Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
@piotrc to chciałeś ten skupek dla klientow czy dla siebie? Nie wiem co za biznes prowadzisz ale żeby miało to sens to klienci musieli by u ciebie spędzać przynajmniej te 5 godzin.

 

miał być system łączony, dla siebie + dostępny dla klientów,

taki chwyt marketingowy i pro eko itp.

nawet jak ktoś podjedzie elektrykiem na godzinę to coś się doładuje..


btw wczoraj trasa one way 450 km..

z czego pierwsze 380 km w 3h.. :nienie:

spalanie wg kompa 9,5/100 km = 76 zł/100 km

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tanio jeśli chodzi o prąd już było. Nowy cennik GW: https://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

 

Czy ja wiem czy drogo, jezeli ktos faktycznie z GW korzysta w trasach, przy abonamencie 30 PLN energia kosztuje 2-2,2 PLN/kWh, jak na moje nie jest drogo przy obecnych cenach rynkowych energii/benzyny.


PS. GW w przeciwienstwie do np Ionity pozwala wlaczac/wylaczac/zmieniac plany taryfowe z miesiaca na miesiac czyli jak ktos planuje intensywne wakacje elektrykiem po PL moze sobie wykupic na miesiac plan max i sie ladowac za 1,7 PLN/kWh, to jest odpowiednik spalania ~4l/100km wiec imho luzik


52434478968_99f5a83fc5_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Tanio jeśli chodzi o prąd już było. Nowy cennik GW: https://data.greenway.sk/clientzone/pl/GWP_pricelist_PL.pdf

 

Czy ja wiem czy drogo, jezeli ktos faktycznie z GW korzysta w trasach, przy abonamencie 30 PLN energia kosztuje 2-2,2 PLN/kWh, jak na moje nie jest drogo przy obecnych cenach rynkowych energii/benzyny.


52434478968_99f5a83fc5_o.jpg

 

Wiesz, tylko może to skrajny przykład, ale raz byłem zmuszony swoim smokiem v8 jechać 120kmh jednostajnie (typowy przejazd elektrykiem) i miałem spalanie 10l/100km (zima). W tych samych warunkach iX3 spaliłby mi ze 25kWh (zima), to różnica w koszcie przy dzisiejszych cenach Pb, to 70zł vs 50zł (a właściwie to 70zł vs 63zł, bo żeby porównywać jabłko z jabłkami, to powinienem wziąć cenę standard za abonament 0zł który na GW mam). Wybór (wygoda) jest wtedy prosty, bo odpada mi planowanie i czas na ładowanie. Nie liczę już porównania R4 vs BEV, bo przy stylu jazdy jak w elektryku, to R4 spali pewnie 6-7l i wychodzi taniej niż na prąd.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Przy 120 to mi Jeep V8 spali 12 l gazu, tj. 36 zł :cool2:
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Przy 120 to mi Jeep V8 spali 12 l gazu, tj. 36 zł :cool2:

 

Czyli problem ekonomii na trasie PB/ON nie jest sam rodzaj paliwa, ale styl jazdy :)


W mieście, rachunek jest prosty, bo przy moim stylu jazdy i typowych odległości oba palą identycznie - 18-24kWh vs 18-24l Pb i tutaj BEV deklasuje PB w kosztach 3-krotnie na ładowarkach GW, a przy ładowaniu "w domu" to już 8-krotnie (6-krotnie od 2023). I dlatego miasto to jest naturalne środowisko BEV i tutaj najwięcej go używam.

Edytowane przez BMFun
Opublikowano (edytowane)
Tak z ciekawosci, nie przeszkadzal ci kaganiec na predkosc? czerpales z takiej podrozy radosc z jazdy?

Jechałem wolniej aniżeli Szwedzi jeżdżą w praktyce po Szwedzkich autostradach, a tam też jest ograniczenie do 120 km/h to sam sobie odpowiedz :)

Tak jak pisałem to była moja najwolniejsza podróż przy tak korzystnych warunkach drogowych.

na bookingu jest opcja zaznaczenia hoteli z ładowarką.

Oczywiście, można jeszcze zaznaczyć psa, 1 łóżko, śniadanie, wallboxa itd i w końcu jedziemy nie tam gdzie chcemy tylko gdzie "możemy".

