Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze

Zdaj mala relacje ku potomnosci - jak sie sprawuje M2 na takich dlugich trasach przy wyzszych predkosciach?

Dzwiek wydechu nie meczy na dluzsza mete? Jak wygladaja w praktyce srednie predkosci po Polsce na autostradach w okresie wakacyjnym?

Czy przy normalnym natezeniu ruchu jest duzo szans na dynamiczna jazde >180km/h?


Ja za 2 tyg tez zrobie 1200km w TM3, aplikacja pokazuje ~12h jazdy +2h na doladowania (srednio po 15-20min kazde)

Na wysokosci Koszalina zrobie dodatkowy pitstop coby nie bylo stresu.

Zobaczymy jak to wyjdzie w praktyce :twisted:


51273785122_c7405d2517_o.jpg


PS. Dzisiaj zrobilem mini trase nowa TM3 (RWD, bateria 50kWh) ~100km po norweskich podmiejskich drogach - zero wyprzedzania, przepisowe ~70-80km/h, piekna pogoda.

To jest niesamowite jakie te auta sa oszczedne, zuzylem 12kWh na te 100 km :shock:

Przy spokojnej jezdzie i ladnej pogodzie zasieg wersji SR+ to troche ponad 400km.

Jezeli BMW i4 RWD (80kWh) bedzie mialo podobne zuzycie - to kulajac sie z takimi predkosciami latem 600km nie bedzie zadnym problemem.


51274731938_0dc5a94c53_o.jpg


51274731858_c29b9a97b0_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam przyczepiłeś się do tej średniej jak rzep do psiego tylka. Lecisz ze 200km ze 160-200, później Kulasz się godzinę w korku 5 km na bramkach i średnia leci na ryj a spalanie wysokie także powtarzam jeszcze raz ze średnia nic nie mówi. Najmniejsze zużycie w ix3 w jeździe miejsko podmiejskiej miałem 14,7 a to sporo cięższy suv wiec uważam ze te 600 km w i4 jest realne. Jakby co mam zdjęcia zużycia
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam Ty mnie Ty nie podpuszczaj z tymi prędkościami, bo ja w Internecie nie napiszę o moich prędkościach. Jak jadę na Warszawę, to zwykle A2 jest taki ruch, ze przepisowo to max, reszta jest o wiele lepiej. Trzeba pojeździć takim autem, żeby nie myśleć o kimś kto leci 180-200 źle. Inaczej to będzie w kółko ta sama gadka, pirat, wariat, a ostatnio modny jest bandyta. Miałem 2 sytuacje, które mnie mocno zmęczyły. Pierwsza, jechała Policja na sygnale busem 140, wiec ja też przez jakieś 50 km. Druga to jazda jak elektrykiem, musiałem przed Wawą zwolnic do 120, bo by mi zabrakło paliwa, a tankowanie na A2 tak jak pisałem kolejki. Na szczęście trafiłem ze 30 km przez Wawą stacje bez kolejki, więc :D. Co do wydechu mnie absolutnie nie męczy, ale to nie jest wyznacznik. Moją zonę i dziecko absolutnie nie, w trybie comfort to naprawdę komfortowe auto, jeśli jest tylko jest dobra nawierzchnia. Adam chyba powinieneś w tytule wątku zmienic M3 na M2, bo tyle co juz tu napisane, że az za dużo.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam to teoretyk w kwestii m2, ja jeździłem m2, m4 oraz tm3 performance. Mki od BMW to jest zupełnie inna Polka jeśli chodzi o prowadzenie i jazdę autostradowa. Lekkość z jak te auta osiągają 200-270 km/h jest świetna. Do tego super zwinnosc. Polecam zrobić test łosia mkami od BMW i tm3 performance i wszystko będzie jasne. Mki dodatkowo momentalnie stają bokiem po mocniejszym naciśnięciu gazu. To są typowe fun cary do zabawy, a w normalnym trybie po wyłączeniu wydechu jak obok będzie przejeżdżała mka prawie ze nie zwraca na siebie uwagi pod względem głośności. Dziwny argument o wolumenie sprzedaży. Tak samo można napisać ze mało się porsche albo Ferrari sprzedaje. Tm3 to auto dla ludu, nawet musk oficjalnie targetowanie to auto dla klasy średniej. mki to auta dla osób z zasobniejszym portfelem. Jakieś bajki o braku świateł przeciwmgielnych, czy centralnego ekranu to majstersztyk tylko ciekawe dlaczego w tesli model s i x takich rzeczy nie brakuje. Kriss trzymaj ta m2, nie sprzedawaj nigdy bo takich aut być może kiedyś nie uświadczymy. Adam o zużycie od Koszalina do Gdańska nie masz się co martwić bo tam trasa z wyjątkiem obwodnicy slupska niestety powolna z wieloma fotoradarami wiec tam się nie da szybko jechać :D :D
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
ja jeździłem m2, m4 oraz tm3 performance.

