aplikacji w telefonie.

- Wyciszenie wnętrza ( szyby akustyczne )

- Pewnie jeszcze by się coś znalazło :)


Wady :

- Dla nas największa wada to bardzo mało miejsca z tylu jak na ta klasę , wielkość i przeznaczenie auta , na szerokość ok.

( mowa głównie o osobach dorosłych )

- Brak regulacji pochylenia tylnego oparcia co w połączeniu z pozycja siedziska daje wrażenie siedzenia na stołku pod ściana ,

brak możliwości przesuwania tylnej kanapy przód/tył.

- Zbyt wysoko umiejscowiona tylna kanapa , nie wygodne wsiadanie i wysiadanie .

- Wiecznie umazane i mokre wnęki drzwi.

- Nie osłonięte drzwiami progi o które bardzo łatwo się ubrudzić ( wszyscy jesteśmy raczej wysocy )


Musze tez wspomnieć o bezawaryjności , jedyne co u mnie wymagało ingerencji to kilkukrotne programowanie i wgrywanie softu ,

zacinał się bord komputer i czasami się nie wygaszał - po zamknięciu auta świeciły się pozycje i podświetlenie środka.

W sumie nic poważnego ale wkurw......ce.

X5 nigdy nas nie zawiódł , nie było żadnych awarii wykluczających auto z eksploatacji.

Ogólnie bardzo fajne auto , zwłaszcza jak dorośli nie jeżdżą z tylu.

Sprzedało się błyskawicznie - dałem ogłoszenie - 2 dni i sprzedane i to dość drogo.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czesc Fino! Zniknąłeś rzeczywiście dość nagle i na długo.

Bardzo mnie ciekawi ile można dostać za 2 letnie X5 wiec jeśli to nie tajemnica...

Troche zdziwił mnie Twój ruch. Q7 to raczej był konkurent X5 poprzedniej generacji. Rozumiem, że był mocny lifting ale jednak fura zaprazentowana w 2014r. No i wybacz, że tak mówię

ale ten wygląd :duh: Dla mnie żadna przestrzeń na nogi z tyłu tego nie zrekompensuje mimo, że podzialam Twoje zdanie, że ciasnota z tyłu to najwieksza wada G05. Chyba nie mogłeś wytrzymać bez zmiany. Też czekam na Twoje porównanie obu samochodów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mi akurat od początku pasuje dizajn SQ7 , przed G05 mieliśmy zresztą SQ7 przedliftowe , u mnie jak pisałem wcześniej zarówno

G05 jak teraz SQ7 śmiga głównie zona + rodzinne wyjazdy.

W kwestii prowadzenia przy dużych prędkościach , osiągów , dynamiki , ogólnie jazdy w trasie , miejsca i wygody z tylu ,

komfortu Sq7 bliżej do limuzyny niż do Suva. V8 diesel z momentem 900 NM dostępnych od 1000 obrotów robi robotę i nie dorówna mu nigdy nawet najlepsza jednostka 6 cylindrowa. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

Moje daily tez się zmieniło pod koniec zeszłego roku i M5 Comp F90 zastąpiło X6M Comp F96

Jednak nic nie daje takiego banana na gębie jak prostak Trackhawk :cool2:

Co do ceny sprzedaży X5 to oczywiście żadna tajemnica - 350 brutto razem z kolami zimowymi , za tyle wystawiłem i za tyle poszła

i to dosłownie w 2 dni wiec może trochę za nisko :roll: a może to taki moment - przed samymi Świętami Bożego Narodzenia.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mi akurat od początku pasuje dizajn SQ7 , przed G05 mieliśmy zresztą SQ7 przedliftowe , u mnie jak pisałem wcześniej zarówno

G05 jak teraz SQ7 śmiga głównie zona + rodzinne wyjazdy.

