Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

jezdzisz szybko a powinienes dostojnie, nie bylo by wtedy odpryskow ;)

Auto mam 70tkm i przedni zderzak już lakierowany od samych odprysków. Ale dziś przy wycieraniu zauważyłem odpryski w sumie z każdej strony auta, np. w szczelinie między drzwiami a progiem, tam kamienie nie lecą z kół... ;] Generalnie lakiery dzisiejsze to jakaś absolutna porażka i BMW na pewno z dobrych nie słynie. W SECu z `86 mam lepszy pierwszy lakier przy dużo większym przebiegu :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jestem w stanie uwierzyc w ciensze, bardziej "ekologiczne" lakiery, tak jak mowisz.

Ale - lakiernie w dzisiejszych czasach (w przeciwienstwie do tego co bylo 20-30 lat temu) sa na kazdym kroku - jezeli masz taka potrzebe - pam pam, dzis auto oddajesz, za 3 dni masz polakierowane co chcesz, na jaki kolor chcesz. Wiec i presji na dlugowieczny lakier nie ma.


Wez tez pod uwage, ze dzisiaj drogi w porownaniu do tego co bylo 20-30 lat temu sa piekne i gladkie, jezdzi sie po nich po 200 czy 250km/h nierzadko, remontow tez jest bez liku wiec kamienie fruwaja na lewo i na prawo.

Mysle ze prawda jak zawsze lezy gdzies tam posrodku.


PS. Wracajac do tematu:

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-giga-shanghai-plans-to-produce-550k-cars-in-2021/


Fabryka Tesli w Chinach przewiduje produkcje ponad pol miliona aut w 2021 :shock:

Jezeli do tego doliczyc USA i Berlin - Tesla niedlugo bedzie atakowac 1 milion aut rocznie (moze jeszcze nie 2021r ale 2022 juz z pewnoscia), to juz nie sa przelewki.

Jeszcze na poczatku roku wiekszosc ludzi tu na forum mowila o Tesli jako startupie a tymczasem firma w przyszlym roku bedzie zblizac sie do miliona aut rocznie.


BMW w 2019r sprzedalo circa 2,5 miliona aut.

Zastanawiam sie ile czasu zajmie Tesli dojscie do takiego wyniku - w 2025r? w 2026r?


Potencjal BMW na zwiekszenie sprzedazy - nie wydaje mi sie duzy.

Potencjal Tesli na zwiekszenie sprzedazy - hmm :>

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Sławomir a okleić folią jak była nowa nie chciałeś ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 

O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir a okleić folią jak była nowa nie chciałeś ?

SECa nie oklejał nikt, a farba z niego nie schodzi od patrzenia. Jest coś oklejone, ale widzę, że trzeba całe bez wyjątków :/ Kupię następne, to okleje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
też mam e39 w starej technologi malowane to wiem co masz na myśli, a na Mb podobno było jeszcze lepiej
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

 

Auto jest z pewnoscia "futurystyczne" i to jest bardzo pozytywne bo np iX3 traci okrutnie myszka jak na 2020r.

Co mi sie za to nie podoba to ksztalt kierownicy (ergonomicznie bedzie tragedia), liczniki romby rodem z DS, pod maska hula wiatr (nie ma frunka) i chyba manualna klapa ladowania (ogromna zreszta).

Bateria, ladowanie, osiagi - tutaj wszystko jak na BMW sie zgadza, jest/powinno byc dobrze.

Infotainment wyglada tez w porzadku chociaz sterowanie fizyczne znika, wypada miec nadzieje ze glosowe bedzie coraz lepsze.


Ciesze sie, ze BMW w koncu "jedzie z tematem" elektromobilnosci - iX, i4 :cool2:

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

 

Auto jest z pewnoscia "futurystyczne" i to jest bardzo pozytywne bo np iX3 traci okrutnie myszka jak na 2020r.

Co mi sie za to nie podoba to ksztalt kierownicy (ergonomicznie bedzie tragedia), liczniki romby rodem z DS, pod maska hula wiatr (nie ma frunka) i chyba manualna klapa ladowania (ogromna zreszta).

Bateria, ladowanie, osiagi - tutaj wszystko jak na BMW sie zgadza, jest/powinno byc dobrze.

Infotainment wyglada tez w porzadku chociaz sterowanie fizyczne znika, wypada miec nadzieje ze glosowe bedzie coraz lepsze.


