Kopernikus-DSM
Zarejestrowani-
Postów
22 -
Dołączył
-
Ostatnia wizyta
Informacje osobiste
-
Moje BMW
nie powiem
-
Lokalizacja
Jarosław
Osiągnięcia Kopernikus-DSM
Praktykant (3/14)
0
Reputacja
-
[E34] wymiana żarówki panelu ogrzewania
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na marecki525 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
w e36 po wyciągnięciu pokręteł trzeba wykręcić dwie śrubki - w pierwszym i trzecim pokrętle- później zdjąć panel i żarówka powinna być na wierzchu, nie trzeba się mączyć z wyjmowaniem radia. A co do numerków nad zegarem w e34 to były od zakupu w Belgii i nigdy ich nie użyłem do niczego. pozdro -
[E34] wymiana żarówki panelu ogrzewania
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na marecki525 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
dopiszę tylko że całą operację przeprowadziłem na wozie brata, bo jak na foto - moja to E36, w niej to już chyba wszystkie żarówki pozmieniałem :twisted: i napiszę jeszcze że jest to duże prostsze niż w e34. -
[E34] wymiana żarówki panelu ogrzewania
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na marecki525 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
dopiszę tylko że całą operację przeprowadziłem na wozie brata, bo jak na foto - moja to E36, w niej to już chyba wszystkie żarówki pozmieniałem :twisted: i napiszę jeszcze że jest to duże prostsze niż w e34. -
[E34] wymiana żarówki panelu ogrzewania
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na marecki525 temat w Zrób to sam - gotowe recepty
Przyłączę się do tematu, bo długo szukałem sposobu aby naprawić tą niedogodność i jakoś znikąd nie było pomocy, każdy tylko tak ogólnikowo o tym mówił ale nikt nie chciał tego ruszyć bo twierdzili że to mnóstwo roboty. więc zakasałem rękawy, przeczytałem kilka postów i ruszyłem do pracy aby wspomóc brać właścicieli BMW w dopieszczaniu swoich czterech kółek. to zestaw narzędzi które będą potrzebne: dwie ręce(jedną trzymałem aparat :) ), żaróweczka nowa-sprawna, wąski wkrętak, wkrętak krzyżakowy i małe cążki. http://img227.imageshack.us/img227/3760/obraz1dt0.jpg http://img227.imageshack.us/img227/obraz1dt0.jpg/1/w640.png najpierw zaczynamy od wyjęcia radia, nie będę tego opisywał bo różne radia mogą się różnie wyciągać, niemniej wyciągamy radio i jego kieszeń tak aby mieć pełen dostęp do wnętrza deski rozdzielczej. Później wysuwamy zegarek - przypominam że można to zrobić na siłę ale lepiej wypchać go dźwignią z foto i tylko trochę nim ruszać na boki żeby zszedł z uchwytów http://img221.imageshack.us/img221/3379/obraz2wr4.jpg http://img221.imageshack.us/img221/obraz2wr4.jpg/1/w640.png http://img293.imageshack.us/img293/864/obraz3zl1.jpg http://img293.imageshack.us/img293/obraz3zl1.jpg/1/w640.png wysuwamy przycisk od ogrzewania tylnej szyby- wąski wkrętak od góry od dołu i ma wyjść. ściągamy pokrętła od ogrzewania ( ja niepotrzebnie zdjąłem również te suwaki - później okazało się to zbędne) następnie wysuwamy panel od ogrzewania na tyle żeby zobaczyć śrubki które będziemy wykręcać ( są cztery, trzy na górze - widoczne od razu i jedna od spodu - umiejscowiona na środku panela) są umiejscowione na tylnej stronie panela, wkładamy w otwór w desce po radiu wkrętaka krzyżakowego i wykręcamy śrubki. ja odkręcałem tylko górne, bo jakoś nie widziałem możliwości wykręcenia tej dolnej, a raczej późniejszego jej wkręcenia. wszystko widoczne na foto: http://img143.imageshack.us/img143/8593/obraz4mb0.jpg http://img143.imageshack.us/img143/obraz4mb0.jpg/1/w640.png http://img230.imageshack.us/img230/4373/obraz5ro8.jpg http://img230.imageshack.us/img230/obraz5ro8.jpg/1/w640.png http://img135.imageshack.us/img135/5364/obraz6tg5.jpg http://img135.imageshack.us/img135/obraz6tg5.jpg/1/w640.png http://img230.imageshack.us/img230/3121/obraz7bn1.jpg http://img230.imageshack.us/img230/obraz7bn1.jpg/1/w640.png jak widać żeby odkręcić dwie ostatnie śrubki musiałem się wspomóc cążkami, a nawet tej ostatniej