Skocz do zawartości

E87 123D by Pul


pawdrab1

Rekomendowane odpowiedzi

Cześć :D


Po 4 miesiącach oglądania samochodów które nie spełniały moich wymagań(i jeszcze większego okresu zbierania funduszy przez biednego studenta :lol: ) udało się w końcu znaleźć moją upragnioną jedynkę. Szukałem trochę młodszej ale historia serwisowa i wyposażenie mnie przekonało :dance:


Z ciekawszych rzeczy:

- color BLACK SAPPHIRE METALLIC (475)

- upholstery LEDER BOSTON 2/SCHWARZ (LWSW)

- prodDate 2007-08-31

- S217A AKTIVLENKUNG Aktywny układ kierowniczy

- S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego

-P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy

- S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny

- S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Przyciemniane szyby

- S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn.

- S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix

- S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy

- S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera

- S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC)

- S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu

- S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe

- S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów

- S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia

- S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional

- S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP

- P7AZA PAK. ADVANTA.+COMF. I.V.M M SPORT. Pakiet Advantage+Comfort+pak. sport. M

- P7R7A INNOVATIONSPAKET Pakiet innowacyjny

- S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth

- S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe

- S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana

- S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M

- S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt

- S339A SHADOW LINE Shadow-Line


Historia serwisowa:

05.11.07 - 0 km - przegląd przedsprzedażowy, mapa nawigacji satelitarnej DVD, koła zimowe kpl, zmiana kół, wyważenie kół

29.11.07 - 1010 km - kontrola pojazdu

07.05.08 - 10 313 km - zmiana kół, wyważenie kół, uszczelka drzwi przednich lewych, lakierowanie drzwi tylnych lewych

30.07.08 - 13 810 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, holowanie pojazdu

10.10.08 - 16 370 km - zmiana kół, wyważenie kół

06.01.09 - 20 492 km - diagnostyka i programowanie pojazdu, prace elektryczne

14.01.09 - 21 195 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace elektryczne

06.04.09 - 24 980 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół, bateria w kluczyku, diagnostyka komputerowa pojazdu

10.11.09 - 38 314 km - płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół

11.05.10 - 46 732 km - zmiana kół, wyważenie kół

03.06.10 - 47 602 km - zamek drzwi przednich lewych, bezpiecznik żółty, diagnostyka komputerowa pojazdu

09.08.10 - 50 189 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, pilot do pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu

24.08.10 - 51 128 km - lusterko wewnętrzne, diagnostyka komputerowa pojazdu

13.09.10 - 52 340 km - sterownik cas, piloty do pojazdu, diagnostyka i programowanie pojazdu

29.12.10 - 56 842 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół

13.04.11 - 63 042 km - zmiana kół, wyważenie kół, lampka podświetlenia tablicy rejestracyjnej

06.12.11 - 72 201 km - płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół

02.03.12 - 75 376 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, diagnostyka komputerowa pojazdu

04.12.13 - 99 363 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, mata grzewcza fotela przód oparcie i siedzisko

31.12.13 - 100 425 km - wizyta serwisowa bez opisu

24.10.14 - 111 662 km - kontrola pojazdu

17.11.14 - 112 795 km - przewód intercoolera, oringi uszczelniajace przewodów intercoolera, badanie techniczne, kontrola pojazdu

12.02.15 - 115 091 km - sterownik dostępu komfortowego, diagnostyka i programowanie pojazdu, obejma filtra cząstek stałych

14.04.15 - 116 619 km - wymiana układu rozrządu kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu

14.04.15 - 116 611 km - koło pasowe na wale korbowym, sterownik świec zarowych, świece żarowe, uszczelki kolektora ssacego, przewody podciśnienia, pasek osprzętu, serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu

04.11.15 - 124 711 km - płyn hamulcowy

25.04.17 - 143 440 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, klocki i tarcze hamulcowe przód

12.07.17 - 146 911 km - uszczelka pokrywy głowicy, uszczelki kolektora ssacego, przepływomierz powietrza, diagnostyka komputerowa pojazdu

30.05.18 - 158 674 km - płyn hamulcowy, diagnostyka komputerowa pojazdu

23.11.18 - 165 136 km - mata grzewcza siedziska i oparcia fotela przód, szkło lusterka zewnętrzne prawe, diagnostyka komputerowa pojazdu

17.05.19 - 171 195 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace przy silniku, uszczelka pokrywy głowicy, uszczelka podstawy filtra oleju, serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, czujnik ciśnienia oleju

Ostatni odczyt z kluczyka - 171 494 km - 27.05.19



Samochód kupiłem 20.11.2019.