Aries w Wiśle, 4 gwiazdki, w sierpniu, słupki stoją, jeszcze nieczynne itd itp

Wiem ze opisales fakty, z tego co rozumiem nie jestes uprzedzony juz do ladowarek Orlenu (zrobily sie duzo przyjazniejsze ostatnimi czasy!!)

Korzystałem z dwóch 100 kW i działały bardzo dobrze, ładowały 75 kWh.

150 kW GW w Warszawie też ładował 75 kWh tylko były jeszcze 2 inne auta podpięte.

, podejrzewam ze to nie bedzie Twoja ostatnia dluga trasa EV? :twisted:

To zależy od stopnia komplikacji konieczności planowania podróży vs ekonomia, czyli raczej cienko to widzę w niedalekiej przyszłości :D

Zgodzisz sie czy masz inny punkt widzenia i zakup i4 byl jednak bledem?

Mój wybór był świadomy: i4 wokół komina i w zasięgu domowego ładowania, a X6 trasy. Nie żałuje zakupu i4 ani nawet i3s :mrgreen:

Tylko ja nie jestem przeciętnym Kowalskim i mam kilka aut o różnym przeznaczeniu.

Pojedyncze ladowarki to zlo, zgadzam sie w 100%, ale z drugiej strony - stawales na Orlenie i bylo wolne za kazdym razem z tego co rozumiem (?) wiec ciezko sie dziwic ze Orlen nie stawia ich po 10 szt na raz, .............

Jeszcze nigdy nie jechałem tak pustą S7, to była pustynia w obie strony.(Tym bardziej irytowała tak powolna jazda)

W sezonie to jakoś nie widzę szans na szybkie ładowanie z tego jednego przyłącza i raczej nie podejmę rękawicy sprawdzenia tego dla Was :D

Edytowane przez klakierek
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wiesz, tylko może to skrajny przykład, ale raz byłem zmuszony swoim smokiem v8 jechać 120kmh jednostajnie (typowy przejazd elektrykiem) i miałem spalanie 10l/100km (zima). W tych samych warunkach iX3 spaliłby mi ze 25kWh (zima), to różnica w koszcie przy dzisiejszych cenach Pb, to 70zł vs 50zł (a właściwie to 70zł vs 63zł, bo żeby porównywać jabłko z jabłkami, to powinienem wziąć cenę standard za abonament 0zł który na GW mam). Wybór (wygoda) jest wtedy prosty, bo odpada mi planowanie i czas na ładowanie. Nie liczę już porównania R4 vs BEV, bo przy stylu jazdy jak w elektryku, to R4 spali pewnie 6-7l i wychodzi taniej niż na prąd.

W sumie ok, tylko

1. 25kWh/100km nawet zima to bardzo duze zuzycie energii, W TM3 jak jezdze na zimowkach 18" to mam zuzycie circa bardzo podobne do tego letniego na 20" kolach.

(zaznaczam ze mowie o TM3, nie wiem jak to wyglada w iX3 w praktyce)

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

3. Zgadzam sie z tym --> jezeli ktos w Polsce czy Niemczech (bo NO czy malych krajow europejskich to nie dotyczy zbytnio) wiekszosc czasu spedza na autostradach/ekspresowkach --> EV nie jest najszczesliwszym wyborem (ale nie ze wzgledu na $ a ze wzgledu na czeste stopy i koniecznosc leniwej jazdy)

.

Opublikowano

W mieście, rachunek jest prosty, bo przy moim stylu jazdy i typowych odległości oba palą identycznie - 18-24kWh vs 18-24l Pb i tutaj BEV deklasuje PB w kosztach 3-krotnie na ładowarkach GW, a przy ładowaniu "w domu" to już 8-krotnie (6-krotnie od 2023). I dlatego miasto to jest naturalne środowisko BEV i tutaj najwięcej go używam.

