Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.

Posiadam bmw e61 m54b25. Od samego początku zauważyłem że auto w porównaniu do e39 jest znacznie głośniejsze i co wg mnie jest nie do zaakceptowania.

Wygluszylem maskę, nadkola oraz podwozie i nadal przy prędkości powyżej 80 km/h robi się bardzo głośno. Myślałem że wymiana uszczelki panoramy załatwi sprawę ale niestety minimalna poprawa.

Moje pytanie jakie są newralgiczne miejsca w tym aucie w okolicach przedniej szyby z których mogą dochodzić te szumy powietrza? Widzę, że u mnie w aucie te zewnętrzne uszczelki przedniej szyby noszą znaczne slady użytkowania czy one wogole mają wpływ na szum powietrza w aucie?

  • Moderatorzy
Opublikowano

Ja jeździłem na zakładkę e39 i 61 przez miesiąc i nie zauważyłem dużej różnicy, a wręcz przy prędkościach ponad 150 może nawet minimalnie ciszej jest w e61.


Z tym, że ja mam bez panoramy. W e39 miałem szyber to jak się odsunęło samą zasłonkę szyby to już się głośniej robiło, więc całkiem możliwe, że jak masz cały dach w szkle to poprostu przez to jest głośniejszy.


Z drugiej strony, miałeś wymienianą przednią szybę, albo jakiegoś dzwona? Może podczas jakichś napraw coś nie poszło zgodnie ze sztuką.

Opublikowano
Ja jeździłem na zakładkę e39 i 61 przez miesiąc i nie zauważyłem dużej różnicy, a wręcz przy prędkościach ponad 150 może nawet minimalnie ciszej jest w e61.

Z tym, że ja mam bez panoramy. W e39 miałem szyber to jak się odsunęło samą zasłonkę szyby to już się głośniej robiło, więc całkiem możliwe, że jak masz cały dach w szkle to po prostu przez to jest głośniejszy.

Z drugiej strony, miałeś wymienianą przednią szybę, albo jakiegoś dzwona? Może podczas jakichś napraw coś nie poszło zgodnie ze sztuką.

 

Miałem e39 sedana polifta z szyberdachem.

Teraz e61 z panoramą i jest głośniej. Nie umiem powiedzieć czy sporo głośniej, ale na pewno zauważalnie. Da się gadać normalnie, ale szumy otoczenia są większe.

Jak dla mnie to kwestia budy - kombi zawsze będzie głośniejsze, większa kubatura, roleta bagażnika, która nigdy nie oddzieli tak przestrzeni.

I na pewno panorama ma też jakiś wpływ. Jak dla mnie panorama powinna mieć grubszą tą roletę / zasłonkę, albo z lepiej tłumiącego materiału.


Nawet z tego powodu myślę że następne auto to będzie sedan/coupe, jak już nie będę potrzebował tyle przestrzeni ładunkowej.

R6 + V4 = :)
  • Moderatorzy
Opublikowano

Kupując e61 miałem do wyboru dwie, prawie że identyczne. Jedna z panoramą druga z twardym dachem - wybrałem tą drugą właśnie, mimo, że panorama fajny bajer to naczytałem się o problemach z mechanizmem tego, a na koniec jeszcze znalazłem jakiś filmi porównujący dokładnie te same samochody - jeden z panoramą drugi bez, co prawda to C5 było o ile dobrze pamiętam, ale wygłuszenie było bardzo różne. Osobiście jedynie z prędkościami miejskimi jeżdziłem obiema sztukami, więc nie mogę się dokładnie wypowiedzieć.


A co do e39 - Pierwszą miałem w sedanie, drugą i trzecią już w kombiaczu. Jeśli chodzi o samą różnicę miedzy budami to w kombi jest głośniej, ale minimalnie, z przedniego siedzenia praktycznie różnica nieodczuwalna przy prędkościach autostradowych, z tylnej kanapy już bardziej, ale jak się załaduje kilka walizek do bagażnika to różnicy praktycznie brak. Różnica natomiast jest w prowadzeniu - inne zawieszenie i środek ciężkości wyżej.

Opublikowano
A wiecie coś na temat tych zewnetrzych bocznych uszczelek przedniej szyby? One faktycznie wytłumiają? Jakie jest ich przeznaczenie?
Opublikowano
O jakich szumach piszesz. Powietrza czy silnika? Jeśli powietrza przy większych prędkościach to sprawdź najlepiej w garażu na około uszczelki w przednich drzwiach. Jedna osoba ma włączoną suszarkę do włosów i "suszy" w okolicach uszczelek, a druga siedzi w samochodzie i nasłuchuje z kąd wieje - wtedy od razu znajdziesz dokładne miejsce. U mnie np. wieje w okolicach przednich lusterek, być może u Ciebie będzie podobnie. Sprawdź od razu przy przedniej szybie i panoramę
Opublikowano
Silnika to prawie nie słychać. Szum powietrza dochodzi najprawdopodobniej z okolic przedniej szyby ale nie mogę dokładnego miejsca i powodu szumienia znaleźć dlatego pytam o te listwy przedniej szyby czy one mogą też powodować takie objawy?
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Suszarka lub kompresor z końcówką do przedmuchiwania.

