Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Cytat

Nawet jak chciałbym zmienić auto to nie ma na co

Świetnie posty a najlepszy fragment.

Cytat

Czy bym kupił drugi raz? Pewnie tak.


Jak dla mnie to wyczerpuje temat.

Edytowane przez słonik40
Opublikowano

To Audi więcej straci na wartości niż Y LR, a przy okazji o dotacji zapomnij. Zupełnie bezsensowne auto imo w cenie 330 tys zł z takimi sobie osiągami i dużym żużyciem prądu (przy 100 km/h userowi brało 20 kw). Trzeba mase kasy w wyposażeniu tam doklikać, aby było jakieś senswone wnętrze zamiast tych eko szmatek.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ja takie biadolenie zawsze słyszę od ludzi kupujących sporo tańsze auta. Zawsze pieryliard argumentów dlaczego nie warto do czegoś dopłacić zamiast stanąć przed lustrem i powiedzieć sobie kupuję takie na jakie mnie stać ale szanuję wybór innych. Dla mnie to kompleksy i słoma z butów i z przykrością stwierdzam bywając na różnych forach że ludzie kupujący droższe rzeczy mają dużo więcej klasy. Raczej nigdy nie napiszą nikomu że jest biedakiem za to praktycznie zawsze pod droższymi produktami jest skowyt jak to bez sensu do czegoś dopłacać. Ot ponura rzeczywistość 

Opublikowano

Rozumiem, ja uważam inaczej. O ile takie np. nowe X5 40d z pełnym Merino, komfortami, Bowersem i pneumatyką ze skrętną osią się broni jakością i kosztuje tyle, ile musi kosztować o tyle takie Audi e-tron czy BMW elektryczne się imo zupełnie nie broni. Tesla jest duzo tańsza, gorzej wykonana od tych lepszych aut, ale gdzieniegdzie ma swoje bardzo mocne strony jak na elektryka.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

I na poparcie wklejasz posty właścicieli w których ludzie stwierdzają że i tak nie ma nic lepszego na rynku? To jest ten sam bełkot co pod droższym sprzętem sportowym, ubraniami etc…

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
26 minut temu, Exposito napisał(a):

To Audi więcej straci na wartości niż Y LR, a przy okazji o dotacji zapomnij.

 

22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ja takie biadolenie zawsze słyszę od ludzi kupujących sporo tańsze auta.

A pozniej idzie slonik do salonu po najtanszego golasa iX1 (zona wybrala?) pod dotacje.

Kurtyna

 

22 minuty temu, słonik40 napisał(a):

ludzie kupujący droższe rzeczy mają dużo więcej klasy.

Piotr Szczerek approves! 😄

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Nigdy nie napisałem że ix1 jest najlepszym samochodem na rynku. Widzidzisz tą subtelną różnicę? Zawsze pisałem że zakup jest bez emocji, tylko i wyłącznie jako koszt/narzędzie w firmie. I tutaj spełnił swoją rolę tak jak powinien.

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Uważam, ze powinniście skończyć wycieczki osobiste, a rozmawiać o motoryzacji. Ja w każdym razie tak robię. 

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Chińczycy przejmują niemieckie firmy. Mają udziały m.in. w Mercedes-Benz - Forsal.pl

Wow, nie wiedzialem, ze 20% Mercedes-Benz nalezy juz do Chinczykow.

To by tlumaczylo czesciowo ten cyganski blichtr w srodku (ekran na ekranie, swiecidelka etc)

--------------

"Latami po prostu przepłacaliśmy". Oto dlatego Chińczycy szturmem zdobywają polski rynek (money.pl)

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

20 procent, brak pakietu większościowego = zero decyzyjności w firmie ale obszczekuj i obsikuj dalej 👍 ps głupi Chińczycy kupują akcje, czyli widzą potencjał gdzie jakiś tesla fanboy twierdzi że firmy idą na dno i zaraz padną argumentując to wartością akcji 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Po dopłacie i odliczeniu wyszło jakieś 140k brutto. Jakość jest adekwatna do ceny.

 

w tamtym czasie tmy rwd w podstawie kosztowała by realnie około 200k po wszystkich odliczeniach. 

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Rabat, dotacja, 225k odliczenie zrobiło robotę. W tamtym czasie tmy kosztowała coś około 250k. Nie łapała się ani na dotacje ani na 100 procent odliczenia. Ix1 jest autem mniejszym czyli dla mnie jako drugie auto na miasto lepszym. Musiałbym dopłacić 60 tysięcy za plastikową skore i multimedia które w mieście potrzebne są jak świni siodło. Także jak sam widzisz punkt widzenia zależy od punktu siedzenia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Uważam, ze powinniście skończyć wycieczki osobiste, a rozmawiać o motoryzacji. Ja w każdym razie tak robię. 

