Skocz do zawartości

Quo Vadis BMW? G20 a Norwegia, Tesla M3, elektromobilnosc


adamjttk

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Aral buduje nowe stacje ładowania w DE gdzie 300km zasięgu będzie można uzyskać w 10min...

 

Ma to rece i nogi. Podobno 120 szt do konca roku pobuduja.

Czytalem gdzies, ze wiekszosc stacji benzynowych na samym paliwie zarabia marne grosze bo marze sa mikro.

Zarabia sie na kawie, hotdogach, redbullach, alkoholu etc etc. Zupelnie jak w kinach.


A jak ktos siedzi ~20-30 min czekajac az elektryk sie zaladuje - na pewno cos przekasi, kupi jakas gazete etc etc


Apropo szybkosci - 350kW to tak jak w Ionity - superszybko, tyle ze poki co jeszcze nie ma EV ktore by tyle przyjely - Porsche Taycan, Audi e-Tron czy TM3 poki co pobieraja maks 250kW i to w bardzo waskim przedziale czasowym (pierwsze 10-30%). Pewnie technologia ruszy ostro z kopyta teraz jak juz sie wszystkie firmy za to wziely.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

adamjttk spójrz jeszcze na aspekt ekonomiczny tych szybkich ładowarek. Wiem że częściej się będzie ładować z domu.

Ale na trasie te ~3,50zł/kWh daje przy choćby 25kWh/100km (te 20 włóżmy od razu między bajki) ~87zł/100km a to odpowiada ~18l benzyny/100km.

Nie brzmi to dobrze.

Oczywiście rozumie że Ty masz darmowe ładowanie przez dłuższy czas na superchargerach i fajnie. Ale u nas to tak działać pięknie, szybko nie będzie.

Będzie tak że chcesz jeździć szybko i daleko to męcz się i płać jak za V8 w beznynie :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
adamjttk spójrz jeszcze na aspekt ekonomiczny tych szybkich ładowarek. Wiem że częściej się będzie ładować z domu.

Ale na trasie te ~3,50zł/kWh daje przy choćby 25kWh/100km (te 20 włóżmy od razu między bajki) ~87zł/100km a to odpowiada ~18l benzyny/100km.

Nie brzmi to dobrze.

Oczywiście rozumie że Ty masz darmowe ładowanie przez dłuższy czas na superchargerach i fajnie. Ale u nas to tak działać pięknie, szybko nie będzie.

Będzie tak że chcesz jeździć szybko i daleko to męcz się i płać jak za V8 w beznynie :8)

ównaj


ceny prądu i paliw są różne w krajach...

porównaj jak to wygląda np. w DE...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

https://elektrowoz.pl/ladowarki/cennik-ionity-ogloszony-35-zl-kwh-drozej-niz-jazda-na-benzynie-polscy-operatorzy-zaczna-rownac-w-gore/

Artykuł wprawdzie z przed roku, ale zakładam ze dzisiaj taniej na pewno nie jest.

Przy okazji są tez ceny innych operatorów na zbliżonym do Ionity poziomie.

Ceny np. w DE w zasadzie takie jak u nas.

Oczywiście nie śledzę tematu wiec jezeli jest taniej to prosze mnie poprawić.


Tak patrząc na to bez zagłębiania się w temat to jeżdżąc wokół przysłowiowego komina to to jeszcze może

ma jakiś sens ładując w domu po 0,72zl/kWh (tyle mam na ostatnim rachunku), ale robiąc dużo km w trasie płacąc po

3,5zl/kWh to ekonomicznego sensu tej męczarni, z reżimem planowania trasy itd, nie widzę.

Pewnie ze osiągi tych aut to w większości inna liga, a i stosunek moc-osiagi/wydane pieniądze jest lepszy (o ile nie dużo lepszy) ale ile się pałuje auto z pod świateł w szczególności w obecnych czasach (50 km/h w mieście i wiadomo czym grozi 100kmh)?


Ja osobiście widzę to tylko jako drugie auto w domu, auto do miasta i zabawka po godzinach pracy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W taryfie G12W jest poza szczytem 0,19 brutto za kwh (pomijając oczywiście fotowoltaikę) - i to jest coś:)

Czasami podejmuję podróż bev do 100km tak żeby wrócić bez międzyładowania ale jadąc autostradą czuje się nieswojo- ustawione 120km/h i raczej jednostajny reżim żeby na pewno wrócić - to jest ograniczenie poczucia wolności :) jaka daje samochód jako taki

Najlepiej używać "rzeczy" z ich pierwotnym przeznaczeniem - wg mnie obecnie najlepsze połączenie to mały zwinny i szybki elektryk do miasta i spalinówka na trasę

Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Wczoraj wyczytałem, że planuje się w przyszłości zmniejszyć zasięg elektryków, będą lżejsze baterie i tańsze. W sumie elektryk na miasto, autobus gdzieś dalej (może też elektryczny). Drugie auto? Raz na czas.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
wg mnie obecnie najlepsze połączenie to mały zwinny i szybki elektryk do miasta i spalinówka na trasę

tyle tylko, że takich elektryków nie ma. TM3 to już wielka krowa. Dobre dla mnie byłoby coś jak 1 albo 2 dwudrzwiowe z 4 miejscami.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie obecnie najlepsze połączenie to mały zwinny i szybki elektryk do miasta i spalinówka na trasę

tyle tylko, że takich elektryków nie ma. TM3 to już wielka krowa. Dobre dla mnie byłoby coś jak 1 albo 2 dwudrzwiowe z 4 miejscami.

