Skocz do zawartości

pobor pradu jak go sprawdzic na module onr ADM 61351378371


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam panowie pomozcie bo juz trzeci aku zajechalem mam duzy pobor pradu najpierw nie wiedzialem gdzie i na czym ale po ganianiu z miernikiem po samochodzie namiezylem tak mysle zrodlo poboru pradu

zdjolem kanape a tam znalazlem przekaznik czarny wpiety w te czesc gdzie sa moduly po lewej stronie za kierowca jest to czarny przekaznik ktory byl dosc cieply napisane na nim jest ADM 12V i nr 61351378371

z tego co sie zorientowalem jest to chyba przekaznik centralnego ale nie jestem pewien ale sie gzreje pzred wyjecie mam pobor 1,78A a po wypieciu go spada do 0,14A wiec napewno to jest cos z tym ale sam przekaznik jak go wyjolem z obudowy wyglada na dobry choc jak jest wpiety jest cieply ZA CO ON ODPOWIDA I DO CZEGO SLUZY POMOCY :mad2: :modlitwa:

http://img835.imageshack.us/img835/6681/snc00073m.th.jpg






DWIE ZYCIOWE MILOSCI MOJA ZONA I MOJA SIODEMKA

  • 3 lata później...
Opublikowano

Odkopuję temat bo widzę że obyło się bez wpisów, a mam ten sam problem. Grzeje się dość mocno i po jego wpięciu wypięciu słychać jakiś silniczke przy podszybiu. Ktoś coś podpowie do czego służy owy przekaźnik?

Wedle RealOEM.com jest to cyt."moduł regulacji siły docisku" Zastanawiam się jakiego docisku i czego docisku?

http://www.realoem.com/bmw/showparts.do?model=HD91&mospid=47385&btnr=61_0565&hg=61&fg=25&hl=3

 

Może założyciel topicu coś podpowie jak się skończyło? Dodam, że u mnie akumulator potrafi paść po jednym dniu :(

Opublikowano

na podszybiu i z dociskiem - ramiona wycieraczek bywały z automatyczną regulacją siły docisku.

Problem mam identyczny jak Wy ale jeszcze nie miałem czasu szukać. Mam podejrzenia, że to będzie to samo.

Opublikowano

Hmmm, ciekawa sprawa. To auto mnie stale zadziwia. Przyzwyczajony jestem do mercedesa W124 260E - poczciwe toporne nie nafaszerowane elektroniką i gadzetami auto. Jaky ktoś mogł coś więcej doradzić w temacie byłoby super :)

 

Pytanie: na jakiej zasadzie działało dociąganie ramion? W zależności od prędkości czy jeszcze jakoś inaczej?

Opublikowano

Dzięki za wyjasnienie :)

Pytanie: czemu po zgaszeniu silnika słychać jak właśnie ten silniczek coś tam buczy, brzęczy, skrzeczy usiłując coś działać skoro ma działać przy jakiejś tam prędkości? To tak ma być, czy to tylko u mnie wynika z winy potencjalnie uszkodzonego przekaźnika który się dość mocno grzeje nawet na postoju gdybrak kluczyka w stacyjce?

Postaram się zdemontować ten przekaźnik, uruchomić autko i zaobserwuje nastepnego dnia jak stan aukumulatora. Zobaczymy czy to był jedyny problem rozładowywania akumuatora.

Pozdrawiam, Michał

 

PS. dla potomnych zdjęcie przekaźnika oraz jego lokalizacja oznaczona czerwoną strzałką literką A

http://img245.imageshack.us/img245/8596/img3482v.jpg

http://img137.imageshack.us/img137/5294/img3480lokalizacjaprze.jpg

 

 

EDIT:

- pytanie dodatkowe nr 1: czy system dociskania ramion był standardowo w kazdym modelu serii 5 i 7?