Ciesze sie, ze BMW w koncu "jedzie z tematem" elektromobilnosci - iX, i4 :cool2:

 

Trochę lepiej pokazana iX:



Wiele fajnych rozwiązań, ale będzie ciężko się przestawić na taki rodzaj wzornictwa (zarówno na zewnątrz i wewnątrz)...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

znalazlem ciekawa prezentacje dla inwestorow BMW - Listopad 2020.

https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2020/Investor_Presentation/BMW_Investor_Presentation_2020.pdf


CIekawa lektura "od kuchni" BMW.


Polecam - polowa stron to elektromobilnosc jezeli jeszcze ktos ma jakies watpliwosci.


strona 6 - mapa drogowa - do 2023r elektryczna 5er, 7er etc. i ogolnie 13 (!) roznych modeli czysto elektrycznych

strona 8 - wykres pokazuje TOTALNA stagnacje jezeli chodzi o wzrost sprzedazy BEV/EV - roznica pomiedzy np 2017r a 2019r to 40k aut, patrzac na ekspansje Tesli (+kilkaset tys sztuk rocznie wiecej) wyglada to po prostu smutno :roll:

strona 14 - prognozy CO2 - tutaj bedzie mozna pieknie komentowac juz za kilka mies :norty:

strona 17 - Android auto na HU :norty: :mad2:

strona 31 - co sie dzieje z rentownoscia sprzedazy BMW od 2017r, nie wyglada to dobrze :roll: - spadla ponizej 5% a prognozy na 2020 to pomiedzy 0-3% (str 43) gdy Tesla za 2019 miala 9% a 2020 wyglada ze zamknie na 13-15%..

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

Zauwazyles ten duzy napis pod tytulem "MATERIAL PROMOCYJNY"? :norty:

Bosch placi dolarami za zaklinanie rzeczywistosci w mediach.


Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie?


Jedynym argumentem dzis pozostaje zasieg EV - ale gdy juz teraz TM3 ma zasieg mieszany 500km a jezdzac spokojnie po miescie w ladna pogode mozna dobic do 600-650km - to za 5-10 lat bedziemy celowac pewnie w okolice 1000km - juz dzis Plaid zapowiadany na przyszly rok ma miec ~850km zasiegu w trybie mieszanym i 2s do setki - gdzie tu Toyota ze swoimi zbiornikami wodorowymi?


Duzo pieniedzy wg mnie utopia w przegrana technologie, ale co tam - niech wygra lepsza technologia, konkurencja jest zawsze dobra na rynku.


50637915283_3b896f9dbd_o.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie

 

Te auta będą lżejsze, będą miały większy zasięg i w perspektywie czasu będą bardziej eko.

Po pewnym czasie każda z technologii stanie się opłacalna w zbliżony sposób. Różnice wyrównają podatki, które obciążę technologię tańszą :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wg mnie wygrywa zazwyczaj to co jest najwygodniejsze (w roznym tego slowa znaczeniu).

Jezdzenie po wodor gdzies na stacje gdy mozna sie ladowac w domu wydaje mi sie zupelnie nielogiczne i niekomfortowe, waga i zasieg? - nie ma dla mnie juz dzis zadnej roznicy (w przeciwienstwie do np osiagow)

Do tego w malych miejskich szkrabach ktore sa najpopularniejsze w Europie - gdzie te butle z wodorem instalowac - na dachu?


Wiekszosc swiatowych marek wycofala sie juz z wodoru w osobowkach (MB, VW, GM, BMW, Honda etc) - Toyota zostala sama na polu bitwy i bedzie ja to bardzo bolalo po kieszeni wg mnie.


https://elektrowoz.pl/transport/daimler-konczy-ponad-30-letni-program-wodorowy-w-autach-osobowych-mercedes-glc-f-cell-odchodzi-w-dal/

https://elektrowoz.pl/auta/herbert-diess-volkswagen-tniemy-wodor-przyspieszamy-w-elektrykach-nie-stanmy-sie-nokia/

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-wodor-w-samochodach-nonsens-syntetyczne-paliwa-niewystarczajaco-wydajne/

https://elektrowoz.pl/auta/general-motors-odwiesza-wodor-na-kolek-skupi-sie-na-elektrykach/

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zauwazyles ten duzy napis pod tytulem "MATERIAL PROMOCYJNY"? :norty:

Bosch placi dolarami za zaklinanie rzeczywistosci w mediach.


Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie?


