Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Wg mnie jest promil ludzi, którym przeszkadza czas ładowania w trasie.

A wg twardych danych jakieś 80% ludzi na świecie (*) nie wybiera elektryka przy zakupie nowego samochodu. Ja interpretuję to jako problem z zasięgiem i konieczność długiego ładowania, bo to się słyszy od większości ludzi dookoła.

(*) Nie dotyczy krajów typu Norwegia, gdzie podatkowe “zachęty” oraz specyfika dróg i ograniczeń prędkości “wymusza” inne proporcje. 

  • Lubię to 1
Opublikowano
11 minut temu, BMFun napisał(a):

A wg twardych danych jakieś 80% ludzi na świecie (*) nie wybiera elektryka przy zakupie nowego samochodu. Ja interpretuję to jako problem z zasięgiem i konieczność długiego ładowania, bo to się słyszy od większości ludzi dookoła.

(*) Nie dotyczy krajów typu Norwegia, gdzie podatkowe “zachęty” oraz specyfika dróg i ograniczeń prędkości “wymusza” inne proporcje. 

@BMFun Czyli jak większości ludzi musisz wybrać hybrydę lub spalinowy. Nie rozważasz Cayenne hybrid na 23% rabacie? Chyba jest to fajna okazja ? Nie będziesz się zasięgiem przejmował i na prądzie okoliczne wsie obskoczysz na luzaku a na urlop w Dolomity zatankujesz i po temacie. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
18 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Tak, jak przestaniesz edytować posty po kilka razy.

tak jak myslalem, rozmawiasz sam ze soba jak zwykle ^^

1 godzinę temu, BMFun napisał(a):

A tymczasem Tesla w najnowocześniejszym liftingu TMY wprowadza innowacyjny pas świetlny skopiowany z Taycan, utrzymuje stabilny czas ładowania 10-80% na poziomie 32-35min i dodaje nowe kolory nadwozia uciekając niemieckiej konkurencji o lata świetlne przewagi technologicznej 🙂 

Ja tam sie nie znam, ale nowy model Y Performance kosztuje w PL 270k PLN brutto, w pelni wyposazony, 3,5s do setki, 250km/h Vmax i 580km WLTP zasiegu. Dostal tez adaptacyjne zawieszenie.

Macany o takich osiagach, co maja baterie 95kWh i 800V i sie krocej o 10-15 min laduja (chociaz 1000km challenge nie wiedziec czemu przejezdzaja wolniej 🤣) kosztuja od 530k PLN a doposazone pod 600k PLN

Jak zwykle klient rozsadzi swoim portfelem ktora technologia lepsza 🙂

30 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie dotyczy krajów typu Norwegia, gdzie podatkowe “zachęty” oraz specyfika dróg i ograniczeń prędkości “wymusza” inne proporcje. 

Biedni co Norwedzy, od 15 lat im te elektryki na sile wciskaja ^^

Moze w PL trzeba na autostradach Vmax 100km/h zrobic to i sie narod nasz na elektryki od razu przerzuci? 😄 

 

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
20 minut temu, BMFun napisał(a):

A wg twardych danych jakieś 80% ludzi na świecie (*) nie wybiera elektryka przy zakupie nowego samochodu. Ja interpretuję to jako problem z zasięgiem i konieczność długiego ładowania, bo to się słyszy od większości ludzi dookoła.

(*) Nie dotyczy krajów typu Norwegia, gdzie podatkowe “zachęty” oraz specyfika dróg i ograniczeń prędkości “wymusza” inne proporcje. 

No nie. Ja pisze o tych co kupują elektryki. Na dowód tej teorii jest sprzedaz Tesli Y Juniper.  Gdyby ludziom przeszkadzał ten dlugi czas, o którym tu ciągle przypominasz, to by nie kupowali tych aut. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
5 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Czyli jak większości ludzi musisz wybrać hybrydę lub spalinowy. Nie rozważasz Cayenne hybrid na 23% rabacie? Chyba jest to fajna okazja ? Nie będziesz się zasięgiem przejmował i na prądzie okoliczne wsie obskoczysz na luzaku a na urlop w Dolomity zatankujesz i po temacie. 