hT4bL9KrTtC9tHpnLmmZJ4q8xGhwEVnkUf1RXgkZ9J7O4V1zP-lFQ0FjJMvnzVjNAcTCqQD7UbTNRyxaSu70BqevpQalOBNM-R4JBqZOWHXNYAgsqrvnqVAQrskIeYHjHIdH6LpNzt_DVVY_eTe5ZqGt76kAXBYn4mgIevSG5yk_ZJ8o3MQmN5_uJHm-9jdYHXKH48ks4Scqq2qfY42um_okKHNkV56dlJGilEYVoZiaet1UE2OihkAZYWQ38YfIi8qXTmxLYGh8aOZQrCaQXyi-hmF3Yq0JbwLLisT9iyoFltOJoeTIfAO4ecIV5DlNAAUxOp3k2QLohiRBEh6qjbFCczwNY5usPpDQ7jSYOZM2h09pka0tPqyfyKJGxGgw6l5kjrXiRy1nnkN9-ieOPUtHIwjMc3BMj9XdfCiJZ53pCJtj9GjpehvoCknRH_WHXP_GRYc7ZSq7Fyp25v7jBVSi7Cm9U1KMqnh2WjUdLgjrAnALGZOkySklXJfvn8CV2Z5PZUfLjatE-W34_d51sBsMdxnzLwcZWsV3bnMLFXD95GfiLNg5EfNMB9kzytws6DlbMmup9mR4LJQ95DS4K_Nr04mDMQQQjck1l3_g7H0fod33lJ1ZuneUWTZieY3hfj4ELo638-NUlinY-lXL_04yASxqhebVlyT_PAh6VWL6Wh1voQ9PTZnDIgsfxw_7NaBTD2b9SgeMyT-FCimpYqvarKeHuLsuPPZN2g49mztZVd0Ges4_m-I=w475-h843-no


-uFoAzhceu4lOQ2CpQX7VP-QVPXapB3V5vjT2gPAiN1MeE5y0Lpl27lvZkvnjRhX40DT_AjG_I7lvouie7Byx9u-KlIzlQ5qlCdbni7kdTF0lVKrUBCoBkCCNcszV-NJ2A3r5qdRdwD2oiA-jdULc_CKV3bF919gA95Ja3m1TIMUyhOjw-jB7ARLoy2c7bR4NlBgRPhPkVXx9ha_NlyHXOPUqqmdhdMUzRYPuxG7-JJmdTgX3i9hSYara3SeYkYuFPLrS62m3BDO2d3nGp5EiUg79quvrfjfOE4keO2Rua3ALI4xLDBdmYCJscFJ9BuNSrqBzea6EJBWO5f48xBjoNIo-WoP8O90v7RtzMM9KSTZZNUwSN0B1-Hhydt98BBZcEjn_B3E2cmY8kGIxpp0Z9fmixydmOYkY_cYSbK0pw_wIDpJie5b3ZfhR1EbShROCeS8MUwyGCIJCd-1oZ49teWQFwdZ9IdKF7v0sj5FoOYUSkgdYPq9fK2OviEW2_ez5ueGuUXVOXS4VOWzQlaoDgN7DOBpgMQ_aRP7XYW6bCryIiXTDT2qc4GY5RZ5OQ_j5ShiXxjsP2ApDMiZNdGFUwribHFPYyEhHuEBrRbNgCw_G0HcwrtCTToNFV2Tj6Oc7Yn9Z5O04L5sYztDh12ddz0YJU7e7jFj_CRysVr8aQQ9q3FaegKrxozYl_6seSyvMgOIuGopV8A_GsfHSREJ-8myjvB17400PCNvsHmCfqADod4hzPIGXr8=w475-h843-no


Po zakupie oprócz standardowego serwisu wymieniłem żarówki i przetwornicę ksenonu. Kupiłem również peeełno kosmetyków do auta dzięki czemu nie nudzę się w weekendy :P


TSlt6egzO6kkTHIwdTR45t12YxSmLGrup09zG-UOa8mQy_-S7ZPkw3iIQ-hSOhAL0t45tB1-xg0VfI1AtBNduDT11XKnP4W4Wai04_RFj0URX6c3Tnh_5_RDydmwIgeLPWZoIRAk1VsVMMRLw-a3NUrAEXt1fSJWJP0m-zBuoZwgaMER6Fyg7YxEJvMb7Ph3-DLKe14gr-evLlGxzHj6trjt1OstT73NqYPz2uLpYCg5tuRowMc0cqMixz58xlzDlWze5HyjwCWKxx1Ob1A3D4l4elCMp7F4DDQ8V1F7M8n-SOc9wYJmRhKjwlVs8_6yxxfTZ4C3_WFuh8f22bEaufCfmAsVNbWn0EqQ_4Nw0xtBCLMpdTqcYhRJABx9NX30Of6W-i1QoSzt9tBfKh505crGDhXVUpxv_11kFcKdZuno4FsuYf15f5Oo-sg94TnCCO-9NaQEMSO_5-eDhbC2jGx2azqWWtmzH7A3j7NeClGJQaA8OrWwsu9SswskLYpsk6-IwLrBHRR1Ec68VtFiO1c8MkSl8igyoFyKd4AYf70kM55yViT-FKz5XvwR-0JSV8dTlu315cPTBzX2GtVYlECtYPQAHsn87aN-MdE9yaJ3wKjuMwQA52UUl4yGCxxVOB_ouM0S_-ltQBLNnaW9wNmJDS9T_UM0AHjJfeZqpKVCRAoUE9iXKjmqqnkCbWUfg7kXHm5ggD_N9MFzCw8STBwjorYsNB5pw9uc1oqPbkJxMwMG2HkTOEw=w475-h843-no