A w garazu 5-er R4 wolniejsze od Passata 2.0 TSI :cool2:

Za to na forum 2 miliony postow, spec od wszystkiego - emek, elektrykow, Diora, Taycana etc etc :norty:

Ten watek kolego slonik bez Twoich stereotypow nie bylby taki sam :)

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zdaj mala relacje ku potomnosci - jak sie sprawuje M2 na takich dlugich trasach przy wyzszych predkosciach?

Dzwiek wydechu nie meczy na dluzsza mete? Jak wygladaja w praktyce srednie predkosci po Polsce na autostradach w okresie wakacyjnym?

Czy przy normalnym natezeniu ruchu jest duzo szans na dynamiczna jazde >180km/h?

Z M2 to nie jest jak z każdym innym tego typu autem? Moja standardowa (nie competition) była całkiem dobra na trasy, zresztą wcześniej M135i zrobiłem Chorwację w 3 osoby. Tymi autami da się normalnie jeździć tak długo, jak nie zaczniesz ich modyfikować ;)

Ja po założeniu wydechu M-performance (akrap) i zawieszania Clubsport (gwint) nie mogę autem już w trasy normalnie jeździć, tzn męczy. Może 300 albo 500km zrobisz, ale 1000 to bym już nie chciał.


Swoją drogą, ja mojego auta nigdy na sprzedaż nie wystawiałam, a 4 osoba ostatnio pytała, czy nie sprzedam ;) Cały czas mam taki trochę niedosyt, że na M2 CS nie zamieniłem jedynie, ale szkoda kasy, zbieram na V-klasę, a szare M2 to dla mnie coraz bardziej najmniej rzucające się w oczy auto na miasto z garażu :roll:


Przy okazji, wczoraj leciałem BB-Łódź-BB i M760i spaliło mi przy ciśnięciu 13.3l/100 wg komputera, a startowałem z LC nawet jak się ścigałem z motocyklami i na trasie do 200kmh jak w nocy autobaną leciałem, choć jednocześnie 70kmh na odcinkowym spokojnie. Aż się zdziwiłem, bo na 6.6litra to myślałem, że ja tam zawsze 18l/100 palę :D


@adam, kiedy dokładnie będziesz wiesz? Bo jak wspomniałem, będę mieć 2000km do zrobienia na dotarcie nowego auta i akurat takie morze to miałbym 2/3 tego co mam zrobić, a jeszcze żona by się ucieszyła. Niestety termin odbioru mam ~9 lipca + oklejanie 3 dni, ale to jest mocno na oko.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam Ty za to spec od przyspieszeń, średnich prędkości, długich tras a do tego jasnowidz jeszcze. PrEjedzie się 100 km wokół komina i myśli ze wielka trasę robi. Kupił auto w cenie octavii a próbuje z mkami porównywać. A te moje r4 w pl na codzień dla mnie jest szybsze od twojej tesli. Jak nie wierzysz to jeszcze raz ponawiam propozycje trasy Warszawa Gdańsk np.


Sławomir czyli jednak się da pojechać szybciej na polskich autostradach? Zabawa zaczyna się na a1 od Łodzi do Gdańska szczególnie w środku tygodnia kedy autostrada potrafi być pusta, w weekendy szczególnie w wakacje niestety bywa gorzej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Kupił auto w cenie octavii a próbuje z mkami porównywać.

Tansze od Octavii :norty:

https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=221661471


Mi TM3P zastepuje hybryde BMW 330e i do tego auta w tym watku zawsze je porownywalem.

A to, ze w niektorych warunkach TM3P jest sporo szybsze od M3 czy innej M2 - snu z powiek mi nie spedza (ani chyba zadnemu uzytkownikowi Tesli) :cool2:

 

A te moje r4 w pl na codzień dla mnie jest szybsze od twojej tesli. Jak nie wierzysz to jeszcze raz ponawiam propozycje trasy Warszawa Gdańsk np.

