Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Czyli najpierw VW a Chinach a teraz BMW w USA. A my będziemy sobie jeździć ICE aż te koncerny przestaną nas uważać za frajerów i zaoferują obniżki nam też, bo na razie nas w EU olewają. 

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, Kriss33 napisał(a):

Dzięki Kriss, ubiegłeś mnie, bo chciałem się tym podzielić. Ja myślę, że się zbliżamy do poziomu nasycenia elektrykami. Jeśli UE poluźni restrykcje na spalinówki, to i Porsche wróci z Macanem spalinowym na europejski rynek tak samo szybko, jak szybko wprowadził elektryki. Tymczasem Tesla postawiła tylko na jedną kartę i w przeciwieństwie do np BMW, nie może się dopasowywać do tego jak szybko będzie rosnąć rynek EV. Wg mnie strategia BMW z której Adam śmiał tyle razy, może okazać się strzałem w 10.

A co do Tesli, to "dobra" wiadomość jest przynajmniej taka, że można tanio kupić duży pakiet akcji, no bo są analitycy którzy wierzą że będzie rosło.

Jak to było?

image.thumb.png.c56362919bb38bdefe96de48ea275a23.png

Już 24 kwietnia będzie publikacja danych finansowych za 1 kwartał, to będzie sprawdzam.

Tymczasem pierwsze komentarze na świecie dość pesymistyczne ( https://electrek.co/2024/04/02/tesla-releases-q1-2024-deliveries-disastrous-results/ )

"All these excuses that Tesla is listing are good excuses, but they are good for the lower production levels. They don’t explain the ~50,000-vehicle discrepancy between production and deliveries. That’s a demand problem. As clear as it gets. I think this should be a wake-up call. This is Tesla going back about two years in terms of demand."

Będą promocje na Tesle? 🙂 A w tym wątku słyszeliśmy jeszcze 2 lata temu że Tesla jest tak dobra, że nie potrzebuje promocji i rabatów jak jakcyś legacy producenci.

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33apropo 800v to wszystkie niemieckie marki premium na to przechodzą więc jakiś powód musi być.

@adamjttk już zakładałem trampki aby pobiec do salonu z językiem na brodzie po to i4 ale niestety doczytałem 

Cytat

The i4 is cheaper because BMW is applying $7,500 in lease cash from the federal government’s Commercial Clean Vehicle Credit in its pricing. Plus, the amount of money the i4 will save on fuel costs hasn’t even been factored in.



@BMFunkolega @adamjttk nam tu tyle rozrywki dostarczył że jak przyjdzie mu głodować na emeryturze to wyślę mu do czasu do czasu paczkę żywnościowa 😀

  • Haha 1
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
4 godziny temu, bambaryla napisał(a):

Czyli najpierw VW a Chinach a teraz BMW w USA. A my będziemy sobie jeździć ICE aż te koncerny przestaną nas uważać za frajerów i zaoferują obniżki nam też, bo na razie nas w EU olewają. 

2 godziny temu, BMFun napisał(a):

Wg mnie strategia BMW z której Adam śmiał tyle razy, może okazać się strzałem w 10.

 

Powiem Wam Panowie jak to wyglada na rynku norweskim, gdzie auta spalinowe sa juz w muzeum a konkurencja elektryczna jest silna i klienci glosuja portfelem.

Cena brutto BMW i4 M50, doposazone pod korek (lasery, headup, hak, asystenci etc) wynosi 220k PLN, daja w cenie nawet zetaw kol zimowych (!)

https://www.bilia.no/biler/bmw/bilmodeller/elbiler/bmw-i4/

Pomimo tego sprzedaz szoruje po dnie (a jest to najpopularniejszy model BMW!) - sprzedalo sie w Q1 243 sztuki.

Wiecej sie sprzedalo takich tuzow jak BYD Tang czy Xpeng G9 (obydwa auta drozsze od i4 M50 jakby co)

 

Dla przykladu BMW iX3 sprzedalo sie przez 1 kwartal zawrotne 50 sztuk (!), mniej niz BYD Atto 3, BYD HAN, MAXUS EUNIQ 6, BYD Tang, Xpeng G9 czy MG MG4.

Zaloze sie ze nawet nie wiecie jak te auta wygladaja (ja tez nie) - a sprzedaja sie lepiej od BMW.

Ot konkurencja robi swoja robote. Za to nalezy bardzo ladnie podziekowac Muskowi i Chinczykom.

 

Jak tylko w PL/EU ludzie sie obudza i zaczna kupowac nie znaczek na masce a po prostu lepszy produkt to i4 M50 tez beda latac nowe u dealera po 220k PLN i dealer bedzie klientowi wlazil w du&* zeby tylko to auto sprzedac.

