Skocz do zawartości

pawdrab1

Zarejestrowani
  • Postów

    8
  • Dołączył

  • Ostatnia wizyta

Informacje osobiste

  • Moje BMW
    e87 123D 2007 M pak BLACK SAPPHIRE

Osiągnięcia pawdrab1

Debiutant

Debiutant (2/14)

0

Reputacja

  1. W tym tygodniu strzeli mi magiczne 200k km więc czas na update. Na początku sezonu 2021 ~190k pojechałem ustawić negatyw, ustawili mi tyle ile się dało przy zachowaniu zbieżności na seryjnym wahaczu ~2'20". Przy zmianie felg na lato delikatnie(wystarczyło z 2mm) zrolowałem nadkola. Przy okazji wypolerowałem koncówkę wydechu. 195.5k: -olej CASTROL EDGE SUPERCAR 10W60 i filtr 197k: -Gwint MTS Technik COMFORT - tył ustawiony na maksa w górę, przód tak aby można było spokojnie jeździć ale żeby było nisko - Łączniki stabilizatora przód - Lemforder - Poduszki górne amortyzatorów przód - Lemforder - Poduszki górne amortyzatorów tył - Lemforder - Mocowanie amortyzatorów tył dolne - Lemforfer - Klocki tył W sierpniu planuję lotkę założyć lotkę i pomalować odpryski na masce + zrobić tablicę na magnesy. Kiedyś jeszcze tylko zmienić końcówkę wydechu, przyciemnić szyby i będzie cud :8)
  2. Nie jestem fanem ciemnych felg na ciemnym aucie, według mnie "giną" . Jednak tutaj wyglądają bardzo dobrze :!: :!: :!: :modlitwa:
  3. Od czerwca już trochę czasu i kilometrów zleciało więc czas na update: W lipcu stuknęło mi 10k km (181.5kkm przebiegu) od zakupu więc wymieniłem filtry i płyny eksploatacyjne : - Płyn hamulcowy - Płyn chłodniczy - Płyn w wspomaganiu - Olej - Filtr oleju - Filtr kabinowy - Filtr paliwa We wrześniu w końcu wymieniłem podświetlenie tylnej rejestracji. Najpierw chciałem kupić podświetlenie na allegro ale bałem się że kupie doświetlanie drogi za mną zamiast lampki rejestracji więc zrobiłem zakupy w ASO :shock: . Jedna lampka kosztuje 78zł i świeci identycznie jak stara działająca :8) Ramki też nowe bo tamte nie pasowały. Tak świeciła(albo próbowała) świeciła uszkodzona lampka: Kupując samochód miałem gdzieś z tyłu głowy że kiedyś odezwie się dwumasa, łożysko oporowe albo sprzęgło. Przy przebiegu 185kkm dwumasa dawała delikatne znaki, że w niedalekiej przyszłości będzie do wymiany. Niby mógłbym jeszcze na niej dużo pojeździć ale mając w planach program stwierdziłem że zacznę od przygotowania do tego auta. Pojawiła się opcja kupić cały zestaw(dwumasa, łożysko oporowe, sprzęgło obite kevlarem) z 15kkm przebiegu w dobrej cenie. Najpierw miałem mieszane uczucia co do kupowania używanych części, ale po obejrzeniu zestawu który okazał się być w bardzo dobrym stanie, zdecydowałem się na zakup i wymianę. Po wymianie mechanik poradził mi żeby przed programem profilaktycznie wymienić panewki(zabawa za 1500zł) . Trochę się zdziwiłem bo nigdy nie słyszałem żeby w N47 ktoś profilaktycznie wymieniał panewki. N54 tak ale N47 :?: Pokazał mi silnik na warsztacie po obrocie panewki, też n47S tylko że to była trochę nowsza wersja bo 218 koni. Ja mam N47D20B. Czy ktoś coś wie na ten temat? Czy o coś jeszcze powinienem zadbać przed programem? Auto jest seryjne, dpf na miejscu i dopóki działa nie mam zamiaru