raczej nie da się odkręcić wkrętakiem. odchylamy panel i oto jest winowajca http://img515.imageshack.us/img515/6632/obraz8hp5.jpg http://img515.imageshack.us/img515/obraz8hp5.jpg/1/w640.png wyciągnąłem żarówkę cążkami http://img511.imageshack.us/img511/4766/obraz9vh4.jpg http://img511.imageshack.us/img511/obraz9vh4.jpg/1/w640.png później z 15 minut męczenia się żeby włożyć w to samo miejsce nową żarówkę i sukces!!!!! :modlitwa: :clap: :dance: http://img140.imageshack.us/img140/1697/obraz10ja0.jpg http://yourdomain.com/images/broken_link.gif :clap: :dance: :cool2: jak już żarówka na miejscu to raz, dwa, trzy składamy wszystko analogicznie jak podczas rozkładania i jazda w nocy na miasto cieszuć się nowym podświetleniem. oczywiście nie twierdzę że jakbym odkręcił tą dolną śrubkę i zdjął te suwaki to pewnie wymiana żarówki to byłby pikuś ale jak napisałem wcześniej nie widziałem sposobu aby wcisnąć tam wkrętaka żeby wykręcić śrubę a tym bardziej żeby ją później wkręcić, może po prostu miałem za długie wkrętaki. życzę owocnych wymian i niepołamanych paneli podczas próby wymiany żarówki POZDRAWIAM KOPERNIKUS-DSM -
[EXX] Wgnioty na karoserii-szybko, bez lakieru i szpachli
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na Z0RKI temat w Zrób to sam - gotowe recepty
przyjrzyjcie się Koledzy i Koleżanki jak on przykłada te wszystkie "przyrządy" do tej maski pogiętej młotkiem. ta maska zwyczajnie "faluje". chyba była z polakierowanego papieru, bo w moim e 36 jest zdecydowanie grubsza i twardsza i nie ugina się jak plastikowy błotnik Renault-ów. -
[EXX] Wgnioty na karoserii-szybko, bez lakieru i szpachli
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na Z0RKI temat w Zrób to sam - gotowe recepty
ja sprawdziłem sposób z suszarką i sprężonym powietrzem do klawiatur - NIE DZIAłA - szkoda fatygi i tych 15 zł na puszkę powietrza. :cry2: a tak bardzo chciałem :cry2: -
jak zapowiedziałem byłem u mechaniora i stwierdził że to może być któraś poduszka lub jak koledzy stwierdzili jakiś gumowy łącznik. ale przy wymianie kół doszedł mi nowy wydatek....amorki i zerwana sprężyna przednia - jak tu nie wierzyć właścicielom golfów -Będziesz Miał Wydatek
-
muszę się "pochwalić" że mam ten sam problem i stawiałem również na padające sprzęgło, ale może to będzie poduszka pod skrzynią? dziś będę u mechaniora mojej Buły to się dopytam jak on się zapatruje na ten problem, jak będę coś wiedział to się podziele info. Buła Może Więcej - a co z jej kierowcą??
-
najprościej to by było napisać Ci : "POSZUKAJ BO JUŻ WIELE RAZY O TYM BYŁO"... i takie tam. Ale co mi tam, ja miałem ten sam problem i skończyło się na allegro.pl i zakupie "nowego". to typowa przypadłość e36, więc nie ma co się tym przejmować, poza wymianą możesz oczywiście wyciągnąć licznik i dać do przelutowania - scalaki po wielu latach użytkowania mają problem z działaniem, ja jak napisałem wolałem tego uniknąć i od razu zakupiłem w dobrym stanie. powodzenia w szukaniu lub lutowaniu
-
Zmieniam olej z mineralnego na pełen syntetyk
Kopernikus-DSM odpowiedział(a) na pawel_e30 temat w E30
ja zmieniłem przed zimą z oleju X - co to było tego nie wie nikt poza poprzednim właścicielem (ale raczej minerał) na Mobil Super S pełen syntetyk -zdaje się że 0w50 i jest OK. Silnik dalej nie przecieka, olej po ok 5000 zmienił kolor na ciemniejszy - na ale przecież pewnie wypłukał trochę syfu. Auto jeździ jak jeździło, popychacze nie przestały klepać, a przebieg ...... hmm, sądze że minimum 250 tyś. A tylu ludzi mówiło jak zmieniać to tylko na taki sam lub gęściejszy bo będzie cieknąć i straci kompresje. A ch...a prawda, jakby cały czas był na syntetyku to pewnie by dziś nie klepał i bym nie musiał wydać za niedługo ok 1000 na robienie rozrządu. i jeszcze oleju mi też nie ubywa, jak wlałem to nadal mam taki sam stan. -
nie bój nic kolego to najprawdopodobniej elektrozawory od ogrzewania, jak cykają znaczy że działają, mam to samo choć jak dla mnie mogłyby działać ciszej.
