Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

 

ahaha, czemu mnie to w ogole nie dziwi?

Biorac pod uwage, ze OS8 mial premiere niecale 2 lata temu

https://www.bmwblog.com/2021/03/09/bmw-idrive-8-coming-march-2021/

mozna sobie tylko wyobrazic jakim musial byc niewypalem, recenzenci najczesciej nie zostawiali na tym systemie suchej nitki.

Na bank te dziesiatki mikro ikon poznika i postaraja sie uatrakcyjnic intuicyjnosc obslugi i zagmatwany system menu.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A ze tak się zapytam jak często tesla wypuszcza nowe wersje? Pisałem już kiedyś, ze teraz większość info rozrywek jest na android/Linux wiec trzeba się liczyć z częstymi nowymi wersjami. Popatrz sobie jak często Apple wypuszcza nowa wersje iOS, ubuntu nowa wersje czy chociażby nowe androidy albo nowe kernele dla linuxa. Info rozrywka w aucie to po prostu kolejny telefon. Z dobrych info ma być dostęp do App Store wiec powinien być dostęp do wielu apek.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Akurat 3 dni jeździłem M2, z GUI to korzystam głównie z kierownicy i dwóch pedałów w podłodze. Coś tam jeszcze ważne? :lol: :8)

 

Sławek nie mogłeś tego lepiej ująć. Chyba elektrykiem nie da sie jezdzic bez wykonywania czynności na ekranie.

Właśnie wróciłem z trasy M2. Czytam ten wątek, próbuje, ale mój styl jazdy jest wprost przeciwny do pożądanego stylu dla auta elektrycznego. Jeszcze może bym to zaakceptował gdybym jeździł 10 x taniej niż spalinowym. Tego dylematu już nie ma , bo prąd w taryfie nocnej ma kosztować 1 zł, zamiast dotychczasowych 34 gr. Nie hce tu pisać o stylu jazdy i prędkościach. Właściciele BMW doskonale czują o co chodzi. Jazda typu 180 czy 200 na obwodnicy to taka zwyczajna dla fanu jest. To po co się ograniczać?

Edytowane przez Kriss33
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Kriss33 - kiedy przesiadka na nowe M2?

 

Jazda typu 180 czy 200 na obwodnicy to taka zwyczja dla fanu jest. To po co się ograniczać?

Kto Ci zabrania (poza policja ofc) jezdzic i 250km/h obwodnica elektrykiem?

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nowe M2 mi się nie podoba, poza tym doskonałego auta się nie zmienia :D . Drugie pytanie jest zaczepne, ale przypomnę, że kiedyś był test jak gość jechał Teslą 200 km/h i potem ładował 30 min co dało średnią prędkość 110 km/h. Chciałbyś tak jeździć swoim nowym autem za 300 tys zł ? Masz jakieś argumenty dla mnie ?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kiedyś był test jak gość jechał Teslą 200 km/h i potem ładował 30 min co dało średnią prędkość 110 km/h. Chciałbyś tak jeździć swoim nowym autem za 300 tys zł ? Masz jakieś argumenty dla mnie ?

Na dlugie trasy sie nie da, to juz wiemy, natomiast do poswirowania po obwodnicy nie ma zadnych przeciwskazan jezeli ktos lubi :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
kiedyś był test jak gość jechał Teslą 200 km/h i potem ładował 30 min co dało średnią prędkość 110 km/h. Chciałbyś tak jeździć swoim nowym autem za 300 tys zł ? Masz jakieś argumenty dla mnie ?

Na dlugie trasy sie nie da, to juz wiemy, natomiast do poswirowania po obwodnicy nie ma zadnych przeciwskazan jezeli ktos lubi :cool2:

 

Adam jazda 180 czy 200 takim autem jak M2 to nie jest żadne świrowanie. Ale dobra nie ciągnijmy tematu prędkości. Czy ludzie będą w PL kupować elektryki jak prąd będzie po 1 zł za 1 KWh? Ja uważam, że nie. Oczywiście Ci co mają kasę i chcą z jakiegoś powodu elektryka to kupią, ale wielu odpadnie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach



Nowe 3-er nie bedzie mialo licznika/ekranu przed kierownica?