Proponuje jeszcze potestowac udzwig cebuli w bagazniku, na pewno wygrasz bo elektryki maja slaba ladownosc :cool2:

Smigaj chlopie ta swoja dostojna kolumbryna chocby i 250 km/h po polskich autostradach, duzo szerokosci zycze!

 

@adam, kiedy dokładnie będziesz wiesz? Bo jak wspomniałem, będę mieć 2000km do zrobienia na dotarcie nowego auta i akurat takie morze to miałbym 2/3 tego co mam zrobić, a jeszcze żona by się ucieszyła. Niestety termin odbioru mam ~9 lipca + oklejanie 3 dni, ale to jest mocno na oko.

Jedyne co Ci moge powiedziec na pewno to to, ze w piatek 9 lipca bede do Polski wjezdzal :)

Nawet nie jestem pewny czy w kierunku Gdanska bede jechal czy tez moze najpierw w Twoje rejony (Energylandia!)

W Gdansku spedzimy weekend 9-11 lipiec albo tydzien pozniej 16-18, ciezko mi sie dokladniej okreslic :roll:

Juz sie boje jakim spaghetti potworem przyjedziesz, miej sie na bacznosci przed gold diggers :D :twisted:


PS. Tak teraz patrze na ta Energylandie i widze, ze dla elektrykow sa miejsca VIP przed samym wejsciem glownym, podoba mi sie to wspieranie elektromobilnosci w Polsce :norty:

577129.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja w przeciwności do ciebie śmigam regularnie a ty teoretyzujesz o średnich prędkościach, ilości km przejeżdżanych przez Kowalskiego, przyszłości elektromobilnosci w Polsce i Europie a cebule radzę zabrać na powrocie z polski do domu. Na benzynie już oszczędzasz do tego na jedzeniu jeszcze przyoszczedzisz :cool2:


W pewnych warunkach to 3 cylindrowe aygo jest szybsze od tesli 3 performance

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ja w przeciwności do ciebie śmigam regularnie a ty teoretyzujesz o średnich prędkościach, ilości km przejeżdżanych przez Kowalskiego, przyszłości elektromobilnosci w Polsce i Europie a cebule radzę zabrać na powrocie z polski do domu. Na benzynie już oszczędzasz do tego na jedzeniu jeszcze przyoszczedzisz :cool2:


W pewnych warunkach to 3 cylindrowe aygo jest szybsze od tesli 3 performance

To kup Aygo.


Ile Ty masz lat?

Od kilkunastu stron jest powtarzane że


X = X


Y = Y


A każdy musi wybrać to co dla jego samego jest OK.


Nikt tu nie piszę że Tesla czy elektryk jest najlepszy.


Dlaczego w miastach komunikacja jest tramwajowa i autobusowa, a nie tylko tramwajowa albo tylko autobusowa?


No ludzie.


Wiem że czarne jest czarne, a białe jest białe, ale są też inne kolory.


Dla mnie dużym plusem dla elektryka sa wlasnie preferencyjne warunki oplat/parkowania.


Nie ukrywam ze chetnie bym taka Tesle chcial nabyc.

Chociazby zeby sprobowac.

To tylko przedmiot. Jak sie nie sprawdzi mozna sprzedac i kupic cos innego.


A dwa, ze za xx lat zostaniemy tylko z czyms innym, niz to co znamy obecnie.


25 lat temu tez nie wiedziales ze bedziesz mial tv czy internet w kieszeni.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
To tylko przedmiot. Jak sie nie sprawdzi mozna sprzedac i kupic cos innego.

:cool2:

Niektorzy bronia swojego jak niepodleglosci, a na koniec dnia jest tak jak piszesz - to tylko auto, dzis kupisz, za 2-3 lata idziesz po cos innego jak juz nie pasuje.


M2 daje wiecej frajdy od TM3? - no daje.

G30 ma lepsze komfortowe fotele od TM3 i jest przyjemniejsze/szybsze w trasie przy autostradowych predkosciach? - no jest.

G20 ma headup czy swietne laserowe swiatla czego nie ma w TM3? - oczywista sprawa.


Kazdy ma jakis tam swoj zbior konkretnych wymagan i kupuje to co mu pasuje - mnie niejako do Tesli przymusilo samo BMW bo w ofercie EV oprocz szkaradnego i3 i przestarzalego iX3 - nie ma NIC na 2021 a naped elektryczny byl podstawowym wymaganiem bo w Norwegii innych aut (nowych) juz sie po prostu nie kupuje.


