Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Adam, a jeździłeś już takim M2? Ciekawy jestem Twojego porównania radości z jazdy w porównaniu do Tesli Model 3. Moc zbliżona, waga tez, ale zawieszenie sporo lepsze, wiec zakładam ze powinieneś być pod wrażeniem jak jeździ po norweskich rondach 😜

Parafrazując Ciebie, uważam, że każdy użytkownik Ev krytykujący ICE, powinien się takim autem przejechać żeby obiektywnie był w stanie porównać 🙂 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

8 godzin temu, rkmi09 napisał(a):

One pedal driving nie przypadł mi do gustu i wole tryb adaptacyjnej rekuperacji która jest prawie bezbłędna w i4.

Jest dokładnie tak jak piszesz, też używam tego trybu.

Reszta niech się jara "one pedal driving", ale skąd mają wiedzieć, że są lepsze systemy🤷‍♂️

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 godzin temu, BMFun napisał(a):

Adam, a jeździłeś już takim M2? Ciekawy jestem Twojego porównania radości z jazdy w porównaniu do Tesli Model 3. Moc zbliżona, waga tez, ale zawieszenie sporo lepsze, wiec zakładam ze powinieneś być pod wrażeniem jak jeździ po norweskich rondach 😜

Parafrazując Ciebie, uważam, że każdy użytkownik Ev krytykujący ICE, powinien się takim autem przejechać żeby obiektywnie był w stanie porównać 🙂 

BMFun, nie krytykuje wlasciwosci jezdnych (nie jezdzilem tym autem), jestem na 99% pewny, ze daje SPORO wiecej radosci jazdy od TM3P

Ale ten design.. Poprzednie M2 wygladalo (nadal wyglada!) jak milion dolarow, design nowej M3 to creme de la creme firmy, a ten model projektowal albo jakis slepiec albo sabotazysta.

Kto to klepnal do produkcji pozostanie zagadka do konca swiata, BARDZO jestem ciekawy sprzedazy tego samochodu na swiecie.

Ten fragment chcialem negowac:

12 godzin temu, BMFun napisał(a):

 a Adama polityka narzucona przez rząd w NO wręcz zmusiła ekonomicznie 😉

ale tak patrze na ogloszenia i pomyslalem, ze ciezko sie z Toba w sumie nie zgodzic:

1.4 M NOK https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=320319425

1.3M NOK https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=315785145

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Przy takich „dylematach” w NO tez bym miał łatwy wybór 😉


A nowy design jest faktycznie trochę „specyficzny”, ale przynajmniej do Skody już nie jest tak podobny jak wcześniejsze nowe modele BMW 😉

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Widzę, że temat M2 wiecznie żywy 🙂 Myślę, że nie ma takiego argumentu, który by mógł zachęcić Adama do jego kupna  🙂 ale ja nie o tym dzisiaj. Niektórzy ludzie są tak zabetonowani na auta elektryczne, że nie spodziewałem się. Dzisiaj jeden kolega powiedział mi, że nie uważa elektryków za samochody !!!  Druga rzecz to jakby mu się kończył zasięg to by szukał ładowarki i w ogóle to mając elektryka cały czas by myślał o ładowaniu. Odechciało mi się z nim gadać o autach. 

 
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Potwierdzam to betonowe podejście. Na forach można znaleźć dużo przeciwników bev jak i ich właścicieli którzy myślą ze jak kupili bev to są panami świata i ze jak ktoś cos zle o nich napisze to na pewno nie ma bev, nigdy nie jezdzil takim autem i ze go na takie auto nie stać. Na pewno bev wzbudza sporo emocji. Pare dni temu zacżepil mnie sympatyczny gościu na mieście który jak sam powiedział jechał za mną przez pol miasta żeby o aucie zagadać bo jak zobaczył elektrycznego mercedesa to musiał się dowiedzieć co i jak. Zapytał się czy był z Niemiec sprowadzany także ludzie często myślą zupełnie innymi kategoriami a my jesteśmy oderwani 😀