Awangarda :norty:


Zarty na bok, concept mi sie podoba, w koncu czuc powiew swiezosci, czesc tych zajawek (otwieranie auta np) byly juz w ktorejs czesci Mission Impossible z tego co pamietam.

 

Adam nie obraź się ale to mógł napisać tylko fanboy Tesli/elektryka. Komentarze pod tym filmem to potwierdzają.

"The 1st of april is early this year. Great job design BMW team you guys outclass yourself" :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pierwsze co robię jak wsiadam do M2 to otwieram wydech. Sport+, manualne biegi, zrzucanie biegów na światłach tak żeby strzelało, itp. To ile trzeba się naklikać na monitorze elektryka, żeby takie emocje z jazdy mieć ? :D Sama prędkość to tylko jeden z wielu elementów. Jako że BEVy nie mają nic do zaoferowania, to przyśpieszeniu się rozmowa kończy.


Dlatego dla fana motoryzacji lepiej na miasto mieć małe zwinne M2, którym można polecieć bokiem nawet przy przepisowej jeździe. Ale to trzeba być petrolheadem, żeby zrozumieć ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pierwsze co robię jak wsiadam do M2 to otwieram wydech. Sport+, manualne biegi, zrzucanie biegów na światłach tak żeby strzelało, itp.

20 lat temu Sebixy tak samo robily w swoich agrotuningowanych Civicach :cool2:

Spotkalem tez takiego delikwenta w wakacje w parkingu podziemnym w jakims centrum handlowym w Gdansku, strzelal swoim 15 letnim Jaguarem V8, takie kompleksy powinno sie leczyc, z petrolheadem to ma malo wspolnego :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Nowe 3-er nie bedzie mialo licznika/ekranu przed kierownica?

Awangarda :norty:


Zarty na bok, concept mi sie podoba, w koncu czuc powiew swiezosci, czesc tych zajawek (otwieranie auta np) byly juz w ktorejs czesci Mission Impossible z tego co pamietam.

 

Adam nie obraź się ale to mógł napisać tylko fanboy Tesli/elektryka. Komentarze pod tym filmem to potwierdzają.

"The 1st of april is early this year. Great job design BMW team you guys outclass yourself" :lol:

 

Stary, nie wiem jak BMW to zrobilo ale ten concept wyglada po prostu genialnie, czerpie garsciami ze stylistyki E30 (oczywiscie sa pewne kompromisy bo inny naped) ale jezeli wersja produkcyjna bedzie w miare podobna do conceptu to pierwszy polece do salonu z $. To jest auto ktore BMW powinno wypuscic juz ze 2-3 lata temu gdyby nie przespali - nadwozie optymalizowane pod BEV, w srodku totalna asceza i wszystkie bzdurne ekrany i guziki out, olbrzymi headup(!) Oby jeszcze nie pokpili sprawy wagi, zeby nie bylo wiecej niz 2t i bedzie murowany HIT ktory sie bedzie sprzedawal w setkach tys. egzemplarzy czego im zycze z calego serca.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Stary, nie wiem jak BMW to zrobilo ale ten concept wyglada po prostu genialnie, czerpie garsciami ze stylistyki E30 (oczywiscie sa pewne kompromisy bo inny naped) ale jezeli wersja produkcyjna bedzie w miare podobna do conceptu to pierwszy polece do salonu z $. To jest auto ktore BMW powinno wypuscic juz ze 2-3 lata temu gdyby nie przespali - nadwozie optymalizowane pod BEV, w srodku totalna asceza i wszystkie bzdurne ekrany i guziki out, olbrzymi headup(!) Oby jeszcze nie pokpili sprawy wagi, zeby nie bylo wiecej niz 2t i bedzie murowany HIT ktory sie bedzie sprzedawal w setkach tys. egzemplarzy czego im zycze z calego serca.

