Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Przeciez wkleilem film do lucid air a nie rimaca Sherlocku. Podobny typ auta: checked, podobne rozmiary: checked, szybszy od plaid: checked, i nie jest 20 razy drozszy od plaida....

Swietne auto, szkoda ze niedostepne w Europie poki co.

Im wiecej takich firm i aut, tym wieksze upokorzenie czeka niemiecka spalinowa motoryzacje w najblizszych latach.

I ponownie zapytam - fanboj BMW deprecjonuje dokonania Tesli autami od VW czy Lucida? Honoru/wstydu zadnego nie masz? ;)

Daj lepiej znac gdzie jest BMW w 2023r w segmencie aut high performance? :cool2:

 

dokupuj :cool2: Firma ktorej akcje w ciagu kilku miesiecy rosna x2 po czym spadaja by ponownie wzrosnosc to jest firmak krzak, czysto spekulacyjna.

taki mbank, facebook czy netflix to tez firmy krzaki specjalisto gieldowy?

 

Przynajmniej jedzie stabilnie po niemieckiej autobahnie a nie podskakuje jak pilka na poprzecznych nierownosciach jak wiekszosc widzianych przezemnie tesli :D

Jakis link/film/cokolwiek czy mam wierzyc na slowo w Twoje opowiesci z mchu i paproci jak od 600 stron w tym watku?

Przypominam, ze wg Twoich opowiesci Audi e-tron powyzej 200km/h "plywal" gdy auto ma limiter na 200km/h ^^

Apropo niemieckich czy polskich autostrad to jedyne co mi sie kojarzy, to ze Twoja 5-er fruwala po 2 pasach jak wiatr wial i szukales kolegow tu na forum zeby pozew zbiorowy zalozyc BMW :norty:

 

Ja caly czas czekam na filmik na ktorym zaprezentujesz jak wykorzystujesz te wspaniale osiagi i niska mase bo jak na razie wszyscy tu widzieli jak cie pelno letnia x5 wyprzedzala na powrocie do domu :D Tyle o tym piszesz, zachwycasz sie w co 2 poscie ale pokaz choc raz jak z tego korzystasz na codzien bo moja wyobraznia nie jest w stanie tego ogarnac.

Osiagi, niska masa czy ogolnie swietny handling ciesza mnie niezmiennie kazdego dnia, zupelnie tak samo jak np ogrzewane siedzenia czy swietne audio, ale to juz musisz wierzyc na slowo :norty: :norty:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tutaj gada glupoty, forumowi spece wiedza, ze naped elektryczny nie zapewnia zadnych emocji przeciez :norty:

Wracając do mojego filmiku z upokarzania Tesli, jakie to emocje są w jeździe 85kmh za TIRem na niemieckiej autobahnie zaopatrzonej w szybkie ładowarki? Bo nie czaję.


Patrząc po przebiegach Ferrari, to w sumie w takiej zachodniej europie mogą to widzieć jako spoko. Roadtripu nie zrobisz jak spalinówką, no ale jakoś tam z Zurychu do Monaco dojedziesz. Albo tak jak bogaci robią z jachtami, po prostu przywiozą na lawecie, kiedy właściciel poleci samolotem :lol:


Co do tego, że Ferrari musi zrobić elektryka, skoro jest taki PRZYMUS, to co mają robić? :D Tutaj nawet zdanie klientów się nie liczy aż tak. Zobaczymy jakie będą wersję spalinowe dla arabów ;]

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej hej hej, znalazłem taki filmik, w sumie był na moim telefonie. Tesla model X (chyba 99999KM, ale na pewno 1.9s do setki) upokorzona przez V-klasę (2.0d, 8.5s do setki)




Jak czują się Ci kierowcy Tesli którzy muszą znosić takie upokorzenia każdego dnia? Może @adamjttk opowiesz nam?

To nie jest filmik nagrany dla wyświetleń na YT, tylko realny test drogowy, także sorry za jakość. Chyba kilka osób tutaj w wątku tego typu testy też przeprowadzało... Trochę nijak się to ma do koloryzowanego carwow.

 

Hahahaha :-) Adam myśli nad ripostą.


+1


Ja się szykuje do wyjazdu w Alpy. Jak zwykle ostatnie zakupy i ogarnianie na ostatnia chwilę. Jakbym jeszcze rozmyślał nad optymalną trasę dla elektryka to by mnie szlag trafił. Spalinowym wg Google mapy 15h i wiem że trochę można zejść z tego czasu :) A wg strony Tesli dla Model X Plaid czas podróży to 18,5h. No ale 1000KM ma.