3 godziny temu, Kriss33 napisał(a):
51 minut temu, słonik40 napisał(a):

kolega @adamjttk nam tu tyle rozrywki dostarczył że jak przyjdzie mu głodować na emeryturze to wyślę mu do czasu do czasu paczkę żywnościowa 😀

"kurs akcji Tesli zanurkował"

Patrze na gielde bo nie wiem czy juz do MOPSu sie nie wybierac czy do slonika pisac zeby konserwy zaczal przysylac a tam -5%, no kurs zanurkowal jak ta lala ^^

Akcje Tesli jak i wszystkich elektrykow sa w tym roku ewidentnie na cenzurowanym, moje portfolio jest na -15%, w perspektywie najblizszych 15 lat to tego dipa to nawet nie bedzie widac, oby spadly do ~150$ jeszcze na fali tego fudu to bedzie okazja do dodatkowych zakupow.

Patrze na fundamenty i jak dla mnie zanim Tesli przestanie sie spinac wolumenowa sprzedaz EV to BMW czy VW zostana znacjonalizowane przez Olafa jako niemieckie dobra narodowe 😜

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Niektórzy na tych wykresach widzą tendencję z której wynika, że za 10 lat, 2 z tych firm zwiną się z rynku albo zmarginalizują się mocno, a ich udziały przejmie ta 3cia która ma rekordowe spadki sprzedaży. I do tego te 2 firmy oprócz takiego wzrostu przez ostatnie 2 lata, wypłacając do tego sowite dywidendy, a ich sprzedaż rośnie. BMW sprzedało na świecie w 2023  375tys tylko BEV i to nie mając jeszcze „porządnych BEV” bo Neue Klasse jeszcze przed nami. No ale w Norwegii i4 za 220tys zł i sprzedaż 50szt to znaczy że na świecie nie może się już sprzedawać dobrze 😉

Chlopie, ja się zapytam raczej dlaczego nie weźmiesz się za handel autami? Czysty biznes - kupujesz za 220k w NO i sprzedajesz za 300k z pocałowaniem w rękę? 😉 
 

image.thumb.jpeg.4ce92c4fe0739c813178835a15fc55c3.jpegimage.thumb.jpeg.bb8a89591d0ea5ebdb8b6b41ce107272.jpegimage.thumb.jpeg.9fc2336d0dfb78f090ac8c1c76c7a927.jpeg

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
37 minut temu, BMFun napisał(a):

Niektórzy na tych wykresach widzą tendencję z której wynika, że za 10 lat, 2 z tych firm zwiną się z rynku albo zmarginalizują się mocno, a ich udziały przejmie ta 3cia która ma rekordowe spadki sprzedaży. I do tego te 2 firmy oprócz takiego wzrostu przez ostatnie 2 lata, wypłacając do tego sowite dywidendy, a ich sprzedaż rośnie. BMW sprzedało na świecie w 2023  375tys tylko BEV i to nie mając jeszcze „porządnych BEV” bo Neue Klasse jeszcze przed nami. No ale w Norwegii i4 za 220tys zł i sprzedaż 50szt to znaczy że na świecie nie może się już sprzedawać dobrze 😉

Wykresy - dlaczego bierzesz tylko ostatni rok? Bo pasuje pod teze? ^^ Moze wez ostatnie 5 lat albo 10 lat i daj znac jak wyglada stopa zwrotu w przypadku tych 3 firm?

Sprzedaz - BMW, firma ze 100 letnia tradycja sprzedala w ciagu calego roku tyle elektrykow co amerykanska firma przez 1 kwartal, iscie bic poklony. Tym bardziej ze obie firmy zaczely wypuszczac swoje elektryki circa w tym samym czasie.

37 minut temu, BMFun napisał(a):

Chlopie, ja się zapytam raczej dlaczego nie weźmiesz się za handel autami? Czysty biznes - kupujesz za 220k w NO i sprzedajesz za 300k z pocałowaniem w rękę? 😉 

Za 300k to na Ciebie czeka 100+ sztuk i4 M50 na placach dealerow w calej Polsce. Pies z kulawa noga nie chce tego kupowac w tej cenie.  

 

37 minut temu, rkmi09 napisał(a):

Nie zartuj sobie, przeciez to jest bron obosieczna.

Jak wprowadza cla to na drugi dzien europejskie marki w Chinach dostana to samo.

Takie BMW, VW i inne europejskie firmy sprzedaja na dzis wiekszosc swoich aut w Chinach, jakiekolwiek cla beda natychmiastowym gwozdziem do trumny a akcje beda uprawiac freefall, i nie mowie tu o 5% ^^

 

-------------------

https://elektrowoz.pl/auta/tesla-model-3-ludicrous-highland-performance-na-nowych-zdjeciach-sa-wloty-powietrza-z-boku-o-ktorych-tyle-mowilismy/

Tutaj sie szykuje maly rodzynek, 1850kg wagi, 650HP i <3s do setki.