go usuwać. Z tego co wiem przed 2008/06 są słabsze wtryski. Ile mocy udało wam się uzyskać po programie? Wczoraj kupiłem Interfejs USB - K DCAN. W weekend planuję wyłączyć start-stop, zakodować cyfrowy prędkościomierz, światła awaryjnego hamowania i inne fajne rzeczy. Ps. Ile czasu zajęło wam odkrycie procedury startu? :lol: Ja na początku się wystraszyłem że to jakiś brzydki soft limiter ale jak się okazuję BMW zrobiło mi prezent-niespodziankę :obloki: Przy wciśniętym sprzęgle, włączonej kontroli trakcji i wciśnięciu gazu do oporu samochód utrzymuje 2.5k obrotów. Z tego co wyczytałem w Internecie to turbo dmucha wtedy o 0.2 Bara więcej niż normalnie przy tych samych obrotach. Może to być prawda bo czuć że na drugim biegu jest mniejszy lag po zmianie biegu. Jak przyjdzie interfejs to to sprawdzę. PS.2 Czy w jedynce też występował SPORT MODE :?: Ostatnio natknąłem się na FB w grupie e60 na taki filmik : Fajna opcja biorąc pod uwagę że mam active steering, między gaz też brzmi fajnie.
  4. Domyślam się, że niektórym może się nie podobać tak naciągnięta opona i duży rant. Większość zapewne uważa, że parkowanie pod krawężnik to mordęga, każda dziura to zaciskanie pośladków i mają racje ale mi to absolutnie nie przeszkadza. Mam 21 lat i kupując samochód kierowałem się myślą, że teraz jest okres życia w którym mogę mieć auto które nie będzie ani praktyczne ani jakkolwiek logicznie uzasadnione, bo pewnie następne auto będzie musiało być praktycznym kombi. Mi się bardzo podoba i nie mam zamiaru niczego zmieniać. Jeszcze przyjdzie czas na komfortowe auta :D Rolować raczej nie będę bo korozja, lakier + nie mam pojęcia jak zrolowałbym tylni zderzak. Na razie podjadę ustawić negatyw, jeśli to nie pomoże to będę myślał nad sprężynami. Od kiedy kupiłem auto wiedziałem ze chce 19", na szerokość felga jest idealnie równo z budą(aż się sam zdziwiłem że wyszło tak równo ;p ). Jeśli chodzi o glebę to niżej niż teraz w najbliższym czasie raczej nie będzie, niestety mam zbyt dużo progów zabójców w okolicy domu, może kiedyś wpadnie air ale wolałbym się skupić na razie na zderzaku/lotce/podnoszeniu mocy.
  5. Fotki już powinny działać. To że m pakietowy zawias nie jest zbytnio twardy to wiem bo właśnie taki mam, może nie jasno się wyraziłem ;p Zderzak na gładko to chyba mój skrót myślowy, mam na myśli ściągnąć rejestrację i pozbyć się dziur po niej( + odprysków na masce :cry2: ). Jakbym miał już ściągnięty zderzak to chętnie zmienił bym nerki na podwójne czarne żeberka i dołożył magnesy neodymowe jakbym jednak musiał jeździć z tablicą :nienie:
  6. Cześć, nareszcie się doczekałem nowych felg. Myślę że siadło dobrze, z tyłu między nadkole a oponę wchodzi palec i nic więcej :twisted: Felgi to JAPAN RACING JR28 19" 8,5J ET35 + 9,5J ET35 5x120 Hyper Black Opony z przodu : Hankook Ventus S1 Evo3 K127 215/35R19 Opony z tyłu : Uniroyal RainSport 5 225/35R19 Prowadzenie i wygląd zdecydowanie na plus, niestety gdy jadę w 4 dorosłe osoby zdarza się że na dziurach opona ociera o nadkole także praktyczność trochę na minus. Czy może ktoś polecić takie sprężyny na tył/kompletny zawias na których auto zostanie na takiej samej wysokości(zawias m pakiet, S704A ) ale będzie z tyłu dużo twardsze? W wakacje mam nadzieje że wleci spojler aero z tyłu i zderzak na gładko.