Adam, jakie uczucie towarzyszyłoby kierowcy X Plaid, który startując równo ze mną i mając 375KM więcej dojedzie ponad 4h później, czyli 30% wolniej niż X5M? I to tylko dlatego 30%, bo jadę z rodzina i nie szaleje z prędkością. Czy to nie nazywa się „upokorzenie” dla „nowoczesnej” technologii? :) Jak ja będę na miejscu, on by się przebijał jeszcze przez Austrię, a zanim dojedzie, zdążyłbym obejrzeć 3 filmy na Netflixie na jakimś 50calowym TV i zrobić butelkę dobrego Prosecco :-)

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Kierowca X5M ekscytuje sie zaoszczedzonymi 3h na trasie, inny chwali swoje BMW lepszym wyciszeniem i dywanem swietlnym, na to wszystko LGBT i "ok boomer", ta marka upada coraz nizej :cry:


Slawomir - Ferrari nic nie musi przez kolejna dekade, zupelnie nic, poczytaj dokladnie o zakazach apropo EU dla firm takich jak Ferrari czy Lambo, robia to co robia bo klienci z $ nie podzielaja jednak Twojego zdania apropo EV.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kierowca X5M ekscytuje sie zaoszczedzonymi 3h na trasie

 

Niesamowite jak ludzie potrafią patrzec na ten sam temat w różny sposób. Napisanie w ten sposób to taka próba umniejszania komuś , co bardzo często Adam czyni. Ja akurat mam to gdzieś, bo znam swoją wartość i myślę, że inni koledzy z forum również. Takie myślenie to można sprowadzić do jednego zdania, które czasami mój kolega mi zadaję: " c,y to coś zmienia w Twoim życiu?". Czy krótszy / dłuzszy czas dojazdu coś zmienia w naszym zyciu? Nie, ale chodzi o te chwile, o nic więcej. Ta chwila jak wsiadam do swojego wymarzonego BMW M i odpalę w garażu to już mi geba cieszy , jak daje radość z dynamicznej jazdy, przyspieszania, wyprzedzania, wszystkiego tego do zego został stworzony samochód. A jak mi się skończy paliwo to w 2 minuty uzupełnię.

Tego wszystkiego nie zrobiłbym w elektryku, bo po co miałbym 200 jechać, żeby potem stać na ładowarce. No debilizm i tyle, niewyytlumaczlany dla mnie. Ok, wystarczy.

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No to dzis rano słucham sobie radia a tu że Tesla wycofuje 400 tys samochodów z powodu błednie dzialającego systemu FSD :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


https://www.money.pl/gospodarka/tesla-wycofuje-ponad-360-tys-swoich-aut-wykryto-wady-ktore-moga-byc-przyczyna-wypadkow-6867413186931296a.html


Najciekawszy jest fragment:

 

Grupa non-profit "The Down Project", której opinie przytoczyła amerykańska sieć CBS, oceniła, że technologia autopilota Tesli jest zbudowana na "żałośnie nieudolnej inżynierii" i stanowi zagrożenie dla pieszych i kierowców oraz może spowodować, że samochód będzie reagował na zbliżające się pojazdy w sposób niekontrolowany i będzie poruszał się po niewłaściwej stronie drogi.

 

No ale to napewno nie prawda, przeciez Adam pisał że Tesla to softwerowo to jest sztos :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


No i od wczoraj akcje poleciały o conajmniej 14 dolarów i dalej nurkują... trzeba miec mocne nerwy żeby bawić się w akcje Tesli :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam dobrze wiesz, że nie da się na elektryki przeskoczyć w jeden dzień i wszystkie marki muszą długo przed 2035 się przygotowywać do zmiany. Trzeba też wypuścić kilka aut, zanim się dojdzie do tego, co jest fajne, jak np. ślepa uliczka Lambo z Sianem, którego technologia podobno się nie sprawdziła jednak.

 

Kierowca X5M ekscytuje sie zaoszczedzonymi 3h na trasie
Niesamowite jak ludzie potrafią patrzec na ten sam temat w różny sposób. Napisanie w ten sposób to taka próba umniejszania komuś , co bardzo często Adam czyni. Ja akurat mam to gdzieś, bo znam swoją wartość i myślę, że inni koledzy z forum również.

Tu nie ma logiki, tu są 100% emocje. 3h krótszy czas na trasie jest ok, nic to w Twoim życiu nie zmieni, ale mniej 0.3s do setki jest zmieniającym życiem doświadczeniem pozwalającym cieszyć się każdego dnia niezmarnowanymi pieniążkami na Lambo :D

Te rzeczone 3h to nie jest dużo 2 razy w roku, jest dużo jak to jednak wychodzi regularnie. Raz 1h, raz 2h, raz 3h. Największym problemem jest jak z 3h się robi jeden dzień, bo danej trasy nie jesteś w stanie pokonać w na raz, tylko musisz rozbijać na dwa dni.


Smutne jest to, że przymus elektryfikacji narzucają nam ludzie latający prywatnymi odrzutowcami na swoje jachty, a my musimy się słuchać i tyle. Na YT można znaleźć takie filmiki, gdzie pokazują jak ludzie kochający auta mają jeden egzemplarz auta od 30-40lat. Zresztą starsi ludzie rzadziej zmieniają samochody. Powoli do tego dochodzę, że na pewno kupię sobie ostatnią spalinówkę, z którą będę do końca życia. Pewnie jakieś Porsche, bo niewiele innych aut tyle wytrzyma :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kierowca X5M ekscytuje sie zaoszczedzonymi 3h na trasie

Napisanie w ten sposób to taka próba umniejszania komuś , co bardzo często Adam czyni.

Nie Kriss, mylisz sie, proba umniejszania to jest to:

A wg strony Tesli dla Model X Plaid czas podróży to 18,5h. No ale 1000KM ma.

To, ze elektryki sa odrobine wolniejsze w trasie wszyscy wiedza.