A to, ze w TM3P dzieciaki moga tak sie bawic na parkingu pod spozywczakiem czekajac na rodzicow to dla mnie malutka wartosc dodana (powiedzmy na 15. miejscu na liscie priorytetow) - zawsze bylem gadzeciarzem :) Z drugiej strony - rozumiem w 100% osoby ktore maja takie ficzery totalnie w **** bo np nie maja dzieci czy juz sa dorosle :norty:


51277232080_fb1a6c1d56_o.jpg

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tesla planuje zaprojektować baterie, które są integralną częścią struktury podwozia.

Dokładnie jak baterie na przykład w MacBookach - upchnie się ich więcej, ale wymiana jest niezwykle skomplikowana, a w samochodzie może być nawet niewykonalna.

Screen-Shot-2021-02-08-at-9.42.35-PM.png

https://chargedevs.com/newswire/a-sneak-peek-at-teslas-new-structural-battery-pack/

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam to co napisaleś wyjaśnia wszystko:

Niektorzy bronia swojego jak niepodleglosci, a na koniec dnia jest tak jak piszesz - to tylko auto, dzis kupisz, za 2-3 lata idziesz po cos innego jak juz nie pasuje.

 

Wg mnie prawdziwy fan motoryzacji nie traktuje tak aut, wybiera je sercem, chyba nie musze tego tłumaczyć. Prawdziwy fan motoryzacji ma marzenia motoryzacyjne i do nich dąży. Jeśli ktoś tego nie ma to kupuje właśnie auto bez emocji itd. To oczywiście nic złego, ale potem na forum jest brak zrozumienia o co to halo. Tak jak z tym przysłowiem, najedzony głodnego nie zrozumie.

Adam Ciebie BMW zmusiło do zakupu Tesli, ale do zakupu elektryka Norwegia :) Jak byś mieszkał w PL to raczej by tego wątku nawet nie było. Z tym tytułem co Ci pisałem to się pomyliłem, jakoś widziałem w tytule M3 to mi sie jednoznacznie kojarzy z BMW M3 :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mnie te prezentacje muska co wkleił kolega wyżej to nieco martwią. Zamiast polepszać same właściwości baterii zaczyna się kombinowanie z cała reszta żeby obejść jej wady. Czy to znaczy ze jeśli chodzi o baterie to dochodzimy do technologicznej ściany? Oby nie. Ideałem była by bateria ze 200kwh o małej masie i małych wymiarach jako cześć eksploatacyjna która łatwo można wymienić.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sławomir czyli jednak się da pojechać szybciej na polskich autostradach? Zabawa zaczyna się na a1 od Łodzi do Gdańska szczególnie w środku tygodnia kedy autostrada potrafi być pusta, w weekendy szczególnie w wakacje niestety bywa gorzej

Da się. Co nie zmienia faktu, że 180kmh v-max mi starczy w aucie na co dzień ;) I jak kupię busa na przyszły rok, to tak pewnie będzie.


Co do pakowania baterii.. Tak samo jest w telefonach, kiedyś wyjmowało się je samemu, dziś trzeba oddawać do serwisu. Tylko pytanie co to zmieni w samych autach, skoro po uszkodzeniu podwozia i tak szły do kasacji już dziś.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przecież samochody są projektowane na 200tys przebiegu i potem albo pochodzi albo złom ;) Zresztą jest wiele takich samochodów co nawet tyle nie wytrzymuje, np. Matiza złomował mój brat przy jakiś 120tys przebiegu i 15latach? Smarty też podobno długo nie wytrzymują, wiele innych popularnych samochodów znikło całkowicie z ulic. Generalnie dla rządzących takie podejście nakręca wzrost gospodarczy i sprzedaż, przecież ekologia nie jest priorytetem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Wg mnie prawdziwy fan motoryzacji nie traktuje tak aut, wybiera je sercem, chyba nie musze tego tłumaczyć. Prawdziwy fan motoryzacji ma marzenia motoryzacyjne i do nich dąży. Jeśli ktoś tego nie ma to kupuje właśnie auto bez emocji itd. To oczywiście nic złego, ale potem na forum jest brak zrozumienia o co to halo. Tak jak z tym przysłowiem, najedzony głodnego nie zrozumie.

