Skocz do zawartości

BMW X5 45e


snajper21

Rekomendowane odpowiedzi

Czekam na moje X5 45e. Wiem, ze dostane tą ładowarkę na 230 (jednofazowa) i tu jest pytanie : Kupować walboxa, czy dokupić ładowarkę 3 fazową? Praktykował juz ktoś coś takiego?

Samochód może być ładowany max 16A prądem jednofazowym. Ładowarka dołączona do auta pozwala na ładowanie 10A, co przekłada się na 10-11 godz ładowania. dokupiłem ladowarkę 16A (ZenCar za 1400 zł) ładowanie trwa 6-7 godz.


http://iM54fF.jpg


Ta po lewej to ładowarka 16A, po prawej 10A z zestawu fabrycznego. 16A używam w pracy, a tej 10A w domu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 444
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Serdeczne dzięki za odpowiedzi


Jeszcze pytanie w sprawie ładowania


Mam załadowane do pełna i w ciągu dnia zrobię 20 km - czysto na prądzie - podłączać do ładowania, czy rozładować następną jazdą aż do większego rozładowania.


używa ktoś publicznych ładowarek do podładowywania baterii (wiem że tu ładowanie jest wolne i słabe ) ale zawsze ew. można się podładować i stanąc na miejscu dla elektryków :D

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ładuję auto co noc bo zawsze lepiej mieć zapas prądu niż niepotrzebnie jeździć na benzynie szczegónie w zimie gdy zasięg jest mniejszy.

Publiczne ładowarki używałem tylko na urlopie np. jak szliśmy na plażę a w pobliżu była akurat ładowarka i wystarczyło czasu na ładowanie. Normalnie w trasie szkoda zachodu przy tej mocy ładowania, to niestety wada 45e.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie do końca test, tylko wspominki z przeszłości. Ten konkretny egzemplarz był od conajmniej lutego dostępny do zakupu u jednego z warszawskich dealerów za jedyne 522 tysiące PLN, z absurdalnie drogim leasingiem (bo auto już używane) i bez chęci ze strony salonu do jakiejkolwiek negocjacji ceny. Za to listopad i grudzień faktycznie był ujeżdżany przez prasę (poznacie po tablicach u kilku blogerów i choćby w autocentrum).


EDIT: właśnie zauważyłem, że wrzucałeś link wyżej dokładnie do wspomnianego testu w autocentrum.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

Tak średnio bym powiedział, tak średnio. Jednym z atutów X5 jest to jak się ten samochód prowadzi. Jednym słowem, jak na gabaryt i masę auta, prowadzi się fantastycznie, jak 2 tonowy ale nadal gokart. Górskie serpentyny to nie problem, szybkie zakręty pokonuje bardzo pewnie.


I teraz mamy masę własną 40i 2135kg, 25d 2150kg, co jest niezłym wynikiem, 30d 2190kg czyli choć dodatkowe kilogramy są z przodu to dzięki cofniętemu silnikowy nie nad przednią osią i prowadzenie pozostaje fantastyczne.


A jak jest z Plug-Inem? Ano 2510kg. 2510kg... to jakby jeździć srogo załadowanymi wersjami spalinowymi albo w pełnej obsadzie pasażerów. I to cały czas.



Dodatkowe prawie 400kg!!!!! :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

To nie do końca test, tylko wspominki z przeszłości. Ten konkretny egzemplarz był od conajmniej lutego dostępny do zakupu u jednego z warszawskich dealerów za jedyne 522 tysiące PLN, z absurdalnie drogim leasingiem (bo auto już używane) i bez chęci ze strony salonu do jakiejkolwiek negocjacji ceny. Za to listopad i grudzień faktycznie był ujeżdżany przez prasę (poznacie po tablicach u kilku blogerów i choćby w autocentrum).


EDIT: właśnie zauważyłem, że wrzucałeś link wyżej dokładnie do wspomnianego testu w autocentrum.

 

No tak, to widocznie bardzo udany egzemplarz ;)

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zapytanie z serii kto to wie?


Ogrzewanie / klimatyzacja?

na jakiej zasadzie to dział w naszych hybrydach - tak wiem że na 100% jest to elektryczne - w wersji HYBRID działa fajnie ( i od razu zżera baterie) ale ma też standardowy system ogrzewania od silnika?- w przypadku gdy bateria ma 0% to jak to działa - pytanie do tych co dłużej jeżdżą i zwłaszcza dalej - po wyczerpaniu baterii.