Nic dodać nic ująć :cool2:

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

@klakierek ja jechalem kilka razy A1 BEV w sezonie i praktyka sprowadzala sie ze podrozowalem ostatecznie z predkoscia 80-90 km/h. Za to moglem przyjzec sie jakie majtochy wiezie na wakacje Karina w zafirze wypakowanej po dach. Dlaczego nie moglem jechac 120 km/h? Bo lewy pas jechal sporo szybciej. Jak sie wbijalem na lewy pas to po chwili nawikacja mi krakala, ze zuzycie energii jest zbyt duze zeby do celu dojechac. Jadac 120km/h lewym masz sznur aut siedzacych ci na ogonie i slusznie probujacych zepchac zamulacza z lewego pasa. Przy duzym ruchu jak sie jedzie te 80-90 km/h to nie jest latwo wbic sie na lewy pas, gdzie ludzie jada 140-180km/h bez zajechania komus drogi i zmuzenia do wiekszego hamowania. Zapytalem cie o to radosc z jazdy bo jak ja jade te 80-120 km/h to mi sie rodzina buntuje czemu zamulam, ze ich nurzy i ze mam przyspieszyc.


Adamie te szzagaty z abonamentami\zmianami to potraktuje jako ponury zart. Studentow tu na forum nie ma zeby musieli planowac byle jaka trase jak wyprawe na ksiezyc z analiza jakiej firmy abonament zakupic i w jakiej wysokosci aby pare groszy zaoszczedzic. Ekonomia jest po stronie ICE w trasach na dzien dzisiejszy i tego nie zmienisz. Wasacze w teslach 3 ktorych czesto mijam beda musieli sie z tym pogodzic, ze niedaz ze jada za tirem to jeszcze wcale nie taniej niz ja :D


W koncu doszlismy do konsensusu, ze tania jazda to wolna jazda :D Moja 530xi do 130km/h pali ponizej 7, przy 180 zapewne ze 12 i tak mam to gdzies bo fun z jazdy z wieksza predkoscia jest wart kazdej zlotowki ktora przepalam a ktorej braku w domowym budzecie nawet nie zauwaze.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
No właśnie też nie pomyślałem, że jak chcemy porównywać koszty podróży, to uczciwie jest porownywac do spalania paliwa przy 120 km/h.a to zupełnie zmienia sytuację, bo dla mnie spalanie przy 120 jest ak samo teoretyczne jak osiągi elektryków...Co do przyjemności z jazdy, to nie ma nic gorszego jak jazda że stała prędkością i to jeszcze 120. Jak bym miał jeździć na wycieczki 120 to bym zrezygnował..
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Co do przyjemności z jazdy, to nie ma nic gorszego jak jazda że stała prędkością i to jeszcze 120.

 

120 to mozesz jechac przy pustej autostradzie\drodze jak klakierek w tenn weekend. W wakacje tyle nie pojedziesz bo lewy pas jedzie 80-90 km/h (ciekawe jakie maja wtedy spalanie, u mnie pewnie bylo by tyo w okolicy 6l/100 :D ) a prawy zasuwa 140-180 i zwyczajnie na tkaich zamulaczy ze stala 120 km/h brakuje miejsca.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

1. 25kWh/100km nawet zima to bardzo duze zuzycie energii, W TM3 jak jezdze na zimowkach 18" to mam zuzycie circa bardzo podobne do tego letniego na 20" kolach.

(zaznaczam ze mowie o TM3, nie wiem jak to wyglada w iX3 w praktyce)

 

Wg testów Bjorn w warunkach zimowych przy 120kmh:

https://drive.google.com/drive/folders/1HOwktdiZmm40atGPwymzrxErMi1ZrKPP


Tesla Model 3 LR 2021 - 20.8kWh

Tesla Model 3 Performance 2021 - 21.9kWh

Tesla Model Y LR - 21.4kWh


iX3 niestety "pali" te 15-20% więcej (pewnie w dużym stopniu wynika to z dużo większego prześwitu oraz astronomicznej wagi 2.4T).

 

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

 

Racja, ale to już komplikuje wyliczenia. Na krótkich faktycznie trochę poprawia, ale przy takiej Chorwacji czy tour po Europie, to już nie ma znaczenia.