  7. Malowałem na aucie, okleiłem mniej więcej a tam gdzie zostało sciągasz jak folie :>
  8. Cześć :D Po 4 miesiącach oglądania samochodów które nie spełniały moich wymagań(i jeszcze większego okresu zbierania funduszy przez biednego studenta :lol: ) udało się w końcu znaleźć moją upragnioną jedynkę. Szukałem trochę młodszej ale historia serwisowa i wyposażenie mnie przekonało :dance: Z ciekawszych rzeczy: - color BLACK SAPPHIRE METALLIC (475) - upholstery LEDER BOSTON 2/SCHWARZ (LWSW) - prodDate 2007-08-31 - S217A AKTIVLENKUNG Aktywny układ kierowniczy - S322A KOMFORTZUGANG Funkcja dostępu komfortowego -P337A M SPORTPAKET M Pakiet sportowy - S403A GLASDACH, ELEKTRISCH Dach przesuwno-uchylny, elektryczny - S420A SONNENSCHUTZVERGLASUNG Przyciemniane szyby - S430A INNEN- UND AUSSENSPIEGELPAKET Lust. wew./zew. z automatyką przyciemn. - S470A KINDERSITZBEFESTIGUNG ISOFIX System Isofix - S481A SPORTSITZE FUER FAHRER/BEIFAHRER Fotel sportowy - S494A SITZHEIZUNG FUER FAHRER/BEIFAHRER Podgrzwanie fotela kierowcy/pasażera - S507A PARK DISTANCE CONTROL (PDC), HINTEN Park Distance Control z tyłu (PDC) - S521A REGENSENSOR Czujnik deszczu - S522A XENON-LICHT Światło ksenonowe - S524A ADAPTIVES KURVENLICHT Adaptacyjne doświetlanie zakrętów - S563A LICHTPAKET Pakiet oświetlenia - S609A NAVIGATIONSSYSTEM PROFESSIONAL System nawigacji Professional - S677A HIFI SYSTEM PROFESSIONAL System HiFi Professional DSP - P7AZA PAK. ADVANTA.+COMF. I.V.M M SPORT. Pakiet Advantage+Comfort+pak. sport. M - P7R7A INNOVATIONSPAKET Pakiet innowacyjny - S7SPA NAVI PROFESSINAL M.HANDYVORB.BLUETOOTH Naw. Professional/Handyvorber. Bluetooth - S704A M SPORTFAHRWERK M Podwozie sportowe - S710A M LEDERLENKRAD M Kierownica skórzana - S715A M AERODYNAMIKPAKET Pakiet areodynamiczny M - S775A INDIVIDUAL DACHHIMMEL ANTHRAZIT Podsufitka antracyt - S339A SHADOW LINE Shadow-Line Historia serwisowa: 05.11.07 - 0 km - przegląd przedsprzedażowy, mapa nawigacji satelitarnej DVD, koła zimowe kpl, zmiana kół, wyważenie kół 29.11.07 - 1010 km - kontrola pojazdu 07.05.08 - 10 313 km - zmiana kół, wyważenie kół, uszczelka drzwi przednich lewych, lakierowanie drzwi tylnych lewych 30.07.08 - 13 810 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, holowanie pojazdu 10.10.08 - 16 370 km - zmiana kół, wyważenie kół 06.01.09 - 20 492 km - diagnostyka i programowanie pojazdu, prace elektryczne 14.01.09 - 21 195 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace elektryczne 06.04.09 - 24 980 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół, bateria w kluczyku, diagnostyka komputerowa pojazdu 10.11.09 - 38 314 km - płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół 11.05.10 - 46 732 km - zmiana kół, wyważenie kół 03.06.10 - 47 602 km - zamek drzwi przednich lewych, bezpiecznik żółty, diagnostyka komputerowa pojazdu 09.08.10 - 50 189 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, pilot