W NO powinno ~200k PLN kosztowac, jezdzi za 10PLN/100km i nie wymaga obowiazkowych przegladow w ASO

"Przewaga technologiczna"

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Wykresy - dlaczego bierzesz tylko ostatni rok? Bo pasuje pod teze? ^^ Moze wez ostatnie 5 lat albo 10 lat i daj znac jak wyglada stopa zwrotu w przypadku tych 3 firm?

Nie rok, a ostatnie 2 lata, które i tak są już historią, ale pokazują tendencję. Obejrzyj sobie 5L i zobacz jaka jest tendencja.

Rozmawiamy o tym co dzieje sie dzisiaj i w przyszłości, ile chcesz żyć romantyczna wizja jak to startup stał się koncernem motoryzacyjnym. 

1 godzinę temu, adamjttk napisał(a):

Sprzedaz - BMW, firma ze 100 letnia tradycja sprzedala w ciagu calego roku tyle elektrykow co amerykanska firma przez 1 kwartal, iscie bic poklony. Tym bardziej ze obie firmy zaczely wypuszczac swoje elektryki circa w tym samym czasie.

BMW sprzedaje samych elektryków 1/4 Tesli nie mając, jak to określasz prawdziwych elektryków lecz przeszczepy, nie uważasz za sukces? A może się mylisz i takie auto mimo wad jest fajne i ma sporo zalet żeby ludzie chcieli dopłacać za to.

 

EDIT: Jednym spada, drugim rośnie:

https://www.bmwblog.com/2024/04/02/bmw-usa-sales-increased-in-q1-2024/

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Cena brutto BMW i4 M50, doposazone pod korek (lasery, headup, hak, asystenci etc) wynosi 220k PLN, daja w cenie nawet zetaw kol zimowych (!)

44 minuty temu, adamjttk napisał(a):

Za 300k to na Ciebie czeka 100+ sztuk i4 M50 na placach dealerow w calej Polsce. Pies z kulawa noga nie chce tego kupowac w tej cenie.  

Podasz źródło? 😉 OtoMoto mówi ze za nowe i4 m50 ceny są w granicach 309-450k, przy czym ta dolna to raczej ubogie wersje i z 2023 na wyprzedaży roczników dość już starego modelu jakby nie patrzeć. Najtańsze auto kosztuje 309k i jest zrabatowane ze 375k, ma alcantare i jest realnie “golasem” z poprzedniego rocznika. Wyposażenie opcjonalne zamyka się w:

491 Elektryczna regulacja szerokości oparcia kierowcy

494 Ogrzewanie foteli przednich

4AW Panel deski rozdzielczej pokryty skórą ekologiczną Sensatec

4T3 Mobilna stacja ładowania (Mode 2

5DM Asystent parkowania z kamerą cofania 6U3 BMW Live Cockpit Professional z systemem nawigacyjnym

8A1 Polska wersja językowa

8AT Polska instrukcja obsługi

Nie wiem co Cię dziwi w praktyce stosowanej w BMW i innych firmach od dziesiątków lat 🙂


Infoexpert i eurotax wyceniając 2letnie auto dla @rkmi09 też się nie zna, aż dziwne że cały rynek ubezpieczeniowy z ich wycen korzysta, bo przecież Adam wie lepiej.

Także jakieś bajki Pan tu opowiadasz 🙂 I znów zupełnie bezpodstawnie dyskredytujesz markę której jak widać nie lubisz. 

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

BMFun, ja sie w sumie z Toba zgadzam.
BMW nie nadaza ze sprzedaza i4 M50 w PL po 400k PLN zeby pozniej dotowac sprzedaz w NO po 220k PLN, brzmi legitnie.
Norwegow zalala fala chinskich i amerykanskich elektrykow i trzeba udzial w rynku jakos ratowac jak sie klient nie poznal na prawdziwym premium.

 

PS. Zeby nie bylo - imho 220k PLN to dobra i akceptowalna cena za i4 M50, nawet pomimo jego wielu wad o ktorych tu wielokrotnie rozmawialismy. 
Gdyby nie wychodzilo na dniach nowe TM3P to pewnie bym sie sam skusil.

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ty sobie musisz coś udowadniać z tą ceną BMW i4 czy jak?

Nie wyobrażam sobie żeby nowy egzemplarz z oficjalnej sieci dealerskiej bez żadnych dotacji państwowych w wersji M50 "doposazone pod korek (lasery, headup, hak, asystenci etc)" i jeszcze z kołami zimowymi, kosztowało 220tys zł brutto.