W kwestii prowadzenia przy dużych prędkościach , osiągów , dynamiki , ogólnie jazdy w trasie , miejsca i wygody z tylu ,

komfortu Sq7 bliżej do limuzyny niż do Suva. V8 diesel z momentem 900 NM dostępnych od 1000 obrotów robi robotę i nie dorówna mu nigdy nawet najlepsza jednostka 6 cylindrowa. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

Moje daily tez się zmieniło pod koniec zeszłego roku i M5 Comp F90 zastąpiło X6M Comp F96

Jednak nic nie daje takiego banana na gębie jak prostak Trackhawk :cool2:

Co do ceny sprzedaży X5 to oczywiście żadna tajemnica - 350 brutto razem z kolami zimowymi , za tyle wystawiłem i za tyle poszła

i to dosłownie w 2 dni wiec może trochę za nisko :roll: a może to taki moment - przed samymi Świętami Bożego Narodzenia.

 

Po pierwsze zazdroszcze takiej zabawy samochodami jaką sobie fundujesz co krótki okres czasu! Chyba kazdy tutaj by tak chciał. Pisałeś kiedyś, że poprzednie X6M miałeś bardzo krótko bo samochód bez sensu a tutaj...znowu kupileś X6M. G06 M jest lepsze od poprzednika?

Z mojego punktu widzenia w zeszlym roku miałeś zestaw chyba idealny X5 M50d + podkręcone na prawie 800KM M5! Teraz jest trochę na mój gust jednak słabiej ale jak pisałem fajnie mieć takie dylematy co rok czy dwa.

Co do sprzedazy X5 to jak na pełną opcje, gwarancje, nie za wysoki przebieg, pełną fakturę i jeszcze kola za 20k w gratisie to była poprostu atrakcyjna oferta! Nie dziwię się, że szybko ktoś zareagował.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.................. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

...

 

Kupiłeś silnik diesla, ale być może miałeś okazję porównać ten nowy silnik z SQ7 benzynowy do M50i? Info z pierwszej ręki to zawsze więcej niż testy z youtube.


Miałem nadzieję, że poprawili 50i w BMW i po zakończeniu leasingu to będzie mój kolejny pojazd (X5 M50i), ale tydzień temu w trakcie przeglądu mechanik pokazywał mi nową 7kę z silnikiem 530KM, w której przy przebiegu 50tys. km słychać było już panewki i właśnie decydowali co dalej :duh: .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
.................. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

...

 

Kupiłeś silnik diesla, ale być może miałeś okazję porównać ten nowy silnik z SQ7 benzynowy do M50i? Info z pierwszej ręki to zawsze więcej niż testy z youtube.


Miałem nadzieję, że poprawili 50i w BMW i po zakończeniu leasingu to będzie mój kolejny pojazd (X5 M50i), ale tydzień temu w trakcie przeglądu mechanik pokazywał mi nową 7kę z silnikiem 530KM, w której przy przebiegu 50tys. km słychać było już panewki i właśnie decydowali co dalej :duh: .

 

Przy nowym samochodzie problem z silnikiem jest kwestią wykupienia przedluzonej gwarancji. Płacisz 5k za 4 lata lub 10k za 5lat i temat z głowy. Gdyby nie te slynne problemy z trwalością V8 od BMW to jeśli chodzi o parametry to jeden z najlepszych silników jakie istnieją. Nigdy w kwestii funu z jazdy nie slyszałem tutaj malkontentów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.................. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

...

 

Kupiłeś silnik diesla, ale być może miałeś okazję porównać ten nowy silnik z SQ7 benzynowy do M50i? Info z pierwszej ręki to zawsze więcej niż testy z youtube.


Miałem nadzieję, że poprawili 50i w BMW i po zakończeniu leasingu to będzie mój kolejny pojazd (X5 M50i), ale tydzień temu w trakcie przeglądu mechanik pokazywał mi nową 7kę z silnikiem 530KM, w której przy przebiegu 50tys. km słychać było już panewki i właśnie decydowali co dalej :duh: .

 

Przy nowym samochodzie problem z silnikiem jest kwestią wykupienia przedluzonej gwarancji. Płacisz 5k za 4 lata lub 10k za 5lat i temat z głowy. Gdyby nie te slynne problemy z trwalością V8 od BMW to jeśli chodzi o parametry to jeden z najlepszych silników jakie istnieją. Nigdy w kwestii funu z jazdy nie slyszałem tutaj malkontentów.

