Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 143
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Opublikowano

Kolega wie, kolega powiedział...

A profesjonalista zrobił test i oto wyniki:

1 - https://autokult.pl/38871,test-opon-zimowych-gt-2020-najlepsze-zimowki-w-rozmiarze-225-50-r17

2 - https://www.sklepopon.com/testy-opon/test-opon-zimowych-w-rozmiarze-225-50-r17-ace-2020

Wszędzie w tym rozmiarze najlepiej wypadają https://www.sklepopon.com/opona-zimowa/bridgestone-blizzak-lm005-225-50-r17-98-v-xlfr-118705 Nie wiem co na to kolega, ale ja bym właśnie te kupił.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

tylko kategorie które są mi potrzebne nie są uwzględniane w tych testach w ogóle , czyli : twardość ścian bocznych co za tym idzie odporność na podmuch bocznego wiatru i realny poziom hałasu w kabinie .

teoretycznie rzecz biorąc opona przeznaczona do sportowej jazdy powinna mieć twardsze ściany boczne , a najbardziej z tych opon czołowych, do tego celu jest przedstawiana Goodyear performance + oraz Pilot Alpin 5 , temat hałasu jest bardzo indywidualny np. w Bridgestonach z poziomem hałasu 72db których miałem, odczuwalny hałas jest o niebo mniejszy niż w Nokianach w tym samym poziomem db . a w Michelinach miałem odczynienia pierwszy raz ze zjawiskiem że opona zimowa jest cichsza niż letnia :shock: także testy na pewno pomagają ale najważniejszy pozostaje indywidualne oczekiwanie i potrzeby


@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

Opublikowano
@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

Sprawdzę. Co do hałasu, a mam dość czułe ucho, nie słyszę jakiejś mega różnicy w stosunku do letnich.

Opublikowano
tylko kategorie które są mi potrzebne nie są uwzględniane w tych testach w ogóle , czyli : twardość ścian bocznych co za tym idzie odporność na podmuch bocznego wiatru i realny poziom hałasu w kabinie .

teoretycznie rzecz biorąc opona przeznaczona do sportowej jazdy powinna mieć twardsze ściany boczne , a najbardziej z tych opon czołowych, do tego celu jest przedstawiana Goodyear performance + oraz Pilot Alpin 5 , temat hałasu jest bardzo indywidualny np. w Bridgestonach z poziomem hałasu 72db których miałem, odczuwalny hałas jest o niebo mniejszy niż w Nokianach w tym samym poziomem db . a w Michelinach miałem odczynienia pierwszy raz ze zjawiskiem że opona zimowa jest cichsza niż letnia :shock: także testy na pewno pomagają ale najważniejszy pozostaje indywidualne oczekiwanie i potrzeby


@Crysis możesz sprawdzić gdzie twoje Continentale są produkowane ?

 

Kup sobie twarde niby sportowe opony i jedź wolniej od tych, którzy kupią miękkie prawdziwe sportowe opony. Po co ludzie robią profesjonalne testy na torze, jak wystarczy zrobić sztywną twardą opnę i będzie najlepsza sportowa :duh:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
@OtoMotoJa może jakaś propozycja z własnego doświadczenia ?
Opublikowano
Ja tez zawsze czytam testy, nie opinie kolegów, wulkanizatorów. Kupuję taką najlepszą w danym roku, teście i tak jeżdżę ok. 3 lat do kolejnej wymiany. Nie ma co bazować na opinii ludzi co mieli i dla nich taka najlepsza, lepiej rzeczywiście czytać rzetelne recenzje, testy i na tej podstawie podejmować decyzje zakupowe.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Randall czy +1 to szkolna ocena dla Conti, czy głos ? :)

@Crysis czy mógłbyś sprawdzić gdzie Twoje opony były produkowane ? z góry dziękuję

Opublikowano

Dla zainteresowanych, tutaj macie wątek polskich użytkowników opon całorocznych, którzy mają i na nich jeżdżą:

forum.autokacik.pl/index.php?/topic/494610-opony-całoroczne-czy-zimoweletnie/&tab=comments#comment-7893028

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

IMG-20201207-064601808.jpg

tak wyglądała korespondencja wczoraj z youtuberem od kanału zajmującego się oponami


do tego znalazłem chyba najbardziej miarodajny test ze wszystkich testów opon zimowych dla naszych G20 , bo robiony na G20 :)



wynika z tego że odpowiedź jest prosta : Bridgestone Blizzak LM005

Opublikowano
@OtoMotoJa może jakaś propozycja z własnego doświadczenia ?

 

Na pierwszej stronie tego tematu pisałem i podsyłałem link do testu opon jak w temacie "Całoroczne opony , czy po staremu ?"

Dla przypomnienia:


Sam nic nie polecę bo osobiście wszystkich a przynajmniej wielu opon nie testowałem i nie mogę się uznawać za znawcę tematu i udawać jak wielu "JANUSZA" co się zna na wszystkim.

Ci nieco mądrzejsi czytają/oglądają profesjonalne testy opon zimowych-letnich-wielosezonowych i na tej podstawie podejmują decyzje zakupowe.

Ci biedniejsi poprostu kupują najtańsze lub używane.

Ci niespełna rozumu, słuchają kolegi "JANUSZA" i przepłacają kupując drogie kiepskie opony.


Ci co szukają najlepszych opon aktualnie zimowych wybiorą coś z tej trójki; tak jak napisał "MpowerTata": Michelin Pilot Alpin 5 245/45 R18 – Bridgestone Blizzak LM005 245/45 R18 – Goodyear UltraGrip Performance + 245/45 R18 – bo w kilku testach z tego roku powtórzyły się ich czołowe miejsca w TOP i na pewno według profesjonalnych testów, należą do najlepszych z najlepszych.

