Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Adamie oprócz samych osiągów liczy się tez jakość prowadzenia, gdzie taycan góruje nad modelem s. Nie bez powodu jest to najlepsze elektryczne auto na rynku według top gear. Według wielu recenzentów 4s jest najlepszym wyborem wśród taycanow bo daje wiele frajdy z jazdy oraz emocji w jeszcze niezbyt wygórowanej jak na porsche cenie i prowadzi się jak prawdziwe porsche i zapewne każdy kto je kupi będzie miał wywalone ze tesla plaid pojedzie szybciej bo i po co komu to potrzebne? Jakością wnętrza w porsche za to będzie można się delektować każdego dnia po zajeciu miejsca za kierownica. Zreszta co tu porównywać. To są auta z kompletnie innej bajki, porównywalne są tylko przyspieszenia i rodzaje napędów.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wszystkie Taycany to cudowne auta, inzynieryjne dziela sztuki bym powiedzial :cool2:


To powiedziawszy - brak dedykowanej sieci szybkich ladowarek DC sprawia, ze nie nadaja sie do ich podstawowej funkcji - jezdzenia w jakiekolwiek trasy.

Filmikow sfrustrowanych klientow na necie jest az za duzo.


To nie Ty wrzucales tutaj kilka stron temu ten filmik od Shmee i jego Taycana Turbo S za 1M PLN?

Jedziesz na oparach na Ionity a tam - 2 stacje z czterech nie dzialaja.

Na trzeciej siedzi "przyglup z Tesli" jak to ladnie okresliles (pewnie oglada Wiedzmina na Netflixie albo gra w te glupie, nikomu niepotrzebne gry :norty: )

A na czwartej Renault Zoe :norty:

 

Jakością wnętrza w porsche za to będzie można się delektować każdego dnia po zajeciu miejsca za kierownica.

Tutaj Shmee bedzie mial co najmniej godzine czasu na delektowanie sie jakoscia wnetrza swojego auta :norty:

O malo co zylka mu nie peknie na premium "user experience" by Porsche :norty:

Nigdy nie widzialem tego usmiechnietego chlopaka tak wkur&^%^ :twisted:


51197915006_a55c8cd9f4_o.jpg


A tymczasem fanboje Tesli:

(zadne Renault Zoe nie zostalo na tym zdjeciu "wyphotoshopowane" :norty: )


51198110143_c5ffa104f8_o.jpg


PS. Na tym filmiku Shmee pokazuje jak to Porsche dotrzymuje slowa jezeli chodzi o max. moc i osiagi Taycana bez wzgledu na stan naladowania baterii.

No bo przeciez tylko "Tesla" puchnie :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Gorik, nie obracaj prosze kota ogonem.

W PL ludzi jezdzacych czesto 160-180 kmh to jest moze ~1-2%, statystycznie bez zadnego znaczenia.

I tak jak nie mam nic przeciwko "idée fixe" jak w przypadku kolegi Krakusa tak takie podsumowania nie maja zadnego sensu.


Adam ale ja stwierdzam fakty, o ile tam u Ciebie jest spoko o tyle w Pl jesteś niewolnikiem stanu naładowania baterii czy się mylę ? , czy może po prostu elktrykami już nie piję do samej Tesli jeździ się z bananem na ustach 100-120 po trasie, jesteś na forum Bmw i wiesz zapewne co to radość z jazdy chyba że już nie aktualny slogan ? jadąc pustą autostradą 160-180 jakie stwarzasz zagrożenie ?, Niemcy tak jeżdżą całe życie i przeanalizuj ile osób ginie na 100 wypadków, oczywiście zakładam że jedziesz sprawnym autem z dobrymi oponami itp.