Ja jestem jedna noga tu i tu, bo przypominam, że od 4 lat mam w garażu 1 elektryka. Dla mnie właśnie szybkość ładowania jest głównym problemem zmiany spalinowego na elektryka. Poziom Tesli jest dla mnie nieakceptowalny. Natomiast oczywiście widzę dużo zalet elektryków i lubię nimi jeździć. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
8 minut temu, Kriss33 napisał(a):

No nie. Ja pisze o tych co kupują elektryki. Na dowód tej teorii jest sprzedaz Tesli Y Juniper.  Gdyby ludziom przeszkadzał ten dlugi czas, o którym tu ciągle przypominasz, to by nie kupowali tych aut. 

Nie znam się na statystyce, ale daleki byłbym od stawiania takich śmiałych tez. Prędzej bym powiedział że TMY kupują w dużym stopniu ludzie którym to nie przeszkadza, czyli jest to wyselekcjonowana grupa której nie możesz uogólniać na całe społeczeństwo konsumentów. Jako główne auto ja bym do moich potrzeb nie kupił takiej TMY, ale znam dużo ludzi u których się bardzo sprawdzi. Od jakiegoś czasu znajomemu pokazywałem kilkukrotnie wyliczając jak w jego przypadku sprawdziłby się elektryk, bo ma idealnie laboratoryjnie warunki do tego napędu i w tym tygodniu kupił pierwszego elektryka. Oczywiście ładującego się 30min+ (i nie jest to Tesla), ale przez ostatnie 10 lat nie kojarzę żeby zrobił autem trasę dłuższą niż 200km, a lokalnie jeździ bardzo dużo i ma FW. Wszędzie dalej lata samolotem. 

Edytowane przez BMFun
Opublikowano
1 minutę temu, BMFun napisał(a):

Ja jestem jedna noga tu i tu, bo przypominam, że od 4 lat mam w garażu 1 elektryka. Dla mnie właśnie szybkość ładowania jest głównym problemem zmiany spalinowego na elektryka. Poziom Tesli jest dla mnie nieakceptowalny. Natomiast oczywiście widzę dużo zalet elektryków i lubię nimi jeździć. 

@BMFun Ja mam we Wrześniu koniec leasingu i kiedyś myślałem, że kupię coś fajnego po 2 latach ale nie ma co wybrać i dla mnie wybierając między Cayenne hybrid a Taycan zdecydowanie wybieram Taycana. Jadąc w trasę mogę spokojnie poświęcić 30 minut na ładowanie bo spalinowym tez poświęciłbym ten sam czas na przerwy w podróży. 

Tesla ma kilka udogodnień których nie ma Taycan, często podjeżdżam do lasu pobiegać gdzie nie muszę myśleć o kluczykach i biorę tylko zegarek.

Przebolałbym te niedociągnięcia dla samej frajdy z jazdy. Poczekam co przyniesie Q4, może zrobią jakieś fajne promocje na Taycana to może się skuszę i zrobie zamianę 😉. Jak dla mnie cennik minus 30% to będzie czas gdzie zacznę chodzić po dealerach i może coś ugram fajnego. 

BTW, ceny uzywanych w PL są ostatnio odjechane, biorąc pod uwagę za ile można było kupić nowego na maksymalnych znanych publicznie rabatach. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
6 minut temu, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Ja mam we Wrześniu koniec leasingu i kiedyś myślałem, że kupię coś fajnego po 2 latach ale nie ma co wybrać i dla mnie wybierając między Cayenne hybrid a Taycan zdecydowanie wybieram Taycana. Jadąc w trasę mogę spokojnie poświęcić 30 minut na ładowanie bo spalinowym tez poświęciłbym ten sam czas na przerwy w podróży. 

Tesla ma kilka udogodnień których nie ma Taycan, często podjeżdżam do lasu pobiegać gdzie nie muszę myśleć o kluczykach i biorę tylko zegarek.