Albo pokaż ofertę bez dopłat i bez haczyków, albo uznam że ściemniasz. Jeśli taka oferta by była, to kupuję bilet do Oslo i wracam takim autem 🙂 

btw. pochwalisz się za ile mniej więcej sprzedałeś TM3 Perf żeby zestawić do ceny nowego i oszacować jaka jest utrata wartości?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
51 minut temu, BMFun napisał(a):

Ty sobie musisz coś udowadniać z tą ceną BMW i4 czy jak?

Nie wyobrażam sobie żeby nowy egzemplarz z oficjalnej sieci dealerskiej bez żadnych dotacji państwowych w wersji M50 "doposazone pod korek (lasery, headup, hak, asystenci etc)" i jeszcze z kołami zimowymi, kosztowało 220tys zł brutto.

Albo pokaż ofertę bez dopłat i bez haczyków, albo uznam że ściemniasz. Jeśli taka oferta by była, to kupuję bilet do Oslo i wracam takim autem 🙂 

btw. pochwalisz się za ile mniej więcej sprzedałeś TM3 Perf żeby zestawić do ceny nowego i oszacować jaka jest utrata wartości?

Ale co mam udowadaniac, ceny sa jakie sa, mowie jak wyglada sytuacja w kraju gdzie jest prawdziwa konkurencja a sprzedaz po prostu nie idzie.

W USA/Chinach jest podejrzewam podobnie, tylko w EU gola do kosci bo przeciez auta chinskie/amerykanskie to zadna konkurencja dla premium ^^

Bilia, Bavaria i Jæger to 3 najwiekszych dealerow BMW w Norwegii, maja taka sama kampanie promocyjna obecnie:

BMW i4 M50 i iX3 w wersjach "Fully Charged Premium Edition" (bardzo bogata tak jak pisalem - ma duzo wiecej niz wspominalem) - 599.900 NOK co daje 221k PLN

To jest tylko oficjalny bonus, zaloze sie ze u dealera utargujesz jeszcze wiecej -> jakies pierdoly, lepsze finansowanie albo i jescze kilka % upustu

Kampanjer | Bavaria Norge

i4 M50 Fully Charged | Jæger Sentrum (jaegersentrum.no)

BMW i4 elbil - Få tilbud eller bestill prøvekjøring | Bilia

Sa to wersje nowe, z biezacego rocznika, do zamowienia wg swojego widzimisie a nie z placu.

 

TM3P nie sprzedalem nadal, do pracy czyms trzeba jezdzic, zanim sprzedam musze zamowic i odebrac najpierw nowe auto a TM3P nowej wciaz nie ma..

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tylko jaki cudem i4M50 było najlepiej sprzedającym się modelem Dywizji M w 2022 i 2023 r. 

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Ale co mam udowadaniac, ceny sa jakie sa, mowie jak wyglada sytuacja w kraju gdzie jest prawdziwa konkurencja a sprzedaz po prostu nie idzie.

W USA/Chinach jest podejrzewam podobnie, tylko w EU gola do kosci bo przeciez auta chinskie/amerykanskie to zadna konkurencja dla premium ^^

Bilia, Bavaria i Jæger to 3 najwiekszych dealerow BMW w Norwegii, maja taka sama kampanie promocyjna obecnie:

BMW i4 M50 i iX3 w wersjach "Fully Charged Premium Edition" (bardzo bogata tak jak pisalem - ma duzo wiecej niz wspominalem) - 599.900 NOK co daje 221k PLN

To jest tylko oficjalny bonus, zaloze sie ze u dealera utargujesz jeszcze wiecej -> jakies pierdoly, lepsze finansowanie albo i jescze kilka % upustu

Kampanjer | Bavaria Norge

i4 M50 Fully Charged | Jæger Sentrum (jaegersentrum.no)

BMW i4 elbil - Få tilbud eller bestill prøvekjøring | Bilia

Sa to wersje nowe, z biezacego rocznika, do zamowienia wg swojego widzimisie a nie z placu.

 

TM3P nie sprzedalem nadal, do pracy czyms trzeba jezdzic, zanim sprzedam musze zamowic i odebrac najpierw nowe auto a TM3P nowej wciaz nie ma..

No super, tylko na mój gust, to koszt wynajmy na 3 lata pod warunkiem przebiegu do 45tys km, po których to auto nie jest Twoje 🙂

Ale moja "znajomość" norweskiego może być niewystarczająca. Na mój gust to podobna oferta najmu co ta promocja w Stanach na i4 35, co ktoś wyżej wrzucał.