A tutaj masz 1-2%


https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26791315,odcinkowy-pomiar-predkosci-na-a1-dziala-na-pelnych-obrotach.html


9 z przodu nie dodałeś :


............Dlaczego na A1 postawiono odcinkowy pomiar prędkości? 91 proc. kierowców przekraczało dozwoloną prędkość

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ten "material sponsorowany" ktory wkleiles to skomlenie Toyoty "nie kupujcie elektrykow konkurencji, EV to slepa uliczka, tylko wodor"

A jednoczesnie na stronie glownej Toyoty masz to :norty:


51198481730_98b41f2e58_o.jpg

 

Mam wrażenie, że nie czytasz tego do czego się odnosisz. Tam jest napisane to co większość w tym temacie pisze o aktualnych wadach EV i że Toyota przyszłość widzi w ogniwach wodorowych. Co zresztą jest zgodne z wcześniej wklejonym przeze mnie linkiem nt. strategii energetycznej PL, która jest spójna ze strategią Europejską. Jestem niemal pewny, że tesla także zacznie korzystać z ogniw wodorowych. Ale na to trzeba poczekać, aż dobrze zarobią na tym co jest teraz na fali.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jestem niemal pewny, że tesla także zacznie korzystać z ogniw wodorowych. Ale na to trzeba poczekać, aż dobrze zarobią na tym co jest teraz na fali.

Musisz zacząć grać w totka, jeśli przewidujesz tak pewnie przyszłość ;)

Wg mnie jeśli Tesla inwestuje w baterie ponad wszystko, to ciężko byłoby im przejść na ogniwa wodorowe, na których się nie znają, od tak. A jeśli dokona się postęp w bateriach, taki jak zapowiadają, to ogniwa wodorowe będą im niepotrzebne.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam wrażenie, że nie czytasz tego do czego się odnosisz. Tam jest napisane to co większość w tym temacie pisze o aktualnych wadach EV i że Toyota przyszłość widzi w ogniwach wodorowych

Eeee gdzie to tam wyczytałeś? Odnośnie wodorowych to tylko wspominają że 2 modele wprowadzili na rynek. Nic nie piszą o ich przyszłości, wymieniają za to szeroką paletę zwykłych elektryków. Jeśli Ty tam wyczytałeś strategię wodorową... to przestań pić.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Adam przeceniasz ilość i rozmieszczenie super chargerow. Jak sam zauważyłeś na filmie z taycanem na ioinity ładowała się tesla, bo zapewne w pobliżu brak superchargerow. W tej recenzji od 16:20
recenzent także zwraca uwagę na zbyt ich mała ilość, wieczna zajętość, zbyt wolne lądowanie i niedostateczne pokrycie. Co to jest 600 superchargerow na cała Europę? To jest igła w stogu siana i nie ma się co tym zachwycać. Ionity ma już prawie 400, wiec daleko za tesla nie jest a nie jest jedyna firma stawiająca superchargery. Na dzień dzisiejszy niestety wyjazd elektrykiem w trasę to jest bycie niewolnikiem od stacji ładowania. W sobotę w weekend na s8 w wawie stałem w korku ze 20 minut. Jaka była by moja frustracja żebym musiał postać z godzinę w korku tylko po to żeby dojechać do stacji ładowania które jest o kilka km dalej to już wole nawet nie myśleć.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam przeceniasz ilość i rozmieszczenie super chargerow. Jak sam zauważyłeś na filmie z taycanem na ioinity ładowała się tesla, bo zapewne w pobliżu brak superchargerow. W tej recenzji od 16:20
recenzent także zwraca uwagę na zbyt ich mała ilość, wieczna zajętość, zbyt wolne lądowanie i niedostateczne pokrycie. Co to jest 600 superchargerow na cała Europę? To jest igła w stogu siana i nie ma się co tym zachwycać. Ionity ma już prawie 400, wiec daleko za tesla nie jest a nie jest jedyna firma stawiająca superchargery. Na dzień dzisiejszy niestety wyjazd elektrykiem w trasę to jest bycie niewolnikiem od stacji ładowania. W sobotę w weekend na s8 w wawie stałem w korku ze 20 minut. Jaka była by moja frustracja żebym musiał postać z godzinę w korku tylko po to żeby dojechać do stacji ładowania które jest o kilka km dalej to już wole nawet nie myśleć.