st7p5Cnqh124OM20PC8Sqt_9KTKyIZ1Ec0JXB6yUJp7UsCV1W5RgZAky_aJKrnXQuG7DQkLZDrcjSLEoYvLodlYTrZfDphxrVxk-4v1CEQKl5c1kSWPak19iAaVq1MNVc5FGt7JhmvhdCmtc6YMmpiqQF2oDFDyJ17XJAqBYPxj_-HaUqMeJM3AoB1nd_cFpTJ4ioHoBoXZZy854kxwX6gFAqVWapvPltf7sd07u60dCmEVyo6LBI8a12FLIVps6IBQkxeGhAUaIgIcWFdyy4d8qKGqkm19dtlSNXm8cE0SnrnIRwg3gBuup-4yps5rCTtecV2twf0Nk5JfiRMcRKqSaK5WDU2lGroHwhZLs8LHcY1Zu8sxrwJLzk-V5A9xKIZ_OQzruVGHhEjc5NMbi7cV9b1ThuhBXxsPXQfXRxzC7xu_zo40_ETKtxMmCFOrR_Kp3GVaz0ZXhcfDlhUJ1WVZLTbm7ij6tF8Nq9RVqjDtFvNEJNrA3hkxvqs0KgdxmK7ghBePUexd0hkznWR4bmKG76mbbhi_a_VIuo4dYuLjORz1iYdF9agUeIc3Z62SKGu_buY9UxDnWpbQAOep26p1N0aAQ5xoGk8rXMbOhT2XE7ntjpEPfiP9MLhdE4hkuKgF5pJCOCFL1akdSE0vHJd-EQRE8THphlbpyPu8yCS3_iUWAYqYr7KO5ax73CUNEdnhGDMJLjE91P6A8-a3qvDPTlSIaKtDZ0W8d82vhSvbIRWjv2ecj0sM=w475-h843-no

j1x2YjqBE-PIQq5cFigJUBpvlQ0YdfA0DngKx-7qLwrKnggohldDEEI4Zc32fw0PRXoz68JiZzRWQ_YrqvR82XAe2qbLEpmD7WwojzyRdbn5vJDYPQvkU2yWMT0Nf8DMqN5y8Ggod7WR6kW-zPT0e9lUkXMCdEKBszKBS-kEu9P0-wwjzB_hmyeffT4Nrp0iLpDf-GvQfrG4M1niuG23FAsrDEjb8GV2bM2OGQ4q2BmIoDhJZfD6HffaH4w-6W2DQnUgwIaXjzi81CRVHb3FQBZjEynyxmzAziUMI_RGBWTq-3bhbXcN9Rr6-Mc0fkJimGum9UYvt8LNRl6RMyABziNJWLN0OdhHc5vACOWfrgtxDw_xYbNqcZL1uvd28HWMApkf8-ZZ4Y5GePATLw_ZFVBgDMRehLDk8Dj6WXaJSexBX98HoPJ9JQco4OeG-kMzigzmOZGd-z2OEQFunN5aN3QyBNk5tSZnw_UhTRktfvpyWgiZKzTShdp9w4zF7DoBh2zLfwP1HRkyXxGzcyG-iPxL_oLQYCS-KAi6cTi1Bd0I0I8uXFKb1d1GiD2oHGGrmi7MxjC9sMLAajKfLf3bKeSJlwfQ3iqgtr3UPnlL3AmsjoERUy0LE4RKLJDqi4PWPaeUWwH-2Q_RLZobnftwGKpbVdUrG6iLFVHhg-MnzwUtQ6sLQ7DrOqvNXXuOX4YCKosxdxNneuPB39zKWspOA3CaV8CtPzsCTWieqPYUioTFTbKoTXIQqgY=w1124-h843-no

-Ph4ZWsqUJhOYUw0vJNnAkSrSudhuyByU9SnmsW90VXRG5SbMyxDWR5OtVagdzKVkj81qzqYaHZQUBTvWGJy-6BTBTKFaMFHyQNVfUP0uUSEGgwKeGaTWb3l35MQA_55ZVATA7ZLe8euAioXSagOrYmFVQ98hszHqrr0oTk96VEaby_7O9z6Ur_TphBGYWzuWw5UYKkba_-XQNwg7-F15jbuAyDn7y-_xLKppfptjsWKH759CGZV3U85T8vIxVKIil_lYYDtABDy4jMqynfxkPPSuudLqnB_lvWgQulVHk6__qjx7KFLT4tTgtE0LshOp0yqSkqJ1_bmLCaJ3pn1vETrcJwXZP1RNsGvSxDZb-v61EnXpLbKrshRG5QubAWT_6CsvAMxQc54xgzN1lGTEO6GgLGQmFVtRdKHJ3my_U0kW8r66gRQC2t0p7QJ-6IvgZH1vKbDt1V2IYEz5UU7VwB5aVpFO528xl1ltwiDuotm4mYEbi0PswTm1yjrqRlXYXdv9Y4UqgQt-3YIy5qyzt3TEFTScj3rUybvgAi30ysPNZFNmr_wb1cv3hX9veGF-rJaA01RPtoTUQ-xspR5EkuoGBB3DIHAEiUiBvZHU0qvWMppg3TtebIG7PerkCZ9dMBmC_dcTYQMx1D3SYWZvrsVbN--_Vw6DfZiQT7feudVAPAE3m8B7jp8AcXwDmEjEA1Fvdrekr2vHKx1E08SMZdvXsYoDLbuKJl07JOWBYbrn3AWLItkdkE=w1124-h843-no