Otóż to, jest cudowny :) dokupilem gwarancję na 5 lat, aczkolwiek duża większość problemów jakie były z tym silnikiem w przeszłości już nie występuje bądź występuje rzadziej, poprawili to chłodzenie 200 razy :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak oceniasz porównanie m5 do x6m?

M5 po mocnym programie i wymianie wydechu byo prawdziwa petarda , X6M na razie seryjne :wink: posiada niestety zgodne z najnowszymi normami restrykcyjne filtry gpf na wydechu , brakuje pop cornu z wydechu , taki kastracik trochę , jest wyraźnie zdławiony.

Zawieszenie jest sztywne ale milo sprężyste i o dziwo całkiem nieźle tłumi nierówności , kola 21' przód i 22' tyl maja dość niski profil opon.

Wsiadanie i wysiadanie troche wygodniejsze niż w M5 ale komfort ograniczają dość głębokie i wąskie siedziska foteli , w M5 byly wygodniejsze i płytsze siedziska a i tak super trzymały - to może byc jednak subiektywne odczucie raczej rosłego chłopa :wink:

 

Mi akurat od początku pasuje dizajn SQ7 , przed G05 mieliśmy zresztą SQ7 przedliftowe , u mnie jak pisałem wcześniej zarówno

G05 jak teraz SQ7 śmiga głównie zona + rodzinne wyjazdy.

W kwestii prowadzenia przy dużych prędkościach , osiągów , dynamiki , ogólnie jazdy w trasie , miejsca i wygody z tylu ,

komfortu Sq7 bliżej do limuzyny niż do Suva. V8 diesel z momentem 900 NM dostępnych od 1000 obrotów robi robotę i nie dorówna mu nigdy nawet najlepsza jednostka 6 cylindrowa. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

Moje daily tez się zmieniło pod koniec zeszłego roku i M5 Comp F90 zastąpiło X6M Comp F96

Jednak nic nie daje takiego banana na gębie jak prostak Trackhawk :cool2:

Co do ceny sprzedaży X5 to oczywiście żadna tajemnica - 350 brutto razem z kolami zimowymi , za tyle wystawiłem i za tyle poszła

i to dosłownie w 2 dni wiec może trochę za nisko :roll: a może to taki moment - przed samymi Świętami Bożego Narodzenia.

 

Po pierwsze zazdroszcze takiej zabawy samochodami jaką sobie fundujesz co krótki okres czasu! Chyba kazdy tutaj by tak chciał. Pisałeś kiedyś, że poprzednie X6M miałeś bardzo krótko bo samochód bez sensu a tutaj...znowu kupileś X6M. G06 M jest lepsze od poprzednika?

Z mojego punktu widzenia w zeszlym roku miałeś zestaw chyba idealny X5 M50d + podkręcone na prawie 800KM M5! Teraz jest trochę na mój gust jednak słabiej ale jak pisałem fajnie mieć takie dylematy co rok czy dwa.

Co do sprzedazy X5 to jak na pełną opcje, gwarancje, nie za wysoki przebieg, pełną fakturę i jeszcze kola za 20k w gratisie to była poprostu atrakcyjna oferta! Nie dziwię się, że szybko ktoś zareagował.

 

M5 zamienilem na X6M w sumie głównie dlatego ze udało mi się zrobić cesje leasingu M5 na super dogodnych dla mnie warunkach i jednocześnie miałem prze mega ofertę przejęcia leasingu na X6M , także to nie tak ze akurat X6M to był mój target bo gdyby się trafiła na takich warunkach X5M lub np. SQ8 w benzynie lub RSQ8 które były celem moich poszukiwań to na pewno nie miałbym teraz X6M.

X6M to ciekawy , oryginalny i łatwo zbywalny w krótkim czasie wóz .