 

3. Zgadzam sie z tym --> jezeli ktos w Polsce czy Niemczech (bo NO czy malych krajow europejskich to nie dotyczy zbytnio) wiekszosc czasu spedza na autostradach/ekspresowkach --> EV nie jest najszczesliwszym wyborem (ale nie ze wzgledu na $ a ze wzgledu na czeste stopy i koniecznosc leniwej jazdy)

 

Może dlatego nieduże kraje typu Holandia przodują w EV. W wakacje ponad miesiąc obserwowałem rynek motoryzacyjny w Stanach i tutaj z EV spotyka się wyłącznie Tesle, ale widzi się ich może ze 3x częściej niż np w Warszawie, ale wciąż to margines. Za to mocno mi się opatrzyła w pozytywnym tego słowa znaczeniu :) W Stanach są duże odległości do pokonywania, względnie tanie paliwo, chociaż bez szału, bo zależnie od stanu, to w przeliczeniu na nasze to jakieś 4.5-5.5zł/l przy kursie 4.5PLNUSD. To powoduje że nawet bardzo gęsta sieć ładowarek nie powoduje że ludzie rzucają na elektryki. Za to widok 10 ładujących się tesli na SC z 20 stanowiskami nie jest taki rzadki, co oznacza że pomimo że ludzie mają się gdzie ładować, to jednak jeżdżą na SC.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)
Adamie te szzagaty z abonamentami\zmianami to potraktuje jako ponury zart. Studentow tu na forum nie ma zeby musieli planowac byle jaka trase jak wyprawe na ksiezyc z analiza jakiej firmy abonament zakupic i w jakiej wysokosci aby pare groszy zaoszczedzic. Ekonomia jest po stronie ICE w trasach na dzien dzisiejszy i tego nie zmienisz. Wasacze w teslach 3 ktorych czesto mijam beda musieli sie z tym pogodzic, ze niedaz ze jada za tirem to jeszcze wcale nie taniej niz ja :D


W koncu doszlismy do konsensusu, ze tania jazda to wolna jazda :D Moja 530xi do 130km/h pali ponizej 7, przy 180 zapewne ze 12 i tak mam to gdzies bo fun z jazdy z wieksza predkoscia jest wart kazdej zlotowki ktora przepalam a ktorej braku w domowym budzecie nawet nie zauwaze.

Abonamentu GreenWay nie masz czasu analizowac ale po 30 groszy Obajtkowe na Orlenie miales czas sie pochylic, nie? :norty: :norty:

 

2. Pamietamy, ze pierwsze ~300-350km robimy na energii zaladowanej w domu, tanio, wiec dla jablek z jablkami tez powinienes to przeliczyc troche inaczej :cool2:

Racja, ale to już komplikuje wyliczenia. Na krótkich faktycznie trochę poprawia, ale przy takiej Chorwacji czy tour po Europie, to już nie ma znaczenia.

Oczywiscie, mi tylko chodzi o to, ze praktycznie wszystkie trasy do 300-400 km robimy na taniej energii "domowej".

Trasa 300-600km to polowa energii z DC a polowa z domu, wiec srednia cena nadal jest imho NISKA, cos kolo 1-1,5 PLN/kWh czyli 20-30 PLN/100km

Dopiero trasy sporo powyzej 600km ciurkiem jednego dnia, gdy ladujemy sie tylko na DC, sa w cenie >2 PLN/kWh

Przy kilku dniach trasy trzeba pamietac, ze sa przeciez jeszcze tanie ladowarki "nocne" AC w hotelach czy punktach turystycznych etc - ok w PL jest ich poki co malo ale ich liczba rosnie z tygodnia na tydzien (doslownie).


Wiec kazdy musi sobie zadac pytanie jak czesto wypuszcza sie elektrykiem w trasy rzedu >600-700km od strzalu.

Dla mnie to jest promil mojej jazdy i moglbym placic i 4 PLN/kWh i mysle ze specjalnie by mnie to nie bolalo raz czy dwa razy w roku :roll:

 

W wakacje ponad miesiąc obserwowałem rynek motoryzacyjny w Stanach i tutaj z EV spotyka się wyłącznie Tesle, ale widzi się ich może ze 3x częściej niż np w Warszawie, ale wciąż to margines. Za to mocno mi się opatrzyła w pozytywnym tego słowa znaczeniu :)

W Norwegii nie przejedziesz kilkuset metrow droga bez zobaczenia Tesli, dlatego tez mi sie opatrzyla w pozytywnym sensie.

Nadal uwazam, ze TM3/TMY z przodu i tylu wyglada "tak sobie" przy np G20 czy X3 (pre-LCI, bo lift X3 z tylu to tez kupa) ale czlowiek sie przyzwyczail do tych oblosci/zabowatosci i juz tak nie mierzi, ascetyka srodka mi sie za to podobala od samego poczatku, lubie minimalizm.