- pytanie dodatkowe nr 2: czy na przedstawionym zdjęciu poniżej z zaznaczoną czerowną linią miejscu powienien znajdować się bezpiecznik? Piny są wskazując jakby powienien się tam znajdować. Cóż może obsługiwać? Obok w rzędzie znajdują się 3szt. kolor BRĄZ 7,5A - hmmm... :roll:

- pytanie dodatkowe nr 3: czy ktoś z Was dysponuje może rozpiską tych bezpieczników? Wiem na pewno że ostatni brązowy od dołu dotyczy bezpośrednio alarmu - mało mnie nie obrzucano pod blokiem jajkami gdy zawył alarm :P

http://img204.imageshack.us/img204/2562/img3480bezpiecznik.jpg

Opublikowano
Koledzy, czy ktoś zerkał w swoim autku chociażby jak ma się sytuacja z np. brązowym bezpiecznikiem pokazanym przez mnie na zdjęciu, czy w tym gnieździe być powinien?
Opublikowano
Koledzy, czy ktoś zerkał w swoim autku chociażby jak ma się sytuacja z np. brązowym bezpiecznikiem pokazanym przez mnie na zdjęciu, czy w tym gnieździe być powinien?

Drogi kolego postaram się pomóc Tobie na ile mogę choć nie wiem z jakim skutkiem. Otóż posiadam schemat instalacji do 735i i zgodnie z nim kostka o którą pytasz ma numery bezpieczników:

#30 7,5A

#31 7,5A

#32 16A

#33 16A(i jest to bezpiecznik o który pytasz)

Schemat pokazuje iż jeden pin tego bezpiecznika zasila z jednej strony czerwony przewód, natomiast z drugiej strony czerwono biały przewód, który idzie dalej i rozgałęzia się na (podam nazwy po angielsku tak jak na schemacie ażeby niczego nie pomieszać):

TRUNK LT (światełko w bagażniku)

RIGHT REAR FOOTWELL LT (prawa tylna obrysówka na dole drzwi)

RIGHT FNT FOOTWELL LT (prawa przednia obrysówka na dole drzwi)

RIGHT REAR READING LT (tylne prawe światełko do czytania)

LEFT REAR FOOTWELL LT (tylna lewa obrysówka na dole drzwi)

LEFT FNT FOOTWELL LT (przednia lewa obrysówka na dole drzwi)

TRUNK COMPARMENT LT (światełko w bagażniku)

LEFT REAR READING LT (tylne lewe światełko do czytania)

DOME/MAP READING LT ASSY (tu chodzi o jakieś dodatkowe światełko do czytania mapy :p)

FLASHLIGHT CHARGING PLUG (wtyczka do ładowania latarki).

Jeśli kogoś urażę tym tłumaczeniem to z góry przepraszam ale starałem się to jakoś na logikę rozszyfrować :D

Opublikowano

Dziękuję za odp.

Hmmm, czyli z tego wynika że ktoś wstawił niewłaściwe wartości bezpieczników bo na złączu które przedstawia strzałka każdy brązowy bezpiecznik jest 7,5A.

Prośba ... czy mogłbyś opisać poszczególne bezpieczniki patrząc na zdjęcie, począwszy od góry, co obsługują tak jak to zrobiłeś z tym jednym? Jeśli Cię dobrze zrozumiałem to opisałeś bezpiecznik którego u mnie brakowało, a jesli tak to ciekawa sprawa gdyż wedle twojego opisu i braku tego bezpiecznika wszystko to co na liście działa, więc mam trzy przypuszczenia: mam zdrowo pomieszane w instalce, mogłeś źle odczytać schemat, czyt. na opak, E34 i E32 mają inaczej poprowadzona instalację w ciężko uwierzyć.

  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

witam wszystkich

ja z tym samym podobnym problemem

czytalem ten post wczesniej; grzecznie poszedlem do auta wyciagnąlem przekaznik (czarny) i co

na drugi dzien spoko odpalilem tak bylo jeszcze cztery dni i aku mi padl

aku naladowalem i pojezdzilem dzien i znow padl :-(

dodam ze ten przekaznik jest caly czas wyjety

potem odlaczylem kabel taki czarny dokrecony do klemy plusowej (podejrzewam ze jest to zasilanie modulu comfortu) bo nie bylo el szyb centralnego i chyba ogrzewania ale...

beta odpala

jak dotykam tym kablem do plusa to iskrzy delikatnie no mam zagadke co w tym module comfortu wysysa mi prad??????????

