Skocz do zawartości

G21 M340d - Tanzanite II


Hernandes

Rekomendowane odpowiedzi

Witajcie,

Mam i ja :D

Kilka zdjęć (z odbioru i pierwszych dni).

Co do specyfikacji, to udało mi się skonfigurować bez większych błędów i przy odbiorze nie było jakiegoś : "ło matko...".

Co do wrażeń, to mało mam jeszcze doświadczenia. Na plus na pewno osiągi, wrażenia słuchowe (kiedy ma być cicho -jest cicho, kiedy ma być "sportowo" jest tak - jak na moje oczekiwania oczywiście). Również komfort i odczucia jakości materiałów. Poprzedni samochód to Audi - i tu BMW wytrzymuje jak najbardziej porównanie. Z rozczarowań - jak na razie tylko sterowanie głosem. Słabo jest to zaimplementowane, ale przecież nie po to kupiłem samochód. To dodatkowy gadżet - można bez niego żyć.

Z dodatków na razie tylko powłoka (nałożona przez salon - wiem, wiem - podobno błąd :D , ale było to wygodne).


cmnNkan.jpg

6llL2Xh.jpg

Y3qlP5Y.jpg

Ij4xEfN.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

piękne auto ! szerokości .. czy to R6 w Dieslu ?

Tak, R6. Chyba nie ma w parku prasowym tego modelu, bo niewiele jest testów w sieci. Słowo niewiele jest trochę eufemizmem... Kilku Kolegów aktywnych widzę czeka na odbiór (lub już odebrało?) z tym silnikiem i też się irytowali, że nigdzie nie można zobaczyć co i jak. Ja również siedziałem jak na szpilkach i to od początku czerwca do końca października. Dłużyło się... I chciałby człowiek coś przeczytać, zobaczyć. A tu nic. Ale cierpliwość wynagrodzona ostatecznie :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Świetny config, idealne połączenie kolorów plus fotele M. :cool2:


Mały off top - czy menu „media” masz zakładkę „kolekcja muzyki”? Z BMW dostałem inf. że w modelach wyprodukowanych po 7.2020 już tego nie ma i chciałbym to potwierdzić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Już opisywałem w innym wątku, że nie dają na pewno wrażenia puchatego komfortu - to drugi kraniec skali. Czy są bardzo twarde? Są powiedziałbym "jędrne". Nie jest wykluczone, że mogą być odbierane przez pieszczochów jako twarde :D

 

Miałeś okazje sprawdzać te zwykle z pakietu m? Bo może dla niektórych jedne i drugie są twarde :D ja jeździłem na tych z pakietu m i bardzo jestem ciekaw czy te sportowe m takie jak u Ciebie maja tylko lepsze trzymanie i wygląd czy są też twardsze :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wybrałeś M340d a nie M340i, dlaczego ? :)


Sam zastanawiałem się nad M340d ale od razu odpadł ten pomysł bo za mało robię km.


Miałem kiedyś Audi 3.0 w dieslu, w związku z małym przebiegiem jakim robiłem i 99% po mieście to miałem różne problemy z tym związane :D ciekaw jestem czy dalej diesel konkretnie jest bardziej na trasy czy coś się zmieniło przez 9 lat :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Podłączam się do pytania, czemu 40d a nie 40i?

Przebiegi?

MI nawet przez myśl nie przeszło żeby brać klekota, ale jazdy ma inne potrzeby.

Gratuluje, super kolor

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ale ten dźwięk już nie jest chyba tak bardzo negatywnie odczuwalny?


Zastanawiam się też jakie różnice mogą być na spalaniu przy dynamicznym przemieszczaniu się po mieście. Nie chodzi o łamanie przepisów ale nie oszczędzanie paliwa :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Co do porównania foteli sportowych M i sportowych bez literki M, to dopiero przy odbiorze mogłem to porównać i w tych z M jest na pewno twardziej. Niewiele, ale jednak. Teraz już chyba to popularniejsza opcja i w salonach można to sprawdzić. Moja opinia jest z natury subiektywna. Najbardziej komfortowe w 3er obecnej generacji są fotele sportowe bez literki M z pokryciem individual. Wg mojego siedzenia, podkreślam :D

Dlaczego diesel a nie benzyna. Tu Was być może zaskoczę: chodzi o emisję co2. Na serio. Może stereotypowo to jest i silnik od maszyny rolniczej, ale mniej pali -czyli na km mniej wyrzuca do atmosfery, ma te wszystkie unijne filtry etc. Mówię tu o wyborze finalnym, gdzie właśnie rozważałem tylko te dwa silniki obok siebie. Gdyby emisja była głównym kryterium, to wiadomo, że phev albo i pełny elektryk. Poważnym kandydatem był w pewnym momencie volvo s60 Polestar, ale ostatecznie nie porwał. Dodatkowo, ładowanie w naszych warunkach jest dla prawdziwych twardzieli i dlatego emisja nie była głównym kryterium. Istotnym, to na pewno.

Dodam, że w momencie zamawiania 40i nie miał jeszcze MH i na BMW.de miał klasę emisji bodajże D. 40d ma klasę A. No i tak się to potoczyło.

A 40d jak dla mnie jeździ wystarczająco szybko. Oczywiście nie jest to tak upajające jak w benzynie, ale subiektywnie, w zakresie do 100 km jest podobnie szybkie jak 40i. Nie mówię tu o wyczynowych próbach, z procedurą startu, ciśnięciem do odcięcia itd. Mówię o energicznym ruszaniu czy przyspieszaniu z niższych prędkości w codziennym użytkowaniu. Natomiast powyżej 100 km/h to różnica jest duża. Tak w ‚dramaturgii’ jak i w liczbach bezwzględnych. Tu nie ma wątpliwości. 40i - jak ktoś napisał; nie jedzie ale zap...la. :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Działa sprawnie. Nie wiem jak przy innych silnikach (nie zwróciłem po prostu uwagi przy jazdach próbnych przed zakupem - co oznacza prawdopodobnie, że musiało być po prostu dobrze), ale tu jest bardzo gładko. Diesel R6 działa sam z siebie łagodnie, zatem start-stop nie rzuca całym autem. Jest też responsywny. Minusem jest to, że jak musisz szybko ruszyć z miejsca, to zainicjowanie silnika trwa jakieś pól sekundy. Nie jest to dużo, ale pól sekundy to nie zero sekundy. Oczywiście można włączyć tryb Sport i wtedy jest po problemie. Generalnie - myślę, że gdyby koncerny samochodowe się nie pospieszyły i Start-Stop po raz pierwszy zostałby wprowadzony teraz, tj. przy aktualnym poziomie, to całej dyskusji by nie było (tak intensywnej, bo jakaś by była na pewno, he he). Nie zauważyłem też wpływu na działanie wycieraczek czy radia. Ale może za krótko jeszcze jeżdżę i nie przyłapałem go na jakichś niedoróbkach.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.