 

tymczasem kolejny pożar bev w Polsce, tym razem spłonęła kia ev6 ładująca się w garażu. ciekawe czy pierwsza zapaliła się bateria czy instalacja (co by było ciekawe w kontekście mocy ładowania ładowarek o tktorym tutaj sporo dyskutowalismy) https://spottedlublin.pl/w-przydomowym-garazu-zapalil-sie-samochod-elektryczny-w-chwili-pozaru-byl-podlaczony-do-ladowarki/ 

 

@Kriss33 odnosńie gwarancji 10 lat na baterie w Mercedesie to chyba tutaj o tym wspominałem, cos tam sprzedawca mamrotał mi o tym w salonie ale szczegółów nie znam, nie zagłębiłem się w to bo założyłem ze pewnie jest podobnie jak wszedzie. Natomiast jeśli chodzi o twoj koszt przejechania 100 km za 20 złotych to musiałeś dostać jakis zepsuty egzemplarz albo tesla jest bardzo zacofana technologicznie. Ostatnio spojrzałem w całkowite opłaty za ladowanie i z 20 tysięcy kilometrów u mnie średni koszt wychodzi około 4zlote na 100km. Cena ta obejmują zarówno ładowania na dc, jak i w domu 😀

 

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

tymczasem kolejny pożar bev w Polsce, tym razem spłonęła kia ev6 ładująca się w garażu. ciekawe czy pierwsza zapaliła się bateria czy instalacja (co by było ciekawe w kontekście mocy ładowania ładowarek o tktorym tutaj sporo dyskutowalismy) https://spottedlublin.pl/w-przydomowym-garazu-zapalil-sie-samochod-elektryczny-w-chwili-pozaru-byl-podlaczony-do-ladowarki/ 

Taki content to ja szanuje, brawo slonik!

Widac od razu, ze ten pozar raczej z bateria nie mial nic wspolnego skoro ugasili tak szybko auto bezproblemowo.

Najbardziej ucierpiala prawa tylna strona auta (tam jest gniazdo ladowania w EV6) i sciana garazu wiec obstawiam albo problem z gniazdem w aucie (raczej malo prawdopodobne), instalacje elektryczna w garazu albo czynniki trzecie niezwiazane w ogole z ladujacym sie BEV (te kanistry na benzyne w garazu nie napawaja optymizmem, koles mial sporo szczescia bo moglo sie to nieciekawie skonczyc jakby sie zapalily)

Obstawialbym chalupnicze gniazdo i instalacje elektryczna podlaczane przez szwagra za przyslowiowa flaszke.

Znajac podejscie naszych rodakow do majsterkowania i brakiem poszanowania dla wszelkich norm i przepisow obawiam sie, ze bedziemy swiadkami wielu takich pozarow, tym bardziej gdy ktos wydaje 200-300k PLN na auto elektryczne i potem laduje je z chinskiego gniazdka za 15 PLN z Leroy Merlin.

Gadanie slonik o pozarze BEV w kontekscie 10 czy 13A jest robieniem kur** z logiki, ja niezmiennie apeluje - kupiles elektryka (mowie ogolnie do wszystkich, nie do Ciebie), nie badz dziadem, zainwestuj w dedykowanego wallboxa sluzacego do codziennego ladowania BEV z duzymi mocami, gniazdka Schuko czy te budowlane sluza do okazjonalnego uzytku a nie do ladowania maksymalna moca BEV przez wiele lat.  

 

pozar-samochodu-elektrycznego-w-garazu-b

pozar-samochodu-elektrycznego-w-garazu-b

pozar-samochodu-elektrycznego-w-garazu-b

pozar-samochodu-elektrycznego-w-garazu-b

 

2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Ostatnio spojrzałem w całkowite opłaty za ladowanie i z 20 tysięcy kilometrów u mnie średni koszt wychodzi około 4zlote na 100km. Cena ta obejmują zarówno ładowania na dc, jak i w domu 😀

ech, jak to czlowiek z rozrzewnieniem wspomina te Twoje posty sprzed 2-3 lat jak to wyzywales uzytkownikow BEV od biedakow i skapcow, ze tylko najgorszy dziad patrzy na litr benzyny w lewo czy w prawo, przeciez jak sie kupuje samochod premium to spalanie to rzecz drugo- czy trzeciorzedna ^^

 

Tak mnie jeszcze mysl naszla - jezeli koles mial gowniana instalacje w garazu, zrobil ja sobie sam czy zdzichu mu zrobil za flaszke - czy jezeli auto jest ubezpieczone AC i ubezpieczyciel wyplaci pieniadze za pozar - czy ubezpieczyciel nie bedzie chcial regresu od wlasciciela domu w przypadku braku dokumentacji technicznej instalacji w garazu?