rece mi opadaja

 

dodam ze aku mam prawie nowy i sprawdzalem na elektronicznym testerze takze jest ok

wiec rady typu daj sobie spokoj i kup nowy srednio tu pasuja

 

moze ktos cokolwiek jeszcze podpowie

 

z gory dzieki

i nic więcej oprócz prawdziwej radochy z jazdy...
Opublikowano
to jest bolaczka chyba wiekszosci uzytkownikow ja u siebie tez nie moge dojsc co wysysa aku,dodam ze w innych samochodach tego nie mialem a tu czary mary i trzeba ladowac po trzech dniach postoju.
Opublikowano

Może ja napiszę jak przebiega walka z moją bestią.

Zdemontowałem 1,5 tyg. temu przekaźnik którego zdjęcia wyżej zamieściłem. Ku mojemu ździwieniu pomogło, ale nie w 100%. Aku po trzech dniach trzymał się jako tako ale zbyt mało pradu na rozruch silnika. Może to była wina sporych mrozów, kto wie... powiedzmy, że miał prawo do humorku. Przy codziennym jeżdzeniu autko pali bezproblemowo i wszystko jest ok. W piątek o godz.15 zostawiłem autko na garażu, temp. +17'C, w niedzielę postanowiłem poechać na myjkę i niestety aku był w miarę ok, ale po ok. 4 obrotach wał korbowego aku już nie mialo siły dalej kręcić. No cóż... Jedno jest pewne, w autku moduł komfortu dogorywa co stwierdziłem już kilklukrotnie podczas walk z alarmem fabrycznym który ma humory i nie zawsze chce działać. Jak strzelam ze scyzoryka aby zamknąć drzwi to załącza się jedynie podświetlenie szyb i na tym finito. Czasem zdarza się tak, że autko się rygluje, ale nie załącza alarm fabryczny i nie chcą się załączać podwójne rygle - domykanie szyb i szybra działa.

Reasumując: kupiłem na allegro moduł komfortu o identycznych numerach znamionowych. Podobno 100% sprawny. Zobaczymy po zamontowaniu. Dam znać czy pomogło. W razie czego będę szukał dalej.

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Obiecałem i powracam do tematu. Tak jak pisałem poprzednio wymieniłem moduł komforu. Pomogło. Alarm fabryczny i rygle działają zawsze, domykanie szyb i szybra też, a aku nie pada. Dodatkowo zakupiłem nowy akumulator Bosch 100Ah. Nie podłączyłem jeszcze modułu dociskania ramion wycieraczki o oznaczenia ADM 61351378371. Dziś wieczór zaobserwowałem jedną niepokojącą duperele. Chodzi o podświetlenie przełączników do szyb. W tylnych lewych drzwiach jest bardzo bardzo słabo podświetlony. Po wypięciu tego przełącznika podświetlają się wszystkie przełączniki do sterowania szyb na konsoli centralnej. Wpięcie ponowne przełącznika sprawia że super lekko się żarzy, a konsola środkowa zanika. Czy ktoś mógłby podpowiedzieć skąd to ufo?
Opublikowano
Witam ja też toczyłem podobny bój z padającym akumulatorem i odziwo wszystko się naprawiło po gruntownym wyczyszczeniu i wymianie tulejek w rozruszniku. Dodam tylko że ja również naprawiam wszystko co poprzedni właściciele zaniedbali w tym autku.
Opublikowano
Witaj, jeszcze go nie montowałem. Na razie testowełem moduł komfortu bo też było nowo-uzywany. Wygląda na to, że sprawny i nierozładował aku po kilku dniach postoju mimo załączenia alarmu, a autko pięknie pali. Myślę, że jutro zamontuję twój przekaźnik i zobaczymy jak sytuacja. Rzecz jasna dam znać :)
Opublikowano

włąsnie co sie tyczy twojego padajacego aku to myslałem nad tym i zaswitało mi takie cos wspominałes o tym gniezdzie do ladowania ze jest jakies porozwalane moze tam jest problem

albo sprawdz jeszcze gruby kabel podpiety pod rozrusznik moze gdzies dotyka do masy