Adam Ciebie BMW zmusiło do zakupu Tesli, ale do zakupu elektryka Norwegia :) Jak byś mieszkał w PL to raczej by tego wątku nawet nie było. Z tym tytułem co Ci pisałem to się pomyliłem, jakoś widziałem w tytule M3 to mi sie jednoznacznie kojarzy z BMW M3 :D

 

Ciezko sie z Toba nie zgodzic w wielu kwestiach ale troche mylnie interpretujesz watek wydaje mi sie.

To nie jest watek "Czy elektryki/Tesla to najlepsze auta na swiecie, dajace wiecej funu od M2 i innego Caymana"

Albo "Szukam jednego idealnego auta - i dlaczego wybralem TM3 zamiast BMW M2"

Watek mowi jasno 1.BMW 2. Norwegia 3.Elektromobilnosc.


Od pierwszej strony pisalem jasno -> w Norwegii elektromobilnosc to fakt dokonany, od dekady jestem entuzjasta BMW -> ide do salonu -> dostepne jest tylko i3.

I jako entuzjasta marki probowalem kupic elektromobilnosc by BMW -> wzialem hybryde 330e, ktora sprzedalem po 10 mies bo w porownaniu do EV jest ulomnym samochodem/technologia (dla mnie, w NO). I przesiadlem sie do konkurencji z braku alternatywy. Stad ciagle pisze ze dla mnie (jak i wiekszosci ludzi w Norwegii, Holandii i kilku innych krajach) - BMW "zaspalo".


Minelo poltora roku i BMW tak jak bylo w czarnej dupie z elektrykami tak jest nadal - wydali zalosna konwersje starego X3 na EV, za pol roku doloza konwersje 4-er i szkaradnego SUVa za >100kE (dobrze, ze chociaz na dedykowanej platformie).

Ok, lepiej niz nic ale to sa nadal pozorowane dzialania. Te auta beda sie sprzedawac na alibi.


A w miedzyczasie, przez te poltora roku Tesla zostala najbardziej wartosciowa firma motoryzacyjna na swiecie, wypuscili 7 osobowego sedana z przysp. 2,5s do setki, prawie skonczyli budowac europejska fabryke nowego modelu Y czy osiagna w tym roku produkcje 0,8 miliona elektrykow rocznie - to jest wiecej niz produkuje Volvo.


Grupa VW zakasala rekawy i tez sie ogarnela - wypuscili pelno elektrykow w roznych wersjach, sa rodzinne, sa hatchbacki, sa Taycany - dla kazdego cos dobrego.

Azjaci sie ogarneli - Kia/Hyundai sypia nowosciami na lewo i prawo, zrobili swietny design, wprowadzaja lawinowo najnowsze technologie jak 800V czy V2L.


I ok, mozesz mowic co mnie interesuje mala Norwegia, jestesmy w PL przeciez, tu sie jezdzi 200km/h etc etc

Mozesz mi wierzyc lub nie - ale elektromobilnosc wchodzi do Europy z buta i nie bierze jencow - zobacz jakie sa obecnie premiery, wejdz na strony producentow, poczytaj co mowia prezesi, popatrz na statystyki sprzedazy i dynamike zmian - ICE umiera na naszych oczach i wszelkie biadolenie o zasieg czy o puchniecie czy jezdzenie 200km/h po autostradach czy o dusze motoryzacyjna brum-brum jest labedzim spiewem juz tylko. Rozumiem, ze ciezko sie to czyta bo za oknem nie ma elektrykow na ulicy i wszyscy koledzy kupuja ciagle 330i czy inne 320d ale na Titanicu tez orkiestra grala do konca :roll:

Edytowane przez adamjttk

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Skoro nazywasz to pustym szczekaniem, to przyjmuje, ale nie zgadzam się. Każdy jak widać ceni co innego i ma prawo, a żadne w/w statystyki nie mają wpływu na moje wybory motoryzacyjne. Ważne, żeby każdy żył w zgodzie ze swoim przekonaniem.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmienie na "labedzi spiew", musze uwazniej dobierac slowa bo ludzie sie widze obrazaja/za bardzo biora do siebie a ja nie mam nic zlego na mysli :cool2:

Co do wyborow motoryzacyjnych - zgadzam sie z Toba w 100%, kazdy jezdzi tym co lubi, co mu pasuje, od 100 stron to powtarzam.

Tutaj sobie tylko dyskutujemy bo to forum przeciez, nikt nikomu nic na sile nie wciska :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.