Skocz do zawartości

opóźnienie w odbiorze.


pawel629

Rekomendowane odpowiedzi

Czy komuś kto miał mieć produkcję na początku listopada i wcześniej status 112 ( przekładany wielokrotnie ) coś ruszyło ? Zastanawiam się czy mi ruszy tym razem czy znowu nic z tego..

Dla przypomnienia po wyrzuceniu adaptacyjnego tempomatu miałem mieć produkcję w sumie już, ale na razie zero kontaktu ze strony doradcy.

 

Zamówione w czerwcu, niby produkcja na 46 tydzień (wcześniej termin na koniec sierpnia :D ), ale nawet nie wierzę w realność tego co mówi dealer. Dostałem info że lada dzień powinno się usztywnić produkcyjnie (150) lub spaść na restrykcję (klapa elektryczna). No ale cisza w dalszym ciągu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to wszystko czytam to zaczynam się cieszyć, że mam odbiór w czerwcu (może) z produkcją w marcu (może). Do tego czasu powinno się wyjaśnić, że z zamówienia zostanie mi tylko silnik (mam nadzieję). :) :) :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ma ktoś informację o akcji serwisowej na czujnik świateł w G20? Moje m340i przyjechało ale okazało się że jest akcja na czujnik świateł i muszę czekać aż go wymienią inaczej nie wydadzą samochodu.

Podaj VIN lub sprawdź sam tutaj -> https://www.bmw.pl/pl/footer/quick-link/bmw-vehicle-recalls.html

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, mam magiczny status 150 :D. Tak w skrócie to w ostatnich tygodniach walka pomiędzy statusem 112 i 111 i utrzymaniem tygodnia produkcji. Ostatnie wypadnięcie na 111 przez aktywny tempomat ale udało się go obronić dodając asystentów pro, potem na ostatniej prostej znowu 111 przez klapę elektryczną. Tutaj już nie było ratunku, można było ryzykować i celować w produkcję grudniową ale za dużo niepewności, że coś innego wyleci. HK, kamery 360, HUD, lasery mam. Jest dobrze :D.

Życzę Wam wszystkim wytrwałości i także statusów 150 :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Gratulacje.

Ale czekaj... Masz asystentów professional? To chyba teraz niemożliwe.

A podparcie lędźwiowe? I jaki silnik zamówiłeś?

 

m340i, lędźwie mam dla kierowcy, jak zamawiałem to tylko rezygnowałem z lędźwi dla pasażera ale zobaczymy, może będą. Tak, mam asystenów pro , musiałem dodać aby utrzymać aktywny tempomat, też się zdziwiłem, bo ponad miesiąc temu miałem zapewnienia, że ta opcja nie będzie dostępna do końca roku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawostka o bmw 3, jakby ktoś jeszcze nie słyszał - niektórzy nie dostaną dotykowego ekranu.


https://www.autoevolution.com/news/bmw-to-sell-new-cars-without-touchscreens-due-to-the-chip-crisis-173536.html

 

We wcześniejszych postach było napisane że LCI od września '22 , jeśli to prawda ciekawe jak sobie z tym poradzą jak obecna sytuacja coraz gorsza.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, mam magiczny status 150 :D. Tak w skrócie to w ostatnich tygodniach walka pomiędzy statusem 112 i 111 i utrzymaniem tygodnia produkcji. Ostatnie wypadnięcie na 111 przez aktywny tempomat ale udało się go obronić dodając asystentów pro, potem na ostatniej prostej znowu 111 przez klapę elektryczną. Tutaj już nie było ratunku, można było ryzykować i celować w produkcję grudniową ale za dużo niepewności, że coś innego wyleci. HK, kamery 360, HUD, lasery mam. Jest dobrze :D.

Życzę Wam wszystkim wytrwałości i także statusów 150 :)

 


A kiedy złożyłeś zamówienie ?


Ja złożyłem zamówienie 12 Sierpnia i auto ostatnio wypadło z produkcji ze względu właśnie na ten aktywny tempomat i klapę bagażnika :( Mam nadzieję że w końcu też doczekam się tego magicznego statusu 150 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

udało się, mam magiczny status 150 :D. Tak w skrócie to w ostatnich tygodniach walka pomiędzy statusem 112 i 111 i utrzymaniem tygodnia produkcji. Ostatnie wypadnięcie na 111 przez aktywny tempomat ale udało się go obronić dodając asystentów pro, potem na ostatniej prostej znowu 111 przez klapę elektryczną. Tutaj już nie było ratunku, można było ryzykować i celować w produkcję grudniową ale za dużo niepewności, że coś innego wyleci. HK, kamery 360, HUD, lasery mam. Jest dobrze :D.

Życzę Wam wszystkim wytrwałości i także statusów 150 :)

 


A kiedy złożyłeś zamówienie ?