Brawo! Głos rozsądku. +1

  • Dziękuję 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Brawo! Głos rozsądku. +1

Jezdzlem wczoraj po torze Ferrari F488 GTB.  Samochody spalinowe tez są fajne. Niech każdy dokonuje swoich wyborów i sie z nich nie tlumaczy.

  • Lubię to 1
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Jezdzlem wczoraj po torze Ferrari F488 GTB.  Samochody spalinowe tez są fajne. Niech każdy dokonuje swoich wyborów i sie z nich nie tlumaczy.

Otóż to! Aż ciśnie się na usta zdanie - co za bezsensowne auto. Tyle kasy a tylko 230l pojemności paliwa, ma tunel i przpala 20l/100km 😉 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@Kriss33 opisz wrażenia. Gdzieś czytałem że one strasznie na wartości tracą (zwolennicy Ferrari chyba są uprzedzeni do hybryd), co jest dla mnie akurat świetną wiadomością bo może będzie w zasięgu zwykłego śmiertelnika za jakiś czas 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Czekałem tylko na twoją odpowiedź z 1000 challenge. Jak fanboy zapomniałeś jednak o bardzo ważnych szczegółach o których baron mówi na podsumowaniu ostatniego testu a6. Bjorn zna Teslę na wylot, dzięki temu dojeżdża do ładowarek na 0-3 procent, ładuje się poniżej 50 procent, przeważnie w nocy a na testowej trasie ma idealne umiejscowienie ładowarek. Natomiast aut innych marek nie zna dobrze przez to dojeżdża z dużą większym zapasem i nie wbija się idealnie w krzywą ładowania. Nikt normalny nie pojedzie tak jak bjorn bo nie zaryzykuje dojazdu na zero plus nie będzie ładował się do 50 procent. W real life jak na drodze będą ładowarki 300+ różnica będzie potężna na korzyść Audi.

I powiedz sloniku kto tu jest fanbojem? 😄

Gadasz o 800V, wklejasz snipy hajpujac tego etrona a jak pozniej dostajesz czarno na bialym wyniki to zaklinasz rzeczywistosc jak dziecko.

Czas przejazdu wolniejszy, zuzycie energii wieksze. To wszystko w porownaniu do prehistorycznego (wg znawcow tutaj) modelu S

Wez pokaz te ladowarki "300+" w real life i to "zabijanie" Tesli S ^^

 

W praktyce niemiecka elektromobilnosc i jej technologie masz tu z forum:

W dniu 24.04.2025 o 19:33, Pe.te napisał(a):

EDIT: wstępna diagnoza serwisu - problem spowodowany akcją serwisową, do której kwalifikowało się auto (dotyczącą jakiejś korekty oprogramowania).

Czyli jeśli auto nie ma zrealizowanej tej akcji - może wystąpić problem jak poniżej.

Proponuję wstrzymać się z aktualizacją do najnowszego softu rozsyłanego przez OTA (03.2025) - moje auto właśnie pojechało na lawecie do serwisu 😬

Początkowo wszystko było OK, po 20 min. aplikacja zaprosiła mnie do samochodu, gdzie… czekały na mnie komunikaty o awarii krytycznej, zablokowaniu możliwości uruchomienia auta z uwagi na bezpieczeństwo, itd. …

 

IMG_3444.thumb.jpeg.7740f4f9392feb8dc09e73d0cc060810.jpeg

 

A tutaj masz poziom obslugi premium w BMW:

W dniu 24.04.2025 o 20:27, Pe.te napisał(a):

A tak przy okazji - jeśli oczekujecie, że BMW zorganizuje Wam auto zastępcze elektryczne (jakiekolwiek, nie mówię o aucie w klasie iX) w ramach usługi BMW Mobile Care - to możecie zapomnieć.