Opublikowano
"+" pod maską o którym Ci wspominałem generalnie jest ok, poza tym, że ktoś się nad nim znęcał i nie ma elementu do którego się podpiąc aby palić z kabli więc muszę ściągać kawałek plastiku zakrywającego śrubę i za nią łapać. Tam akurat wygląda na ok. NA chwilę obecną aku nie pada, nadal nie miałem czasu wpiąć tego przekaźnika od Ciebie. Posypało śniegem, auto stoi.
Opublikowano

Autko przestało tydzień nietykane. Aku nie padł, pięknie kręcił. Wniosek jeden, moduł komfortu rozładowywał aku + przekaźnik ADM dociągania ramion wycieraczek który jest zawarty w tytule wątku.

 

Przekaźnika ADM jeszcze nie zamontowałem, na razie testowałem moduł komfortu. Myślę, że jak znajdę chwilkę czasu zamontuje skubańca.

Opublikowano
witam ja piszę z takim problemem że koledze w świeżo kupionym e32 pada aku nawet po jednej nocy,sprawdzał 2 akumulatory i każdy pada a na bank są one dobre,klimatronik sie nie wyłancza jak sie nawet wyciągnie kluczyk ze stacyjki,cały czas się świeci i słychać w nim jak chodzi wiatraczek który zasysa powietrze do czyjnika klimatronika,jak sie wyłaczy ręcznie pokrętłem to gaśnie ale z tego co mi wiadomo powinno sie to całkowicie wyłączyć jak zapłon wyłaczony,w mojej byłej e32 tak było tyle ze nie miałem klimatronika tylko 3 duże pokrętła i w e38 też normalnie sie wyłancza,i nie działa tylnia szyba a bezpiecznik dobry,co może mu rozładowywać aku? Posiada e32 z 92 roku 3.0 V8.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano
moze moduł komfortu jest skopany a co do tego klimatronica to prubowaliscie podmienic panel sterujacy moze tam jest problem sprawdz bezpiecznik 9,19,21,29 w komorze silnika bezpiecznik 45 pod tylnym siedzeniem a jesli nie dziala grzanie szyby to sparwdzcie bezpiecznik 46 pod tylnym siedzeniem i przekaznik k13 mały szary pod tylnym siedzeniem
Opublikowano
A gdzie znajduje sie ten moduł?? Bo wiem ze lusterka sie nie regulują i szyba nie działa w drzwiach od kierowcy no i siedzenie kierowcy nie działało a teraz działa tylko pamięć cos nie zabardzo bo nie zapamietuje i nie grzeją fotele. I dlaczego ten klimatronik sie nie wyłamcza jak zapłon wyłaczony,powinno odcinac prąd. A co do tylnej szyby to bezpieczniki dobre tylko zobaczymy ten przekażnik,z tego co pamietam to powinna sie zapalic żółta dioda w przycisku od ogrzewania szyby a sie nie zapala i nie swieci ten przycisk a powinien chyba sie podswietlac na zielono z tego co pamietam,chyba ze spaliła sie żarówka ale napewno powinna sie zapalać żółta dioda w przycisku.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano
to który to jest bo jest ich tam chyba ze 3. Dziś z kumplem zmienilismy dmuchawe bo bardzo brzęczała stara(wytarły sie tuleje) i nie wiem czemu ale klimatronik sie wyłancza już razem z zapłonem,dziwna sprawa,co ma do tego zmiana silnika dmuchawy?może to ten klimatronik mu rozładowywał bo teraz nie słychać tego wiatraczka co ciagnie powietrze do czujnika temmperatury jak jest wyłaczony zaplon.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.
Opublikowano
apro po włożyłem jakiś przekażnik czarny co byłodłaczony bo leżał obok i go dopasowałem do tego miejsca co pasuje, znajduje sie to pod tylnia kanapa i jest on z boku taki czrany wysoki,jest na zewnatrz obudowy tych modułów.Jak go wsadziłem to pstrykną czyli jak by sie coś właczyło. Dziwne zeczy sie dzieją.
Pomocy potrzebuje każdy a zarazem każdy powinien jej udzielać.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.