Wykazujac minimum obiektywnosci porownuje sie Plaida do jego odpowiednika czyli 600KM BMW iX M60, ktory na ladowarkach w takiej podrozy kwitnie ~1 godzine dluzej niz Plaid (i 1000KM nie ma).


52693857841_fff1bb19b4_o.png


52694267595_071d5720e8_o.png


52694119094_2499bf0e81_o.png

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godzinne wymuszone postoje nazywasz odrobina dłużej? To jest plebejska podróż niemal na równi z łapaniem stopa…. Śmiech na sali i śmietnik motoryzacji. Gdzie tu widzisz godzinę różnicy miedzy ix? Ja widzę kilkanaście (dokładnie 17) minut i sporo dłuższy odcinekmdo pokonania przez plaida przez szukanie ładowarek w krzakach…. Gdzie ta przewaga suoercharcherow? Może w Norwegii skoro w ńiemczech tez jej nie ma?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

odrobine wolniejsze w trasie

 

Chyba dysponujemy inną definicją słowa odrobinę. Wytłumacz nam gdzie tu jest postęp skoro są wolniejsze?

 

Wykazujac minimum obiektywnosci porownuje sie Plaida do jego odpowiednika czyli 600KM BMW iX M60

 

Wytłumacz wszystkim dlaczego od początku tego wątku odwracasz kota ogonem, manipulujesz i wypisujesz bzdury? Tłuczesz jak katarynka czy zacięta płyta o przewadze bev nad ice a jak ktoś pisze Ci że żadnej przewagi na trasie nie uświadczysz to odwracasz dyskusję o 180% stopni i porównujesz plaida do ix m60. Nas nie obchodzi ani plaid ani ix m60 na taką trasę bo żaden z nich się na nią tak samo nie nadaje. Kumasz czy za trudne?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Te rzeczy które wymieniasz Kriss to są tak absolutnie oczywiste, że chyba nawet Adam ich nie kwestionuje…jeszcze.


A takie wycieczki pokazują tylko brak argumentów Adama i totalnie jednostronne patrzenie. Nuda elektryka który nie ma nic oprocz osiągów na prostej dającej 1sek przewagi na ćwiartkę to „miażdżenie” konkurencji, a ponad 3h przewagi w trasie to nieuprawniona fascynacja „sredniowiecznym” napędem świadczącym o upadki marki BMW! Adam, to świadczy wyłącznie o upadku Twoich argumentów i „zmiażdżonej” już dawno udawanej „obiektywności” w Twoim wykonaniu. A pisanie na forum BMW o „miażdżeniu” przez Tesle całej niemieckiej motoryzacji w jednej jedynej kategorii, to jest podręcznikowy przykład podstaw trollowania.


Wszystko inne oczywiście tez nie ma znaczenia dla Adama typu: wyciszenie, pewne zawieszenie i hamulce, komfort, jakość skory, masaże, muzyka z Bowersa, świetna skóra, bardzo wygodne fotele M. No ale Netflixa nie ma…

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak nie ma? Jest na byle tablecie i to każdy może ogladac na swoim co chce przez cała droge :D

 

Racja. Za 200zl kupuje akcesoryjny uchwyt mocujący, wstawiam tablet za 1,5tys i mam mocniejszy sprzęt do oglądania Netflixa. Aplikacje do pierdzenia tez da się ściągnąć, wiec i tu „przewaga” Tesli topnieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No to dzis rano słucham sobie radia a tu że Tesla wycofuje 400 tys samochodów z powodu błednie dzialającego systemu FSD :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

https://www.money.pl/gospodarka/tesla-wycofuje-ponad-360-tys-swoich-aut-wykryto-wady-ktore-moga-byc-przyczyna-wypadkow-6867413186931296a.html

"Wycofuje"

Takie piekne, grozne, zlowieszcze slowo - brzmi jakby wlasnie w tej chwili Tesla zbierala po swiecie ciezarowkami 400tys aut z ulic, koszta ida w miliardy!

A w rzeczywistosci - wyjdzie latka w weekend przez OTA razem z dodanym nowym odglosem piardu, sprawa zamknieta.

Ale kliki sie zgadzaja, pudelki pisza ze 400.000 Tesli jest "wycofywanych", tlum sie cieszy :norty:

 

Najciekawszy jest fragment:

Grupa non-profit "The Down Project", której opinie przytoczyła amerykańska sieć CBS, oceniła, że technologia autopilota Tesli jest zbudowana na "żałośnie nieudolnej inżynierii" i stanowi zagrożenie dla pieszych i kierowców oraz może spowodować, że samochód będzie reagował na zbliżające się pojazdy w sposób niekontrolowany i będzie poruszał się po niewłaściwej stronie drogi.

