Skocz do zawartości

[E36] Jak wyjąć zegary bez zdejmowania kierownicy


pietia83

Rekomendowane odpowiedzi

Opiszę poniżej krok po kroku zak wyjąć zegary w e36 bez odkręcania kierownicy :nienie: to nie jest ściema naprawdę da radę to zrobić:

 

Krok 1: Odkręcamy 2 śruby mocujące licznik od zewnątrz:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000362.JPG

 

Krok 2: Podważamy śrubakiem licznik od góry i wyciągamy do siebie po odpięciu trzech wtyczek białej, niebieskiej i czarnej:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000369.JPG

 

wyciągamy go do takiej pozycji:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000363.JPG

 

Krok 3: Skręcając kierownicą delikatnie w prawo opierając licznik na przełączniku wycieraczek przeciskamy go pomiędzy kierą a centralnym nawiewem:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000364.JPG

 

To samo z boku:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000365.JPG

 

Dalej to wygląda następująco:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000366.JPG

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000367.JPG

 

W drugą stronę zaczynamy od pozycji kierownicy na której skończyliśmy wyjmować licznik.

Dziękuję za uwagę. :dance:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?

 

Ten górny plastik od naby łatwo ściągnąć. odkręć śrubkę od góry i szczypcami wyciągnij zawleczkę (wszystko plastikowe) po tym zabiegu jest już wszystko luźne :)

[bMW... i wszystko jasne]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?

 

Ten górny plastik od naby łatwo ściągnąć. odkręć śrubkę od góry i szczypcami wyciągnij zawleczkę (wszystko plastikowe) po tym zabiegu jest już wszystko luźne :)

 

Wykrecilem ta plastikowa srubke i wyjolem ja.. plastik faktycznie zaczol sie poruszac.. ale trzyma tam za tapicerke gleboko tym rantem.. a jak chce znim jakos manewrowac to przeszkadza wajchy od kierunkowskazu itp :|

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ten plastik da sie wyjac, ja nie mam regulacji i wyjalem, ale nie pytaj ile to pracy :) na jego koncu, tym ktorego nie widac jest taka gumowa uszczelka, po wyjeciu plastiku nie udalo mi sie wlozyj spowrotem z uszczelka, wlozylem sam a ta gume mam na pamiatke :)

chyba lepiej jest oldaczyc czujnik od poduszki i wtedy wyjac po zdjeciu kierownicy.

Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Nie wiem, czy jest sens tak się bawić z można tylko coś uszkodzić/porysować - odkręcenie kierownicy to 10 minut - włącznie z odpięciem klemy i wyjęciem airbaga. Ale ja jestem zdolny i i tak ułamałem ten plastik od zegarów który sie śrrubką przykręca.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Dziś wsadziłem takie ramki. Nie życzę nikomu takiej roboty ;) Faktycznie chyba lepiej wyjąć AirBag i zdjąć kierownicę. Niby wszystko jest OK ale ...

nie da się wyjąć wtyczek po samym odkręceni zegarów. Nie ma możliwości zrobic ta dużej szpary aby ręka weszła. Wyjąłęm więc przełącznik świateł wraz z kratką i radio. Na siłę wtedy da się odłąxczyc wtyczki. Ja poszedłem dalej i zdjąłem osłonę nad kolanami i wtedy dopiero da się je zdjąć. Jak są już odłączone można wyjąć zegary metodą ze zdjęć powyżej pod warunkiem, że będziemy odginać górę deski nad zegarami, naginać kierownicę i przyciskac plestik nad kolumną kierownicy jednocześnie starając się wyjąć zegary. Nie jest ani łatwe ani przyjemne. Jak zegary mam y wyjęte to już idzie wmiarę dobrze. Odrkręcamy 5 śubek małym torksem, zdejmujemy płytę elektroniki, potem obracamy zabezpieczenia zegarów zgodnie ze strzałkami tak aby odpuściły plastik zespolony z tarczami zegarów i silniczkami. No i mamy zestaw gotowy do wklejania ramek ale o tym już było kilka razy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

UWAGA COMPACTy: równolegle ze mną alu ramki montował szwagier w swoim compakcie e36. Tam jest bajecznie! Zegary dają się wyjąć bez problemu. Wszystko zajmuje 45-50min i to robiąc to pierwszy raz.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Wsadzalem zegary u siebie wygladalo to tak...

Nie zdejmowalem kierownicy(nie wiedzialem jak i balem sie o airbaga).

Nie zdejmowalem tej oslony plastikowej z za kierownicy.

Odkrecilem 2sruby mozujace i podwazylem srubokretem zegar.

Licznik wyciagalem ostroznie bo nie wiedzialem co tam z tylu jest(3kable).

Przekrecalem licznik tak zebym mogl je odlaczyc. Po chwili mialem licznik ale kolejny problem KIEROWNICA!

Wzielem licznik przyciagnelem mocniej do kierownicy i przekrecilem w LEWO a nie jak wyzej... i Pozniej jak w powyzej opisane poszlo jak po masle:)

 

PS. uwazajcie na wskazowki od zegarow... raz zle wlozylem od chlodnicy i musialem spowrotem rozkrecac :duh:

 

Pozdr

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Ja natomiast nie mam ani regulowanej kierownicy ani jej nie sciagałem i udało sie pomimo iz uzbrojony bylem w jeden wkretak!! Cala sprawa trwala okolo 15 min. a wygladalo to podobnie jak na zdjeciach przedstawionych przez kolege pietia83.

dlatego uwazam ze sciaganie kierownicy jest zupelnie zbedne :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
A czy do e30 tez ten opis sie nadaje?

 

T A K :!: :twisted2:

 

Sam tak robiłem. Tylko uważaj na tapicerkę deski rozdzielczej, żeby jej nie poryć.

Przeczytaj moje artykuły:

Test 530d F10, przekrojowy o E30 i E36

http://img40.imageshack.us/img40/1371/renoma.jpg

http://images.spritmonitor.de/310241.png

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 5 miesięcy temu...

a dlaczego próbujecie przeciskać zegary obok kierownicy?!!

Zegary mieszczą się też w największym jej rozwidleniu, robiłem to z 10 razy bez uszczerbku dla kierownicy i dla zegarów, choć oczywiście trzeba zachować odpowiednią ostrożność. Napiszę jeszczę tylko, że mam kierownicę z poduszką powietrzną (albo kiedyś tam była).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

w sedanie e 36 są trzy żaróweczki do podświetlenia licznika. Wyglądają identycznie jak standardowe postojówki, tylko że są 3W a nie jak postojówka 5W. tak samo powinno być w kombi i coupe, a o kompakciku to nie wiem. Ja przez długi czas miałem 5W bo nie mogłem dostać tych 3W, tylko zmniejszyłem nieco stopień podświetlenia żeby mi się nic nie podpiekło.

PS. przygotuj sobie jakieś szczypczyki do wymiany bo palcami ciężko wyjąć te żarówki.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.