fKIG63WmbCdJD6zpYbRDQKwEUnJbXlRGPciShSiiExfKnKrlMXftkC6dtnD57KuMGrHXgVLRTJCQeIB0F8yT2PHXQRaA4IYPBma8qPRDrdXPxcHnrMpy3Nm3-UkZCgJpjCEPnJOd-jbA8TqmfwpjcyhGqYqnbRgIAh02L-OkRXcoRf-7xdgzS3A4gtV7KLWTwIu9R_YBzXRJHLfD69QQWujN77PsWt9NyAeLlWST8Ny6iqvW5o8d33qaqatmKC1LZnRscT0xhleHzmD1ux0nHxaiZoQOUK4PcLdsRt1jO4eCtCYE544LyKtxznLpN9VYFQ-To-z0yNchrAnbUV55_tIAGIukn1NfbLGkPEKO_EBvFySUqJL2kbm5zH7oTl5zzFjJ5mBLIllXBO0Gzoc1qJLezHg49D6r1mVQnP7qiESa14sMGzcRSLwd6_gakHFVMHpfAomv30dCnbWcCzAKBC056ALVupVxmFUg4EXjd9F_r42GrherIA0AZ7s3FxKEOAPDr4IAN4zYC4uEbB3YkfyBmwCr1-KmkNOj6ONGwoNvW8K3Ttc4q_HPZmDTvpX7FF-IiAYrBoquam_m8eQrxhX5nz14a1xdw1jvkqXj37w0t85keUWn4SrOHYg7Sr2orSRqhFU_W0TXIdEBYumn2n4S6yT3Jq2axxqui2sQw_T_vZJROwiQZ8jVC8R1NYCsYFWB_MMQ7q35R6oIrMEAvXAshVLpdRCxOpK3s3ebaNkmxED9AXIOK6I=w1124-h843-no


Woskowanie auta co dwa tygodnie sprawiało dużo radości ale stwierdziłem że nadal mi mało zabawy więc pomalowałem nerki plastidipem :


Y2u3Ux236EDW9McVljg29d8nCctd9HJiYt-4D8j8HoXVc3VN1T6Nv2pQTh3R3jAsXsXEtNUkV6XgdYo9Mlymb-9hoDP1b-wWF0u8-zsQ-Mo0m1uVgTdB_6FjdAF17c6EzWieSsNR-fN0-O0D22yPHfLo6FSUBw9wLcFbXPQFz04izzeGRHiBDr7CJxT-NhytwylMYSRTu7u-UCZa0vxs115n4v0DBa2SDAIoQcBC2nyArhp3UjW3UzlQ9HPb_3Ex9TU52sTenjnUAjoyF6LnAFqvXgBGXUjUTFxZRd8Kh4K6QHYl8QI4xkRs87TmoKxQeODIPd4HCJc3aaY4M-32uLEsPCbMJ789fu_1OP6OLz2RNob6MLeQdNNz4sughwqXYOY0NTnPJ3OJlL_KbuMIlBWQfNfj--APAxe1ySCc0_eGFoWP6kpc2N9LXWa-ZU9DC7UfnFhjDxXruPW5mQCJWmXcSWIq87muKiOGUHmD6y1igzDN6bWqANgKkBV41qcA_sP7wPPyCBxIGT9AI2GMp3i6gENDD9aDVsc_BLUlffvq5GqeYd5b9A83WdY2pi_vhXBwp9Wx4BJ_XQ80uADPUfyMlT2_TjJ7kgLFqfOfT-2JBf9bWjg0yiv-kb6O4Cz6iXsKaVtl5f9zZcg0v4HyAGuOoBzWQSn0TBqcySERmiPPCNCKRZT4VxunSB6BtPCaq4tZwOShhWar5fT1KU9EiAWX2bCm2BgWxb1ydfxKQPv1XZ5t1_4w1F8=w1124-h843-no


Auto jeszcze stoi na zimowej feldze(styling 141) ale czaje się na jakieś fajne letnie buciki(narazie najbardziej wpadły mi w oko JR28 8,5J+9,5J).

Z innych planów na ten sezon to:

-Zmiana zderzaka na fake 1M, przy okazji dołożyć z przodu PDC, zmienić nerki na podwójne żeberka, pomalować maske bo mam już parę odprysków i może zmienić IC,

-Jakiś wirus :twisted: .


Z planów odległych to jakaś lotka na tył(pewnie skończy się na aero) i dorobić wydech z drugiej strony.


Jestem z okolic Gdańska/Pruszcza. Jeśli zajdą jakieś zmiany dam wam znać :roll2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawa baza z najmocniejszym dieslem pod maską, to zostaje tylko kosmetyka.

Zmiana nerek zawsze w modzie, od razu przód zyskał na agresywności.

Mapa oraz wymiana na większy IC dobry pomysł. Pomyślałbym jeszcze nad heblami do pakietu - 335 lub z F serii.