 

Tutaj juz wypada tylko smiac sie do rozpuku ahahahaha :norty: :norty: :norty: :norty: :norty: :norty: :norty:

Organizacja "non-profit" The Down Project" :duh:

Przypadkiem zalozycielem tej "non profit" organizacji jest Dan O'Dowd - ktory rowniez zupelnym przypadkiem jest zalozycielem firmy Green Hills Software, ktora sprzedaje soft bezposrednio dla Mobileye z ktorej uslug Tesla przestala korzystac i poszla swoja droga :duh:



https://electrek.co/2023/02/11/tesla-full-self-driving-beta-smear-campaign-super-bowl-ad/

https://insideevs.com/news/652372/dan-odowd-pays-for-super-bowl-ad-directed-against-tesla-fsd-beta/

https://danodowd.com/


52693874461_d56f49c356_o.png

 

Adam dobrze wiesz, że nie da się na elektryki przeskoczyć w jeden dzień i wszystkie marki muszą długo przed 2035 się przygotowywać do zmiany. Trzeba też wypuścić kilka aut, zanim się dojdzie do tego, co jest fajne, jak np. ślepa uliczka Lambo z Sianem, którego technologia podobno się nie sprawdziła jednak.

 

Wiem, ja tylko akcentowalem, ze Ferrari PRZYSPIESZA swoje plany, mial byc elektryk w 2030r a bedzie w 2025r.

A jakbys uwaznie przeczytal to:

Nowe rozporządzanie przewiduje również, że zostanie częściowo utrzymana budząca kontrowersje tzw. klauzula Ferrari. Na jej podstawie producenci z wolumenem do 10 tys. aut osobowych i 22 tys. lekkich dostawczaków zostaną zwolnieni z celów pośrednich (2030 r.) redukcji emisji.

i do tego sie odnosilem mowiac, ze przez kolejna dekade Ferrari nic nie musi, pisales przypominam:

Co do tego, że Ferrari musi zrobić elektryka, skoro jest taki PRZYMUS, to co mają robić?

 

Maja 12 lat a elektryk bedzie juz za 2 lata, klienci glosuja portfelemi prosze zaakceptuj ten prosty fakt zamiast pokretnie probowac wybrnac z niewygodnego faktu, ze ludzie chca po prostu kupowac elektryczne Ferrari wbrew temu co uwazasz.

 

odrobine wolniejsze w trasie

Chyba dysponujemy inną definicją słowa odrobinę. Wytłumacz nam gdzie tu jest postęp skoro są wolniejsze?

Tlumaczylem to juz tutaj sto dwadziescia razy, ile mozna?

Odsetek ludzi jezdzacych prywatnie w trasy po 1500km jest ZNIKOMY i nie bedzie mial zadnego wplywu na elektromobilnosc.

Ludzie uzywaja do tego samolotow.

Wiec jezeli raz na rok czy dwa pojedziesz w taka trase i bedziesz zmuszony spedzic 2h na ladowarkach DC - przezyjesz.

Rownie dobrze moge napisac, ze skoro podroz autem spalinowym trwa 15h a ja tam dolece w 3-4h samolotem to auta spalinowe sa do du**.

Odsylam do statystyk GUS po raz sto dwudziesty pierwszy.

 

Wytłumacz wszystkim dlaczego od początku tego wątku odwracasz kota ogonem, manipulujesz i wypisujesz bzdury? Tłuczesz jak katarynka czy zacięta płyta o przewadze bev nad ice a jak ktoś pisze Ci że żadnej przewagi na trasie nie uświadczysz to odwracasz dyskusję o 180% stopni i porównujesz plaida do ix m60. Nas nie obchodzi ani plaid ani ix m60 na taką trasę bo żaden z nich się na nią tak samo nie nadaje. Kumasz czy za trudne?

1. "piszesz bzdury", "tluczesz jak katarynka" "kumasz czy za trudne?" - w domu z rodzina sobie rozmawiaj na takim buraczanym poziomie :cool2:

Jezeli nie obchodzi Cie ani plaid ani iX M60 to po co siedzisz w tym watku?

 

Wszystko inne oczywiście tez nie ma znaczenia dla Adama typu: wyciszenie, pewne zawieszenie i hamulce, komfort, jakość skory, masaże, muzyka z Bowersa, świetna skóra, bardzo wygodne fotele M. No ale Netflixa nie ma…

Piszesz nieprawde :)

Testowalem i4M50 i iX3 i iX i praktycznie za kazdym razem wspominalem tu na forum (wielokrotnie!), ze wyciszenie lepsze, ze zawieszenie lepsze, ze komforty sa lepsze, ze skora naturalna to sa przewagi aut BMW jezeli ktos na to zwraca uwage. Lepsze hamulce to mit, no chyba ze porownujesz z zimowymi oponami ^^

Inna sprawa ze lepsze wyciszenie i zawieszenie jest okupione setkami zbednych kilogramow ktore zabijaja przyjemnosc z jazdy a naturalna skora w testowanych autach imho nie jest na dzis juz lepsza od sztucznej tapicerki (w TM3/Y nie ma wentylacji, w BMW jest - to jest niepodwazalny fakt za to).

Jezeli szukasz komfortu - to tak, BMW ma wiecej do zaoferowania od Tesli w autach elektrycznych, jezeli frajdy z jazdy - wprost przeciwnie (BEV:BEV)

 

a ponad 3h przewagi w trasie to nieuprawniona fascynacja „sredniowiecznym” napędem świadczącym o upadki marki BMW!

Tu jeszcze dygresja do tej przewagi w trasie 3h.

Jadac w Alpy "zaoszczedzisz" 2-3h jak bedziesz jechal "sikajac do butelki" jezeli tak ktos preferuje, nikt z tym nie polemizuje.