Edytowane przez adamjttk

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Tesla Model 3 LR 2021 - 20.8kWh

Tesla Model 3 Performance 2021 - 21.9kWh

Tesla Model Y LR - 21.4kWh


iX3 niestety "pali" te 15-20% więcej (pewnie w dużym stopniu wynika to z dużo większego prześwitu oraz astronomicznej wagi 2.4T).

 

Dodaj do tego 10-15 procent strat przy ladowaniu. https://insideevs.com/news/456957/bjorn-nyland-charging-loss-video/ a jeszcze trzeba by doliczyc podgrzanie baterii przed ladowaniem w zime.


IX3 jest tez wyzszy: Wysokość : 166.8 cm vs tesla model Y: Wysokość: 1626 mm

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Abonamentu GreenWay nie masz czasu analizowac ale po 30 groszy Obajtkowe na Orlenie miales czas sie pochylic, nie? :norty: :norty:

 

bo to mnie kosztowalo zero minut. Apke i tak mam. wystarczylo kliknac w apce odbierz kupon przed platnoscia.

Opublikowano

Oczywiście, można jeszcze zaznaczyć psa, 1 łóżko, śniadanie, wallboxa itd i w końcu jedziemy nie tam gdzie chcemy tylko gdzie "możemy".

Aries w Wiśle, 4 gwiazdki, w sierpniu, słupki stoją, jeszcze nieczynne itd itp

 

to pokazuje kierunek zmian..

five star hotel będzie chciał przyciągnąć klientów na długie weekendy w "kurorcie", to będzie inwestował w ładowarki.

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

Opublikowano

"Kriss33" - zwracam honor;

wczoraj byłem u znajomego,

ma taryfę c11 i za wrzesień dostał na rachunku 2,31 za kWh :roll:

z bmw > r1150r rockster > k1200r beaster > f30 328 sport > g30 520xd

RIP - audi S5 460PS - stolen...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

https://strefabiznesu.pl/oszczednosci-polakow-topnieja-w-oczach-zjada-je-inflacja/ar/c3-16967129

 

W ciągu ostatniego półrocza co drugi Polak musiał sięgnąć po oszczędności, aby zapłacić za podstawowe produkty, jak jedzenie, rachunki, opał czy zakup paliwa – wynika z badania Quality Watch na zlecenie Rejestru Dłużników BIG InfoMonitor. Osoby te najczęściej dokładały do zakupu paliwa.

 

https://strefabiznesu.pl/zle-wiesci-dla-kierowcow-znow-drozej-na-stacjach-benzynowych-o-optymizm-raczej-trudno-co-dalej-z-cenami-paliw/ar/c3-16966869

 

Złe wieści dla kierowców. Znów drożej na stacjach benzynowych. "O optymizm raczej trudno". Co dalej z cenami paliw?

Te punkty, które do tej pory nie wprowadziły tego droższego paliwa, robią to dopiero teraz i te ceny są pomału podbijane i podbijane będą – prognozuje. Najwięcej zapłacą kierowcy tankujący diesla. W jego przypadku, ceny przekraczające 8 zł za litr będę się utrzymywały jeszcze przez dłuższy czas.

Na ten tydzień dla diesla spodziewamy się cen ma poziomie 8,12- 8,32 zł/l

Z ciekawosci, tankowal ktos paliwo na autostradzie/MOP?

Dobija do 9 PLN czy ceny jak na innych stacjach?


https://www.bankier.pl/wiadomosc/Francuzi-dostana-wieksze-doplaty-do-elektrykow-Kwota-robi-wrazenie-8424005.html

Francuzi dostaną większe dopłaty do elektryków. Kwota robi wrażenie

„Premia ekologiczna” zostanie zwiększona do 7 tys. euro dla połowy gospodarstw domowych kupujących samochód elektryczny – zapowiedział prezydent Francji Emmanuel Macron w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie dla dziennika „Les Echos”.

.