Co do fejk 1m to będę konsekwentnie na nie, lepiej dorzucić AC Schnitzera albo jakiś spliter.

Czekam na mody!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 tygodni później...

Gratuluje pięknej bazy pod mody, fajnie wyposażenie NAVI plus HIFI DSP. Pomyślałbym nad wrzuceniem CICa.

Co do zderzaka Fake 1M to tak jak Mikołaj, ja bym w to nie szedł... Mając 123d zastanowiłbym się (jak już tak bardzo chcesz 1M) nad ori zderzakiem 1M plus błotniki 1M. Jedynie w E87 jest problem co zrobić z tyłem (nadkola i zderzak)... :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Cześć, nareszcie się doczekałem nowych felg.

Myślę że siadło dobrze, z tyłu między nadkole a oponę wchodzi palec i nic więcej :twisted:


Felgi to JAPAN RACING JR28 19" 8,5J ET35 + 9,5J ET35 5x120 Hyper Black

Opony z przodu : Hankook Ventus S1 Evo3 K127 215/35R19

Opony z tyłu : Uniroyal RainSport 5 225/35R19


ACtC-3c3E6pNWR-2RTAOLpSIC4HWAw8WjISUHdy9IWLnOB-uvCH9dQF7ZEoLmJQVBe5OfxY7KffmE3xZlPEkXtwEitNW3GOcDa_o1pRdnk_m9btXBwo-5MnlJ4kVcSZK1zN1a4Aba3SWZfnzyL6uIX7dIHUX5w=w1605-h903-no?authuser=0


ACtC-3cfkIpJlN4G6X-Dl7pDFw_E1ElpFkIeUyWIAtx3ZmdO_wBpsUQXt5Aj7WjrUBO099-oQP0lyxzkdk8e97ZSJaJZKBOARftJbp5NurvHaJ-FO7dbkaJIJ5mgG1iGnrhnfkQl87zQZrVUxAOs8PIvCvXbZA=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3eRchie8Ryk8zjDQhI9E3fDXQKjFWdqO7QyjFWH4BMXt-F1HThCtNIa96R3ZWnpH2pS_gcvf0KqhG3wvMUxH-QGdOhSjXYFvuONijB-5HKGNlLZl6X7l5Yd77iQc0SSDnx76qz9-6NMjScW6mkL_BsvfA=w678-h903-no?authuser=0


ACtC-3eU6hYSyxDZcclA8iPrM5OL-7Q2Tx75ttEgSxbRAQotNI4yu6yYZl-HcDTo35KZNYqXDugqqA8FoU8c4NqJu6afpf4KgXQRrxLvS85eMTTvrPpRY5eCmRVxuwg6-KjBhNf1RySkjnDbVq6JwKp1H3AZVA=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3c_9iXqOaHALQycyYhoztIWMJVJu-t2KcSbq0GwB1P5d5SAPmwcWoj7rxS6SzhT13wigpFLwcG8Pdzduzk7LPVEjCKq3oDcZBCPzAAeaddFvMW3QLQrQEvnANVT4V4CcQRE0YG-qqEk7AuxZXqb007O1Q=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3e_UKcCiP0Klt8Fgs-o6lBAmtGVo4Na8oyXgL2lAGlEeM-yM7DeuAg3GJHCcdLiPWNRMlKl58GTBqG1_bToqr1HeUfevZ_jKl_j42URd-Wj1MuLEDMEbZ3Vr1XKQhKkSIn1B2BqLzAooD5sRdK1c6e5IQ=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3d7VeHrZvSpeizK5nrYHZLv06YPurrEDgpdF6lGMx05uEO_yNTylwQ9YsPqMsMS-eAzvLET345ctIpHad6tx0Sw570sagLG-MoHDNHouoWMpaBAEJZ8Ic-Qyd1TsjnpUmfSdtL6BrN5AwDLMlmnvsvj2A=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3d12IPCrhP_QKTLtrAHZyPFmtNciSTQlYzCU7-FvT_RRdiaNipyQmkHZjXiuDlq-4GtV1y_YpG8tDRUk6j-kSC0JHSDYiDZ6-ZGQgXbJ8Kq0jsJC7ByMhS82C5XDbWlOYK41LT-0mSAS4lIThUdKLRpcg=w1204-h903-no?authuser=0



Prowadzenie i wygląd zdecydowanie na plus, niestety gdy jadę w 4 dorosłe osoby zdarza się że na dziurach opona ociera o nadkole także praktyczność trochę na minus.


Czy może ktoś polecić takie sprężyny na tył/kompletny zawias na których auto zostanie na takiej samej wysokości(zawias m pakiet, S704A ) ale będzie z tyłu dużo twardsze?


W wakacje mam nadzieje że wleci spojler aero z tyłu i zderzak na gładko.

Edytowane przez pawdrab1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

fotki nie działają :(


Jeżeli chodzi o zawias to same sprężyny zawsze będą jakimś kompromisem. M-Pakiet wydaje mi się, że nie będzie jakoś wybitnie twardy. Najbezpieczniejszą opcją byłby gwint, ale nie doradzę jaki będzie wystarczająco twardy.