Przebolałbym te niedociągnięcia dla samej frajdy z jazdy. Poczekam co przyniesie Q4, może zrobią jakieś fajne promocje na Taycana to może się skuszę i zrobie zamianę 😉. Jak dla mnie cennik minus 30% to będzie czas gdzie zacznę chodzić po dealerach i może coś ugram fajnego. 

BTW, ceny uzywanych w PL są ostatnio odjechane, biorąc pod uwagę za ile można było kupić nowego na maksymalnych znanych publicznie rabatach. 

Ja z kolei nie sprowadzam auta do kwestii noszenia kluczyka jak mam mega frajdę na codzień. Dla mnie przyjemność z jazdy Taycanem miażdży Model S, który broni się jedynie większym bagażnikiem. Mówię o mojej perspektywie.

Digital Key na 90% będzie w 2026 we wszystkich modelach Porsche. Ten sam co w BMW oparty na UWB czyli najlepsze technologicznie rozwiązanie. Oficjalnie jest info na stronach Apple i jest oficjalna zapowiedź od marca przez Porsche, a w cennikach Macan Ev w USA jest to już jako opcja dodatkowa za 250$. 
 

Co do hybryd to Porsche ma je świetne i będę tęsknił za dźwiękiem brum brum i może dlatego tak mi trudno się rozstać z x5. Główną wada hybryd to małe bagazniki, a główna wada czystego v8 to dużo jeżdżę w mieście i trucie siebie i innych ogromna ilością benzyny mnie boli. 

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Calkiem fajna ta nowa Y Performance

Jak ja porzadnie wyciszyli i poprawili komfort zawieszenia i dodali 70km WLTP w porownaniu do mojej to robi sie ciekawe auto imho

W srodku wentylowane siedzenia, ekran jakis wiekszy, fotele tez lepsze z porzadnym trzymaniem bocznym i dluzsze.

Nawet kierunkowskazy zostawili 😄

IMG_1799.jpg?w=892&h=502

IMG_1806.jpg?w=892&h=502

IMG_1814.jpg?w=892&h=502

IMG_1818.jpg?w=892&h=502

 

7 minut temu, BMFun napisał(a):

Dla mnie przyjemność z jazdy Taycanem miażdży Model S

2 rozne auta dla 2 roznych klientow (pomimo podobnych osiagow)

Do modelu S mozesz wsadzic 4 osobowa rodzine, zabrac tone walizek i jechac na 4 tyg wakacji po Europie.

Do Taycana mozna wsadzic conajwyzej zakupy ze spozywczaka

Edytowane przez adamjttk

.

Opublikowano
3 minuty temu, BMFun napisał(a):

Ja z kolei nie sprowadzam auta do kwestii noszenia kluczyka jak mam mega frajdę na codzień. Dla mnie przyjemność z jazdy Taycanem miażdży Model S, który broni się jedynie większym bagażnikiem. Mówię o mojej perspektywie.

Digital Key na 90% będzie w 2026 we wszystkich modelach Porsche. Ten sam co w BMW oparty na UWB czyli najlepsze technologicznie rozwiązanie. Oficjalnie jest info na stronach Apple i jest oficjalna zapowiedź od marca przez Porsche, a w cennikach Macan Ev w USA jest to już jako opcja dodatkowa za 250$. 

@BMFun Wszystko fajnie tylko jak zmienią wersję PCMa na nowszą to zostaniesz z ręką w nocniku bo powiedzą, że nie wspiera najnowszych rozwiązań tak jak jest to w przypadku Tesli. W Cayenne np nawet nawigacji Ci nie zaktualizują bo stary PCM itp. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
17 minut temu, BMFun napisał(a):