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Miałem całkowicie rozładowane auto po tygodniowym postoju jak pojechałem na ferie w góry i nie miałem gdzie go podładować. Nie była wtedy dostępna funkcja (webasto) tzn. nie mogłem podgrzać auta przed wyjazdem. Zaraz po odpaleniu silnika włącza się elektryczne ogrzewanie i szybko się nagrzewa. Przy krótkich postojach nawet jak auto ma 0% to zawsze jest jeszcze bufor i jest w zapasie kilka kWh więc wszystko powinno działać.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Tak średnio bym powiedział, tak średnio. Jednym z atutów X5 jest to jak się ten samochód prowadzi. Jednym słowem, jak na gabaryt i masę auta, prowadzi się fantastycznie, jak 2 tonowy ale nadal gokart. Górskie serpentyny to nie problem, szybkie zakręty pokonuje bardzo pewnie.


I teraz mamy masę własną 40i 2135kg, 25d 2150kg, co jest niezłym wynikiem, 30d 2190kg czyli choć dodatkowe kilogramy są z przodu to dzięki cofniętemu silnikowy nie nad przednią osią i prowadzenie pozostaje fantastyczne.


A jak jest z Plug-Inem? Ano 2510kg. 2510kg... to jakby jeździć srogo załadowanymi wersjami spalinowymi albo w pełnej obsadzie pasażerów. I to cały czas.



Dodatkowe prawie 400kg!!!!! :duh:

 

Tą wersję po liftingu czyli 50e to jeszcze jestem w stanie zrozumieć. 489KM, 4,8s do setki, 197KM na pradzie, ładowanie 7,4KW, zasięg prawie 100km. Ma to jakiś sens, przynajmniej na papierze.

Jednak 45e przy wszystkich wspolnych dla pluginow wadach to, wybaczcie, jakis żart. Wozic wspomniane 400 dodatkowych kilogramow po to żeby po 10 godzinach ładowania przejechac 60km z mocą 113KM!? :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ważne że diesel zawsze żywy ;-)

 

Śmiej się śmiej ale gdyby nie sztuczne uśmiercanie diesli to nadal 80-90% dużych suvow wyjeżdzałoby z salonow z takim napędem tak jak to było przez ostatnie 15-20lat. Myślałem, że moj obecny diesel będzie juz tym ostatnim. Ostatnio potestowałem jednak trochę alternatywnych napędów i wiem, że jeśli następnym moim samochodem będzie coś pokroju X5 to znów będzie z silnikiem diesla.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ja znów trzymam kciuki żeby im się rozwinął obecny pilotaż aut wodorowych - w tym iX5

 

:cool2: Mogłoby się udać znaleźć również sposób na produkcję tanich paliw syntetycznych :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Odgrzeje kotleta

Jak wygląda u Was ładowanie hybrydek 

zacznę

dom z gniazdka 230 - to 10-11 godzin - czyli na godzinę około 2,2-2,4 kWh

ładowarka Greenway to za godzinę około 3,5 kWh 

Jako ciekawostkę dodam, podczas parkowania pod ładowarkę zostałem przez młodego gniewnego pouczony, że to jest miejsce do ładowania samochodów elektrycznych i że tu nie mogę parkować. Dosyć długo zbierał szczękę z ziemi jak się podłączyłem do ładowania. 

aktualnie:

i4 G26 z 2023

X5 45e z 2023

118i z 2019

 

Były 730d E65 z 2004; 120i z 2005; 518d F10 z 2015; X4 20d z 2017, 518d z 2021

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

@prebek korzystam w domu z Flexible Fast Charger z adapterem wymienionym na 16A.

Ładuje wtedy około 6,5-7h z mocą 3,7kWh ... aczkolwiek ciekawostka, nadal z jednej fazy.

 

Ładowanie od pełnego rozładowania do pełnego naładowania zużywa ~25kWh. Mam to niezależnie opomiarowane. Ciekaw jestem jak będzie w okresie zimowym.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

16 minut temu, ryb55 napisał(a):

a jak chciałbyś się ładowac z 3 faz? przecież 3,7kw to jedna faza

Ładowarka jest 3-fazowa. Aby uzyskać 3,7kWh konieczne jest dokupienie specjalnego kabla (za całkiem niemało, ~550 PLN). A ładowarka ciągnie z jednej fazy.

Skoro przy 3,7kWh nie rozkłada tego na 3 fazy, to dlaczego na bazowym kablu do ładowarki za 2000 PLN nie ciągnie 3,7kWh tylko 2,4kWh i wymuszają dopłatę za kabel uzupełniający? 🙂

Edytowane przez apzs
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.