Wg danych europejskich w Europie jest 80000km dróg. Jeśli jak piszesz Tesla ma 600 ładowarek, to wypada co 133km. Dwa razy więcej zasiegu to ma najstarsza Tesla w środku strasznej zimy.

Jeśli jednak do 600 ładowarek Tesli doliczymy wspomniane przez Ciebie 400 Ionity i jeszcze 200 innych, to w sumie jest ładowarka co 60km. Bycie niewolnikiem przez 60km brzmi strasznie.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Hmm pokaz mi trasę w Polsce, gdzie co 60 km masz ładowarkę?

Jak marna sieć superchargerow jest pokazuje chociażby to porównanie:

Ilość stacji benzynowych w Polsce: 7720

Ilość stacji Orlen w Polsce : 1800


Tesla now has Superchargers at 601 locations, spanning 27 countries in Europe według https://www.autocar.co.uk/car-news/electric-cars/tesla-now-has-more-600-european-supercharger-sites


Komentarza nie trzeba, jak to się przekłada na komfort podróżowania to chyba każdy może się domyśleć. Przy okazji znalazłem ciekawy artykuł


https://www.forbes.com/sites/jimcollins/2020/12/01/tesla-sales-have-fallen-off-a-cliff-in-europes-greenest-car-markets-in-2020/


Kilka niesmacznych ciekawostek to tesla w zeszłym roku wysłała 7000 sztuk tesli model 3 sr+ Z Chin z gorszymi bateriami, duzo cięższymi co mocno wpływa na osiągi do Europy. Tesla traci rynek w Europie głównie na rzecz vw oraz grupy francuskiej. Tesla zyskała reputacje aut z tragicznie wykonanym środkiem co otwiera drzwi dla aut lepiej wykonanych. Ludzie windujący akcje tesli zapomnieli o takim drobnym szczególe jak konkurencja która może się pojawić.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Mam wrażenie, że nie czytasz tego do czego się odnosisz. Tam jest napisane to co większość w tym temacie pisze o aktualnych wadach EV i że Toyota przyszłość widzi w ogniwach wodorowych

Eeee gdzie to tam wyczytałeś? Odnośnie wodorowych to tylko wspominają że 2 modele wprowadzili na rynek. Nic nie piszą o ich przyszłości, wymieniają za to szeroką paletę zwykłych elektryków. Jeśli Ty tam wyczytałeś strategię wodorową... to przestań pić.

 

Warto czytać cały wątek a nie tylko ostatnią stronę. Wtedy nie trzeba odwoływać się do argumentów o piciu i można poszerzyć horyzont.


Poniżej link umieszczony pierwotnie na stronie 102

https://www.gov.pl/web/klimat/rozpoczely-sie-konsultacje-publiczne-projektu-polskiej-strategii-wodorowej

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jestem niemal pewny, że tesla także zacznie korzystać z ogniw wodorowych. Ale na to trzeba poczekać, aż dobrze zarobią na tym co jest teraz na fali.

Musisz zacząć grać w totka, jeśli przewidujesz tak pewnie przyszłość ;)

Wg mnie jeśli Tesla inwestuje w baterie ponad wszystko, to ciężko byłoby im przejść na ogniwa wodorowe, na których się nie znają, od tak. A jeśli dokona się postęp w bateriach, taki jak zapowiadają, to ogniwa wodorowe będą im niepotrzebne.

 

Ale inwestycja w baterie się zwróci w elektrykach a potem i w wodorowych bateria też będzie konieczna.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Warto czytać cały wątek a nie tylko ostatnią stronę. Wtedy nie trzeba odwoływać się do argumentów o piciu i można poszerzyć horyzont.