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Słonik jak Ty płacisz 4 zł na 100 km to na prawdę musiałbyś dla fanaberii kupić ICE i płacić 100 zł na 100 km. Przeszedłem na taryfę G12W to wyjdzie z 7 zł na 100 km do limitu kW

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
53 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Gadanie slonik o pozarze BEV w kontekscie 10 czy 13A jest robieniem kur** z logiki, ja niezmiennie apeluje - kupiles elektryka (mowie ogolnie do wszystkich, nie do Ciebie), nie badz dziadem, zainwestuj w dedykowanego wallboxa sluzacego do codziennego ladowania BEV z duzymi mocami, gniazdka Schuko czy te budowlane sluza do okazjonalnego uzytku a nie do ladowania maksymalna moca BEV przez wiele lat.  

ech, jak to czlowiek z rozrzewnieniem wspomina te Twoje posty sprzed 2-3 lat jak to wyzywales uzytkownikow BEV od biedakow i skapcow, ze tylko najgorszy dziad patrzy na litr benzyny w lewo czy w prawo, przeciez jak sie kupuje samochod premium to spalanie to rzecz drugo- czy trzeciorzedna ^^

Tak mnie jeszcze mysl naszla - jezeli koles mial gowniana instalacje w garazu, zrobil ja sobie sam czy zdzichu mu zrobil za flaszke - czy jezeli auto jest ubezpieczone AC i ubezpieczyciel wyplaci pieniadze za pozar - czy ubezpieczyciel nie bedzie chcial regresu od wlasciciela domu w przypadku braku dokumentacji technicznej instalacji w garazu?

Takie mnie naszło wspomnienie naszej emocjonującej dyskusji jakiś czas temu czy 10A w BMW jest bezpieczniej niż 13A czy 16A. Piszesz, że to jest sposób podłączenia okazjonalnego, więc te 10A bez dużej szkody dla wygody, może zmniejszyć ryzyko takiego ładowania jak na załączonych obrazkach. Podłączałem się do instalacji elektrycznej w domu nad morzem nie znając jej schematów i pewnie nie wydobyłbym tego od osoby wynajmującej.

Dlatego pytam Ciebie @adamjttk jako eksperta - inżynier z branży elektrycznej, bo ja niestety w IT to operuję małymi mocami i napięciami do 12V 😉 Jakie jest Twoje zdanie - 10A w nieznanej instalacji elektrycznej jest bezpieczniejsze niż 13A albo 16A? I co mam zrobić na odludziu z baterią 10%? Ładować się z gniazdka z nieznanej instalacji czy szukać certyfikowanej ładowarki greenway i czy zmienić g**ą ładowarkę BMW na jakąś 16A żeby było szybciej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
47 minut temu, BMFun napisał(a):

Jakie jest Twoje zdanie - 10A w nieznanej instalacji elektrycznej jest bezpieczniejsze niż 13A albo 16A? I co mam zrobić na odludziu z baterią 10%? Ładować się z gniazdka z nieznanej instalacji czy szukać certyfikowanej ładowarki greenway i czy zmienić g**ą ładowarkę BMW na jakąś 16A żeby było szybciej?

BMFun - 10A jest "bezpieczniejsze" od 13/16A. Od 10A bezpieczniejsze jest 6A, a od 6A bezpieczniejszy jest 1A badz nie korzystanie zupelne z gniazda elektrycznego jezeli juz proponujesz taka logike.

W przypadku prawidlowo wykonanej i kontrolowanej regularnie instalacji elektrycznej nie ma zadnego znaczenia czy korzystamy z 6A, 10A, 13A czy 16A, o zadnym pozarze nie powinno byc mowy. To powiedziawszy powtorze po raz kolejny:

domowe gniazda NIE SA przystosowane do dlugotrwalego obciazenia (niewazne czy to 10A czy 13A czy 16A) przez 30-40h, a tyle bedzie trwalo naladowanie 90-100kWh elektryka z domowego gniazda. 
Nie stanie sie nic przez 10 razy, przez 100 razy a za 153. razem plastik w gniazdku sie po prostu stopi i dojdzie do zwarcia.