Prośba o auto zastępcze elektryczne traktowane jest jako hmm… fanaberia (?) Pan z infolinii BMW Mobile Care był wręcz uprzejmy użyć sformułowania “absurd” w czasie naszej rozmowy…

 

Tak wyglada w praktyce OTA by BMW 😄

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

99 procent moich ładowań było na 300+ (IONITY) W praktyce to masz 1000km challenge podsumowane przez bjorn

IMG_4759.thumb.png.3eb6f4c5aab7e306cdda6c8670025149.png

Edytowane przez słonik40
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
21 minut temu, słonik40 napisał(a):

99 procent moich ładowań było na 300+

I dojezdzasz do nich na te ~0-10% zeby robic czasy jak Bjorn? (ja nie mam zadnego problemu tak jezdzic uzywajac sieci SC po Europie) 😄 

Wiesz, ja juz tylko sie przekomarzam z Toba w tej chwili (wybacz mi) bo wypisujesz takie glupoty oderwane od rzeczywistosci ze mi sie juz tylko smiac chce.

Dziecku mozesz opowiadac te bajki, ja jezdze elektrykami od 5 czy 6 lat, wokol komina, w trasach po Polsce i w trasach po Europie wiec mowie z praktycznego punktu widzenia jak wyglada ladowanie na codzien, ladowanie w trasie, dostepnosc ladowarek DC, ich ilosc, slowem --> praktyka.

Na dzis, reasumujac wszystkie czynniki, korzysc z 800V jest iluzoryczna, w trasie ~1000km jadac przez caly bozy dzien nie zaoszczedzisz nawet 20 min w porownaniu do tego co oferuje Tesla.

I tup nogami, shilluj dalej e-trona i nic to nie zmieni.

I zeby mnie zle nie zrozumiec --> ja sie podpisuje rekoma i nogami pod tymi 800V, Tesla powinna to jak najszybciej zaimplementowac bo to nowsza technologia, tu nie ma watpliwosci.

Tyle ze jej wplyw praktyczny na dzisiaj na laczny czas podrozy jest statystycznie pomijalny. Dopoki to sie nie zmieni to z mojego punktu widzenia jest to ciekawostka conajwyzej.

 

Zgadzam sie z Toba co do jednego --> na dzisiaj fizycznie boli jak sie podjedzie pod ladowarki SC 150kW ktore sa dzielone moca.

Tyle ze tych ladowarek w praktyce juz jest bardzo malo, robiac ostatnio 7k km do Wloch nie mialem "przyjemnosc"i sie ani razu na takiej ladowac, nie wiem ile ich jeszcze w PL zostalo.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
34 minuty temu, słonik40 napisał(a):

@Kriss33 opisz wrażenia. Gdzieś czytałem że one strasznie na wartości tracą (zwolennicy Ferrari chyba są uprzedzeni do hybryd), co jest dla mnie akurat świetną wiadomością bo może będzie w zasięgu zwykłego śmiertelnika za jakiś czas 

Wrażenia trzeba by w tym wypadku podzielić na 2. Jazda po torze i jazda Ferrari. Trzeba być bardzo skupionym na wykonywaniu polecen instruktora. 

Co do Ferrari.  Osiągi niesamowite. Od 0 do 100 w 3 s. Od 0 do 200 w 8,3 s. 

Na drugim kółku depnalem w podłogę, 220 km/h. Mówią, ze to szybko na tym torze. Coś co wykracza poza moje wyobrażenie, to trzymanie na zakrętach, a to tył napęd. Niewiarygodnie.  Fajnie by było bez instruktora sie przejechać takim autem. Tak ja uważam, ze jazda BMW M2 poniżej 100 km/h jest bez sensu. To tutaj po zwykłej zdodze to chyba wszędzie jest bez sensu. Polecam spróbować jazdy po torze. Lekkość auta, natychmiastowe przyspieszenie, poezja. Samo posiadanie takiego auta to już musi być coś wspaniałego.

 

 

  • Lubię to 2
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@adamjttk to napisz uczciwie że wielka trójca niemiecka, tesla i kilka Chińczyków to jest top jeśli chodzi o rozwiązania ev. Że jednak 800v sporo zmienia bo skraca czas 10-80 o połowę a to jest dużo. Podkreśla to zarówno bjorn jaki grzyb. Że tesla próbuje 800v (cybertruck, supercharger w wersji v4) ale na razie słabo jej to wychodzi. Gdybyś pisał uczuciwie zamiast powtarzanego w kółko bełkotu o mitycznych przewagach To nic bym nie powiedział. 
btw miałem ostatnio pomagać i4 zarówno w środku jak i na zewnątrz. Bardzo fajne i przyjemne auto. Klapa bagażnika wiele praktyczniejsza jak w tm3, zasięg podobny, czas ładowania taki sam. Oba auta (tm3 jak i i4) przez 400v technologicznie trochę z tyłu.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.