Poniżej link umieszczony pierwotnie na stronie 102

https://www.gov.pl/web/klimat/rozpoczely-sie-konsultacje-publiczne-projektu-polskiej-strategii-wodorowej

1. Przeczytałem cały wątek.

2. Ty jednak nie przeczytałeś wspomnianego artykułu Toyoty z jej globala, choć zarzucasz to innym. A jeśli przeczytałeś to nie zrozumiałeś - z niego wyłania się przyszłość BEV, a nie wodorowa.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Tak tak, na pewno masz rację.


I dlatego tytuł artykułu to:

"Technologią jutra będą samochody ujemnie emisyjne, które nie tylko nie emitują nic, ale jeszcze oczyszczają powietrze"

a w artykule

"Wodór to nowa technologia i prace nad wszystkimi składnikami tego łańcucha wartości wciąż są prowadzone na całym świecie. Postęp w każdej z tych dziedzin jest gigantyczny. Naszym zdaniem nie da się osiągnąć bezemisyjnej gospodarki z pominięciem technologii wodorowych. Tego samego zdania jest zresztą również Unia Europejska i władze kilkudziesięciu krajów, które reprezentują prawie 90% światowego PKB." oraz "Tlen z powietrza, który wchodzi do ogniwa paliwowego, musi być bardzo czysty, dlatego Mirai został wyposażony w cały zestaw filtrów. Podczas jazdy filtrujemy zatem powietrze, które jest w zasięgu samochodu, a jego część kierowana jest do ogniwa. W ten sposób oczyszczamy powietrze m.in. z tlenków azotu, cząstek stałych, z pyłów itd."

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Od początku maja br Bmw Polska mocno promuje wersje plug-in swoich aut (oprócz X3). Przy finansowaniu Comfort Lease zakładają znacząco wyższą wartość rezydualną niż wersje spalinowe. Np dla X5 45e RV jest na poziomie 65% po 36 miesiącach podczas gdy dla wersji 25d o której początkowo myślałem(o podobnej konfiguracji) wychodzi 59%. Jak porównałem całkowity koszt przez 3 lata to wyszło mi, że 45e wyjdzie mi niewiele drożej(uwzględniając również oszczędności na paliwie-mam panele w domu), zakładam przebieg ok. 20 tyś. rocznie. Różnice są jeszcze korzystniejsze w porównaniu do wersji 40i i 40d, które są o porównywalnych osiągach.
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy

https://spidersweb.pl/autoblog/tesla-autopilot-fsd/

 

Problem jest dość prosty – Tesla za słoną opłatą (w Polsce jest to 39 000 zł) sprzedaje pakiet o nazwie „Pełna Zdolność do Samodzielnej Jazdy”. Jednocześnie tu i tam dodaje do tego oznaczenie beta, a drobnym druczkiem tłumaczy, że to w sumie nie jest żadna zdolność do samodzielnej jazdy

 

DMV zamierza więc przede wszystkim sprawdzić, czy takie a nie inne nazwanie FSD nie wprowadza przypadkiem klientów w błąd. Jeśli uzna, że tak, Tesla może mieć spore kłopoty. Zresztą nie po raz pierwszy – w Niemczech zabroniono używania takich określeń (jak w pełni autonomiczna jazda, etc.) przy promowaniu pakietów w modelach tego producenta.

 

urojony autopilot za 39k, tesla taka dobra, daje wszystko w serii :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
O w pelni autonomicznej jezdzie w tesli slysze od prawie dziesieciu lat. Do dzisiaj jak nie bylo, tak nie ma. Musk regularnie podkreca atmosfere od wielu lat piszac: juz za chwile, juz za momencik, ale najbardziej poraza funbojstwo uzytkownikow slepo wierzacych swojemu guru. Niektorzy niby inteligentni ludzie, ale zamiast zachowac chociaz odrobine dystansu zachowuja sie jak sekta a tymczasem: https://www.reuters.com/business/autos-transportation/tesla-tells-regulator-that-full-self-driving-cars-may-not-be-achieved-by-year-2021-05-07/
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A tutaj masz 1-2%

https://moto.pl/MotoPL/7,88389,26791315,odcinkowy-pomiar-predkosci-na-a1-dziala-na-pelnych-obrotach.html