Na norweskim forum aut elektrycznych jest mnostwo postow, gdzie ludzie ladowali sie 10A i po jakims czasie efekty sa takie:

brann-i-stikk-2.png

Im gorsze jakosciowo gniazdo tym wieksze i szybsze prawdopodobienstwo pozaru.

Badz madry przed szkoda, kup wallboxa.
 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak spojrzałem na wallboxi tak

1. wallbox zencar 1700zl

2. tesla 2300

3. Bmw 3500

4. Mercedes 5000

5. Zaptec(podobno na szczycie rankingu w krajach nordyckich) 5000

 

czym te wallboxy się różnią poza cena? 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Dzięki Adam, o to właśnie mi chodziło 🙂

A wracając do pożaru Kia przy ładowaniu, takie smutne wnioski mnie naszły, że spalił się elektryk, 6 zastępów strażaków gasiło pożar i schładzało baterię, a tutaj "pies z kulawą nogą" się tym nie interesuje i nikomu nie chce się pisać na jakimś ogólnopolskim portalu, tylko na lokalnym spottedlublin.pl. A jak się pali jakiś spalinowy BMW, to się media ogólnopolskie prześcigają 😉

To jak to @adamjttk jest z tą medialną schizą na punkcie elektryków? Może już czas żebyś zaczął mówić o obsesji mediów na punkcie ICE, bo elektryki są już codziennością? 🙂  

https://poscigi.pl/pozar-samochodu-na-s3-pod-zielona-gora-bmw-splonelo-doszczetnie-zdjecia-czytelnikow/

https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/aktualnosci/bmw-doszczetnie-splonelo-wczesniej-wypozyczono-je-na-cudze-dokumenty/77qz33n

https://www.polsatnews.pl/wiadomosc/2020-07-27/pozar-na-autostradzie-a4-na-poboczu-bmw-doszczetnie-strawione-przez-ogien-zdjecia/

https://www.onet.pl/motoryzacja/brd24pl/plonace-bmw-policjantki-z-radomia-klamstwo-o-kradziezy/rrncztk,30bc1058

 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
17 godzin temu, BMFun napisał(a):

A wracając do pożaru Kia przy ładowaniu, takie smutne wnioski mnie naszły, że spalił się elektryk, 6 zastępów strażaków gasiło pożar i schładzało baterię, a tutaj "pies z kulawą nogą" się tym nie interesuje i nikomu nie chce się pisać na jakimś ogólnopolskim portalu, tylko na lokalnym spottedlublin.pl. 

1. Spokojnie, minela doba, w weekend beda pewnie przedruki w pudelkach motoryzacyjnych. A moze juz sie temat nie klika tak bardzo jak nie splonal dom albo nie ma trupow, pozyjemy zobaczymy.

2. Ten elektryk sie nie spalil, on sie ledwo zarumienil od ognia, bateria jest cala, popatrz tutaj - kilkanascie Tesli sie palilo i tez baterie sa ok, widac wcale tak latwo nie jest doprowadzic do zaplonu baterii jezeli pozar nie zaczyna sie wlasnie od niej.

Pożar 15 Tesli w Niemczech, straż pożarna uwinęła się w godzinę. Podpalenie. Nie zapłonęła ani jedna bateria | SAMOCHODY ELEKTRYCZNE – www.elektrowoz.pl

Tesla-pozar-Niemcy.jpg

Pozar-Tesli-w-Niemczech-po-akcji.jpg

Pozar-Tesli-w-Niemczech.jpg

 

No i ciekawe wiesci za elektrowozem, sprzedaz aut elektrycznych w Polsce, zaczyna to wygladac procentowo podobnie do Norwegii, no coz, klienci glosuja portfelem i pokazuja dobitnie ktora marka umie w elektryki, jak bardzo ludziom przeszkadza brak licznika przed oczami i  czy te gry/netflixy sa potrzebne czy nie 😜 

Czy 3x krotna roznica pomiedzy 1. i 2. miejscem to juz deklasacja, czy zaden powod do zmartwien dla glownie niemieckiej konkurencji?

