Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 najlepsza bo maja najszybsze ładowarki oraz położone są w najlepszych miejscach tj na mopach wiec nie trzeba nigdzie zjeżdżać i szukać.

 

@adamjttk praktycznie wszystkie punkty które wymieniłeś no oprócz automatycznego webasto są już od wielu lat w bmw również w ice

ad. 1 patrz komfortowy dostep. Ba w najnowszych bmw możesz mieć kluczyck w Apple Watch

ad2. Patrz profile kierowcy (można je tez przypisać do kluczyka.

ad3. Od wielu już lat w autach Premium są nagrzewnice elektrycznie wiec od razu grzeje i leci ciepłe powietrze. 
 

ad.4 automatyczny hamulec postojowy w ice bmw jest już od kilkunastu lat, n pewno w serii f x3/5 już byl


ad.5 akurat to uwazam za wadę w tesli. Przycisk start stop przy jednoczesnym naciśnięciu hamulca powoduje ze mało dziecko bawiące się w aucie ma większy problem z jego uruchomieniem (mój 4 już latek uwielbia spędzać w aucie czas klikając we wszystko co się da). Tutaj podobnie jak klamki na przycisk, pol kierownicy czy tez brak kierunkowskazów albo klakson na przycisk to jest igranie z bezpieczeństwem użytkowników w imię: nie mamy mic ciekawego do zaoferowania win wymyslny cos glupiego any tylko było inne i sprzedajmy to jako cud technologiczny.


 

ad. 6 tsk działa infotaiment w bmw od wielu już lat. Do tego android auto, Apple car play plus kilka sparowanych z autem telefonów daje możliwość sterowania muzyki komukolwiek ze swojej ulubionej aplikacji z ulubiona lista gdziekolwiek w aucie nie siedzi. Ale milo se tesla po kilkunastu latach goni Apple car play czy android auto w funkcjonalności. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, słonik40 napisał(a):

w imię: nie mamy mic ciekawego do zaoferowania win wymyslny cos glupiego any tylko było inne i sprzedajmy to jako cud technologiczny.

^^

Ciezko sie nie zgodzic, dlatego w ciagu 5 lat sprzedaz wzrosla z 200k aut rocznie do 2 milionow, kapitalizacja firmy wzrosla do kilkuset miliardow $ a zwariowany guru sekty cos baka o sprzedazy 20 milionow aut rocznie a konkurencja nie wie czy sie smiac czy brac go na powaznie.

Kierunkowskazow i licznikow nie ma, klaksonu nie ma, czujnikow parkowania nie ma, w aucie w sumie jeden tablet z alibaby a ludzie dalej do "salonow" ida (tzn klikaja "kup teraz" w internecie), cuda na kiju panie, zbiorowa halucynacja i mistyfikacja ^^

 

PS @Kriss33 czemu hybrydowej Corolli nie wziales chlopie za pol ceny (!), sprawdzony patent, rzetelna firma, sa czujniki parkowania, sa liczniki i prawilny klakson, kierunkowskazy, android auto, kluczyki - slowem zero oszczednosci. i latac 150km/h mozna po autostradach, i serwisow wiecej, no nijak sie nie da tej dezycji logicznie uzasadnic. Ekologia, moda, forumowy hype? 😜

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam musisz tego Pertyna obejrzeć. On się zna jest jurorem w konkursie COTY  🙂 i5, fenomenalne, i7 dla odmiany fenomenalne i teraz uwaga, żadne M3 czy M4 nie ma podejścia do i4, które jest PERFEKCYJNE.... idę dalej oglądać

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakochał się w i4 M50 i ja go rozumiem 😉

Edytowane przez rkmi09
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

żadne M3 czy M4 nie ma podejścia do i4, które jest PERFEKCYJNE.... idę dalej oglądać

Jak bedziesz mial 100 lat jak ten dziad to pewnie tez tak bedziesz mowil ze i4 lepsze od M4 😜

A na powaznie - co chlop pier**** to nie mam pytan, ja kiedys dla beki napisalem mu komentarz pod jednym jego filmikiem kilka lat temu bo ogrom debilizmow po prostu porazal, opowiadal cos blackoutach w McDonaldach przy stacjach DC, 2 dniowej jezdzie elektrykiem z polnocy na poludnie Polski i takie tam.

