Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Ja bym zadzwonił do sprzedawcy z aukcji i się spytał czy jest możliwość zwrotu jak by nie działało.

https://allegro.pl/oferta/kierownica-m-pakiet-bmw-f10-f11-silniczek-drgan-10578821247

Ale wygląda, że wiązka będzie dobra. Kierownica z aukcji chyba ma ogrzewanie, ale to nie powinno być problemem z punktu widzenia modułu.

Wiązka od łopatek jest oddzielna od tej do wibracji.

Ja bym ryzykował;)

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • Odpowiedzi 53
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Znalazłem na OLX taki zestaw taniej, więc jeśli już, to kupię tam.


Czy za pomocą tej wiązki, co już jest w tej kierownicy z ogłoszenia, połączę moduł z pająkiem?

ad®ian™
Opublikowano
Znalazłem na OLX taki zestaw taniej, więc jeśli już, to kupię tam.


Czy za pomocą tej wiązki, co już jest w tej kierownicy z ogłoszenia, połączę moduł z pająkiem?

tak

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
powodzenia!;)
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

A więc tak. Mam wszystko co potrzebne, a przynajmniej tak myślałem: moduł, silniczek, wiązka. Nie mam za to wtyczki A92*4B w pająku. Znaczy jest, ale bez pinów. Czeka mnie więc wymiana pająka.


Czy wymiana samego pająka to już koniec niespodzianek? Co mnie tam w środku jeszcze zaskoczy?

ad®ian™
Opublikowano
Skoro nie masz pinów w pająku to jest jeszcze szansa, że musisz prowadzić kabel z Z1 (skrzynka bezpieczników przód, bezpiecznik F24) do pająka.
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Tylko jeden kabelek? Jakaś instrukcja? Powoli tracę chęć na ten retrofit. Zbyt dużo pracy i pieniędzy w stosunku do korzyści. No ale skoro już zacząłem...
ad®ian™
Opublikowano

pin 9 z A92*1B od pająka do pin 8 Z1*10B (bezpieczniki z przodu)

może się okazać że musisz jeszcze masę:

pin 11 z A92*1B od pająka do pin 8 A34*3B (JBE)


Ja u siebie tego nie musiałem kłaść bo miałem ogrzewanie kierownicy. Sprawdź czy na pewno te kable są kładzione do ogrzewania.


1VnYsiDrqv

Fv20SgYg

FEpI12pb

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
A nie da się wykorzystać wolnych pinów z kostki od poduszki? Tam 4 piny są wolne. Czytałem kiedyś, że przy grzaniu kierownicy ktoś właśnie je wykorzystał.
ad®ian™
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Wygląda na to, że kupić odpowiedni pająk nie jest łatwo. Czy ktoś wie, czy można kupić pająka od F11 i przełożyć prawą manetkę od F10? To zadziała od strzała, czy coś trzeba będzie przekodować? Czy w ogóle to nie zagra?
ad®ian™
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam w swoim aucie kierownice z wibracja, mam do wzięcia kierownice identyczną, w idealnym stanie tylko ona jest bez wibracji i z przyciskami od radaru.


Da radę to jakoś podmienić żeby ta kierownica bez wibracji była z wibracją?

Opublikowano
Mam w swoim aucie kierownice z wibracja, mam do wzięcia kierownice identyczną, w idealnym stanie tylko ona jest bez wibracji i z przyciskami od radaru.


Da radę to jakoś podmienić żeby ta kierownica bez wibracji była z wibracją?

Tak da się. Dosyć prosto. Nie wiem jak cenowo wychodzi Cię wymiana, ale też możesz obszyć starą. Był gdzieś wątek.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Mam w swoim aucie kierownice z wibracja, mam do wzięcia kierownice identyczną, w idealnym stanie tylko ona jest bez wibracji i z przyciskami od radaru.


Da radę to jakoś podmienić żeby ta kierownica bez wibracji była z wibracją?

Tak da się. Dosyć prosto. Nie wiem jak cenowo wychodzi Cię wymiana, ale też możesz obszyć starą. Był gdzieś wątek.

 

Właśnie o to chodzi że nowa kierownica nic mnie nie kosztuje. Kwestia podmiany.

  • 2 miesiące temu...
Opublikowano
Pewności nie mam, ale raczej tak. Jak coś to masz opcję zwrotu...
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Odkopuje...


Czy ten pająk będzie pasował do F10, żeby dołożyć wibracje?

https://allegro.pl/oferta/manetki-tasma-airbag-bmw-f01-f02-7721263842?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=1b8bc3fa-4305-407f-979a-3c4f4703badc

Silniczek, moduł, okablowanie już mam. Żeby nie robić rzeźby, to chcę wymienić pająk.

 

Niech zrobi zdjęcie tyłu ile wtyczek ma piny. I bedzie wiadomo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

Opublikowano
wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

 

Nie chce mocno spekulować ale ja miałem wcześniej pająka z jednym pinem w wtyczce i on wibracji nie obsługiwał ;) kupiłem takiego co ma piny w trzech wtyczkach. Okablowanie do wibracji chyba trzeba gdzieś wpiąć w pająka. A trzecia wtyczka z pinem do grzania. Tak mi się wydaje że jest.

Opublikowano
wibracje obsłuży każdy pająk ...

jeśli dobrze zrozumiałem to bardziej problem leży po stronie tego co w kierownicy a w szczególności w odpowiednim okablowaniu, silniku wibracji i module.

Pająk ma znaczenie przy dokładaniu dodatkowych opcji np. grzania kierownicy

Ze schematu wynika, że przewody zasilania i masy dla wibracji i grzania są te same. Czyli jeżeli jest grzanie to nie trzeba nic więcej ciągnąć do kierownicy (ani w samej kierownicy) żeby dołożyć wibracje (i odwrotnie).

Do wibracji trzeba inny moduł niż do samego grzania. Są 3 wersje modułu: grzanie, wibracje, oba naraz.

Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano
Odkopuje...


Czy ten pająk będzie pasował do F10, żeby dołożyć wibracje?

https://allegro.pl/oferta/manetki-tasma-airbag-bmw-f01-f02-7721263842?utm_medium=afiliacja&utm_source=ctr&utm_campaign=1b8bc3fa-4305-407f-979a-3c4f4703badc

Silniczek, moduł, okablowanie już mam. Żeby nie robić rzeźby, to chcę wymienić pająk.

 

Niech zrobi zdjęcie tyłu ile wtyczek ma piny. I bedzie wiadomo.

 

Poprosiłem o zdjęcie tyłu. Jak dostanę, to Wam pokażę.

ad®ian™
Opublikowano
wg. mnie tak jest pin 9 i 11 w tej środkowej wtyczce
Retrofity: 2VB - TPMS (RPA -> RDC); 302 - alarm; 5AC - HBA; 5AS (Driving Assistant: LDW+FCW); 5AS -> 5AT (Driving Assistant Plus: ACC+LDW+FCW); 5AR - TJA; 6UK+5A3 - NIVI3 + Targeted illumination
Opublikowano

No dobra, to kupiłem :D


W następnej kolejności muszę znaleźć chwilę wolnego czasu i złożyć wszystko do kupy. Pewnie będę miał po drodze jeszcze jakieś "ale", więc będę się tu odzywał.


No i na pewno pochwalę się efektem końcowym.

ad®ian™

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.