"*Startleie/etableringsgebyr: kr 103 290,- ink. MVA. Totalpris kr 354 930,- vil variere med rentenivået. 45 000km og 36 måneders bindingstid. Forutsetter kredittgodkjenning. Gjelder privatleie/leasing"

 

EDIT: Z linku który wysłałeś, ten dealer w tym samym czasie sprzedaje używane auta z 2023-2024 w zależności od wyposażenia w granicach: 629k-829k NOK (nie wiem czy to z VAT czy bez VAT, ale nadal to nie jest 599k NOK za nowe  wyposażone bogato). Także sorry Adam, ale fake newsy nam tutaj sprzedajesz 😕 

 

image.thumb.png.a19892cb60d6ba8def610ac39e8f2c6f.png

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A ja widzę że mit bogatego Norwega u niektórych dalej żywy. O ile sprzątaczka na etacie w Norwegii ma sporo lepiej niż sprzątaczka na etacie w Polsce o tyle większość Norwegów jest utopiona po uszy w kredytach a nawet mając dobrą pracę na flaszke w restauracji sobie nie może pozwolic (bardzo wysokie ceny wielu rzeczy). @adamjttk czemu Norwegowie kupują drogie bydy tangi, chany zamiast polecieć do tesli po premium model s albo x? W bogatej Arabii jeżdżą Ferrari, lambo czy też bentley natomiast norki kupują byd 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
3 godziny temu, rkmi09 napisał(a):

Tylko jaki cudem i4M50 było najlepiej sprzedającym się modelem Dywizji M w 2022 i 2023 r. 

Imho efekt nowosci, w samej malutkiej Norwegii sprzedalo sie w 22' 4000szt i4 M50 (wybrany samochodem roku w NO w 22'), w 23' 2000szt., w tym roku juz zainteresowanie minelo, sa ciekawsze auta w tej cenie.

Jakby nie patrzec multum ludzi chcialo cos mocnego i elektrycznego od BMW (i nie kolejnego crossovera/suva ^^)

57 minut temu, słonik40 napisał(a):

czemu Norwegowie kupują drogie bydy tangi, chany zamiast polecieć do tesli po premium model s albo x? W bogatej Arabii jeżdżą Ferrari, lambo czy też bentley natomiast norki kupują byd 😀

To jest cos slonik czego nie zrozumiesz bo masz inna mentalnosc. Ty kupujesz 530i obowiazkowo w mpakiecie ale golasa albo ix1 totalnego golasa bo znaczek musi byc na pierwszym miejscu.

A wiekszosc Norwegow ma znaczek/prestiz w powazaniu. Moj przelozony kupil tydzien temu 15 letniego Leafa do jezdzenia do pracy a z kolei jego przelozony jezdzi e-golfem 10-letnim. Obaj maja domy po kilka baniek i obaj maja kolejne domy w gorach za kolejne kilka baniek.

Maja wywalone w motoryzacje czy tez wrecz niechec do obnoszenia sie autami (Jente).  A z drugiej strony jakis 25 letni dzieciak na produkcji, zarabia pewnie polowe tego co ja kupil sobie rok temu Taycana Turbo. Mlodziez juz przejmuje europejskie wzorce.

3 godziny temu, BMFun napisał(a):

No super, tylko na mój gust, to koszt wynajmy na 3 lata pod warunkiem przebiegu do 45tys km, po których to auto nie jest Twoje 🙂

Ale moja "znajomość" norweskiego może być niewystarczająca. Na mój gust to podobna oferta najmu co ta promocja w Stanach na i4 35, co ktoś wyżej wrzucał.

"*Startleie/etableringsgebyr: kr 103 290,- ink. MVA. Totalpris kr 354 930,- vil variere med rentenivået. 45 000km og 36 måneders bindingstid. Forutsetter kredittgodkjenning. Gjelder privatleie/leasing"

EDIT: Z linku który wysłałeś, ten dealer w tym samym czasie sprzedaje używane auta z 2023-2024 w zależności od wyposażenia w granicach: 629k-829k NOK (nie wiem czy to z VAT czy bez VAT, ale nadal to nie jest 599k NOK za nowe  wyposażone bogato). Także sorry Adam, ale fake newsy nam tutaj sprzedajesz 😕 

Meczacy jestes BMFun, nie potrafisz po prostu zaakceptowac tego co sie do Ciebie pisze i jakie linki Ci sie wkleja.

Po prostu musi byc na Twoje, nie?

 

Wiec jak dla przedszkolaka:

wchodzisz na strone BMW Norwegia --> bmw.no

1. Wybierasz BMW i4 M50 --> cena katalogowa (golas) to 665.600 NOK (246k PLN)

AP1GczOCXS1V9ekhQLqhQ-_cTkAF73esl4y1Ze8x

2. Wybierasz promocyjna wersje "Premium Edition" ktora daje Ci -134.960 NOK obnizki (-50k PLN)

AP1GczOwGOHiCA07f33bTtNdJdocwVQQwYzYN8rB

3. Wersja "Premium Edition" zawiera:

- aktywny tempomat

- ambienty

- lasery

- comfort access

- head up

- asystenci (parkowania, jazdy, kamery 360)

- ladowanie bezprzewodowe

- ogrzewanie kierownicy

- przyciemnione szyby

- elektryczny hak

- lakier metalik dowolny

AP1GczMJJLMTmZ3j7BJ-Z5FLSkqpP_4U9oOdCzsV

4. Finalna cena za tak wyposazone auto to 599.900 NOK (221k PLN)

AP1GczPK_R23YcDI0FaKQ6Xj6EiFBkZR_eepAc3t

 

Dokladnie to samo masz dla iX3.