53204772256_3457beb552_o.jpg

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adamjttkmoglbys już sobie darować z cytowaniem tego pudelka teslowego prowadzonego prżez pana który siedzi na garnuszku żony i ma nadzieje zarobić kilka srebrników na garbie tesli. Pan siedział w tesli 2 razy jak mu kolega pokazał a w innych elektrykach przez chwile w salonie, no ze 2 na weekend dostal. Ten pseudoserwis to jest poziom scieku motoryzacyjnego, nawet właściciele tesli zwracają mu uwagę w kometarzach ze pisze nieprawdę i ze z tym swoim fanboystwem przegina. Wracając to wyników sprzedaży to jest wciaz pare sztuk w skali Europy, a wysoka sprźedaz wynika głównie ze większość modeli tesli wpada aktualnie pod dopłaty. Niemiecka konkurencja dopiero zaczyna reagować i zaraz to się będzie zmieniać.

 

dla kontrastu najświeższe wyniki sprzedaży z Niemiec, największego rynku motoryzacyjnego w Europie https://insideevs.com/news/687160/germany-electric-car-sales-august2023/

jak dla mnie magia obniżek przestaje dzialac, vw zamiata sprzedaz tesli (wyorzedzamcalkowita sprzedaż year-to-datę), a w sierpniu to już jest pogrom, gdzie takie marki jak bmw czy mercedes zbliżają się liczba sprzedanych egzemplarzy ale o tYm już w tYm scieku motoryzacyjnym nie przeczytasz.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

@adamjttkmoglbys już sobie darować z cytowaniem tego pudelka teslowego prowadzonego prżez pana który siedzi na garnuszku żony i ma nadzieje zarobić kilka srebrników na garbie tesli. Pan siedział w tesli 2 razy jak mu kolega pokazał a w innych elektrykach przez chwile w salonie, no ze 2 na weekend dostal. Ten pseudoserwis to jest poziom scieku motoryzacyjnego, nawet właściciele tesli zwracają mu uwagę w kometarzach ze pisze nieprawdę i ze z tym swoim fanboystwem przegina.

Przytoczylem 2 artykuly, jeden o podpaleniu wielu TMY na parkingu i drugi o sprzedazy BEV w PL.

Czy ktorys z tych artykulow jest wg Ciebie nieprawdziwy, zawiera przeklamane informacje?

Jezeli tak to sprostuj prosze i sie chetnie odniose, wycieczki personalne i antypatie nie sa zbytnio merytoryczne.

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

Niemiecka konkurencja dopiero zaczyna reagować i zaraz to się będzie zmieniać

Ciekawy argument, od 3,5 roku go slysze i wciaz "zaraz", "juz za chwile", "juz za rogiem", lata mijaja a Tesli sprzedaje sie tylko wiecej i wiecej..

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

 https://insideevs.com/news/687160/germany-electric-car-sales-august2023/

jak dla mnie magia obniżek przestaje dzialac, vw zamiata sprzedaz tesli (wyorzedzamcalkowita sprzedaż year-to-datę), a w sierpniu to już jest pogrom

Ciekawe dane, dzieki

Nie wiem, czy "zamiataniem" mozna nazwac sprzedaz 53k vs 47k elektrykow w Niemczech (VW vs Tesla), ale  faktem jest, ze VW sprzedaje na dzis o 12% wiecej elektrykow w Niemczech od amerykanskiej konkurencji, istotne zwyciestwo 😉

Dla kontrastu zerknij odwrotnie - do USA i porownaj proporcje, 1:10? Jeszcze mniej? 😜 

Niemcy to kolebka VW, w innych europejskich krajach podobnie to wyglada? UK? Francja? 🙂

Tutaj imho bedzie "game over", nawet w Niemczech, w chwili gdy Tesla dolaczy do segmentu C, z cenami swojego hatchbacka 30-40k euro, ale to jeszcze trzeba poczekac kilka lat. Nie zapominaj, ze VW ma w ofercie elektrycznego e-upa (B) i iD3 (C). 

