Skocz do zawartości

Pomocy!!! Nie działający bixenon skrętny i poziomowanie


bemybest

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć. Posiadam BMW e91 330xd touring. Wstawiam nowy temat iż nie znalazlem nic konkretnego na forum. Mianowicie, przy sprawdzaniu kodów błędów wyskoczyly mi takie:

9CBC - Moduł FRM: Błąd zwarcia 1

9CBE - tutaj albo blad oznacza błąd strefy dla stóp kierowcy albo blad komunikacji z modulem sterowania reflektorów po prawej stronie i jeszcze błąd LM:SMC z lewej strony.. sam nie może się zdecydować :duh:

9234 - Moduł FRM: Drugie światło hamowania / dwustopniowe światło hamowania po prawej uszkodzone

932C18

Sprawdzałem to dlatego że nie dziala mi ani opcja skrętu świateł ani poziomowanie przy starcie auta. Xenon oczywiście dynamic.

No i tu nasuwa się pytanie..

1--- Dlaczego to moze nie działać i co może byc przyczyną?

Szczerze to obstawiam modul FRM lecz chciałbym pierw sprawdzić czy to na pewno o to chodzi, jak sprawdzić czy to jest winowajca i w której lampie? Miernikiem czy coś?

2--- skąd błąd drugiego swiatla stop, wymienialem zarowki chyba z 5 razy na działające i zero efektów.. oczywiscie nie działają po dwoch stronach te swiatla i nie wiem czy tak ma byc czy nie.. W e91 jak i e90 są dwie żarówki stop i sam nie wie czy obie mają się włączać przy wciskaniu hamulca? Do tego nie dziala mi czasami podswietlenie tablicy, mam ledowe i albo sie jedna wyłączy całkiem i później świeci albo dwie działają bez zarzutu..

Mam jeszcze pytanko, dlaczego prawa tylna szyba nie chce sie zamykac po odtworzeniu jej do konca? Muszę to robić dosłownie muskając przycisk i bardzo powoli bo jakby sie blokuje w drzwiach :mrgreen:

Pozdrawiam i proszę o pomoc Panowie ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Błędów sporo więc pewnie moduł FRM padł, jest to dość częste i opisywane na forum. Możesz spróbować skasować błąd zwarcia.


Błędy ksenonów skrętnych mogą być spowodowane problemem z czujnikami poziomowania i/lub modułami skrętu, kolejny powszechny przypadek.

3A0jS9b.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Witam mam podobny problem nie działa pozomowianie i skręt soczewki. pokazuje błędy w idrive

cornering light on left failed

right cornering light failure

w inpie pokazał błędy a8a8 i a8a9 Światło drogowe / doświetlanie zakrętu z lewej strony uszkodzone i to samo na prawa stronę.

Na stacji diagnostycznej przy próbie ustawienia świateł diagnosta ustawił soczewki w pionie ale nie mógł ustawić soczewki centralnie i gdy się przyjrzeliśmy to soczewki są skręcone na zewnątrz samochodu. Niewiem czy to pomoże ale gdy odepnę moduły skrętu pokazuje błąd od dynamic xenon. Miał ktoś podobny problem? Mam nadzieję że da się coś zrozumieć z tego tesktu :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

Choć tak czy inaczej, skręty nadal mi nie działają..

Na starcie ustawiają się ładnie, ale zielona dioda pulsuje, a w bimmer-tool mam kod modułu FRM A43D.

Próbowałem reset zwarcia, ale to nie to..

Zamówiłem dziś używkę moduł FRM i zobaczę czy coś to zmieni, bo lampy całe przepatrzone są od wewnątrz - wszystkie styki modułów wyczyszczone i zabezpieczone, a skręt od kiedy ją kupiłem tak nie działa...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Witam, podepnę się pod pytanie, bo mam rozbite dwie lampy bixenony skrętne i nie spodziewałem się ich ceny, pytanie moje czy jak założę bi, ale nieskrętne to jaki problem może się pojawić? Będą tylko błędy do usunięcia czy coś więcej jak problem z poziomowaniem i przede wszystkim z kostką?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Witam, podepnę się pod pytanie, bo mam rozbite dwie lampy bixenony skrętne i nie spodziewałem się ich ceny, pytanie moje czy jak założę bi, ale nieskrętne to jaki problem może się pojawić? Będą tylko błędy do usunięcia czy coś więcej jak problem z poziomowaniem i przede wszystkim z kostką?

Inaczej jest rozwiązana instalacja elektryczna. W przypadku skrętnych masz moduły SMC w lampach.

W przypadku zwykłego ksenonu masz po 4 przewody od modułu FRM do lampy, bezpośrednio do silnika.

Na koniec trzeba jeszcze zmienić moduł FRM i zakodować

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Choć tak czy inaczej, skręty nadal mi nie działają..

Na starcie ustawiają się ładnie, ale zielona dioda pulsuje, a w bimmer-tool mam kod modułu FRM A43D.

Próbowałem reset zwarcia, ale to nie to..

Zamówiłem dziś używkę moduł FRM i zobaczę czy coś to zmieni, bo lampy całe przepatrzone są od wewnątrz - wszystkie styki modułów wyczyszczone i zabezpieczone, a skręt od kiedy ją kupiłem tak nie działa...

Dokodowałeś moduły SMC po wymianie?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

SMC czyli te w lampach od skrętu ??

Tych chyba nawet inpa nie wykrywa który jest dobry a który zły, więc nic nie było kodowane..


Wymieniłem bynajmniej moduł AHL na sprawną używkę, która została zakodowana, ale jest jak było - tylko błędu już nie ma.

Dioda nadal pulsuje, a soczewki nie skręcają..


Jak się nieco ociepli, to spróbuję podmienić jeszcze na inne moduły skrętu..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 11 miesięcy temu...

A ja mam taki problem, mam błąd a8a9, nie działa ani poziomowanie ani xenon skrętny, ale skrętny nie będzie działał ze względu na to, że założyłem moduł frm 3 XE, a nie ahl, teraz pytanie czy ma sens wymiana w prawej lampie modułu poziomowania?


I jeżeli po vinie mam xenon skrętny, to musi być na lampach napis "dynamic xenon"?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
Kolego Szpady66 możesz powiedzieć jak się uporałeś z problemem. Ja mam dynamic. Wymieniłem moduły w lampach na nowe. Moduł skrętu w kierownicy na nowy i dalej brak rezultatów. Udany reset modułu przestrzeni przypodlogowej. Zanim to wszystko zrobiłem auto było u 2 mechaników pierwszy dołożył brakujący pin w prawej lampie i poległ. Drugi stwierdził moduł przestrzeni. Proszę o rozwiązanie. Aktualnie auto po odpaleniu robi poprawny test podnoszenia i opuszczania soczewek oraz na boki i z powrotem. Po czym wyskakuje błąd i kontrolka od świateł mruga. Pacjent to E90 325XI 2006 N 52 B30 218KM USA
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.