Prawda jest taka, że jak trze teraz to szukając rozwiązania w twardszym zawiasie możesz go nie znaleźć (ciężko ocenić bez zdjęcia ile tam masz miejsca, ale jak palec nie wejdzie to raczej musisz negatyw lekki zrobic albo oponami sie pobawić). Zawsze możesz pojechać na geometrię i poprosić żeby lekki negatyw zrobili ci z tyłu.


Co masz na myśli mówiąc gładki zderzak?

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Fotki już powinny działać.


To że m pakietowy zawias nie jest zbytnio twardy to wiem bo właśnie taki mam, może nie jasno się wyraziłem ;p


Zderzak na gładko to chyba mój skrót myślowy, mam na myśli ściągnąć rejestrację i pozbyć się dziur po niej( + odprysków na masce :cry2: ).

Jakbym miał już ściągnięty zderzak to chętnie zmienił bym nerki na podwójne czarne żeberka i dołożył magnesy neodymowe jakbym jednak musiał jeździć z tablicą :nienie:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Opona kwestia gustu, sam zalozylbym troszke szersza, natomiast proponowanie wlasnie szerszej opony w takim setupie to nieporozumienie. Tam na styk juz sie miesci ta ktora masz :P pozostaje rolowanie i przyzwyczajenie sie do ewentualnych obcierek :)

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Panowie a ktoś z was rolował tylne nadkola ? Bo ja próbowałem ale tam jest tak twardo że ledwo co wyciągnąłem 4mm. Jesli macie jakąs receptę na to to dajcie znać, ja narazie wrzuciłem sprężyny od e90 turasa są twardsze, fakt że moja ma 300kg ładunku non stop ale na tych spężynach daje radę, co prawda nie jest pięknie nisko ale nie niszczy opon bo po tygodniu miałem powycierane ranty jak w starym kebabie .!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło siadło bardzo fajnie.

Jedynym rozwiązaniem na utwardzenie zawieszenia mogą się okazać customowe sprężyny o dużej twardości często potocznie nazywane "betonami", ale komfort może mocno ucierpieć. Rolowanie nadkoli bym odpuścił, szkoda lakieru (może popękać) dodatkowo w przyszłości może pojawić się korozja. W pierwszej kolejności spróbowałbym zrobić negatyw na seryjnych wahaczach - najtańsza z opcji i w każdej chwili można ją cofnąć.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Koło fajne, jednak wybrałbym o cal mniejsze i zdecydowanie poszedłbym w spasowanie tego rodzaju felgi. Albo naciąg i spasy albo szeroki kapeć i wysokie auto. Czekam na obniżenie, bo mam duży niedosyt! :twisted:

Ta sama rolka w 18" u kolegi Konrada: https://i.imgur.com/dBTiCWN.jpg , https://i.imgur.com/1RQPh2Z.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

zaloz szersza opone z tylu. ta wyglada fatalnie...

 

Domyślam się, że niektórym może się nie podobać tak naciągnięta opona i duży rant. Większość zapewne uważa, że parkowanie pod krawężnik to mordęga, każda dziura to zaciskanie pośladków i mają racje ale mi to absolutnie nie przeszkadza. Mam 21 lat i kupując samochód kierowałem się myślą, że teraz jest okres życia w którym mogę mieć auto które nie będzie ani praktyczne ani jakkolwiek logicznie uzasadnione, bo pewnie następne auto będzie musiało być praktycznym kombi. Mi się bardzo podoba i nie mam zamiaru niczego zmieniać.


 

Koło siadło bardzo fajnie.

Jedynym rozwiązaniem na utwardzenie zawieszenia mogą się okazać customowe sprężyny o dużej twardości często potocznie nazywane "betonami", ale komfort może mocno ucierpieć. Rolowanie nadkoli bym odpuścił, szkoda lakieru (może popękać) dodatkowo w przyszłości może pojawić się korozja. W pierwszej kolejności spróbowałbym zrobić negatyw na seryjnych wahaczach - najtańsza z opcji i w każdej chwili można ją cofnąć.

 

Jeszcze przyjdzie czas na komfortowe auta :D

Rolować raczej nie będę bo korozja, lakier + nie mam pojęcia jak zrolowałbym tylni zderzak.

Na razie podjadę ustawić negatyw, jeśli to nie pomoże to będę myślał nad sprężynami.

 

Koło fajne, jednak wybrałbym o cal mniejsze i zdecydowanie poszedłbym w spasowanie tego rodzaju felgi. Albo naciąg i spasy albo szeroki kapeć i wysokie auto. Czekam na obniżenie, bo mam duży niedosyt! :twisted:

 

Od kiedy kupiłem auto wiedziałem ze chce 19", na szerokość felga jest idealnie równo z budą(aż się sam zdziwiłem że wyszło tak równo ;p ).

Jeśli chodzi o glebę to niżej niż teraz w najbliższym czasie raczej nie będzie, niestety mam zbyt dużo progów zabójców w okolicy domu, może kiedyś wpadnie air ale wolałbym się skupić na razie na zderzaku/lotce/podnoszeniu mocy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak ci się podoba to najważniejsze. Zobacz sobie tylko, żeby się ruda nie zadomowiła na błotniku. Ja w poprzedniej jedynce miałem balona na 17" i troche obniżone auto to wewnętrzną część błotnika miałem wypolerowaną na lustro. Dobry początek końca błotnika :P

Jak się nie ma co się lubi, to się lubi co się ma :)


e87 118d: https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=210&t=369493

ex e87 116i: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=112&t=297577 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 miesiące temu...