Nie umiem Ci tego prosciej przekazac chlopie, zyj dalej w przeswiadczeniu ze te auta sa warte po 400k PLN, Zipse pewnie doklada ze swojej kieszeni zeby je w Norwegii sprzedawac po kosztach.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@adwmkczyli wersja premium edition standardowo wprowadzana dla schodzących modeli plus standardowy rabat.

Co do bogactwa to najwyraźniej mamy ich zupełnie inne definicje. Ty masz zakorzeniona jego komunistyczną wersję gdzie mówiło się że człowiek jest bogaty kiedy ma wypasiony dom i domek letniskowy. Dla mnie to jest czysta konsumpcja bo mieszkać gdzieś musisz. bogactwo zaczyna się w momencie kiedy masz już odłożone oszczędności conajmniej na kilkadziesiąt lat życia a twój majątek pracuje na tyle że jest już w stanie zapewnić ci godne utrzymanie. Do tego bogaty człowiek musi mieć dużo większy dochód niż ogromna większość wokoło tak żeby było go stać zatrudnić gosposię, ogrodnika itd..:, po prostu zapewnić wysoki poziom życia zbytnio nie nadwyrężając budżetu. W Norwegii widełki zarobków są dosyć płaskie dlatego twój szef musi jeździć leafem, w Polsce rozstrzał zarobków jest ogromny. Jedni zarabiają w miesiąc tyle co inni w kilka lat, co stawia tych lepiej zarabiających w komfortowej sytuacji. Kiedyś wydawało mi się że Norwegowie zarabiają bardzo dużo a teraz jak patrzę na górne widełki i porównuje z tymi najlepiej zarabiającymi w Polsce to uważam że jak na niby bogaty kraj i w relacji do cen tam panujących to zarabiają mało.

P.s dom za kilka milionów w Polsce wrażenia już nie robi, tyle to teraz mieszkanie w dobrej lokalizacji w Polsce kosztuje 😀

Edytowane przez słonik40
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
2 godziny temu, Kriss33 napisał(a):

No to BMFun lecisz do Norwegii po BMW i4 M50   🙃

Nie lecę, bo to seria półprawd i niedomówień Adama, czyli całe kłamstwo. Bo 220k to kwota netto, a do tego za golasa z dodanym hakiem, CA,grzaniem kierownicy, ambient i przyciemnianymi szybami  (realnie cerata, hi-fi, brak laserów, brak head up), a za zimówki są w leasingu ale trzeba za nie dopłacić 🤣🤣 I kto wie jakie jeszcze ukryte koszty. Nie będę tego dalej analizował bo mi szkoda czasu. Ale teraz widzę że trzeba mocno z dystansem patrzeć na te niesamowite rewelacje z Norwegii, które Adam czasem wrzuca razem z linkami których zazwyczaj nikomu nie chce się analizować po norwesku.

Nie oszukujmy się, Norwegia jest na uboczu Europy, która to z kolei Europa staje się coraz bardziej na uboczu świata. Także ekscytowanie się tym co się dzieje w Norwegii i szukanie analogii dla świata to jest dla mnie nieporozumienie. Dla mnie Norwegia to co najwyżej “królik doświadczalny” elektryfikacji dla świata, a nie jakiś trendsetter  

Fajna promocja, ale to taki business line w wydaniu norweskim żeby podgryźć Teslę. Ale żeby porównać jabłko do jabłek to dodając sam VAT mamy już 270k za golasa. Przy imporcie do Polski to by pewnie doszło cło i masa innych rzeczy.

Takze można się rozejść, bo biorąc pod uwagę że za 309k można w Polsce kupić nowe auto golas od ręki (pewnie do negocjacji), to różnica na korzyść dobrej norweskiej promocji, nie byłaby warta ewentualnej zabawy. W Polsce najtańsze m50i od dealera z OtoMoto:

https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/bmw-i4-i4-m50-gran-coupe-od-reki-ID6G0Wnu.html

A nowych na OtoMoto jest z 70szt. Jak kiedyś kupowałem x5m to na OtoMoto było chyba z ponad 30 egzemplarze, więc z tego wniosek że też “zalegały na placu”, tylko gdzieś w końcu zniknęły.