-
bo tam nie ma gniazdka jak w domowej żarówce trzeba dokupić podobną jak poniżej http://moto.allegro.pl/item302720606_zamienniki_diodowe_t5_r5_z_cokolem_pod_zegary.html takie żarówki z oprawką (komplecik), a w panelu z deski są styki co pasują do oprawki, tylko zamontować i ma być OK, montuje się je bardzo prosto - wkładasz przekręcasz w prawo i jest zamontowane. Może być problem z kupnem w oprawce ale ty jeżeli nie masz oprawki to nie masz wielkiego wyboru, niestety nie znam dokładnego symbolu tej żaróweczki w oprawie to nie pomogę.
-
no spoko! poszło Ci lepiej niż mi. Ja zanim wyjąłem zegary byłem u swojego mechanika żeby potwierdził że da się je wyjąć bez zdejmowania kierownicy, mam książkę "sam naprawiam E36" ale tam jest że te kierownice z poduszką trzeba odkręcić. a jak widać na obrazku u Ciebie to BZDURA. teraz tylko polutować lub zaopatrzyć się w następny i go włożyć, będzie nieco trudniej ale spoko też się da. za drugim razem będzie Ci łatwiej (jak np padnie żaróweczka z podświetlenia , itp,itd..) PS nie jestem elektronikiem i też nie mam pojęcia które scalaki trzeba polutować, może jak kiedyś będę miał nadmiar wolnego czasu to rozbiorę ten stary licznik i się pobawię a tu masz parę linków - pożyczyłem z innego postu od "zbigniewst" http://www.e46fanatics.com/howto/howtodetail.php?howto_id=26 fotki jak rozebrac cały licznik http://forums.bimmerforums.com/forum/showthread.php?p=4967409 jak wprowadzić małe zmiany jak już jest rozebrany-może bedziesz chciał a cały post: http://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?t=69607&highlight=zegary
-
mam nadzieję że jechałeś ponad 20 km/h podczas testów, natomiast jeśli chodzi o to co to oznacza to: elektronika nie czyta informacji z licznika, na 99% na kompie wyjdzie ci błąd połączenia z licznikem. moim zdaniem masz dwie możliwości: 1. kupić licznik, na allegro i po szrotach 60-150 PLN 2. lutować scalaki w starym liczniku, koszt ok 100 pln, chyba że robisz to sam. pt 2 ma moim zdaniem sens jeśli licznik i przebieg są oryginał, w innym wypadku ja bym się za to nie zabierał. ja wymieniałem licznik (dałem 60 pln-ów), ale miałem w 316 zegary z 325 i "conieco" miałem niewłaściwe wskazania nie ma się co łamać, można z tym jeżdzić i nic się nie będzie działo poza nerwami włąściciela/kierowcy. Ja wymieniłem licznik jak o mały włos nie przejechałem psa bo zapatrzyłem się na te durne kontroli. PS. jak bedziesz wyciągał licznik to pamiętaj że nie musisz odkręcać kierownicy nawet jak masz kierownicę z poduszką (czteroramienna) i nie masz regulacji kierownicy, licznik spokojnie wyjmiesz, daj znać to Ci pomogę, zrobię parę foto i prześle.
-
kolego jak zakupiłem swoją bunie to miałem podobny problem z padającymi zegarami , zastawało tylko podświetlenie i zaświecały się wszystkie kontrolki jak przy rozruchu(ale mi nie szarpało)i dalej działał normalnie a oprócz tego falujące obroty i spalanie jak w V8 4,4. Podpiąłem go pod kompa i sie okazało że mam walnięty licznik i sondę, zarówno jedno i drugi załatwiłem na allegro po 60 PLN-ów szt. jeszcze sprawdź czy jak nie działają Ci zegary to co się dzieje z wycieraczkami, u mnie jak licznik "leżał", to w drugim tempie wycieraczki działały jak na tym najwolniejszym położeniu, bo przecież wg licznika auto stało, to wszystko jest ze sobą połączone. Może w tds'ie masz jeszcze jakieś inne podpięcie pod prędkość i dlatego szarpie, ja sądzę, że to wada licznika, poszukaj cierpliwie na allegro i po sprawie. A jak chcesz mieć pewność to podjedź na kompa i powinien wyskoczyć błąd połączenia z licznikiem. pozdrowionka i szybkiego uleczenia BUNI. Bardzo Małe Wydatki