E60 ma gorzej wyciszone nadkola i drzwi przez co bardziej słychać szum z drogi.

Opublikowano
Może ramki drzwi z przodu? U mnie był dekor niedopięty i właśnie był problem. Do tego szyberdach ma już sztywną uszczelkę. Przejedź się jakimś Japończykiem to Ci od razu minie.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Z tyłu jak się siedzi nie ma tragedii jeśli chodzi o szumy ale z przodu wg mnie jest to nie do przyjęcia. Jeśli chodzi o dekor ramki przód to dokładnie o jaki dekor ci chodzi? U mnie właśnie w przednich drzwiach odstaje ramka chrom u dołu szyby od zew. strony
Opublikowano
sprawdz czy byla wymieniana szyba prezdnia. mialem w niejednym samochodzie tak ze zle byla wklejona i szumy byly mocne. mozesz sprawdzic oklejajac dookola ramki szyby tasma i przejechac sie porownac szumy. ja jezdzilem jakis czas w e46 z tasma, byla super cicho.
  • 4 lata później...
Opublikowano

Pozwolę sobie odgrzebać zabytka. 

Udało się zaleźć problem? Wymieniałem szybę dwukrotnie z czego drugi raz przez błąd montażu w aso (!) i moim zdaniem cały czas jest słabo odizolowany przód. Dosyć wyraźnie słychać co dzieje się przed samochodem zwłaszcza jadąc po wilgotnej drodze lub za czymś większym np. busem. Głośniej robi się też jak temperatura na zewnątrz spadnie i zrobi się chłodniej (uszczelki aż tak pracuja? W żadnym aucie tak nie miałem). Wykleiłem maty i piankę bitumiczną pod tymi plastikowymi miejscami gdzie montuje się kabinówki ale nie za bardzo to pomogło. Oklejałem szybę taśmą dookoła i nie tędy droga, otoczenie wyraźnie słychać nawet na postoju. Czy wina może leżeć w nadkolach i tym, że pod nimi nie ma dużych zamkniętych elementów tylko jest przestrzenny kielich i gdzieś tamtędy wlatuje ten szum? Wygłuszał ktoś nadkola i się wypowie? Odbiera to dość znacząco przyjemność z jazdy.

  • Moderatorzy
Opublikowano

A maiłeś jakiegoś dzwona czy coś?

Ja okleiłem tylko drzwi matami bitumicznymi i efekt był taki, że przy 80km/h na dobrym asfalcie nie było słychać, że się jedzie, a do 200 mozna było normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Dużo ciszej też się zrobiło po wymianie wszystkich łożysk i tulei pływających z tyłu, już były wystukane przy 300 tysiakach jak się za nie zabrałem.

I kolejne pytanie, czy masz osłonę pod silnikiem. 

Opublikowano
3 godziny temu, madseason napisał(a):

A maiłeś jakiegoś dzwona czy coś?

Ja okleiłem tylko drzwi matami bitumicznymi i efekt był taki, że przy 80km/h na dobrym asfalcie nie było słychać, że się jedzie, a do 200 mozna było normalnie rozmawiać bez podnoszenia głosu.

Dużo ciszej też się zrobiło po wymianie wszystkich łożysk i tulei pływających z tyłu, już były wystukane przy 300 tysiakach jak się za nie zabrałem.

I kolejne pytanie, czy masz osłonę pod silnikiem. 

Ja nie miałem odkąd mam auto, na tyle co udało mi się sprawdzić historie to poza jakąś stłuczka z przodu która polegała na wymianie jednej lampy i malowaniu zderzaka to nie widać po aucie żadnych grubych napraw. Wszystkie plastiki pod zderzakiem są oryginalne z tego samego roku a śruby nie wyglądają na odkręcane. Szyba była wymieniona 3 razy wg historii która mam, ja przy ostanim montażu byłem osobiście przy wklejaniu i osadzaniu szyby i robiliśmy to wg tis łącznie ze wszystkimi potrzebnymi rzeczami do tego i przyrzadem do zmierzenia głębokości osadzenia szyby. 

Osłony pod silnikiem są, wszystkie zaślepki, nakrętki również. 

Na czym polegała różnica w oklejeniu drzwi? Słychać mniej mijane auta czy np szum wiatru? Mam runflaty, na zimówkach kół nie słychać i wtedy bardziej uwypukla się ten szum o którym mówię. 