Nie znam się na statystyce, ale daleki byłbym od stawiania takich śmiałych tez. Prędzej bym powiedział że TMY kupują w dużym stopniu ludzie którym to nie przeszkadza, czyli jest to wyselekcjonowana grupa której nie możesz uogólniać na całe społeczeństwo konsumentów. Jako główne auto ja bym do moich potrzeb nie kupił takiej TMY, ale znam dużo ludzi u których się bardzo sprawdzi. Od jakiegoś czasu znajomemu pokazywałem kilkukrotnie wyliczając jak w jego przypadku sprawdziłby się elektryk, bo ma idealnie laboratoryjnie warunki do tego napędu i w tym tygodniu kupił pierwszego elektryka. Oczywiście ładującego się 30min+ (i nie jest to Tesla), ale przez ostatnie 10 lat nie kojarzę żeby zrobił autem trasę dłuższą niż 200km, a lokalnie jeździ bardzo dużo i ma FW. Wszędzie dalej lata samolotem. 

Dokładnie tak. Ja bym takiego auta dzisiaj nie chciał, które laduje sie do 80% w 34 min, a powyżej jest jeszcze gorzej.  To jednocześnie w praktyce ma minimalne znaczenie,  bo przez ostatnie 2 lata nie jechałem autem wiecej niż 500 km w ciągu dnia. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Teraz, Jac3kBMW napisał(a):

@BMFun Wszystko fajnie tylko jak zmienią wersję PCMa na nowszą to zostaniesz z ręką w nocniku bo powiedzą, że nie wspiera najnowszych rozwiązań tak jak jest to w przypadku Tesli. W Cayenne np nawet nawigacji Ci nie zaktualizują bo stary PCM itp. 

Coś tam zmieniają. Mam w BMW stary idrive i zawsze mi brakowało wskazówek nawigacyjnych z Google mapy na head up (w fabrycznej nawigacji jest i w Apple map też), a tutaj mi nagle pojawiło się parę dni temu także w Google mapie. Drobna rzecz a cieszy. Należy pamiętać że mnóstwo ludzi korzysta w dużym stopniu z Car play który razem z telefonem się rozwija i to jest główny punkt styku kierowcy z samochodem. Reszta to konfiguracje które się dotyka raz na pół roku i dla mnie mają mniejsze znaczenie. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
1 minutę temu, Kriss33 napisał(a):

Dokładnie tak. Ja bym takiego auta dzisiaj nie chciał, które laduje sie do 80% w 34 min, a powyżej jest jeszcze gorzej.  To jednocześnie w praktyce ma minimalne znaczenie,  bo przez ostatnie 2 lata nie jechałem autem wiecej niż 500 km w ciągu dnia. 

A ja przez ostatnie 2 lata licząc na szybko jechałem ponad 20 razy 500km jednego dnia. 

Opublikowano
8 minut temu, BMFun napisał(a):

A ja przez ostatnie 2 lata licząc na szybko jechałem ponad 20 razy 500km jednego dnia. 

Czyli jedno szybkie ładowanie takim Taycanem, na 1000km potrzebujesz Taycanem 2x po maksymalnie 20 minut. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Cytat

Producent samochodów Elona Muska sprzedał w lipcu w UE 6600 modeli, co oznacza spadek o 42,4% w porównaniu z tym samym miesiącem ubiegłego roku, według [danych](https://www.acea.auto/files/Press_release_car_registrations_July_2025.pdf) Europejskiego Stowarzyszenia Producentów Samochodów (ACEA). W ciągu pierwszych siedmiu miesięcy 2025 roku Tesla sprzedała w UE około 77 000 samochodów, w porównaniu ze 137 000 w tym samym okresie w 2024 roku.

https://edition.cnn.com/2025/08/28/cars/tesla-elon-musk-byd-europe-sales

Fanboys tesli widzę że jak prawdziwi kibice polskiej reperezentacji żyją osiągnięciami z przeszłości a tymczasem real life w Europie. Mercedes płacze, Porsche płacze za to w tesli na pewno strzelają szampany 👍

 

Opublikowano (edytowane)
2 godziny temu, słonik40 napisał(a):

Fanboys tesli widzę że jak prawdziwi kibice polskiej reperezentacji żyją osiągnięciami z przeszłości a tymczasem real life w Europie. Mercedes płacze, Porsche płacze za to w tesli na pewno strzelają szampany 👍

 

@słonik40, Chyba powodów do zmartwień nie ma. Faktycznie akcje nurkują po takich newsach. Trzeba uciekać i sprzedawać.

