Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Opiszę poniżej krok po kroku zak wyjąć zegary w e36 bez odkręcania kierownicy :nienie: to nie jest ściema naprawdę da radę to zrobić:

 

Krok 1: Odkręcamy 2 śruby mocujące licznik od zewnątrz:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000362.JPG

 

Krok 2: Podważamy śrubakiem licznik od góry i wyciągamy do siebie po odpięciu trzech wtyczek białej, niebieskiej i czarnej:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000369.JPG

 

wyciągamy go do takiej pozycji:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000363.JPG

 

Krok 3: Skręcając kierownicą delikatnie w prawo opierając licznik na przełączniku wycieraczek przeciskamy go pomiędzy kierą a centralnym nawiewem:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000364.JPG

 

To samo z boku:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000365.JPG

 

Dalej to wygląda następująco:

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000366.JPG

http://xs106.xs.to/xs106/06383/S5000367.JPG

 

W drugą stronę zaczynamy od pozycji kierownicy na której skończyliśmy wyjmować licznik.

Dziękuję za uwagę. :dance:

Opublikowano
Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?
Opublikowano
Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?

 

Ten górny plastik od naby łatwo ściągnąć. odkręć śrubkę od góry i szczypcami wyciągnij zawleczkę (wszystko plastikowe) po tym zabiegu jest już wszystko luźne :)

[bMW... i wszystko jasne]
Opublikowano
Ja jak chce wyciagnac to blokuje mi o oslone ta za naba.. plastik tory oslania stacyjke i mechanizm migaczy.. natomiast plastika nie moge wyciagnac przynajmniej jego gornej czesci po odpieciu dolnej.. hmm nie mam regulacji kierownicy, teraz musze sie glowic co zrobic. Ma ktos pomysl ?

 

Ten górny plastik od naby łatwo ściągnąć. odkręć śrubkę od góry i szczypcami wyciągnij zawleczkę (wszystko plastikowe) po tym zabiegu jest już wszystko luźne :)

 

Wykrecilem ta plastikowa srubke i wyjolem ja.. plastik faktycznie zaczol sie poruszac.. ale trzyma tam za tapicerke gleboko tym rantem.. a jak chce znim jakos manewrowac to przeszkadza wajchy od kierunkowskazu itp :|

Opublikowano

ten plastik da sie wyjac, ja nie mam regulacji i wyjalem, ale nie pytaj ile to pracy :) na jego koncu, tym ktorego nie widac jest taka gumowa uszczelka, po wyjeciu plastiku nie udalo mi sie wlozyj spowrotem z uszczelka, wlozylem sam a ta gume mam na pamiatke :)

chyba lepiej jest oldaczyc czujnik od poduszki i wtedy wyjac po zdjeciu kierownicy.

Dla was to kilka liter, dla nas cale życie - B M W
Opublikowano
migacz mozna wyjąć bo jest wsadzany na zatrzaski i wtedy jeszcze lepiej sie wyjmuje zegary. jeden zatrzask jest od góry a drugi od spodku z tym że nie na wierzchu.

E30, E36, E60, E87, F48

  • 3 tygodnie później...
Opublikowano
Nie wiem, czy jest sens tak się bawić z można tylko coś uszkodzić/porysować - odkręcenie kierownicy to 10 minut - włącznie z odpięciem klemy i wyjęciem airbaga. Ale ja jestem zdolny i i tak ułamałem ten plastik od zegarów który sie śrrubką przykręca.
  • 2 miesiące temu...
Opublikowano

Dziś wsadziłem takie ramki. Nie życzę nikomu takiej roboty ;) Faktycznie chyba lepiej wyjąć AirBag i zdjąć kierownicę. Niby wszystko jest OK ale ...