 

I na czym polegała różnica w hałasie po zmianie tulei? Bo tego nie mogę sobie wyobrazić co to miało by dać? Bo zawieszenie odgłosów nie wydaje

 

 

 

 

  • Moderatorzy
Opublikowano
Cytat

I na czym polegała różnica w hałasie po zmianie tulei?

Wymieniałem tuleje i łożyska w tym samym podejściu, więc możliwe, że łożyska wyciszyły, a tuleje poprawiły kąt kół pod obciązeniem i prowadzenie samochodu - tyle zauważyłem.

W pierwszej mojej e39 z kolei miałem na tyle wytłuczone już po zakupie (byłem zielony w temacie) zrobiłem trasę do Chorwacji i z powrotem, szumaiało okrótnie, jak dyfer w polonezie xD  i opony zjedzone były od środka. Po wymianie i ustaiwniu geometrii, mimo, że opony były te same nastała błoga cisza.

Cytat

Na czym polegała różnica w oklejeniu drzwi?

No dużo ciszej w samochodzie się zrobiło, szczególnie to było odczuwalne w tunelach i przy mijaniu samochodów z naprzeciw, praktycznie stają się niesłyszalne. Wszystko przez to, że cała powierzchnia drzwi to jedna wielka blacha która przenosi drgania z zewnątrz, a w e60 wygłuszenie jakieś wyrafinowane nie jest.

Opublikowano
11 godzin temu, madseason napisał(a):

No dużo ciszej w samochodzie się zrobiło, szczególnie to było odczuwalne w tunelach i przy mijaniu samochodów z naprzeciw, praktycznie stają się niesłyszalne. Wszystko przez to, że cała powierzchnia drzwi to jedna wielka blacha która przenosi drgania z zewnątrz, a w e60 wygłuszenie jakieś wyrafinowane nie jest.

Zainteresuje się chyba tym tematem a do tego wygłuszę nadkola bo wiem, że po zmianie na zimówki różnica jest duża bo tamte nie są RFT. Spodziewałem się lepszego wygłuszenia w tym aucie tak szczerze, ja mam e61 które z natury jest głośniejsze z panoramą i najchętniej to bym ją zaspawał 😀

11 godzin temu, madseason napisał(a):

Wymieniałem tuleje i łożyska w tym samym podejściu, więc możliwe, że łożyska wyciszyły, a tuleje poprawiły kąt kół pod obciązeniem i prowadzenie samochodu - tyle zauważyłem.

W pierwszej mojej e39 z kolei miałem na tyle wytłuczone już po zakupie (byłem zielony w temacie) zrobiłem trasę do Chorwacji i z powrotem, szumaiało okrótnie, jak dyfer w polonezie xD  i opony zjedzone były od środka. Po wymianie i ustaiwniu geometrii, mimo, że opony były te same nastała błoga cisza.

Zawieszenia na razie nie ruszam bo nie ma potrzeby, jedynie olej w moście pasuje wymienić. Najlepiej by było całe wnętrze rozebrać i wykleić, może wtedy byłoby lepiej 😀

  • Moderatorzy
Opublikowano

Teraz też mam niestety panoramę w f07, na próbę przykleiłem na przyssawki matę zamkniętkokomórkową i nie odsłaniam jej wcale. Prawdopodobnie za jakiś czas utwierdze się w przekonaniu, żeby zakleić te okna w dachu na stałe, szczególnie jak się jedzie z boxem - jest to głośne strasznie.

Ale f07 mimo, że ma pano, to i tak jest cichsze z fabryki niż moje e61 po modyfikacjach. Póki co wykleiłem sobie przednie drzwi matą alu-butyl z pianką, trochę jest na plus, dodatkowo delikatnie podkleiłem ścianę grodziową za nadkolami - też trochę się polepszyło. Zostały mi tylne drzwi i nadkola do zrobienia i pewnie dach na około panoramy, bo tam czuje że dźwięk jeszcze idzie.

RF też mam na letnie i na zimowe, letnie są bardzo ciche mimo RF, z kolei zimówki były już wyząbkowane i strasznie głośne, więc domniemam że coś masz nie tak z letnimi już.

Opublikowano

Wyząbkowane nie są , może ze zużycia chociaż dwie maja 2 lata a to są Goodyeary z indeksem chyba 71 lub 72dB. Panoramy nie chciałem ale niestety często w e61 coś takiego było, głośniej na pewno i mniej sztywno bo słychać po plastikach jak pracują paradoksalnie głównie na dużym gorącu. Ogólnie po e46 coupe odczucia w kwestii wygłuszenia są lepsze ale nie tak jak się spodziewałem po 5er. 

Ścianę grodziową za nadkolami mówisz pod deską czy po zdjęciu plastikowego nadkola?

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.