Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Cześć!


Ostatnio bawiłem się troszkę aplikacją B-Tool i robiłem pomiar od 0-100 (F11 525d xDrive).


Od dawna twierdzę, że to auto nie jedzie, ale wynik obiecany przez producenta to 7,3 sekundy, a w moim przypadku jest to około 10 sekund, co nie ukrywam jest bardzo słabym wynikiem...

Czy ktoś ma pomysł gdzie szukać przyczyny?


Kolektor dolotowy? Klapki? Ile razy byłem w ASO słyszałem, że mój silnik jest poprawiony i nie ma klapek.. Zdarzały się w ogóle takie?

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

BTollem sprawdzałeś błędy????


Podaj siedem ostatnich znaków nr. Vin.

Zobaczę czy ich nie masz.

Mim zadaniem powinny być.

Opublikowano
A w jaki sposób przyspieszasz? Po prostu puszczasz hamulec i naciskasz gaz do końca? W ten sposób nigdy nie osiągniesz czasu w okolicy katalogu. Niestety, ale automat musi chwilę pomyśleć na starcie. Ja mam 520D, z początku też czasy +/- 10 sekund. Jednak przy odpowiednim operowaniu pedałami udało się zejść do +/- 8,5s w serii (według bimmer-tool).
ad®ian™
Opublikowano

Tak, tak.. Regularnie sprawdzam błędy Btoolem, nawet DeepOBD for BMW.

Niby czysto, nic nie widać...


VIN: DX39390


Adrian - ale mówisz o przytrzymaniu hamulca? U mnie nie ma Launch Control, nie widzę jakichś szczególnych różnic w stosunku do normalnego wystartowania... :cry2:

Opublikowano
Jeśli sprawdzasz adapterem bluetooth to możesz mieć opóźnienia nawet 1 sek. Tutaj daje radę kabelek. Wtedy czasy będą realne i lepsze. Miałem to samo smutne spostrzeżenie, że auto niby wolne.
Opublikowano

Firmowa F10 525xd 218KM zmierzona Dragy pokazała 9,6s/100 .

Później takie krzaczki wyszły :


- klapek brak, coś je zjadło, jedna odnaleziona w głowicy ;


9fd2d216878f25de.jpg

56bc9669790b4758.jpg


- pęknięte dwa tłoki


e36ba41801c517c2.jpg


Obecnie auto śmiga na nowym silniku, po dotarciu zmierzę znowu i podam co wyszło .

http://images.spritmonitor.de/1244128.png - ekologia pełną gębą :lol:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
6.8 to ma 530d w serii te czasy to chyba z górki były mierzone z dobrym wiatrem..

Też miałem coś 6.2-6.3 w 525xD po chipie 2.0d - wyszło ok. 273km i 580 nm jesli dobrze pamietam.


Pamietaj o przezlozeniu dyfra, masie, przebiegu mocy i momentu zanim porównasz 245KM do 245KM.

Opublikowano
6.8 to ma 530d w serii te czasy to chyba z górki były mierzone z dobrym wiatrem..

 

Zanim następnym razem będziesz chciał być śmieszny sprawdź tabele.

Opublikowano

Adrian - ale mówisz o przytrzymaniu hamulca? U mnie nie ma Launch Control, nie widzę jakichś szczególnych różnic w stosunku do normalnego wystartowania... :cry2:

 

Tak. Ja też nie mam LC, ale jak się dobrze wyczuje moment puszczenia hamulca to auto startuje bez "myślenia", idzie jak z procy :p kwestia wprawy.

ad®ian™
Opublikowano
Moją mierzyłem wczoraj i najlepszy czas z 3 startów na lekkim przytrzymaniu hamulca to 7.68 s. Wiec jak na 255kkm i serię to nie najgorzej bo katalogowe chyba 7.4 s.
Opublikowano
Moją F11 525dxA mierzyłem wczoraj i najlepszy czas z 3 startów na lekkim przytrzymaniu hamulca to 7.68 s. Wiec jak na 255kkm i serię to nie najgorzej bo katalogowe chyba 7.4 s.
  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Panowie, jak czyścicie kolektor dolotowy to wymieniacie jakieś uszczelki oprócz tej głównej z klapkami? Zdarza się, że po rozmontowaniu potrafi gdzieś puszczać? Czy śmiało można rozebrać i skręcić na starych? Planuje się powoli za to wziąć, dlatego pytam, co kupić! :)
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Nie chcę nowego tematu zakładać....


Czy ktoś wgrywał u magików stage 1,2 lub 3 do skrzyni poprzez

Flashtool xhp ?


warto ? Auto bez czipa... ale chciałbym żeby działała szybciej... mniej topornie.

Opublikowano

Z tego co pytałem gdzieś na którejś grupie to pisali, że w przypadku tego silnika naszego różnice są znikome...

Coś lepiej jest, ale cudów nie oczekuj :P

Opublikowano

To Mnie nie pocieszyłeś :(, chciałem sobie wgrać soft i liczyłem za jakąś poprawę bo ze startu i przy wolnych dojazdach do np lewoskrętów ta skrzynia fatalnie pracuje.

Co do pomiarów b-toolem udało mi się zrobić 6,81 z mocnego strzału z hamulca ale te wyniki są chyba raczej mało miarodajne :)

Opublikowano

Tyle, że masz aktywację Launch Control.. więc teoretycznie zawsze ten strzał na starcie powinien być lepszy :D


W ogóle udało się komuś zarzucić tyłem przy tym silniku? :D Oprócz śniegu i lodowiska? Albo, żeby koła zapiszczały? Nieosiągalne xd


Szkoda, że BMW nie pozostało przy R6 w 525d....

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tyle, że masz aktywację Launch Control.. więc teoretycznie zawsze ten strzał na starcie powinien być lepszy :D


W ogóle udało się komuś zarzucić tyłem przy tym silniku? :D Oprócz śniegu i lodowiska? Albo, żeby koła zapiszczały? Nieosiągalne xd


Szkoda, że BMW nie pozostało przy R6 w 525d....

 

A może wynika to z charakterystyki momentu i biturbo? Że nie ma strzału tylko moc równo się rozkłada?

Nie wiem. Miałem 525 xDrive z chipsem na 273km i dosc fajnie to jezdzilo.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.