Szkoda mi zycia na ogladanie jego paplania bo chlop jest odklejony ale ten hit w 24:20 jest niezly -

"w i4 nie poczujecie tej masy, nigdy, w zadnej sytuacji. Caly samochod jest tak zrobiony, tak wspiera uklad jezdny, ktory jest tak nieprawdopodobnie zestrojony ze nawet w sytuacjach skrajnych przeciazen nie odczuwacie bezwladnosci zwiazanej z masa 2400kg"

Ja na jezdzie testowej jak wjechalem tyci ostrzej na rondo przy 45-50km/h to opony tracily przyczepnosc, to auto to tlusta locha i nijak sie tego nie da ukryc

Smieszna rzecz powiedzial, i4 M50 jest o 80kg ciezsze od i5M60, takie cuda tylko w BMW ^^

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nowa seria 5 nie ma prawa się prowadzić jak sportowy samochód. Jego wymiary strasznie urosły. Są niemal identyczne jak poprzednia seria 7, także odpowiednikiem poprźedniej 5 pewnie będzie nowa seria 3, a jak ktoś szuka mniejszych aut to seria 2 lub 1.

ostatnio sporowiduje na mieście nowych serii 7 i to auto jest na drodze ogromne/majestatyczne. Wzbudza szacunek i jak dla mnie mocno podchodzi pod rolls royce

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
9 godzin temu, bartez9088 napisał(a):

Szczerze to od czasów f10 żadna seria 5 nie prowadzi się jak sportowy samochód (może poza m550i i m5). Niezależnie czy to 518d czy 540d to ich charakterystyka idzie bardziej w stronę komfortu z serii 7 niż sportu z serii 1/3.

Mam odmienne zdanie apropo 5-er, generacja G30 prowadzila sie wg mnie zauwazalnie lepiej od F10.

Mowiac lepiej mam na mysli - byla bardziej zwarta i "sprytna", sprawiala wrazenie mniej ociezalej, lepiej trzymala sie na rondzie drogi, agresywniejszy uklad kierowniczy, ogolnie sprawiala lepsze poczucie "sportowosci" z ktorej jest znana marka.

To powiedziawszy - obie generacje to oczywiscie duze komfortowe limuzyny ktorych srodowiskiem naturalnym sa setki km po ekspresowkach i autostradach a nie miejskie korki (stad 80kWh w i5 jest absolutnie bez sensu w 2023r). I sprawiaja duuuuzo mniej frajdy na codzien w porownaniu do 3-er. 

Jezeli chodzi o i5 M60 - to auto jest dla mnie prawie ze bezsensowne, ono powinno miec ze 120kWh baterie, w obecnej formie bedzie mialo bardzo ograniczone zastosowanie, relacja ceny do tego co oferuje jest mizerna, podobne zasiegi oferuja auta polowe tansze, podobne osiagi oferuja auta polowe tansze, a komfort i wykonczenie na tym poziomie znajdziemy w wielu innych markach (i napedach niestety). Wyroznia je absolutnie NIC.  Z przykroscia musze powiedziec, ze w tych samych pieniadzach duzo lepszym wyborem wydaje sie iX 50 ze 105kWh bateria.

Na pewno plusem jest to, ze mimo segmentu E, waga jest prawie 100kg mniejsza od I4M50 (seg D), to znaczy  ze BMW wie ze jest problem i optymalizuje. Serio, jak tak mysle to nie wiem gdzie mozna upchac prawie 2,5 tony w i4, to jest niewiarygodne.

 

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To że g30 lepiej się prowadzi od f10 jest oczywiste, tak samo g20 lepiej się prowadzi od f30. Natomiast do poziomu sportowego samochodu nadal sporo brakuje, bo taka jest wielkość, waga i charakterystyka tego auta. Zazwyczaj mało kto kupuje serie 5 do szybkiego latania po zakrętach, a bardziej do komfortowej jazdy po autostradach z prędkościami 150+.

Dlatego tak samo uważam że ma za małą baterie jak do tego do czego to auto zostało stworzone. Jeździć wokół komina autem o długości ponad 5m przyjemne nie będzie, a jechać w trasę i ładować się co 250-300 km to kuriozum i żaden postęp.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
38 minut temu, bartez9088 napisał(a):

 a jechać w trasę i ładować się co 250-300 km to kuriozum i żaden postęp.