Ja złożyłem zamówienie 12 Sierpnia i auto ostatnio wypadło z produkcji ze względu właśnie na ten aktywny tempomat i klapę bagażnika :( Mam nadzieję że w końcu też doczekam się tego magicznego statusu 150 :D

 

W kwietniu ale to było na 330ix, natomiast na początku sierpnia zmieniłem na m340i.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W kwietniu ale to było na 330ix, natomiast na początku sierpnia zmieniłem na m340i.

 

Czyli czas oczekiwania chyba trzeba liczyć w twoim przypadku od początku sierpnia tak ?

 

Nie wiem czy od sierpnia, 330ix od kwietnia do sierpnia nie mogła uzyskać nawet tygodnia produkcji pewnie przez restrykcje. Zmieniłem na m340i za namowa dealera i od razu dostałem termin - 42 tydzien. Ostatecznie będzie się produkowała w 45.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Info od dealera (śląskie) z piątku:

Zamówione modele, które nie uzyskały jeszcze statusu 150 nie będą wyposażone w dotykową obsługę ekranu:

dot. serii 3, 4, 4 Cabrio, 4 GC, X5, X6, X7, Z4.


Póki co nie ma info dot serii 2, ale coś jest na rzeczy, link poniżej :|


https://www.komputerswiat.pl/moto/bmw-pozbywa-sie-w-czesci-modeli-funkcji-na-ekranach-dotykowych-powodem-brak-chipow/69w53n5.amp


Tak sobie myślę głośno, że za rok, półtora sytuacja się uspokoi i jak później, po 4-5 latach od teraz będą kształtowały się ceny naszych samochodów, jeśli dziś zrezygnujemy z podstawowego wyposażenia, które będzie dostępne w modelach +1 rok produkcji wyżej? To pytanie powinni sobie zadać wszyscy, którzy zamawiając teraz, chcą dobrze sprzedać samochód np. po zakończeniu leasingu.


Otwieranie bagażnika stopą, to może i fanaberia, HK również – ale brak obsługi dotykowej ekranu, za chwilę być może elektrycznych foteli itd. mogą drastycznie uwalić cenę późniejszej sprzedaży. Samochód zamawiałem w sierpniu (4 GC) z terminem na „styczeń / luty”, ale jeśli miałbym wyjechać golasem, to wstrzymam się z odbiorem i po prostu wynajmę coś innego krótkoterminowo. Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

za rok, półtora sytuacja się uspokoi

 

Obawiam się że biorąc pod uwagę geopolityczne tarcia USA vs Chiny to nie wydaje mi się żeby to był szczyt kryzysu.

Wg mnie powrót do stanu sprzed pandemii będzie co najmniej rok po pandemii czyli nie wiadomo kiedy ( 2-3 lata?)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak sobie myślę głośno, że za rok, półtora sytuacja się uspokoi i jak później, po 4-5 latach od teraz będą kształtowały się ceny naszych samochodów, jeśli dziś zrezygnujemy z podstawowego wyposażenia, które będzie dostępne w modelach +1 rok produkcji wyżej? To pytanie powinni sobie zadać wszyscy, którzy zamawiając teraz, chcą dobrze sprzedać samochód np. po zakończeniu leasingu.


Otwieranie bagażnika stopą, to może i fanaberia, HK również – ale brak obsługi dotykowej ekranu, za chwilę być może elektrycznych foteli itd. mogą drastycznie uwalić cenę późniejszej sprzedaży. Samochód zamawiałem w sierpniu (4 GC) z terminem na „styczeń / luty”, ale jeśli miałbym wyjechać golasem, to wstrzymam się z odbiorem i po prostu wynajmę coś innego krótkoterminowo. Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń.

 

W pełni się z Tobą zgadzam. Ja widzę tu dwa aspekty, pierwszy to ten i którym napisałeś, czyli wartość auta na rynku wtórnym "samochód premium bez dotykowego wyświetlacza głównego" to jest żart. Drugi aspekt to przecież każdy z as konfiguruje samochód pod siebie i nie wiem jak inni forumowicze, ale ja nie mam zamiaru rezygnować ani z dotykowego wyświetlacza, ani z harmana ani z adaptacyjnego tempomatu ani z żadnej innej restrykcji która pewnie jeszcze się pojawi w najbliższym czasie. Jeżeli samochód nie wyprodukuje się w specyfikacji określonej w zamowieniu to rezygnuje z zakupu takiego egzemplarza i prawdopodobnie zrobię jak lobuzpl czyli wynajmę coś kompromisowego na 2 lata za niższe pieniądze niż wybrakowana beemka. Inna opcja, nad którą się zastanawiam to zakup jakiegoś egzemplarza z zadatkami na youngtimera E38 lub R129, pobawienie się tym przez 2 lata a potem pod koc do garażu :D


Na chwilę obecną mam czym jeździć, tym bardziej że mój 4 letni samochód ma dotykowy wyświetlacz i podparcie lędźwiowe :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Brak ekranu dotykowego w przypadku iDrive 7 to może nie jest jakiś problem, ale jeżeli braki się utrzymają (na zagranicznych forach jest wewnętrzny post z BMW mówiący o decyzji do braku dotyku w produkcji do końca 2021) to może być śmiesznie np z LCI, w którym ma być (podobno) iDrive 8 z WIELGACHNYM LCD, także dotykowym (takim jak w iX4). Nie wiem czy tam się da wszystko ogarnąć z "joysticka".
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a jak to wygląda z tym terminem produkcji.