Powiem Ci, że szczerze się zastanawiam, czy to ironia, czy nie, ale to chyba nie świadczy dobrze :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Czy gość dobrze pisze czy głupoty?. Dokładając do tego, że od tego roku ładowanie w domu kosztuje 1 zł za 1 kWh to świetna technologia...pewnie w Norwegii prąd jest tani, albo paliwo znacznie droższe. Na szczęście my mamy najtańsze paliwa w Europie i u nas elektrykom będzie ciężko się przebić. W razie czego to się LPG założy...


https://www.instalki.pl/aktualnosci/technika/57587-ile-kosztuje-ladowanie-samochodow-elektrycznych-w-2023.html


Zużycie energii zależy oczywiście od tego, jak użytkuje się dany samochód. Przyjmijmy zatem uczciwie, zgodnie z uśrednionymi wynikami z testów, że Fiat 500 będzie zużywał w mieście 13 kWh / 100 km, Tesla Model 3 w cyklu mieszanym zużyje 20 kWh / 100 km, a Mercedes EQC w jeździe autostradowej zużyje 30 kWh / 100 km. Przez "jazdę autostradową" rozumiem poruszanie się z przepisową prędkością 140 km/h, nie 120 km/h i nie 200 km/h. I nie mówcie mi, że można wolniej, żeby oszczędzać prąd, błagam. Nikt nie kupuje Mercedesa EQC, żeby wlec się 90 km/h na szybkiej trasie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

EQC

a605802274127a41gen.jpg

Tyle mi wychodziło, na autostradzie pod wiatr jeszcze więcej.


Prawie 400 konne C43 AMG:


724e6160d94716e1gen.jpg


Tak myślę nad zmianą na, hybrydę plugin.

Mam do wyboru:

C300e 313 KM

C400e 381 KM

C300de 300 KM

I to samo w GLC. Zasięgi na prądzie ok 100km.

Baterie ok 30kWh

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Rozwaz tez x5 po facelift zamiast glc. Podobno ta hybryda kosztuje około 400k po doposażeniu. Hybryda x5 po facelift ma mieć o 100KM więcej niz aktualna a to się już będzie fajnie odpychało.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy gość dobrze pisze czy głupoty?. Dokładając do tego, że od tego roku ładowanie w domu kosztuje 1 zł za 1 kWh to świetna technologia...pewnie w Norwegii prąd jest tani, albo paliwo znacznie droższe.

 

Najlepiej przeliczyc sobie samemu.

1. Ile wydaje miesiecznie na paliwo do M2 - np 1500km miesiecznie, 10l/100km, 6,5 PLN/l daje 1000 PLN

2. Ile razy miesiecznie bede wyjezdzal dalej niz ~300km (zasieg BEV przy ladowaniu w domu) - 1? 2? 5?

Zakladajac, ze np 2x w miesiacu robie trase np 500km (czyli 2/3 mojej jazdy miesiecznej to "trasy) to znaczy, ze 2x w miesiacu bede potrzebowac na ladowarce doladowac 200km zasiegu czyli przy zuzyciu 20kWh/100km bede ladowal w trasie 2x40kWh czyli 80 kWh/mies czyli przy abonamencie GW 35 PLN/mies i stawce dla mocy >100kWh 2,6 PLN/kWh koszt na ladowarkach DC wyniesie 250 PLN miesiecznie.

Przy jednej trasie 500km miesiecznie to bedzie ~130 PLN na ladowarkach DC.

Reszta energii z domu, zakladajac srednie zuzycie 20kWh/100km i nawet te 1 PLN/kWh w domu to bedzie przy 2 trasach miesiecznie:

1500km, z tego 400km ladowane na DC wiec zostaje 1100km ladowane w domu czyli 11x20kWh = 220kWh czyli ~220 PLN.