Co do wyglądu SQ7 to kwestia gustu , w mojej opinii czarna , w pełnym pakiecie czerń na 22 calowych kolach wygląda lepiej niz nie jedna X5.

A tak a propos "fundowania sobie częstych zmian aut" to jak sie dobrze poszuka to wychodzi to taniej niż kilkuletnia eksploatacja nowego auta.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

.................. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

...

 

Kupiłeś silnik diesla, ale być może miałeś okazję porównać ten nowy silnik z SQ7 benzynowy do M50i? Info z pierwszej ręki to zawsze więcej niż testy z youtube.


Miałem nadzieję, że poprawili 50i w BMW i po zakończeniu leasingu to będzie mój kolejny pojazd (X5 M50i), ale tydzień temu w trakcie przeglądu mechanik pokazywał mi nową 7kę z silnikiem 530KM, w której przy przebiegu 50tys. km słychać było już panewki i właśnie decydowali co dalej :duh: .

Nie miałem okazji jeździć benzynowym motorem w Q7 ani w Q8 , swoja odebrałem w grudniu kiedy jeszcze nie było fizycznie na miejscu benzyn , weszły dopiero z 2021r. a pierwsze auta zaczęły zjeżdżać do salonów dopiero na przełomie stycznia i lutego.

Jeździłem RSQ8 ale to zupełnie inna bajka , ogólnie spodziewałem się więcej ognia tak jak zresztą po X6M , na razie moim ideałem sportowego Suva jest Trackhawk :cool2: Wrażenia z jazdy nie powtarzalne :D

Wybrałem diesla do SQ7 z pełną premedytacja. Pod koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony na program i dołożenie modułu sterującego aktywnym wydechem - super efekt kolega ma u siebie taki secik i dudni naprawdę konkretnie.

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
.................. Od 2021r. w SQ7 miejsce tej moim zdaniem idealnej do suva jednostki zastępuje niestety benzyna

4.0 biturbo 507 KM. Normy ... :duh:

...

 

Kupiłeś silnik diesla, ale być może miałeś okazję porównać ten nowy silnik z SQ7 benzynowy do M50i? Info z pierwszej ręki to zawsze więcej niż testy z youtube.


Miałem nadzieję, że poprawili 50i w BMW i po zakończeniu leasingu to będzie mój kolejny pojazd (X5 M50i), ale tydzień temu w trakcie przeglądu mechanik pokazywał mi nową 7kę z silnikiem 530KM, w której przy przebiegu 50tys. km słychać było już panewki i właśnie decydowali co dalej :duh: .

Nie miałem okazji jeździć benzynowym motorem w Q7 ani w Q8 , swoja odebrałem w grudniu kiedy jeszcze nie było fizycznie na miejscu benzyn , weszły dopiero z 2021r. a pierwsze auta zaczęły zjeżdżać do salonów dopiero na przełomie stycznia i lutego.

Jeździłem RSQ8 ale to zupełnie inna bajka , ogólnie spodziewałem się więcej ognia tak jak zresztą po X6M , na razie moim ideałem sportowego Suva jest Trackhawk :cool2: Wrażenia z jazdy nie powtarzalne :D

Wybrałem diesla do SQ7 z pełną premedytacja. Pod koniec przyszłego tygodnia jestem umówiony na program i dołożenie modułu sterującego aktywnym wydechem - super efekt kolega ma u siebie taki secik i dudni naprawdę konkretnie.

 

No i ile wykrzesałeś z tego SQ7? 500KM pękło?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://www.facebook.com/sportmile/posts/3932026736835727?__tn__=-R

518 KM i 1030 NM

Niebawem się zabiorę za X6M :norty:

Ex:

IX M60

F96 X6M Comp.

G05 X5 m50d

F90 M5 Comp. 780km

G01 X3 30i

F86 X6M 575km

F15 X5 25d

E71 X6 40d

E70 X5 4.8i

E61 535d

E31 850ci cudo:)

E53 X5 4.4i

E46 328ia

E39 540ia

E39 535i

E39 528i

i sporo innych ale już nie BMW 🙂

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.