Opublikowano
IMG-20201207-064601808.jpg

tak wyglądała korespondencja wczoraj z youtuberem od kanału zajmującego się oponami


do tego znalazłem chyba najbardziej miarodajny test ze wszystkich testów opon zimowych dla naszych G20 , bo robiony na G20 :)



wynika z tego że odpowiedź jest prosta : Bridgestone Blizzak LM005

 

Hej. Próbowałem zobaczyć miejsce produkcji tych conti ts 860 s tylko... umieścili od wewnętrznej strony i dzisiaj nie miałem jak tam pozaglądać.

Inna kwestia to dostępność 17 cali. Tej 860 s nie ma. Jest tylko 860, a to inny bieżnik. Ale masz Bridgestone Blizzak LM005 DriveGuard 225/50 R17 98 V RUN ON FLAT XL, FR

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

widzisz @Crysis czyli masz całkiem inną klasę opon niż ts860 , to jest trochę niesprawiedliwe w testach że porównują np. Pilot Alpin 5 , czy Goodyear Preformance + który są z definicji przeznaczone do aut o sportowych z ts860 które są z kolej oponami dla aut miejskich .

obecnie jest dramat z LM005 i Pilot Alpin 5 - są moimi faworytami obecnie - bo jest problem z dostępnością , czekam na odpowiedz jednego sklepu odnośnie Pilot Alpin 5 czy są faktycznie dostępne , o LM005 nie ma mowy , co do ROF chciałbym jednak opon bez tej technologii

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Ja dzisiaj jeździłem po Warszawie i okolicach w okresie opadów śniegu przy temp. około -1. Mam opony całoroczne /prawie nowe/ Pirelli Centurato/ w X1 XD. W porównaniu do prowadzenia auta z napędem tylko na tylną oś na oponach zimowych GY to auto na całorocznych z napędem 4x4 jest bez żadnych wątpliwości bezpieczniejsze. auto efektywnie przyspiesza i hamuje zgodnie z oczekiwaniami. Na jazdę po mieście i rzadkie wypady za miasto idealne rozwiązanie. Nie potrafię jeszcze nic napisać o trwałości, więc nie oceniam opłacalności takiego wyboru. Latem bez zarzutów, choć do jazdy w ostro pokonywanych zakrętach to nie są najlepsze opony.
Opublikowano
Przy napędzie na 4 koła dobre opony całoroczne jak najbardziej zdają egzamin, ale przy tylnym napędzie i większej mocy to już lepiej kupować oddzielnie na lato i zimę.
Opublikowano

Pamiętam, auto taty, sportowy wóz z tylnym napędem (Bez ABS, ASR, ESP)... Polonez sie nazywał, opony były całoroczne - fabryczne :lol: I w zimę się tym normalnie jeździło.

Aktualnie dobre (najlepsze) opony całoroczne są lepsze od zimówek z przed pięciu lat (można sobie porównać testy - drogi hamowania, przyspieszenia, jazda po łuku). Jak ktoś nie mieszka w górach to do normalnej spokojnej jazdy jak najbardziej opony całoroczne.

Opublikowano
widzisz @Crysis czyli masz całkiem inną klasę opon niż ts860 , to jest trochę niesprawiedliwe w testach że porównują np. Pilot Alpin 5 , czy Goodyear Preformance + który są z definicji przeznaczone do aut o sportowych z ts860 które są z kolej oponami dla aut miejskich .

obecnie jest dramat z LM005 i Pilot Alpin 5 - są moimi faworytami obecnie - bo jest problem z dostępnością , czekam na odpowiedz jednego sklepu odnośnie Pilot Alpin 5 czy są faktycznie dostępne , o LM005 nie ma mowy , co do ROF chciałbym jednak opon bez tej technologii

To fakt, że nie fair. Co do ROF sądziłem, że chcesz sztywną ściankę ,ale LM005 są i bez ROF. Skontaktuj się może bezpośrednio z producentem. Oni po swojej sieci partnerskiej może Cię pokierują do jakiegoś sklepu. Niekoniecznie jakiegoś oponeo.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@karbo jak oceniasz hałas w kabinie przy całorocznych - szum autostradowy oraz efekt łuuu zbliżając do do światła - w porównaniu do zimowych ?

@Crysis już dotarły , Michelin Pilot Alpin 5 , takich ładnych opon jeszcze nie widziałem , jakieś efekt aksamitu na boku opon :shock:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Nie potrafię ocenić, które z używanych przeze mnie opon w X1 były/są najcichsze. Całoroczne nie odbiegają od zimowych albo letnich. Najwięcej zależy od asfaltu po którym jadę.
Opublikowano
@karbo jak oceniasz hałas w kabinie przy całorocznych - szum autostradowy oraz efekt łuuu zbliżając do do światła - w porównaniu do zimowych ?

@Crysis już dotarły , Michelin Pilot Alpin 5 , takich ładnych opon jeszcze nie widziałem , jakieś efekt aksamitu na boku opon :shock:

 

Pirelli Cinturato w wersji Blue ma również takie nieco aksamitne boki i taki też kolor. Myślę, że będziesz zadowolony. A swoją drogą wczoraj udało mi się dojrzeć produkcję tych moich Conti. Są ze Słowacji.

Opublikowano
Opony wielosezonowe - nie są ani złe - ani lepsze - to taki złoty środek - jak ktoś nie ma mocnego auta i nie jeździ dużo - to czemu nie. Mamy na jednym aucie - moja mama nim jeździ. Czasami jeżdżę jak u niej jestem - trudno mięć jakieś zastrzeżenia. Ale do moich aut się nie nadają

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.