August looks good for Tesla in 🇪🇺 Europe
#1 best-selling BEV brand
#1 and best-selling Model
Some news report Tesla sales drop 40% in EU, ignore the fact that Giga Berlin is in full capacity, early in the quarter shipping to further countries that are not part of EU, and UAE, Australia and India etc.
Giga Berlin sales didn’t slow, they’re expanding, that’s the fact 🙂
 
image.thumb.png.62e52d3092e3a2e7e8836a67b214d224.png
 
 
Edytowane przez Jac3kBMW

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

Najlepiej sprzedającym się brandem jest vw. Cytujesz stek bzdur od randomowego fanboya a fakty są takie że tesla zalicza niemal 50 procentowy spadek sprzedaży rocznie oraz ponad 44 w lipcu kiedy pattern na dostawy jest dokładnie taki sam rok do roku. Byd od kilku miesięcy wyprzedza tesle. Rok temu pisałem że Król jest nagi. Dziś mogę napisać że nagi krol został wygnany, jest nowy Król. 

Edytowane przez słonik40
Opublikowano
1 minutę temu, słonik40 napisał(a):

Najlepiej sprzedającym się brandem jest vw. Cytujesz stek bzdur od randomowego fanboya a fakty są takie że tesla zalicza niemal 50 procentowy spadek sprzedaży rocznie oraz ponad 44 w lipcu kiedy pattern na dostawy jest dokładnie taki sam rok do roku. Byd od kilku miesięcy wyprzedza tesle. Rok temu pisałem że Król jest nagi. Dziś mogę napisać że nagi krol został wygnany, jest nowy Król. 

@słonik40, Fajny masz tok myślenia i porównywanie Tesli która produkuje tylko BEV do całej reszty, hehehehhe. 

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Żadnej całej reszty porównuje tylko bev a ty wklejasz na dowód sprzedaż za Sierpień, za miesiąc który trwa 

 

hehe

Opublikowano
14 minut temu, słonik40 napisał(a):

Żadnej całej reszty porównuje tylko bev a ty wklejasz na dowód sprzedaż za Sierpień, za miesiąc który trwa 

 

hehe

I faktycznie nie wiesz od kiedy ruszyły dostawy TMY, zresztą masz rację. Tesla się zwija, fabryka w Berlinie stoi, ludzie na przymusowych urlopach.

Wiem na 100% że nigdy nie powinieneś kupować żadnych akcji ponieważ nie potrafisz kompletnie wyciągać wniosków. Kończmy tą dyskusję 🙂

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Ty to najwyraźniej cierpisz na jakaś dwubiegunowke. Popadasz w skrajności w skrajność. Masz tu twarde dane za pierwsze półrocze sprzedaży bev i żadnej teorii rodem z szaletu nie trzeba. Klienci głosują portfelem 

Opublikowano (edytowane)
4 minuty temu, słonik40 napisał(a):

Ty to najwyraźniej cierpisz na jakaś dwubiegunowke. Popadasz w skrajności w skrajność. Masz tu twarde dane za pierwsze półrocze sprzedaży bev i żadnej teorii rodem z szaletu nie trzeba. Klienci głosują portfelem 

@słonik40, Jaki samochód zamierzasz kupić jako następny. Szukasz spalinowy ale jeździsz do dealera i zawracasz im dupe pozorując zakup Taycana. 

No to jaki w końcu wybierzesz napęd 😉 Jak zagłosujesz portfelem ?

Edytowane przez Jac3kBMW
  • Haha 1

Nie polemizuj z idiota bo sprowadzi Cię do swojego poziomu i pokona doświadczeniem. 

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Kupię taki który MNIE zauroczy. Nie nusi Być naj pod jakimkolwiek względem, nie potrzebuje leczyć kompleksów kawałkiem blachy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.