Od czerwca już trochę czasu i kilometrów zleciało więc czas na update:


W lipcu stuknęło mi 10k km (181.5kkm przebiegu) od zakupu więc wymieniłem filtry i płyny eksploatacyjne :

- Płyn hamulcowy

- Płyn chłodniczy

- Płyn w wspomaganiu

- Olej

- Filtr oleju

- Filtr kabinowy

- Filtr paliwa


We wrześniu w końcu wymieniłem podświetlenie tylnej rejestracji. Najpierw chciałem kupić podświetlenie na allegro ale bałem się że kupie doświetlanie drogi za mną zamiast lampki rejestracji więc zrobiłem zakupy w ASO :shock: . Jedna lampka kosztuje 78zł i świeci identycznie jak stara działająca :8) Ramki też nowe bo tamte nie pasowały.

Tak świeciła(albo próbowała) świeciła uszkodzona lampka:

ACtC-3cCXwOCj5L5n0OHLzkGfJzupbMc3ov0qba56C5wulfOIZsI40nu1iHywpnYJUGNMVr1Z35UfGrpcwwITnmextj8EbsAzfLqBJgIWTAhUjhsNB12QkNycJf-XNs0qLmeyDX_M__GouHYpKvb-LCbf49dQg=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3dMuvc2oTDT5GgRKW8Hn0BC4Zxo8S5_SKdgryMy17jz0Ib2PMpmy6wbNnuO_EQ__PiuNo6nQbFrsqM8ZMx2utQxidniETMh9ROU-LwPQM6J8ZIXfXVc1BMpA4TmsW3NSDnFF04zXAq6-0WD_C4n0sKZsQ=w1204-h903-no?authuser=0


ACtC-3cxTInHtImnBO60JXK2QYSjfdxPmy1tRPZ8AcS3C4bKq2Hx4VyOmtC0T0Bmu4ir60FOSJl3E98q05edXM0ZjWzQziSGJ-vCLIMqm72koOwfAw59sUe1q5Cg9h0yJkGfJhgmJt_iwLj671x_YYv8MH4kjA=w1204-h903-no?authuser=0


Kupując samochód miałem gdzieś z tyłu głowy że kiedyś odezwie się dwumasa, łożysko oporowe albo sprzęgło. Przy przebiegu 185kkm dwumasa dawała delikatne znaki, że w niedalekiej przyszłości będzie do wymiany. Niby mógłbym jeszcze na niej dużo pojeździć ale mając w planach program stwierdziłem że zacznę od przygotowania do tego auta. Pojawiła się opcja kupić cały zestaw(dwumasa, łożysko oporowe, sprzęgło obite kevlarem) z 15kkm przebiegu w dobrej cenie. Najpierw miałem mieszane uczucia co do kupowania używanych części, ale po obejrzeniu zestawu który okazał się być w bardzo dobrym stanie, zdecydowałem się na zakup i wymianę.


ACtC-3eRcyZfYhDTi8TEgJLvNlCfg3FlTJDkLJ7lLjP9Gncd2JQGiL3Ye_tIbTV2GSwJrYViZ35RFL9_4RYTZ1AoOrIwjmqBgpZUiZmuQwgB_uTJ98ajsRry0K0m8WQcvpMbgwrIkqcAz6nWn8McCtUCrYwSLQ=w509-h903-no?authuser=0


ACtC-3eMZLv-pgwtoHLwLJN3l8SrYUuyGihyH7UN4nhTeFb2GwLe3lIny6ibFW35_cGHUW3z6EReq67RQ9L8bpeXCKnmX78fNwgmUwt-UHTuYVihCV3pWuITgVzE91448qh9mVPEt8frZqFrqNsXwBoW0jfoJQ=w509-h903-no?authuser=0


ACtC-3fGYBbBu-b7ali_NvsHKI5TOevnX9tmQw8JL6zQiiOOoRhlX3AaZ3XUp6YNm9APcLr9-3FsQD4rU14ox-3sL33eRdH9NhemwQYoZtKZsp_s-JbUOmnCNXUhET87hpbKDilekDTevmcypVLVOzKB01WYKQ=w509-h903-no?authuser=0


Po wymianie mechanik poradził mi żeby przed programem profilaktycznie wymienić panewki(zabawa za 1500zł) . Trochę się zdziwiłem bo nigdy nie słyszałem żeby w N47 ktoś profilaktycznie wymieniał panewki. N54 tak ale N47 :?: Pokazał mi silnik na warsztacie po obrocie panewki, też n47S tylko że to była trochę nowsza wersja bo 218 koni. Ja mam N47D20B.

Czy ktoś coś wie na ten temat? Czy o coś jeszcze powinienem zadbać przed programem?


Auto jest seryjne, dpf na miejscu i dopóki działa nie mam zamiaru go usuwać. Z tego co wiem przed 2008/06 są słabsze wtryski.

Ile mocy udało wam się uzyskać po programie?