Opublikowano
Serio Ty nie zapomniałeś o jakim kraju mówimy? Dla kogoś kto z powodu inflacji musi sięgać po oszczędności, żeby zapłacić za jedzenie, paliwo czy rachunki jak piszą w tym artykule co wkleiłeś szczytem możliwości finansowych jest kupić auto za 10-20k i żadne dopłaty do elektryków nic tu nie zmienią. Żeby tacy ludzie zaczęli oszczędzać, nawet na jeździe po mieście elektrykiem, to najpierw trzeba mieć na jego zakup a to dla nich perspektywa najwcześniej za 10-15 lat. Obudź się.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

No wreszcie ktoś napisał to co ja tu ciągle piszę

Obudź się,najlepsze

Edytowane przez Kriss33
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano (edytowane)

https://www.bankier.pl/wiadomosc/Francuzi-dostana-wieksze-doplaty-do-elektrykow-Kwota-robi-wrazenie-8424005.html

Francuzi dostaną większe dopłaty do elektryków. Kwota robi wrażenie

„Premia ekologiczna” zostanie zwiększona do 7 tys. euro dla połowy gospodarstw domowych kupujących samochód elektryczny – zapowiedział prezydent Francji Emmanuel Macron w opublikowanym w poniedziałek wywiadzie dla dziennika „Les Echos”.

 

Jak dla mnie to się cały czas mocno gryzie z tym co Adam od 2 lat piszesz o tej przewadze technologii BEV. Ta cała transformacja jest wymuszona przez rządy - jedne bardziej, inne mniej, bo gdyby nie to, to BEV miałby przewagę głównie jako 2 czy N-ty samochód, co dotyczy 1% albo mniej konsumentów. Ja czy Klakierek jesteśmy wciąż zadowoleni z naszych wyborów, ale się pewnie mieścimy w tym 1%. Nie trzyma się kupy ta argumentacja że jest tyle przewag. Zgadzam się, BEV ma trochę zalet, ale przy tym sporo wad przez które ludzie ich nie kupują bez kija (zakazów) i marchewki (dopłat).


Piszę to jako entuzjasta BEV i chciałbym aby w moim mieście większość to były BEV, ale wciąż technologia BEV jest niedojrzała żeby tak było, albo może nie jest rozwiązaniem i czeka nas mix np wodór/BEV, bo jednak co by nie było ponad 10 lat rozwoju technologii, a wielkich postępów nie ma. Głównie zmieniają się procesory w Teslach, nowsze gry, koncert świateł, a w kwestii zasięgu to postęp jest może 10-20%, głównie dzięki dodatkom typu pompa ciepła niż poprawa samej baterii.


Czy mi jakieś Ministerstwo Cyfryzacji proponowało dopłatę do iPhone'a czy innego smartfona, żebym przeszedł z Nokii 3310? Albo robiły to rządy Norwegii czy UE przyjmowała dyrektywy wymuszające przejście z Nokii albo telefonu stacjonarnego do jakiegoś tam roku? I jeszcze ludziom bateria zamiast 2 tygodnie, trzymała 1 dzień, a jakoś z własnej woli zmieniali aparaty. Dlaczego to się nie dzieje w przypadku aut BEV? Ok, rzadziej się zmienia auto niż telefon, ale skoro te zalety są tak przeważające, to wystarczy dłużej poczekać i ludzie sami dokonają transformacji?

Edytowane przez BMFun
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Dlatego ze bez fikołków z podatkami i dopłatami bev jest niemal 2 razy droższe w każdej klasie. Nawet benzyna po 10 złotych nie sprawi ze ta różnica się kiedyś zwróci. Pamiętaj tez ze droższa rzecz w zakupie jest tak samo droższa i w u ubezpieczeniu i w naprawie. Cena za auta skądś wynika jest to suma kosztu komponentów i ich złożenia.
Opublikowano

Swoją drogą ciekawe kto tak naprawde stoi za tymi "eko dopłatami" to że lobby to wiadomo, ale czy to właściciele kopalni w Kongo gdzie dzieci pracują czy moze ustawiający się już w kolejce wielki biznes recyclingowy ?


Tutaj mała ciekawostka

https://magazynauto.pl/wiadomosci/czy-zasilanie-wodorem-pomoze-uratowac-silnik-diesla-australijscy-naukowcy-znalezli-przelomowe-rozwiazanie,aid,2528


Ja osobiście bardziej stawiałbym na wodór patrząc długoplanowo, być może nadejdzie dzień w którym wielki biznes pstryknie wyłacznik i już elektryki będa beee a wodór cacy.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.