Tylko znowu zapominasz, ze posiadajac ICE na codzien stracisz w roku kilka godzin na wizyty na stacji benzynowej czy stracisz kilka h na wymiany oleju czy klockow hamulcowych w ASO.

W moim przypadku gdy dlugie trasy robie sporadycznie, strata 2h w skali roku nie jest strata a zyskiem w ogolnym rozrachunku.

Edytowane przez adamjttk

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jakis link/film/cokolwiek czy mam wierzyc na slowo w Twoje opowiesci z mchu i paproci jak od 600 stron w tym watku?

Przypominam, ze wg Twoich opowiesci Audi e-tron powyzej 200km/h "plywal" gdy auto ma limiter na 200km/h ^^

Apropo niemieckich czy polskich autostrad to jedyne co mi sie kojarzy, to ze Twoja 5-er fruwala po 2 pasach jak wiatr wial i szukales kolegow tu na forum zeby pozew zbiorowy zalozyc BMW :norty:

 

Myslisz ze wielokrotnie powtarzane przez ciebie te same bzdury stana sie prawda? Temat niestabilbilnosci rozwiazal sie juz 4,5 roku temu a ty dalej placzesz o tym tylko sie osmieszajac. Odnosnie jazdy ponad 200km/h wytlumaczylem ci to ze bylo to nieznacznie, nawet filmy ci wkleilem gdzie w etronie predkosciomierz nieznacznie 200km/h przekracza a ty dalej klepiesz te same bzdury. Filmik nagram przy nastepnej okazji.


 

Osiagi, niska masa czy ogolnie swietny handling ciesza mnie niezmiennie kazdego dnia, zupelnie tak samo jak np ogrzewane siedzenia czy swietne audio, ale to juz musisz wierzyc na slowo :norty: :norty:

Tutaj ci wierze ze swietne audio bardzo sie przydaje aby zagluszyc dobiegajacy do kabiny przez kiepskie wyciszenie i zawieszenie halas :cool2: Radosc z osiagow i niskiej masy juz widzialem jak cie 20 letnia x5 wyprzedzala :D tyle lat w Norwegii zapewne pozwolilo ci zapomniec ze w innych miejscach na ziemi przez wiekszosc roku jest znacznie cieplej i bardziej przydaje sie chlodzenie niz grzanie, ale wentylacje pewnie masz to u ciebie nie problem :cool2:

 

Odsetek ludzi jezdzacych prywatnie w trasy po 1500km jest ZNIKOMY i nie bedzie mial zadnego wplywu na elektromobilnosc.

Ludzie uzywaja do tego samolotow.

Znowu klamiesz. Jest pewna granica Czasu/wygody gdzie sie bardziej oplaca wybrac samochod albo samolot. Alpy jak i Chorwacja wsrod Polakow czy Niemcow sa bardzo popularne wiec odsetek jezdzacych jest duzy. Do tego dochodza wyjazdy w gory/mazury/nad morze ktore tez wiaza sie z 500-700km trasy. To ze Ty mieszkasz na zadupiu Europy gdzie tylko samolotem oplaca sie latac gdziekolwiek to nie znaczy ze wszyscy tak maja. Nie macie autostrad wiec poniekad Norwedzy sa skazani na loty. Inny kraj/inna rzeczywistosc. Pamietam jak kiedys lecialem jakims badziewnym samolotem z Oslo do Kristiansund skiszony jak ogorek i caly lot sie zastanawialem, czy krecace sie na skrzydle smiglo nie wbije sie w kabine. Dziekuje za taka wygode.

 

Rownie dobrze moge napisac, ze skoro podroz autem spalinowym trwa 15h a ja tam dolece w 3-4h samolotem to auta spalinowe sa do du**.

Nie dolecisz. Na lotnisko musisz dojechac, przewaznie sa daleko od centrow miast i jest ich tyylko kilak w kraju. Z lotniska do miejscowosci gorskich tez masz 100-200km + czas na odprawy. Nie mowiac juz nic o zabraniu np sprzetu narciarskiego.


 

Odsylam do statystyk GUS po raz sto dwudziesty pierwszy.

Poraz tysieczny raz nie tylko ja ci tlumacze ze statystycznie pies i kot maja 3 nogi. Nie kazdy tak jak ty dojezdza codziennie do fabryki 20km w jedna strone robiac srednio 50km dziennie. Wiele ludzi mieszkajacych w malych miastach lub w centrum duzych miast na codzien korzysta z komunikacji miejksiej badz chodzi pieszo/rowerem bo tak jest szybciej wygodniej a samochod uzywa przewaznie tylko na dluzsze wyjazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odsetek ludzi jezdzacych prywatnie w trasy po 1500km jest ZNIKOMY i nie bedzie mial zadnego wplywu na elektromobilnosc.

Piszemy również o trasach 500km. Ile jeszcze razy zamierzasz odwracać kota ogonem? Sto dwadzieścia razy nie wystarczy? Twoją trasę 550km przejeżdżam w 5-6h zależnie od drogi nie wysiadając z auta i bez tankowania. Ty przejeżdżasz w 10h. Widzisz różnicę czy nadal nie bardzo? Wytłumaczyć jakoś dodatkowo?

 

Odsylam do statystyk GUS po raz sto dwudziesty pierwszy.

Według statystyk jak staniesz obok psa to macie po 3 nogi. I co niby z tego wynika? To że te statystyki można sobie...