Optymistyczne założenie moim zdaniem, chyba, że do 140 km/h max. Miałem 3 serie 5, i5 dla mnie dzisiaj byłoby bez sensu podwójnie. Raz - nadeszły dzisiaj czasy, że po Polsce już praktycznie nie da się jeździć 180-200, do czego każda seria 5, którą miałem nadawała się doskonale, dwa - tym autem, nawet jak by przepisy pozwalały jeździć z takim prędkościami to co ile by było ładowanie? 150 km?

Ja bym nie potrafił i nie chciał jechać tak komfortową limuzyną do 140 km/h

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Na pewno plusem jest to, ze mimo segmentu E, waga jest prawie 100kg mniejsza od I4M50 (seg D), to znaczy  ze BMW wie ze jest problem i optymalizuje. Serio, jak tak mysle to nie wiem gdzie mozna upchac prawie 2,5 tony w i4, to jest niewiarygodne.

Cytat

Śmieszną rzecz powiedział, i4 M50 jest o 80kg cięższe od i5M60, takie cuda tylko w BMW ^^

i4 M50 waży 2215 kg, i5 M60 2230 kg. (Katalogowo odpowiednio 2290 i 2305 kg z kierowcą 75 kg.) BMW nie ma problemu ze zbyt wysoką masą swoich aut. Biorąc pod uwagę sztywność konstrukcji i poziom bezpieczeństwa te wyniki są super i nie ustępują innym producentom.

Edytowane przez Borsuczek
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
7 minut temu, Kriss33 napisał(a):

pamiętacie E39, wersja 520i ważyła 1520 kg i miała 6 cylindrów  🙂

Pamiętasz BMW E12 525? Ważyło 1350 kg i też miało 6 cylindrów. Jak zachować taką masę przy wzroście wymagań odnośnie bezpieczeństwa i coraz bogatszym wyposażeniu seryjnym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

i4 M50 waży 2215 kg, i5 M60 2230 kg. (Katalogowo odpowiednio 2290 i 2305 kg z kierowcą 75 kg.)

Z ta waga w BMW to jest jak ze spalaniem.

Katalogowo z 75kg kierowca to 2290kg a w rzeczywistosci masz 2400kg - Bjorn nie wazy nawet tych 75kg..

Dla porownania - M440ix (AWD) wazy katalogowo 1900kg (400kg mniej!!, to jest tak jakbys do M440ix wsadzil 5 doroslych facetow po 80kg kazdy)  i juz jest tlusta locha, to co sie dzieje w przypadku i4 M50 to jest imho kuriozalne, to auto jest tak samo ciezkie czy tez wrecz ciezsze od konkurencji (tez tej niemieckiej) z segmentu E - e-trona GT, Taycana czy modelu S a te auta sa wieksze i maja wieksze baterie lol.

52452498922_405ccd91d9_o.jpg

Godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

BMW nie ma problemu ze zbyt wysoką masą swoich aut. Biorąc pod uwagę sztywność konstrukcji i poziom bezpieczeństwa te wyniki są super i nie ustępują innym producentom.

Stary, ja wiem, ze na forum to mozna wszystko pisac ale pisanie ze BMW nie ma problemu z masa swoich aut to turbo odlot, TM3P wazy od i4M50 460kg mniej a ma sztywniejsza konstrukcje, ma ten sam poziom bezpieczenstwa (chociaz w euroncap wypadlo lepiej w sumie), w srodku ma wiecej miejsca dla pasazerow, przestrzen ladunkowa (cargo) jest tez wieksza. Rozumiem ze TM3 jest gorzej wyciszone ale biorac pod uwage 460kg roznicy to te i4 powinno byc pancerne/kuloodporne chyba 🙄

Natomiast jezeli katalogowo i4 M50 i i5 M60 waza ~tyle samo to znowu ten paplajacy dziad pertyn nie ma pojecia o czym gada, dziwie sie ze ktokolwiek oglada te jego paplanie jak on rozmija sie z prawda w przypadku takich podstaw jak dane katalogowe, wtf

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
42 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Z ta waga w BMW to jest jak ze spalaniem.

Katalogowo z 75kg kierowca to 2290kg a w rzeczywistosci masz 2400kg - Bjorn nie wazy nawet tych 75kg..