9 z przodu nie dodałeś :

............Dlaczego na A1 postawiono odcinkowy pomiar prędkości? 91 proc. kierowców przekraczało dozwoloną prędkość

 

Ale zdajesz sobie sprawe ze ograniczenie predkosci tam bylo do 70 km/h? :roll:

A artykulem tym podpierasz srednia 160-180km/h przez setki km?


Nie zrozum mnie zle, ja nie bronie EV jak niepodleglosci bo do pewnych zastosowan sie nadal nie nadaja.

Jezeli kolega Krakus powiedzial, ze musi byc zasieg 300km przy 160-180km/h i bez ladowania na trasie - odpowiedz jest tylko jedna - EV sie do tego nie nadaje.


Natomiast przyjmij prosze do wiadomosci i przestan negowac fakt, ze kierowcow jezdzacych regularnie 160-180km/h przez setki km w PL, czy jakimkolwiek innym kraju (lacznie z DE), jest max. kilka %, statystycznie, Ci kierowcy sa bez zadnego znaczenia dla implementacji elektromobilnosci.

 

Kilka niesmacznych ciekawostek to tesla w zeszłym roku wysłała 7000 sztuk tesli model 3 sr+ Z Chin z gorszymi bateriami, duzo cięższymi co mocno wpływa na osiągi do Europy.

Tutaj musze szybko sprostowac bo fake-newsy to niepozadana rzecz na forum.


Akurat ja zamowilem sobie druga Tesle z Chin SR+ i specjalnie sie dopytywalem w salonie czy na pewno to bedzie ta bo te baterie maja szereg zalet.

Musk wprowadzil do swoich najtanszych EV (z najmniejszymi bateriami) nowy typ baterii - LFP, krotka charakterystyka:


1. Nie zawieraja kobaltu ani niklu, przez co juz na starcie sa sporo tansze i dostepniejsze od litowo-jonowych - rezulatat - Tesla model 3 SR+ (odpowiednik mocowo G20 330i) jest obecnie w NO w cenie Leafa 64kWh :norty:

2. W odroznieniu od baterii litowo-jonowych mozna je bez problemu ladowac do 100% na codzien - rezultat - TM3P mozna na codzien ladowac do 90% (~450km zasiegu) a SR+ po naladowaniu do 100% pokazuje ~380km zasiegu -> realna roznica w zasiegu na codzien nie jest duza przy ~70k PLN roznicy miedzy modelami.

3. Ponad 10.000 cykli ladowania co daje w praktyce ponad milion km bez wiekszej degradacji --> auta z tymi bateriami beda swietnie trzymaly wartosc i nie bedzie problemu z odsprzedaza.


Minusem jest oczywiscie mniejsza gestosc energetyczna - czyli baterie zajmuja wiecej miejsca/wagi w porownaniu do Li-Ion, co przy wiekszych autach (klasa D) i mniejszych bateriach (50kWh zamiast 80kWh) zupelnie nie przeszkadza na codzien.


https://www.torquenews.com/1/lfp-batteries-pros-and-cons-elon-shifts-some-teslas-lfp

 

ale najbardziej poraza funbojstwo uzytkownikow slepo wierzacych swojemu guru

fanboj, nie funboy, ilez razy mozna powtarzac :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tak tak, na pewno masz rację.