 

Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

gdzie takie marki jak bmw czy mercedes zbliżają się liczba sprzedanych egzemplarzy ale o tYm już w tYm scieku motoryzacyjnym nie przeczytasz.

BMW sprzedalo w Niemczech 21k elektrykow w H1, MB 25k, nie wiem gdzie to zblizanie sie widzisz (Tesla ponad 2x wiecej - 47k)

Jezeli dla Ciebie to sa pozytywne dane apropo rynku niemieckiego to ok, nie widze problemu 🙂

Od siebie dodam tylko tyle, na dzisiaj w Niemczech:

BMW 318i (156HP), 8,6s do setki, gole jezeli chodzi o wyposazenie, kosztuje 45,2k euro

TM3 (300HP), 6,1s do setki, praktycznie w pelni wyposazone, kosztuje 43k euro 

odpowiedniki mocowe TM3 to hybrydowe 330e za 60k euro i 330i za 56k euro.

Jak po zakupie wygladaja koszty eksploatacji BEV/PHEV/ICE to juz mniej wiecej kazdy wie.

Nijak sie to nie spina, opowiesci o innym targecie mitycznego premium zycie szybko i brutalnie weryfikuje i bedzie coraz bardziej weryfikowac, wystarczy przy popcornie obserwowac.

 

PS. Tak patrze na ta kierownice elektrycznej Megane i ilosc manetek i przyciskow (wyglada jak jakis transformers ^^) i zaczynam powatpiewac w sens tego, moze jednak Musk ma racje z ta asceza, przeciez to jest jakis ergonomiczny dramat i fail

Renault-Megane-Elektryczne-kierownica-i-

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adamie naucz czytać się ze zrozumieniem, ze sprzedaż zbliza się do bmw i mercedes napisalem o ostatnim miesiącu. Jako typowy fanboy piszesz o segmencie b/c. Spojrzyj w sprzedaż po modelach tam nie ma ani e-up, jedynie id3 się jakos broni, a jako konkurent modelu 3 z nią wygrywa (ceny podobne). Dodatkowo jeśli chodzi o sprzedaż vw to weź pod uwagę wyniki grupy vag. Id4,enyaq,q4 czyli bezpośredni konkurenci modelu y sprzedały się w ilości 52 tysiące sztuk, tesla model y niecałe 32 tysiące. To i twk dobry wynik ale vag mocno sprzedaza tesli odskoczył mimo wszystko.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Adamie naucz czytać się ze zrozumieniem, ze sprzedaż zbliza się do bmw i mercedes napisalem o ostatnim miesiącu.

Rozumiem, to chyba wtedy mozna odpuscic argumentacje, bo niedlugo na tygodniowki przejdziemy i kazdy kazdemu wszystko co bedzie chcial udowodni. No chyba ze wg Ciebie sierpniowa sprzedaz to poczatek konca Tesli i powrot niemieckiej motoryzacji na tron 😉

18 minut temu, słonik40 napisał(a):

Dodatkowo jeśli chodzi o sprzedaż vw to weź pod uwagę wyniki grupy vag. Id4,enyaq,q4 czyli bezpośredni konkurenci modelu y sprzedały się w ilości 52 tysiące sztuk, tesla model y niecałe 32 tysiące. To i twk dobry wynik ale vag mocno sprzedaza tesli odskoczył mimo wszystko.

Grupa VAG solidnie pracuje na sprzedaz, ciekawe jak z marzami ^^, za forum elektrowozu:

"Minus dotacja. Z KDR wychodziło 156 tys brutto"

"Jest tańszy nawet niż Hyundai Kona, co wydaje się absurdem."