Jedynym argumentem dzis pozostaje zasieg EV - ale gdy juz teraz TM3 ma zasieg mieszany 500km a jezdzac spokojnie po miescie w ladna pogode mozna dobic do 600-650km - to za 5-10 lat bedziemy celowac pewnie w okolice 1000km - juz dzis Plaid zapowiadany na przyszly rok ma miec ~850km zasiegu w trybie mieszanym i 2s do setki - gdzie tu Toyota ze swoimi zbiornikami wodorowymi?


Duzo pieniedzy wg mnie utopia w przegrana technologie, ale co tam - niech wygra lepsza technologia, konkurencja jest zawsze dobra na rynku.


50637915283_3b896f9dbd_o.jpg

 

powtórzę po raz kolejny - dopóki baterie Li jonowe nie będą o wiele lepsze (albo zastąpione przez inne technologie) i przyjaźniejsze środowisku to dopóty alternatywy będą rozsądny wyborem.

Problemem jest nie tylko pojemność, ale przede wszystkim czas ładowania i szkodliwość wytworzenia i utylizacji baterii dla środowiska.

H2 zatankujesz w 10min, i wtedy zasięg 400-500 km nie jest problemem. Problemem jest zasięg tych 500km gdy musisz je ładować kilka-kilkanaście godzin!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
H2 zatankujesz w 10min, i wtedy zasięg 400-500 km nie jest problemem. Problemem jest zasięg tych 500km gdy musisz je ładować kilka-kilkanaście godzin!

1. Mi zasieg 500km "na raz" jest potrzebny moze ze 2-3 razy w roku, a dzienne przebiegi 50-100km sa uzupelniane codziennie w nocy jak spie.

2. Doladowanie ekstra 300km zasiegu (10-80%) trwa na SC jakies 30-35 min, skad wziales te kilkanascie h?

3. Na dzis w USA i w calej Europie (na lewo od PL) - SC rozsiane sa wzdluz glownych drog co max 100km a ich liczba rosnie z miesiaca na miesiac.



Kapitalizacja Tesli na dzis to 500 miliardow $

Maja technologie, maja produkt, maja finansowanie, maja plan (!) na najblizsze lata, a konkurencja sie poki co wije.

Odkad zaczalem ten watek 10 mies temu - akcje Tesli wzrosly 5x :shock:


Screen-Shot-2020-11-23-at-10.48.13-AM.jpg

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

życzę tesli sukcesów, choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia. Oby tylko ta bańka nie pękła... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...


Ad1 / tobie ale mnie już nie... Auto dla mnie ma być narzędziem a nie zabawką

Ad2 / 30min pod warunkiem znalezienia SC i braku kolejki na niej... a i takie rzeczy bywają... normalnie z 16A gniazdka ile musisz ładować? O ile masz własny dom, z miejscem postojowym i gniazdkiem... Ile procent mieszkańców dużych miast to ma?

Ad3 / rośnie choć nie tak szybko jakby się chciało a przy aktualnych masz często kolejki na 2-3 h czekania... Zresztą przykład obok mnie 8 SC 150kW i co weekend kolejki... :mad2:

Widzę że w Polsce się poprawiło jest już 11 SC (w tym 3 "coming soon")... :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szykują się zmiany w przepisach: "Jak w Ministerstwie Finansów dowiedział się Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar, od 1 stycznia 2021 r. resort dalej zamierza promować hybrydy plug-in, ale już na innych zasadach. Zerową stawką akcyzy zostaną objęte pojazdy z silnikiem o pojemności nieprzekraczającej 2 l. Pozwalające na ładowanie z sieci elektrycznej hybrydy wyposażone w większe silniki nie będą już mogły liczyć na ulgę. Dlaczego? Takie samochody najczęściej należą do segmentu premium, a rząd nie zamierza wspomagać najzamożniejszych obywateli."
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...

https://electrek.co/2020/11/11/tesla-most-attractive-company-engineering-students-massive-advantage/

 

A ja np. słyszałem od pracownika firmy, która zakładała mi panele fotovoltaiczne, że już powstają pomysły w MF dotyczące opodatkowania pojazdów elektrycznych.

to ICE beda coraz bardziej opodatkowane i coraz mniej oplacalne - juz dzis jak czlowiek widzi doposazona Octavie po 150k PLN to sie smieje pod nosem.

Elektryki na calym swiecie sa dotowane bo to mloda technologia i to sie nie zmieni przez najblizsze 5-10 lat.

"Sprzedaż najdroższych modeli BMW pikuje do góry" - słonik40

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.