 

w domu z rodzina sobie rozmawiaj na takim buraczanym poziomie :cool2:

Śledzę ten wątek od 150 stron i sam tą dyskusję sprowadziłeś do tego poziomu :cool2: Nie mam ochoty tracić kilku godzin życia i wklejać pisanych przez Ciebie cytatów ale lepszego języka nie używałeś. Były ostrzeżenia moderatora, potem słuszne przeniesienie wątku z podforum g20 bo nie ma z nim nic wspólnego a finalnie pewnie skończy w spamie bo do tego doprowadzisz.

 

Jezeli nie obchodzi Cie ani plaid ani iX M60 to po co siedzisz w tym watku?

Odbijając piłeczkę w Twoim stylu: po co siedzisz na tym forum? Nie masz żadnego bmw, nie masz zamiaru go kupować bo po takim pluciu na markę to byłaby hipokryzja stulecia więc jaki jest tego cel?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wiele ludzi mieszkajacych w malych miastach lub w centrum duzych miast na codzien korzysta z komunikacji miejksiej badz chodzi pieszo/rowerem bo tak jest szybciej wygodniej a samochod uzywa przewaznie tylko na dluzsze wyjazdy.

Ja Cie prosze bez takich..

 

Twoją trasę 550km przejeżdżam w 5-6h zależnie od drogi nie wysiadając z auta i bez tankowania. Ty przejeżdżasz w 10h. Widzisz różnicę czy nadal nie bardzo? Wytłumaczyć jakoś dodatkowo?

52693941066_96026fc9c1_o.png

Tu masz przykladowa trase.

Przejedziesz ja w 5-6h zaraz po tym jak sobie kupisz helikopter :duh:

A tlumaczac na Twoje - roznica w pokonaniu takiej trasy autem spalinowym i elektrycznym jest ZADNA w Norwegii, wiec prosze bez filozofowania.

No chyba, ze przez 10h nie potrzebujesz zrobic siku i zrobic chociaz jeden 20-min pitstop, ja juz za stary jestem i musze :oops:

 

Według statystyk jak staniesz obok psa to macie po 3 nogi. I co niby z tego wynika? To że te statystyki można sobie...

wg statystyk obliczana jest Twoja emerytura, Twoje AC czy zapotrzebowanie na prad czy wode w Twoim domu.

Statystyki sa dobre jak sie wie co i jak sie liczy :cool2:

To co Ty piszesz to mech i paprocie a nie statystyka - oprocz sredniej mamy tez mediane i mamy tez odpowiedni zbior.

 

Śledzę ten wątek od 150 stron i sam tą dyskusję sprowadziłeś do tego poziomu :cool2: Nie mam ochoty tracić kilku godzin życia i wklejać pisanych przez Ciebie cytatów ale lepszego języka nie używałeś. Były ostrzeżenia moderatora, potem słuszne przeniesienie wątku z podforum g20 bo nie ma z nim nic wspólnego a finalnie pewnie skończy w spamie bo do tego doprowadzisz.

To jezeli sledzisz od 150 stron to znaczy ze 1. interesuje Cie 2.jestes masochista. W obu przypadkach pomozesz wszystkim czytajacym jezeli powstrzymasz sie przed buraczanym jezykiem, ja z pewnoscia wtedy odwdziecze sie tym samym i wszyscy beda mieli milszy dzien :cool2:

 

Odbijając piłeczkę w Twoim stylu: po co siedzisz na tym forum? Nie masz żadnego bmw, nie masz zamiaru go kupować bo po takim pluciu na markę to byłaby hipokryzja stulecia więc jaki jest tego cel?
Siedze na forum bo lubie BMW, mialem ich kilka i pewnie jeszcze kilka w zyciu bede mial (niekoniecznie nowych jak to slonik lubi przypominac, strasznie traca na wartosci przez "opcje dodatkowe" a nie lubie jezdzic golasami bez grzanych foteli czy bez audio). Chwilowo nie mam bo BMW ZASPALO rewolucje w motoryzacji i poki co oferuje jedynie sredniowieczne hybrydy jak Toyota badz elektryki na uposledzonych platformach z kilkaset kg nadwagi zabijajace radosc z jazdy, ktora cenie bardziej od wyciszenia czy zawieszenia.

A ze jestem cierpliwym czlowiekiem czekam na lepsze elektryki w miedzy czasie piszac sobie na forum.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja to często jak rozmawiam z ludźmi na swoim poziomie to łapią od razu o co chodzi. Niestety nie zawsze tak jest więc jeszcze raz napiszę, może w punktach będzie przejrzyściej ( to nic osobistego Adam, żebyś się zaraz niepotrzebnie nie unosił, rozmawiajmy jak faceci :cool2: )


1. Nie jestem przeciwko elektrykom. Jestem w tym wątku, żeby poznać dogłębnie ten temat, bo nie mam zaufania, nie widzę korzyści, albo widzę ich na tyle mało póki co, żeby chcieć kupić tego typu auto. Jestem tu, bo prawdopodobnie zostaniemy zmuszeni do jazdy elektrycznymi autami. Gdyby te auta były lepsze to bym z tym nie walczył tylko z dnia na dzień je kupił. Dla mojego 12 letniego Jeepa nie ma konkurencji wśród elektyków (raczej kiedyś się taka znajdzie, bo jako auto rodzinne będzie łatwiej coś znaleźć, na razie jest za duzo fajnych ICE, żeby przechodzić na BEV), a dla BMW M2 nigdy nie będzie.