3 godziny temu, adamjttk napisał(a):

Nie umiem Ci tego prosciej przekazac chlopie, zyj dalej w przeswiadczeniu ze te auta sa warte po 400k PLN, Zipse pewnie doklada ze swojej kieszeni zeby je w Norwegii sprzedawac po kosztach.

Co za głupota 🤦 To że w Norwegii VATu się nie pobiera za elektryki, to nie znaczy że w Polsce czy innych krajach ten VAT idzie “do kieszeni Zipse”. Ty tak serio czy to Twoja metoda pisania półprawd żeby swoje tezy forsować?

Edytowane przez BMFun
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@BMFunzobacz jaki jest teraz kurs korony norweskiej 😀 kurs szoruje po dnie co ma także wpływ na tak niską cenę i4 przeliczając na złotówki co sprawia że dla nas jest tanio ale Dla Norwega zarabiającego w koronach już nie. Jeśli tak niski kurs będzie dalej się utrzymywał to zapewne auta czekają podwyżki. Dobrze że Norwegowie mają zakorzenione to jari/lari czy jak tam ta ich głupota się nazywa bo jak kurs korony będzie tak dalej nurkował to zachodnie rzeczy będą kupować w peweksach 😀

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
13 godzin temu, słonik40 napisał(a):

Co do bogactwa to najwyraźniej mamy ich zupełnie inne definicje. Ty masz zakorzeniona jego komunistyczną wersję gdzie mówiło się że człowiek jest bogaty kiedy ma wypasiony dom i domek letniskowy. Dla mnie to jest czysta konsumpcja bo mieszkać gdzieś musisz. bogactwo zaczyna się w momencie kiedy masz już odłożone oszczędności conajmniej na kilkadziesiąt lat życia a twój majątek pracuje na tyle że jest już w stanie zapewnić ci godne utrzymanie. Do tego bogaty człowiek musi mieć dużo większy dochód niż ogromna większość wokoło tak żeby było go stać zatrudnić gosposię, ogrodnika itd..:, po prostu zapewnić wysoki poziom życia zbytnio nie nadwyrężając budżetu. W Norwegii widełki zarobków są dosyć płaskie dlatego twój szef musi jeździć leafem, w Polsce rozstrzał zarobków jest ogromny. Jedni zarabiają w miesiąc tyle co inni w kilka lat, co stawia tych lepiej zarabiających w komfortowej sytuacji. Kiedyś wydawało mi się że Norwegowie zarabiają bardzo dużo a teraz jak patrzę na górne widełki i porównuje z tymi najlepiej zarabiającymi w Polsce to uważam że jak na niby bogaty kraj i w relacji do cen tam panujących to zarabiają mało.

P.s dom za kilka milionów w Polsce wrażenia już nie robi, tyle to teraz mieszkanie w dobrej lokalizacji w Polsce kosztuje 😀

slonik, co Ty chlopie masz z tym "bogactwem"?

Jak Ty uwazasz, ze zarobieni 50-letni inzynierowie, jezdza Leafem czy e-Golfem (o rownowartosci ich ~1-2-tygodniowej pensji), z przymusu, bo na nic innego ich nie stac to ok, niech Ci bedzie 😉

 

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

...

BMFun -  blaznisz sie i brniesz dalej w te bzdury nie potrafiac przyznac racji jak jakis najgorszy troll, serio Twoj poziom merytoryczny dyskusji siegnal juz dna.

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Bo 220k to kwota netto, a do tego za golasa z dodanym hakiem, CA,grzaniem kierownicy, ambient i przyciemnianymi szybami  (realnie cerata, hi-fi, brak laserów, brak head up),

 

220k PLN to kwota brutto

Jezeli dla Ciebie wyposazenie "Fully Charged/Premium Edition) o ktorym pisalem to "golas" --> jestes pospolitym trollem

lasery i headup sa na wyposazeniu w cenie 220k PLN brutto

 

naglosnienie Harman Kardon --> dodatkowe 5500 NOK (2030 PLN)

tapicerka skorzana Vernasca --> dodatkowe 14.400 NOK (5300 PLN)

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

I kto wie jakie jeszcze ukryte koszty. 

Tak pisze troll, ktory nie potrafi sie pogodzic z tym, ze sie dalej blazni brnac w zaparte i nie potrafi przyznac do bledu.

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Fajna promocja, ale to taki business line w wydaniu norweskim żeby podgryźć Teslę. Ale żeby porównać jabłko do jabłek to dodając sam VAT mamy już 270k za golasa.

Tak jak pisalem, cena brutto, jak dodamy bzdury "za golasa" --> czytaj troll

 

11 godzin temu, BMFun napisał(a):

Co za głupota 🤦 To że w Norwegii VATu się nie pobiera za elektryki, to nie znaczy że w Polsce czy innych krajach ten VAT idzie “do kieszeni Zipse”. Ty tak serio czy to Twoja metoda pisania półprawd żeby swoje tezy forsować?