I dlatego tytuł artykułu to:

"Technologią jutra będą samochody ujemnie emisyjne, które nie tylko nie emitują nic, ale jeszcze oczyszczają powietrze"

Eeee Ty chyba nie umiesz naprawdę w rozmowę, przecież sam cytowałeś Adama cytującego artykuł z głównej strony Toyoty o tytule "Toyota announces its new BEV series, Toyota bZ, in establishment of a full line-up of electrified vehicles" - dam Ci linka, bo widać jednak nie przeczytałeś tego, co sam cytowałeś: https://global.toyota/en/newsroom/toyota/35083987.html


A tam nie ma wodoru. Naprawdę, jeśli masz problem z rozmowa na forum to tego nie rób.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Adam fajniej sie z Toba rozmawia jak przestajesz cytowac firmowe slogany a zaczynasz pisac konkrety. Odnosnie tych nowych baterii tesli to ze 2 tygodnie temu ogladalem filmiki na ich temat i jest tak jak napisales. Wada ich jest, ze nie nadaja sie do modeli perfomance bo nie potrafia oddac szybko energii no i ich zwiekszona masa. Dodatkowo w filmie ktory ogladalem bylo o wydobyciu kobaltu, ktory jest w Li-On, ktory jest wydobywany w wiekszosci w Kongo i jest on wydobywany z pogwalceniem praw czlowieka i czesto wykorzystywane sa dzieci, w Ni-MH juz go nie ma. Co do trwalosci to technologia jest nowa, poczekajmy na jej upowszechnienie, bo na razie jest to jajko niespodzianka. Ja mam jednak spory dystans do nowosci, nie wierze do konca we wszystko co mowia w reklamach, dlatego tak szybko bym nie wyrokowal o milionach km oraz o swietnym trzymaniu wartosci. Poki co, przynajmniej w Polsce samochody elektryczne wisza miesiacami na aukcjach, zainteresowanie jest mierne a cena czesto adekwatna do zainteresowania.


tak wogole amg mercedesa idzie mocno w hybrydy a nie bev wlasnie przez zbyt duza mase baterii w samochodach BEV.


Adamie nabijales sie z zasiegu etrona gt a tymczasem prosze:

Pan Bjorn jest mile zaskoczony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Filip13 wodor ciagle gdzies sie tam przewija i tylko szklana kula przewidzi przyszlosc. Nawet po Europie jezdza ciezarowki wodorowe i chyba autobusy. Prosze o to przyklad: https://www.reuters.com/article/hyundai-switzerland-hydrogen-trucks-idUSKBN26S1FM wiadomo, ze program pilotazowy, ma byc w tym roku rozszerzony chyba na Niemcy i jeszcze kilak innych krajow. Co sie z tego urodzi nie wiadomo.


Tak wogole to miedzy zdaniami wywnioskowalem, ze jezdzisz tesla model 3, moze moglbys opisac swoje doswiadczenia i wrazenia szczegolnie z jakis dalszych wypadow?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Trasę Warszawa-Trójmiasto jeżdzę regularnie, na autostradzie nie akceptuję prędkości poniżej 140, za tirami się nie chowam. Wyżej tylko w bardzo ograniczonej palecie sytuacji, i nigdy dłużej. W E38 na tym odcinku dopiero kończył mi się gaz, Tesla wymaga ładowania w Ciechocinku. Mnie osobiście to nie boli, bo gdy nie prowadzę to i tak siedzę w necie, więc czy posiedzę po przyjeździe czy w trakcie to dla mnie żadna różnica.


Oczywiście różnica w planowaniu trasy jest dramatyczna, w E38 mogłem jechać sumarycznie ponad 1000km bez zatrzymywania - ale i tak tego nie robiłem, bom mięczak niegodny. A zatankować coś mogłem wszędzie. W elektryku po Polsce faktycznie muszę odpalić aplikację na telefonie i pomyśleć jak jechać.


Wnętrze Tesli... no cóż, segment D to nie jest segment F, nawet kilkudziesięcioletni segment F. Z drugiej strony nie mogę wymagać od "taniego" auta sportowego komfortu i udogodnień znacznie droższych maszyn. Z trzeciej strony dog mode i tak robi (na ludziach) większe wrażenie od trzeciej strefy klimatyzacji :/


Wrażenia z jazdy: ja czuję radość z jazdy. Nie każdy pasażer fizycznie to znosi.