2. Nie mam takiego założenia, które przyjął Adam, że dyskutujemy tutaj o ogóle ludzkości, ja patrzę na siebie i mało mnie interesuje co robi większość w tej czy innej sprawie. Ja zwykle robię inaczej. Większość to kupuje auto na jakie je stać i ich jedyną potrzebą jest przemieszczanie się z punktu A do B.

3. Przyjemność z jazdy. Tak jak pisałem wielokrotnie, samo odpalenie silnika to jest przeżycie jeśli masz odpowiednie auta. Druga rzecz to styl jazdy, dynamiczna jazda, wyprzedzanie, przyspieszanie, prędkość ok 200 km/h. Te 2 rzeczy są niedostępne dla elektryków, bo ich osiągi są teoretyczne. Powtórzę wynik testu, jazda Teslą 200 km/h + ładowanie daje średnią 110 km/h :mad2: Ten punkt powoduje, że w ogóle nie pojechałbym w żadne Alpy i na inne wycieczki bo nie miałbym przyjemności z jazdy, co po prostu dla mnie na dzisiaj wyklucza jazdę w trasę elektrykiem. Nie chodzi o to czy się da czy nie, jak mi to nie sprawia przyjemności to po co mam to robić? Dla mnie jazda samochodem jest ważniejsza niż dotarcie do celu. Nie potrzebuje auta do jazdy z punktu A do B. Jak bym miał jechać 120 km/h prawym pasem i na tempomacie to bym zrezygnował z takiej wycieczki. Co innego jak gdzieś muszę dojechać, ale to raczej oczywiste i tak w życiu bywa.


To jest mój punkt widzenia na dzisiaj.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tu masz przykladowa trase.

Przejedziesz ja w 5-6h zaraz po tym jak sobie kupisz helikopter :duh:

A tlumaczac na Twoje - roznica w pokonaniu takiej trasy autem spalinowym i elektrycznym jest ZADNA w Norwegii, wiec prosze bez filozofowania.

No chyba, ze przez 10h nie potrzebujesz zrobic siku i zrobic chociaz jeden 20-min pitstop, ja juz za stary jestem i musze :oops:

 

Ta mapa i czasem dojazdu wedlug google tylko potwierdziles jak zenujaca infrastruktura drogowa jest w Norwegii. 550km w 10 godzin to jest dno i dwa metru mulu. Norwegia jest 100 lat za murzynami jesli chodzi o infrastrukture drogowa porownaniu z PL czy tez DE. w 10 godzin to ja przejechalem 1100km 2 tygodnie temu przez PL/DE. stad nie dziwi popularnosc melexow w Norwegii.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Twoją trasę 550km przejeżdżam w 5-6h zależnie od drogi nie wysiadając z auta i bez tankowania. Ty przejeżdżasz w 10h. Widzisz różnicę czy nadal nie bardzo? Wytłumaczyć jakoś dodatkowo?

52693941066_96026fc9c1_o.png

Tu masz przykladowa trase.

Przejedziesz ja w 5-6h zaraz po tym jak sobie kupisz helikopter :duh:

A tlumaczac na Twoje - roznica w pokonaniu takiej trasy autem spalinowym i elektrycznym jest ZADNA w Norwegii, wiec prosze bez filozofowania.

 

Wiem, że Słonik już zdążył to skomentować, ale ja muszę tą mapę jeszcze raz pokazać, bo przyznaje nie byłem świadomy, że jest tak źle. Mój komentarz jest taki. Gdybym mieszkał w Norwegii to był kupił nowego elektryka jako auto rodzinne o słabych osiągach, bo wiadomo, że nie da się ich w żaden sposób ich wykorzystywać, przyspieszanie do 100 mnie nie interesuje. Musiałbym zaakceptować taką sytuację i po prostu znaleźć sobie inne hobby...cieszę się, że mieszkam w Polsce :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No właśnie, ja tak samo mieszkam w PL i nie będę mieszkał w Norwegii. Samochodem do Norwegii też się nie wybieram, jak już to do Niemiec, Austrii, Słowenii, Chorwacji itp, raczej nigdzie dalej. Tu na szczęście jest normalna infrastruktura drogowa pozwalająca jechać więcej niż 100 km/h na ekspresówce czy autostradzie. Może stąd to niezrozumienie tematu przez Adama?

Żyjemy w kompletnie dwóch różnych rzeczywistościach, tylko po co wciskać na siłę coś co nie sprawdza się w naszej?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
....

Kriss, ogolnie w 99% sie z Toba zgadzam pod katem Twoich tez i zalozen. Mowie zupelnie serio i mieszkajac w PL wcale sie nie dziwie, ze lubiac frajde z jazdy masz auta jakie masz i na BEV krecisz poki co nosem.


tutaj korekta dla scislosci:

Powtórzę wynik testu, jazda Teslą 200 km/h + ładowanie daje średnią 110 km/h :mad2:

Nie Tesla a kazdym elektrykiem praktycznie poki co, nie stygmatyzujmy Tesli.