Z założenia moje auto odbiór do końca lutego czyli produkcja powinna być pewnie w styczniu. Wiem że teraz takie założenia są nic nie warte ale....

Kiedy w systemie powinien pojawić się termin produkcji z statusem 150?


I jeszcze pytanie gdzie produkowane na Europe są nasze 3?. Na forum wyczytałem że część idzie z Meksyku, prawda to?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach


Tak sobie myślę głośno, że za rok, półtora sytuacja się uspokoi i jak później, po 4-5 latach od teraz będą kształtowały się ceny naszych samochodów, jeśli dziś zrezygnujemy z podstawowego wyposażenia, które będzie dostępne w modelach +1 rok produkcji wyżej? To pytanie powinni sobie zadać wszyscy, którzy zamawiając teraz, chcą dobrze sprzedać samochód np. po zakończeniu leasingu.


Otwieranie bagażnika stopą, to może i fanaberia, HK również – ale brak obsługi dotykowej ekranu, za chwilę być może elektrycznych foteli itd. mogą drastycznie uwalić cenę późniejszej sprzedaży. Samochód zamawiałem w sierpniu (4 GC) z terminem na „styczeń / luty”, ale jeśli miałbym wyjechać golasem, to wstrzymam się z odbiorem i po prostu wynajmę coś innego krótkoterminowo. Jestem ciekaw Waszych spostrzeżeń.

 


Ceny moga być zaskakujaco wysokie,czemu? Ano ja jestem pewien że jak producenci wyjdą na prostą to ceny nowych samochodów mocno skoczą do góry + zniknie prawie całkowicie rabatowanie.Ten okres "chudych lat" będą musieli sobie odrobić, koszty globalnie ida drsatycznie w góre w prawie każdej płaszczyznie, to wszystko po odblokowaniu zastojów produkcyjnych skumuluje się w mega pdowyższke i to nie tylko BMW a kazdy producent tak zrobi.Ja myśle że tutaj akurat ekran dotykowy nie będzie problemem, zwłaszcza z tak dobrym systemem iDrive i oprocz tego skrótami klawiszowymi,faktycznie sam dotyk moze być tym gadżetem mało istotnym bez którego bez problemu mozna sie odnaleśc w obsłudze.Tak samo ja uważam z kamerami 360 to jest bajer, gdzie bez problemu można życ na codzień z kamerą cofania i czujnikami...HK,pewnie wiekszosci starczy Hi-Fi a jeśli nie,bez problemu mozna zamontować gotowy upgrade w każdym salonie caraudio i to do dużo lepszego systemu jak sam HK.Więc jeśli ktoś ma dziś zamówiony samochód na dobrym rabacie z gwarancją ceny,niech cierpliwie czeka,myśle że na końcu i tak na tym dobrze wyjdzie, nawet jeśli odpadnie kilka oopcji....

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamowione M440i coupe, nie dosc ze wzialem mało opcji to jeszcze uwalili mi te na ktorych mi zalezalo czyli elektryczna klapa oraz aktywny tempomat. Poza opcjami stylistycznymi shadow line i shadow lampy zostaje mi teraz, HK, lasery, dostep komfortowy i grzana kiera… znalazlem na necie jedną m440 do przejecia leasingu w prawie dull opcji i mysle czy czasem nie wymixowac sie ze sztuki od dealera.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jak z obsługą Apple Car bez dotykowego ekranu, daje radę ogarnąć to tylko z joysticka? Mapy, Spotify itp?

Ja mam zamówienie z terminem odbioru na koniec czerwca, ale nie sądzę, żeby do tego czasu coś się poprawiło, w końcu to niewiele ponad pół roku tylko..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja mam zamowione M440i coupe, nie dosc ze wzialem mało opcji to jeszcze uwalili mi te na ktorych mi zalezalo czyli elektryczna klapa oraz aktywny tempomat. Poza opcjami stylistycznymi shadow line i shadow lampy zostaje mi teraz, HK, lasery, dostep komfortowy i grzana kiera… znalazlem na necie jedną m440 do przejecia leasingu w prawie dull opcji i mysle czy czasem nie wymixowac sie ze sztuki od dealera.

 

Co się dzieje gdy dowiadujesz się że auto będzie ale jednak bez jakichś opcji które sobie dodałeś? W przypadku gdy Ci to nie pasuje to możesz odstąpić od umowy? No chyba że dzieje się to jeszcze na etapie przed produkcją to pewnie nie ma jeszcze wtedy żadnej umowy? Co się dzieje zaliczką jeśli rezygnujesz z takiego auta? Wychodzimy na 0 czy są jakieś straty?

Stop Electric GO V8. 2 litry to może mieć czajnik ;D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.