Reasumujac - jezdzac miesiecznie 2/3 w trasach (2x500km) energia ladowana z domu i z Greenwaya bedzie kosztowac niecale 500 PLN.

Jezeli zamiast 2 tras po 500km robisz 3 trasy po 300km miesiecznie a reszta to wokol komina to znaczy ze bedziesz sie ladowac w praktyce tylko w domu czyli ladowanie bedzie wynosic ~300 PLN/mies.


Wszystkie te "szokujace" wyliczenia w roznorakich portalach zakladaja, ze czlowiek laduje sie tylko na ladowarkach DC co jest absolutna bzdura bo nikt tak nie robi, nawet jezeli nie ma mozliwosci ladowania sie w domu (glupi pomysl miec EV bez wlasnej ladowarki) w- bo wtedy ludzie laduja sie po nocach na AC 11kWh w duzo nizszej cenie.


PS. Tylko prosze nie odpowiadaj ze przyjemnosci jaka daje M2 nie mozna przeliczyc na kWh etc etc bo nie o tym jest moja odpowiedz - pisze tylko konkretnie o tym ile kosztuje realnie ladowanie BEV.

PS2. Nadal Corolla hybrydowa za 100k PLN w PL bezkonkurencyjna jakby co od razu uprzedzam ^^

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam albo jesteś uparty, albo złośliwy, albo nie masz argumentów. M2 nie zamierzam sprzedawać, a tym bardziej zamieniać na elektryka, bo w niczym nie jest dla mnie lepszy. Jak będzie lepszy to zrobię to. Umiem też liczyć jakby co, Ty już słonikowi liczyłeś, więc daruj sobie. Być może nie rozumiesz, po co się interesuje tym wątkiem i po co zabieram głos. Po pierwsze ciekawość, po drugie, bo mogę, po trzecie jak elektryki będą dla mnie lepsze to mam jeszcze 2 auta, które mogę zmienić na elektryczne i tego nie wykluczam. Mam nadzieję, że wyjaśniłem. Miłej niedzieli.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
pisze tylko konkretnie o tym ile kosztuje realnie ladowanie BEV.


No tak ale założenia wstępne do wyliczeń są błędne.

Większość aut premium i elektryków jest kupiona na firmę. Tankując na stacji koszt litra paliwa realnie kosztuje nas zamiast 6.5zl tylko 5zl. Ładowanie w domu ciężko wliczyć w koszty.

Realnie różnica topnieje do +/- 25zl/100km.

Serio? zaoszczedzic 500zl przy 2000 km/ miesiąc, gdzie wyższy koszt zakupu i ubezpieczenia nie jest rekompensowany podatkowo (limit odliczeń 150tys spalinowy/225tys elektryk). Dodatkowo wyższy koszt haraczu zapłacony do banku z tytułu rat, bo większy kapitał do spłaty za elektryka.

Teoretycznie mógłbym ładować u siebie w firmie, ale w taryfach C koszty są w przedziele 2-3 zł/kWh.

Może jak jest fotowoltaika to ma sens.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

EQC

a605802274127a41gen.jpg

Tyle mi wychodziło, na autostradzie pod wiatr jeszcze więcej.


Prawie 400 konne C43 AMG:


724e6160d94716e1gen.jpg


Tak myślę nad zmianą na, hybrydę plugin.

Mam do wyboru:

C300e 313 KM

C400e 381 KM

C300de 300 KM

I to samo w GLC. Zasięgi na prądzie ok 100km.

Baterie ok 30kWh

 


Te mercedesy to chyba w tej chwili najlepsze plug-iny (największy zasięg), do niedawna tak było z X5. Może LCI coś tu zmieni.

U mnie po 36 tyś. km spalanie 3.5l/100 km i zużycie prądu 20 kWh/100 km. Przebieg głównie miejsko-podmiejski, dalsze trasy 20 %. Średnio na prądzie udaje się zrobić 65-75 km, gdybym miał 100 km zasięgu to spalanie pewno by było 2.5 l/100 km.

Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.