Tzn moze nie kazdym bo BMW iX1 czy iX3 ma ogranicznik na 180 km/h :norty:


Dodam tylko od siebie.

1. Na swiecie jest setki milionow ludzi ktorzy nigdy w zyciu nie jechali i nie planuja jezdzic powyzej 120-130km/h wiec Twoje argumenty do nich nie trafia, sa dla nich abstrakcyjne i tez trzeba to brac pod uwage.

2. Jazda autem spalinowym w wielu krajach jest droga badz bardzo droga.

Dla przypomnienia, jezeli dzisiaj diesel w Trojmiescie kosztuje 7,4 PLN/l to 100km jazdy przy spalaniu 8l/100km to wydatek rzedu 60 PLN.

Miesieczne 1200km to ~700 PLN. Zakladajac przecietna pensje netto w PL 4500 PLN to jest 15% pensji na samo tankowanie auta miesiecznie.

Dla elektryka to bedzie ladujac sie w domu po 1 PLN/kWh i jezdzac 20kWh/100km 20 PLN czyli 3x mniej.

To znaczy, ze zamiast 15% pensji bedziesz wydawal 5% pensji.


I tak, zgadzam sie ze elektryki maja swoje kompromisy i przede wszystkim na dzisiaj sa drogie i nieosiagalne dla Kowalskiego z salonu ale to bedzie sie zmieniac, powoli bo powoli ale bedzie sie zmieniac. Pojawi sie tez wiecej i wiecej aut uzywanych, z coraz lepszymi zasiegami. Za kilka lat bedziemy w zupelnie innym miejscu niz jestesmy dzis. Popatrz na watek 3 lata temu - ludzie patrzyli na elektryki jak na YETI a dzisiaj koledzy z forum kupuja, testuja, dyskutuja. Ladowarek przybywa, nie ubywa.

Jezeli dzisiaj TMY najslabsza kosztuje 230 tys PLN w PL i klepia ja w dziesiatkach/setkach tysiecy sztuk to za 5-10 lat te auta beda do kupienia na rynku wtornym po 50-100k PLN i beda dostepne i dla Kowalskiego.

 

Ta mapa i czasem dojazdu wedlug google tylko potwierdziles jak zenujaca infrastruktura drogowa jest w Norwegii. 550km w 10 godzin to jest dno i dwa metru mulu. Norwegia jest 100 lat za murzynami jesli chodzi o infrastrukture drogowa porownaniu z PL czy tez DE. w 10 godzin to ja przejechalem 1100km 2 tygodnie temu przez PL/DE. stad nie dziwi popularnosc melexow w Norwegii.

Inteligentna osoba rozroznia infrastrukture drogowa od uksztaltowania/rzezby terenu.

Wiem, ze u Ciebie z tym roznie, wiec dzisiaj powtorzymy geografie sloniku :cool2:


Polska:

"Przeważającą część obszaru kraju zajmują tereny nizinne wschodniej części Niżu Środkowoeuropejskiego, a średnia wysokość wynosi 173 m n.p.m., mediana wysokości 149 m n.p.m."

 

Norwegia:

"Norwegia jest krajem wyżynno-górzystym – ponad 50% jej powierzchni leży powyżej 600 m n.p.m.[8] Średnia wysokość terenu wynosi 460 m,"

"Podczas ostatniego zlodowacenia jak i w czasie poprzednich epok lodowych całe terytorium Norwegii było skute lodem. Ruch lodowców wyżłobił głębokie doliny, które zostały zalane przez wodę z topniejących lodowców tworząc charakterystyczne fiordy[9]."

 

Nie dziekuj, ciesze sie, ze udalo Ci sie nauczyc dzisiaj czegos nowego :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

czyli możemy na argumenty rozmawiać, to dobrze :cool2:

Co do wyliczeń kosztów to mam wręcz miażdżący przykład przewagi elektryka nad spalinowymi autami. Otóż kolega kupił nowego Citroena e-C4 i ma fotowoltaikę, z której ma tyle prądu, że mu wystarcza na ładowanie elektryka, co realnie oznacza, ze jeździ za darmo. Oczywiście mamy wszyscy świadomość jak to dokładnie wygląda, ale hasło jeżdżę za darmo dobrze brzmi i realnie dla niego oznacza jakieś drobne na prąd. I tak sobie trochę jaja robimy, bo co się spotkamy to tylko go pytam: i co Michał dalej za darmo? no dalej za darmo. Jak policzyliśmy to wyszło, ze jego wydatki na paliwo rocznie przy poprzednim aucie wynosiły 30 tys zł rocznie, co oznacza, że jego fotowoltaika po roku sie zwraca i faktycznie jeździ za darmo. No i co na to pozostali koledzy, typowi przeciętni kierowcy, którzy jeżdżą przepisowo zwykłymi autami za 50-100 tys zł? No totalnie nic. Zero podjęcia dyskusji jak do tego dojść , no bo przecież 200 tys na auto to abstrakcja i od razu jakakolwiek dyskusja się kończy. Dacia za 100 tys najlepsza...Wiadomo, ze za parę lat jak będą elektryki w cenach 50-100 tys zł w miarę świeże, to i tacy też się przesiadą, bo oni nie czerpią radości z jazdy i mogą jechać prawym pasem 120 ...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.