Wczoraj kupiłem Interfejs USB - K DCAN. W weekend planuję wyłączyć start-stop, zakodować cyfrowy prędkościomierz, światła awaryjnego hamowania i inne fajne rzeczy.


Ps. Ile czasu zajęło wam odkrycie procedury startu? :lol: Ja na początku się wystraszyłem że to jakiś brzydki soft limiter ale jak się okazuję BMW zrobiło mi prezent-niespodziankę :obloki:

Przy wciśniętym sprzęgle, włączonej kontroli trakcji i wciśnięciu gazu do oporu samochód utrzymuje 2.5k obrotów. Z tego co wyczytałem w Internecie to turbo dmucha wtedy o 0.2 Bara więcej niż normalnie przy tych samych obrotach. Może to być prawda bo czuć że na drugim biegu jest mniejszy lag po zmianie biegu. Jak przyjdzie interfejs to to sprawdzę.


PS.2 Czy w jedynce też występował SPORT MODE :?: Ostatnio natknąłem się na FB w grupie e60 na taki filmik :


Fajna opcja biorąc pod uwagę że mam active steering, między gaz też brzmi fajnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...

W tym tygodniu strzeli mi magiczne 200k km więc czas na update.


Na początku sezonu 2021 ~190k pojechałem ustawić negatyw, ustawili mi tyle ile się dało przy zachowaniu zbieżności na seryjnym wahaczu ~2'20". Przy zmianie felg na lato delikatnie(wystarczyło z 2mm) zrolowałem nadkola. Przy okazji wypolerowałem koncówkę wydechu.


195.5k:

-olej CASTROL EDGE SUPERCAR 10W60 i filtr


197k:

-Gwint MTS Technik COMFORT - tył ustawiony na maksa w górę, przód tak aby można było spokojnie jeździć ale żeby było nisko

- Łączniki stabilizatora przód - Lemforder

- Poduszki górne amortyzatorów przód - Lemforder

- Poduszki górne amortyzatorów tył - Lemforder

- Mocowanie amortyzatorów tył dolne - Lemforfer

- Klocki tył



AM-JKLVESMtQpKQ35hMbASDUYtVKfrnJ-5hcAlUa6x_cuI_8GMnQsiPtjyzIYoB0B4F9_d52Dt7kzSM0mjFmH6m762FdfyHzG0_n6JRr792E_jYG5yyo5RkOnhXd0XqHhB1kRdsCusNvH1JQzx0lyekvgkF0EQ=w1920-h762-no?authuser=0

AM-JKLUEqksESO9oIRmrJDSL4WT_YsYxYYPgaIfgYYCBzODvJerDHbz7iXATDnUOxyTQ1YfkX2O_mhtE-a5emFGUocdDM-MVCVHGzhP1goksiHdoxLrL-8fhyLh3Xs_Cb8cDdq21DAijeV1-mtoHqpFeESNvKw=w793-h1057-no?authuser=0

AM-JKLXSJHztT4zTeYsGUl5RtwJbCkUImAO0GifWvjXne2F5CMfMpDgPCOteh73YZyr0bZwYA_t5406GsVT8Dq_DlTVoMqptULAzWchuUMAXMV8qDUSDeMRp6lpvV15orlfmkdiObDXuoR4OdUl5K3Ky-m5dmA=w1410-h1057-no?authuser=0

AM-JKLV-18D5x-nDUvYYZHX5BogzfncJaArSc3ImKj6N9D_efX2SUYpJ4zmDCbcs4mznnL3H0mST8TCllVsQSqN1tQyPlPK7P6fb8t4zEaiHWdBgjMRN4Hd7LB_vPnN3QGeIec-OUCcIyyp4a9GUyZJv8ilVbg=w1410-h1057-no?authuser=0

AM-JKLUdqOSDN958nAB_VYd0mt-RSsPvTavr0OSeQtipWAw_0dfkTOvqduCAiss2VqElFcTCXYXCLEd0rDozx8_socmzKeuMa3vWMwTEC6lxoUvGDrJlxbGlTG729xVH4qzfXr1nOqZ3KF-9beQSIY55gC6f6Q=w1410-h1057-no?authuser=0

AM-JKLW1ROxg-hWbe1EaWMvQkU_GFo-HFHmjHDbnR37PeZwNW9IOwFNR9ZlHQAaMacvtynk-HZH3Lf2XOfT2FYcZF1HmSvrqmqYSDre9nF9JoT78FDxuta8bA_CCDjyzveiOzKyFHRBoZT6fJDxrDnb4QTV4YA=w1410-h1057-no?authuser=0

AM-JKLU_T-iwTMKwOVvWDcPGKlM94vDkB_UFTto5y0IEy4T5aMvDM_x3rqd9oWLKhNIUDKp8iAOFPsatcKMc3n7S1YxaPWaHS_EY2tibdTLZvp5HUew2Z93C7gszyz-8kHmE04Y677cIYSedR24JXGAlDEieJw=w1211-h1057-no?authuser=0



W sierpniu planuję lotkę założyć lotkę i pomalować odpryski na masce + zrobić tablicę na magnesy. Kiedyś jeszcze tylko zmienić końcówkę wydechu, przyciemnić szyby i będzie cud :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.