Cena polska i4 M50 --> 362.500 PLN, brutto czyli 295k PLN netto --> za golasa

Cena norweska i4 M50 --> 220k PLN brutto za auto doposazone "Premium Edition"

Vat jest od kwoty 500k NOK, auto z promocji katalogowo jest po 731k NOK czyli VAT jest naliczony od (czy tez raczej zawarty w) 231k NOK (85k PLN) i wynosi ~17k PLN

 

Reasumujac:

norweskie, doposazone mocno i4 M50 kosztuje 203k PLN netto, 221k brutto

polskie, golas i4 M50 kosztuje 295k PLN netto, 362k PLN brutto

 

W PL jest pewnie z 15-20% upustu ktore sie wyda na wyposazenie ktore juz jest w wersji norweskiej "Premium Edition"

Reasumujac - po pominieciu podatku VAT na dzisiaj i4 M50 w PL jest jakies ~50% drozsze niz w NO.

I te 50% to jest "dymanko" by BMW jak sie dzisiaj kupuje iX3 czy i4 w PL, nawet z 15-20% upustem od cen katalogowych.

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jak człowiek kupi BMW za 2x drożej niż Tesle to wie, że kupił dużo lepszy samochód.  A jak kupi w cenie Tesli, a nawet taniej to co ma myśleć?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Godzinę temu, adamjttk napisał(a):

220k PLN to kwota brutto

Jezeli dla Ciebie wyposazenie "Fully Charged/Premium Edition) o ktorym pisalem to "golas" --> jestes pospolitym trollem

lasery i headup sa na wyposazeniu w cenie 220k PLN brutto

Zeby nie bylo niejasnosci, dealer mi wlasnie wyslal na maila konfiguracje --> wersja "Premium Edition" z dolozonym audio HK jedynie

Wyraznie zaznaczylem gdzie jest napisane ze cena zawiera 25% vatu.

lasery i headup tak jak pisalem w cenie pakietu (tez podkreslone)

Lacznie do zaplaty --> 615k NOK, jakies 227k PLN (audio +2k, dostawa +5k)

 

AP1GczOcuqjt6eTaxyWBVq56AS_EpN1seXvpdOw1

 

AP1GczMjx_PukkgrH1eRFEqqf0QJdhRK5ps0E9ae

 

Pomimo takich cen klientow praktycznie BRAK, sprzedalo sie w 2024r dokladnie 247 sztuki.

Dla porownania - w tym czasie sprzedalo sie 4941 szt Tesla Model Y, 20x wiecej..

Standardowe klient glosuje portfelem.

 

Ale zeby nie bylo - model 3 tez sie slabo sprzedaje, niecale 500szt w tym roku, pisalem wielokrotnie ze w NO sedany/liftbacki maja bardzo ciezko, rzadza SUVy/crossovery

 

  

30 minut temu, Kriss33 napisał(a):

Jak człowiek kupi BMW za 2x drożej niż Tesle to wie, że kupił dużo lepszy samochód.  A jak kupi w cenie Tesli, a nawet taniej to co ma myśleć?

Dlatego mnie smieszy te wywyzszanie sie "premium" i te gadki Zipse jak to oni nie beda uczestniczyc w "wojnach cenowych".

Lachy nie robia, moga sobie i pol banki zadac za 318i, rynek szybko zweryfikuje "value" i sprowadzi fantastow na ziemie.

Slonikowe teksty o tych mitycznych "klientach premium" co nie robia cross-shoppingu pomiedzy roznymi markami to zart co najwyzej.

 

Teksty BMFun jak probowal udowadniac jak to Tesle traca na wartosci (przez obnizki) a BMW ja trzyma? Kolejny zart

Dzisiaj na norweskim otomoto jest 125szt i4 M50 na sprzedaz, praktycznie wszystkie sa o kilkadziesiat PLN drozsze (roczne, dwuletnie auta!!) od nowej i4 M50 prosto z salonu rotfl

BMW i4 M50 - Biler til salgs | FINN Bil

Tutaj pewnie tez zaraz jakies fikolki BMFun zacznie wymyslac, jak to bylo? "klienci nabici w butelke przez Tesle"?

Co ma dzisiaj powiedziec te kilka tysiecy osob co kupilo i4 w NO przy takich obnizkach?

 

Patrz Kriss na to jeszcze, teraz wiekszy prestiz na dzielni w NO jest jezdzic Octavia w 2 litrowym dieslu niz 500KM i4 ///M ^^

AP1GczNcsZNnKiNPE8cWdjPYggVbGjUP-yDOWqHy

 

 

 

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.