nie da się wyjąć wtyczek po samym odkręceni zegarów. Nie ma możliwości zrobic ta dużej szpary aby ręka weszła. Wyjąłęm więc przełącznik świateł wraz z kratką i radio. Na siłę wtedy da się odłąxczyc wtyczki. Ja poszedłem dalej i zdjąłem osłonę nad kolanami i wtedy dopiero da się je zdjąć. Jak są już odłączone można wyjąć zegary metodą ze zdjęć powyżej pod warunkiem, że będziemy odginać górę deski nad zegarami, naginać kierownicę i przyciskac plestik nad kolumną kierownicy jednocześnie starając się wyjąć zegary. Nie jest ani łatwe ani przyjemne. Jak zegary mam y wyjęte to już idzie wmiarę dobrze. Odrkręcamy 5 śubek małym torksem, zdejmujemy płytę elektroniki, potem obracamy zabezpieczenia zegarów zgodnie ze strzałkami tak aby odpuściły plastik zespolony z tarczami zegarów i silniczkami. No i mamy zestaw gotowy do wklejania ramek ale o tym już było kilka razy.

Opublikowano
UWAGA COMPACTy: równolegle ze mną alu ramki montował szwagier w swoim compakcie e36. Tam jest bajecznie! Zegary dają się wyjąć bez problemu. Wszystko zajmuje 45-50min i to robiąc to pierwszy raz.
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano

Wsadzalem zegary u siebie wygladalo to tak...

Nie zdejmowalem kierownicy(nie wiedzialem jak i balem sie o airbaga).

Nie zdejmowalem tej oslony plastikowej z za kierownicy.

Odkrecilem 2sruby mozujace i podwazylem srubokretem zegar.

Licznik wyciagalem ostroznie bo nie wiedzialem co tam z tylu jest(3kable).

Przekrecalem licznik tak zebym mogl je odlaczyc. Po chwili mialem licznik ale kolejny problem KIEROWNICA!

Wzielem licznik przyciagnelem mocniej do kierownicy i przekrecilem w LEWO a nie jak wyzej... i Pozniej jak w powyzej opisane poszlo jak po masle:)

 

PS. uwazajcie na wskazowki od zegarow... raz zle wlozylem od chlodnicy i musialem spowrotem rozkrecac :duh:

 

Pozdr

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Ja natomiast nie mam ani regulowanej kierownicy ani jej nie sciagałem i udało sie pomimo iz uzbrojony bylem w jeden wkretak!! Cala sprawa trwala okolo 15 min. a wygladalo to podobnie jak na zdjeciach przedstawionych przez kolege pietia83.

dlatego uwazam ze sciaganie kierownicy jest zupelnie zbedne :)

  • 3 miesiące temu...
  • 2 tygodnie później...
Opublikowano
Sorry ze tutaj o to pytam, ale czy w E36 touring jest mozliwosc regulacji wysokosci kierownicy? nie moge u siebie tego znalesc...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano

a dlaczego próbujecie przeciskać zegary obok kierownicy?!!

Zegary mieszczą się też w największym jej rozwidleniu, robiłem to z 10 razy bez uszczerbku dla kierownicy i dla zegarów, choć oczywiście trzeba zachować odpowiednią ostrożność. Napiszę jeszczę tylko, że mam kierownicę z poduszką powietrzną (albo kiedyś tam była).

Opublikowano
Ile jest żarowek podswietlajacych licznik w E36??? zamiaruje wymienic na ledy gdzy polowa licznika mi nie swieci.
http://img299.imageshack.us/img299/402/zegaryod9.jpg
Opublikowano

w sedanie e 36 są trzy żaróweczki do podświetlenia licznika. Wyglądają identycznie jak standardowe postojówki, tylko że są 3W a nie jak postojówka 5W. tak samo powinno być w kombi i coupe, a o kompakciku to nie wiem. Ja przez długi czas miałem 5W bo nie mogłem dostać tych 3W, tylko zmniejszyłem nieco stopień podświetlenia żeby mi się nic nie podpiekło.

PS. przygotuj sobie jakieś szczypczyki do wymiany bo palcami ciężko wyjąć te żarówki.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.