Radość z jazdy
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

"Nie wszystko zloto co sie swieci" :norty:

https://electrek.co/2021/05/24/tesla-found-guilty-throttling-charging-speed-asked-pay-16000-thousands-owners/


Sad w Norwegii (I instancji wiec pewnie bedzie kontynuacja) zasadzil wyrok nakazujacy Tesli zwrot ~60k PLN dla kilkudziesieciu uzytkownikow Tesli model S.


Krotka historia - niektore modele S/X sprzed kilku lat (wersje z 85kWh bateria) dostaly w 2019r aktualizacje OTA, po ktorej doszlo do spadku predkosci ladowania na SC oraz spadl zasieg o 15-40km.

Chodzilo prawdopodobnie o ryzyko nadmiernej degradacji baterii, ktore producent szybko wychwycil (wszystkie auta sa stale monitorowane online) i jak cwany lisek obcial szybkosc ladowania DC oraz zwiekszyl bufor baterii bo w przeciwnym razie czekala go potencjalna gwarancyjna wymiana setek/tysiecy baterii.


Zasadzony wyrok jest swietna wiadomoscia dla klientow EV, oby sprawa byla porzadnie naglosniona przez media - daje do zrozumienia Tesli (oraz innym producentom, ktorzy chcieliby podobnie potraktowac swoich klientow), ze nie moze poprzez OTA robic co chce ze specyfikacja sprzedanego juz samochodu (czyli zmieniac jego parametrow na minus juz po zakupie) :cool2:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

@Filip dzieki za uczciwa recke. Mam jeszcze klika pytan. Rozumiem ze jedziesz ze stala predkoscia 140km/h. Ile masz procent jak wyjezdzasz z domu, z iloma dojezdzasz do Ciechocinka i z iloma dojezdzasz do Gda. Jak dlugo sie w Ciechocinku ladujesz i czy zdarzylo Ci sie ze wszystkie punkty byly zajete. W Ciechocinku na raz moze sie ladowac 4 samochody, A1 ciagnie nad morze w wakacje w kazdy weekend pol Polski wiec szansa na dluga kolejke do ladowania w Ciechocinku jest dosyc duza.


@adam to jest to o czym pisze od poczatku tego watku. Technologia jest nowa, smartfony i inne urzadzenia elektryczne pokazaly nam ze baterie potrafia sie psuc i dlatego warto zachowac zdrowy dystans i rozsadek zeby za pare lat nie zostac z reka w nocniku i niesprzedawalnym autem i ja nie pisze ze technologia jest zla ale nowa i nie do konca sprawdzona a na poczatku drogi zawsze musza byc jakies ofiary.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
@Filip dzieki za uczciwa recke. Mam jeszcze klika pytan. Rozumiem ze jedziesz ze stala predkoscia 140km/h. Ile masz procent jak wyjezdzasz z domu, z iloma dojezdzasz do Ciechocinka i z iloma dojezdzasz do Gda. Jak dlugo sie w Ciechocinku ladujesz i czy zdarzylo Ci sie ze wszystkie punkty byly zajete. W Ciechocinku na raz moze sie ladowac 4 samochody, A1 ciagnie nad morze w wakacje w kazdy weekend pol Polski wiec szansa na dluga kolejke do ladowania w Ciechocinku jest dosyc duza.

Tutaj jak to wyglada w praktyce w PL na A1 z TM3 i zapiete 140km/h na tempomacie.

Kazdy moze sobie wyrobic wlasne zdanie jak dobrze, czy tez jak zle, wyglada to na dzis z EV po autostradach :cool2:


PS. Na filmiku widac tez mniej wiecej jak wyglada jazda z predkoscia 140km/h - ile osob wyprzedzamy my, a ile osob wyprzedza nas


.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.