do pojazdu, diagnostyka komputerowa pojazdu 24.08.10 - 51 128 km - lusterko wewnętrzne, diagnostyka komputerowa pojazdu 13.09.10 - 52 340 km - sterownik cas, piloty do pojazdu, diagnostyka i programowanie pojazdu 29.12.10 - 56 842 km - badanie techniczne, kontrola pojazdu, zmiana kół, wyważenie kół 13.04.11 - 63 042 km - zmiana kół, wyważenie kół, lampka podświetlenia tablicy rejestracyjnej 06.12.11 - 72 201 km - płyn hamulcowy, zmiana kół, wyważenie kół 02.03.12 - 75 376 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, diagnostyka komputerowa pojazdu 04.12.13 - 99 363 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, płyn hamulcowy, mata grzewcza fotela przód oparcie i siedzisko 31.12.13 - 100 425 km - wizyta serwisowa bez opisu 24.10.14 - 111 662 km - kontrola pojazdu 17.11.14 - 112 795 km - przewód intercoolera, oringi uszczelniajace przewodów intercoolera, badanie techniczne, kontrola pojazdu 12.02.15 - 115 091 km - sterownik dostępu komfortowego, diagnostyka i programowanie pojazdu, obejma filtra cząstek stałych 14.04.15 - 116 619 km - wymiana układu rozrządu kpl, diagnostyka komputerowa pojazdu 14.04.15 - 116 611 km - koło pasowe na wale korbowym, sterownik świec zarowych, świece żarowe, uszczelki kolektora ssacego, przewody podciśnienia, pasek osprzętu, serwis olejowy, olej, kontrola pojazdu 04.11.15 - 124 711 km - płyn hamulcowy 25.04.17 - 143 440 km - serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, filtr powietrza, filtr paliwa, klocki i tarcze hamulcowe przód 12.07.17 - 146 911 km - uszczelka pokrywy głowicy, uszczelki kolektora ssacego, przepływomierz powietrza, diagnostyka komputerowa pojazdu 30.05.18 - 158 674 km - płyn hamulcowy, diagnostyka komputerowa pojazdu 23.11.18 - 165 136 km - mata grzewcza siedziska i oparcia fotela przód, szkło lusterka zewnętrzne prawe, diagnostyka komputerowa pojazdu 17.05.19 - 171 195 km - diagnostyka komputerowa pojazdu, prace przy silniku, uszczelka pokrywy głowicy, uszczelka podstawy filtra oleju, serwis olejowy, olej, mikrofiltr, kontrola pojazdu, czujnik ciśnienia oleju Ostatni odczyt z kluczyka - 171 494 km - 27.05.19 Samochód kupiłem 20.11.2019. Po zakupie oprócz standardowego serwisu wymieniłem żarówki i przetwornicę ksenonu. Kupiłem również peeełno kosmetyków do auta dzięki czemu nie nudzę się w weekendy :P Woskowanie auta co dwa tygodnie sprawiało dużo radości ale stwierdziłem że nadal mi mało zabawy więc pomalowałem nerki plastidipem : Auto jeszcze stoi na zimowej feldze(styling 141) ale czaje się na jakieś fajne letnie buciki(narazie najbardziej wpadły mi w oko JR28 8,5J+9,5J). Z innych planów na ten sezon to: -Zmiana zderzaka na fake 1M, przy okazji dołożyć z przodu PDC, zmienić nerki na podwójne żeberka, pomalować maske bo mam już parę odprysków i może zmienić IC, -Jakiś wirus :twisted: . Z planów odległych to jakaś lotka na tył(pewnie skończy się na aero) i dorobić wydech z drugiej strony. Jestem z okolic Gdańska/Pruszcza. Jeśli zajdą jakieś zmiany dam wam znać :roll2:
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.