Dla porownania - M440ix (AWD) wazy katalogowo 1900kg...

Bardziej ufam danym katalogowym zgodnym z normą taką samą dla każdego sprawdzanego auta niż tym od jakiegoś Bjorna, który może być związany z Teslą bądź jakąkolwiek inną firmą. M440i xDrive waży rzeczywiście katalogowo 1900 kg (1825 kg). Duża masa i4 wynika z projektowania go wspólnie z wariantem spalinowym. Jeśli chodzi o masę to rzeczywiście masz rację i tu Tesla z założenia wyłącznie elektryczna wygrywa.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

M440ix tez za dużo wazy, tak jak i aktualne M3 i M4, M3 F80 ważyło poniżej 1600 kg,

2300 kg i4 to dla mnie niezrozumiałe, dokładnie tyle to ważył mój Jeep Grand Cherokee z V8, jak ktoś takiej masy nie czuje to raczej dynamicznie po zakrętach nie jeździ, a na prostej duża moc się dobrze odpycha

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
49 minut temu, słonik40 napisał(a):

Wszystko powyżej 1,5 tony jest już bardzo ciężkie. Tm3 to także ciężka locha a nie żadne sportowe auto.

Oczywiscie ze TM3 ze sportem nic wspolnego nie ma, ale prowadzi sie O NIEBO lepiej od takiego i4, fizyki sie nie oszuka. W tescie losia te auta dzielila predkosc 10km/h, to jest przepasc.

Natomiast 1,5 tony dzisiaj to niestety abstrakcja, katalogowo nowe M2 wazy 1800kg, w rzeczywistosci pewnie z 1850kg a to jest raptem ~6-7% mniej od TM3P.

A gdzie ma M2 punkt ciezkosci (na jakiej wysokosci) a gdzie elektryk nie trzeba mowic co tez ma swoje przelozenie na odczucia z jazdy.

Mowienie ze BMW nie ma problemu z waga jest oderwane od rzeczywistosci

The all-new BMW M2. (bmwgroup.com)

Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

M440ix tez za dużo wazy, tak jak i aktualne M3 i M4, M3 F80 ważyło poniżej 1600 kg,

Tak, to tylko pokazuje "klient glosuje portfelem" - tzn generacja F nie miala AWD i byla przez to sporo wolniejsza ze startu.  Klient chce szybciej i mocniej a handling i gracja w zakretach/na torze schodza na drugi plan.

1 godzinę temu, Borsuczek napisał(a):

Bardziej ufam danym katalogowym zgodnym z normą taką samą dla każdego sprawdzanego auta niż tym od jakiegoś Bjorna, który może być związany z Teslą bądź jakąkolwiek inną firmą. 

Nie ma sprawy, Twoja sprawa.

Tutaj np dla BMW 330e BMW podaje ze katalogowe spalanie wynosi pomiedzy 1,3-1,8l na 100km.

Tez w te dane katalogowe wierzysz?

The new BMW 3 Series Sedan and the new BMW 3 Series Touring. (bmwgroup.com)

Podejrzewam ze BMW podaje wage EU ogolocona ze wszystkich opcji i z najmniejszymi dostepnymi kolami a po doposazeniu w realu wyglada to jak wyglada.

Pamietam ze byla kiedys w EU dyskusja o wadze aut ze producenci powinni podawac wage z czescia opcjonalnego wyposazenia ale nie pamietam na jakim etapie to utknelo.

Fakt jest faktem ze dla przykladu:

1. TM3 jest w pelni wyposazona i wazy x

2. BMW mowi ze i4 wazy x+400kg a pozniej tak:

- 19" calowe kola --> +20kg

- szyberdach --> +20kg

- elektryczny hak --> +5kg

etc etc

Na koniec dnia jeden z producentow rozmja sie z prawda o 50 czy 100kg, slabe to a to ze taki Bjorn to pokazuje/ weryfikuje na publicznej wadze dla aut w Statens Vegvesen (taka norweska stacja do badan technicznych aut) - kudos dla niego, ale to tylko moje zdanie.

 

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu znowu przypominam, że wszystko zależy co dla kogo ważne, dla jednych waga jest bez znaczenia, inni czują różnicę itd. Dlatego jeden wybiera i4, a drugi Teslę itd

 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.