"Po prostu skorzystałem z okazji, bo akurat chcieliśmy kupić Audi tylko elektryczne było zawsze za drogie, ale nagle zrobiło się tańsze i się udało."

a3cec75441774a538afb952fffe58efda0e59166

 

Tak ludzie narzekaja na ceny tych elektrykow a tu sie okazuje, ze mozna kupic premium SUVa prawie ze w cenie Golfa 1.2 TSI ;PP

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Typowy fanboy. Jak tesla obniża marże to znaczy, ze może, jak konkurencja to na pewno dopłaca do interesu lol. Dorośnij trochę i zastanów się dwa razy czy ty byś sprzedawał samochody ze strata. Wielokrotnie tutaj było pisane ze firmy motoryzacyjne wykorzystują zbyt mała podaz śrubując ceny, teraz sytuacja powoli wraca do normy po prostu. Spojrzałem tez sprzedaż w Norwegii i nie wiem co się zadziało ale tutaj vag tez wyprzedził tesle https://www.focus2move.com/norwegian-auto-market/

rozmawiajmy o faktach, grupa vag wyprzedziła tesle w rocznej (nie miesięcznej) sprzedazy za rok 2023 zarówno w de jak i no

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Typowy fanboy. Jak tesla obniża marże to znaczy, ze może, jak konkurencja to na pewno dopłaca do interesu lol. 

Grupa VW jak bedzie trzeba to beda sprzedawac elektryki w okolicy zerowych marz (czesto juz to robia chociazby w Chinach) z prostego powodu - kary za emisje CO2. Chca czy nie chca musza sprzedac odpowiednia ilosc BEV rocznie bo inaczej beda placili sowite kary za cala flote, od kazdego auta. Dla przypomnienia - nadal sprzedaja gruba wiekszosc swoich aut z silnikiem spalinowym. Do tego swoje odrobia nadal na obowiazkowym serwisie, zarowno ICE jak i BEV.

Hej, nie mi komentowac ich model biznesowy, orkiestra na Titanicu gra do konca ^^

4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

rozmawiajmy o faktach, grupa vag wyprzedziła tesle w rocznej (nie miesięcznej) sprzedazy za rok 2023 zarówno w de jak i no

1. Grupa VAG to Audi, VW, Skoda, Seat, Porsche, Bentley i bog wie co jeszcze, oni klepia 10M aut rocznie, zaiste chwalebny wynik w porownaniu do startupu z 15 letnia histria ;DD

2. Nie wiem co Ty wklejasz bo ja tam czytam, ze w Norwegii w 2023r Tesla sprzedala najwiecej samochodow (w ogole rotfl)

"Looking at cumulative data up to August 2023 brand-wise, Tesla becomes the new leader rising 2 spots with 18,771 new sales (+109.6%) in front of Volkswagen with 16,319 units sold (+22.6%) and Toyota in 3rd with 13,409 new car registrations (-7.3%)."

BMW w Norwegii mocno sie trzyma, pewnie Norwegow nie stac na prawdziwe premium 😉

"BMW ranks in 8th with 4,094 new sales (-35.8%)"

 

To jest po prostu niewiarygodne, Tesla sprzedaje na dzisiaj w Norwegii prawie 5x wiecej samochodow od BMW, przeciez tam nie pracuja glupi ludzie, oni dokladnie wiedza w jakim kierunku to zmierza 🙄

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Już o tym rozmawialiśmy, w vag masz cały warzywniak w tesli tylko kartofle do wyboru a tesla to najwiecej sprzedała jeśli porównasz tylko do jednego brandu, natomiast jak weźmiesz sprzedaż całej grupy vag (która notabene sprzedaje jeden i ten sam model pod różnymi brandami) to vag jest leaderem, nie tesla chociaż mocna chciała by być.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 minut temu, słonik40 napisał(a):

w vag masz cały warzywniak.. w tesli tylko kartofle do wyboru..

sprzedaż całej grupy vag (która notabene sprzedaje jeden i ten sam model pod różnymi brandami)

Zaiste, logika godna podziwiania, tyle madrosci w jednym krotkim poscie 😄 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No bo powiedz jeszcze ze enyaq/q4 etron oraz id4/id5 to nie są bliźniacze auta pod rożnym brandem? Całe r&d i technologia, silniki, platforma, baterry packi to jest jedno auto sprzedawane w rożnym sosie.

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

No to w koncu warzywa te same czy sos ten sam bo sie gubie w tej gastronomicznej analogii? 😉

Znowu, ciezko sie nie zgodzic, wszyscy klienci czekajacy na elektrycznego Macana juz dawno czeskie Enyaqi pokupowali, silniki i technologia ta sama, platforma ta sama, baterie te same. Po wyjezdzie z fabryki odpowiedni znaczek na maske i heja do salonu 😉 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.