Czyli Smart 2

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

wg mnie obecnie najlepsze połączenie to mały zwinny i szybki elektryk do miasta i spalinówka na trasę

tyle tylko, że takich elektryków nie ma. TM3 to już wielka krowa. Dobre dla mnie byłoby coś jak 1 albo 2 dwudrzwiowe z 4 miejscami.

 

i3s

...i co zadziwiające nie ma konkurencji jako takiej (no może honda e teraz)- wszyscy robią elektryczne duże SUVy, prawie 5 metrowe ciężkie wozidła które nie wiadomo "poza pokazem technologicznych możliwości" do czego użytkowo są przeznaczone

Sprzedam Alufelgi BMW M791 Double Spoke '19 5x112 https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=31&t=383676
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Ale na trasie te ~3,50zł/kWh daje przy choćby 25kWh/100km (te 20 włóżmy od razu między bajki) ~87zł/100km a to odpowiada ~18l benzyny/100km.

Nie brzmi to dobrze.

3,5 PLN/kWh to szalenstwo, beda sie tam ladowac jedynie uzytkownicy Taycanow badz Kowalscy w sytuacjach podbramkowych.

Superchargery Tesli w PL to 1,4 PLN za kWh, w Norwegii to 0,7 PLN za kWh.

 

..jeżdżąc wokół przysłowiowego komina to to jeszcze może ma jakiś sens ładując w domu po 0,72zl/kWh (tyle mam na ostatnim rachunku), ale robiąc dużo km w trasie płacąc po

3,5zl/kWh to ekonomicznego sensu tej męczarni, z reżimem planowania trasy itd, nie widzę.

Wiekszosc ludzi majacych elektryki laduje sie w nocnej taryfie po 0,3 PLN/kWh badz ma fotowoltaike - wtedy jazda elektrykiem jest praktycznie darmowa w porownaniu do benzyny.

Nie zapominaj, ze miazdzaca wiekszosc ludzi robi 10-15 tys km rocznie, to jest mniej niz 50km dziennie.

Przedstawiciele handlowi jezdzacy 60 tys km rocznie, obiezyswiaty etc etc - oczywiscie, zupelnie inna rozmowa wtedy jezeli chodzi o funkcjonalnosc EV.

 

Ja osobiście widzę to tylko jako drugie auto w domu, auto do miasta i zabawka po godzinach pracy.

Wiekszosc ludzi ma obecnie 2 auta w gospodarstwie domowym.

Jezeli nawet jedno z nich zamieniloby na EV i jezdzilo glownie po miescie - zycie byloby duzo piekniejsze (czystsze i cichsze).

To sa miliony elektrykow zamiast spalinowcow.

Na dluuugie trasy diesel bedzie lepszy jeszcze przez wiele lat.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Wiekszosc ludzi majacych elektryki laduje sie w nocnej taryfie po 0,3 PLN/kWh badz ma fotowoltaike - wtedy jazda elektrykiem jest praktycznie darmowa w porownaniu do benzyny.

 

dlatego auta elektryczne to nisza albo mżonka... w dodatku nie do zrobienia w mieście, w blokowisku...


liczyłem kiedyś jak to wychodzi w DE i wychodziło podobnie z benzyną. No jedynie podatek był tańszy...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

A tymczasem W206 zaprezentowane :norty: :norty:


20c0673-128.jpg


1. Ta kierownica z 5 ramieniami, haptycznymi przyciskami i gladzikami :duh:

2. Te nawiewy z alliexpress :duh: (szkoda ze nie dali jeszcze ze 3 wiecej :P)

3. Te tandetne chromowane oble tablety :duh:


I gama silnikowa 1.5 i 2.0 lacznie z 500-konnym AMG C63 :norty: :norty:


Autentycznie szpetne, szpetne i odpustowe auto.


Niemieckie premium w EU zapedzilo sie samo w naroznik, wyglada na brak pomyslu w jakim kierunku ma to ewoluowac dalej :roll:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Tej zimy załadowanie szybkie Tesli w Texasie w pewnym momencie kosztowało 900$. Oczywiście jak był prąd .

Cytat: nie mamy pańskiego płaszcza i co nam pan zrobi.

 

Bzdury i jeszcze raz bzdury rodem z pudelka/onetu.

Daj link to sie posmiejemy.

Tego typu artykuly (na spiderswebie etc) to juz poziom ponizej Faktu :norty:


Jak juz piszesz takie opowiesci to moze wspomij, ze w czasie blackoutu w Teksasie zadna stacja paliwowa nie dzialala wiec ICE raczej nie bedzie lepsze? :norty:

Jak jest zima stulecia i nie ma pradu kilka dni (bo stanem rzadza idioci, ktorzy uwazaja ze ich siec energetyczna jest samowystarczalna i nie ma sensu miec polaczen z innymi stanami) to nienaladowany EV jest najmniejszym problemem - ludziom rozsadzalo kanalizacje w domach bo rury nieogrzewane, karambole na autostradach na setki aut bo tam nie ma zimowek etc etc.

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przeciez wnetrze W206 to swego rodzaju pojscie z trendem wyznaczonym przez Tesle. Mozna powiedziec ze zdążyło sie opatrzec, bo od paru miesiecy jest juz S-klasa z tym samym wnetrzem.

Akurat nawiewy to nawiazanie do chocby R107.

Tandetny to tam jest ten piano black na boczkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Odnosnie powyzszego - anomalia, ktora w sumie o niczym nie swiadczy. Inną skrajną anomalią były ujemne ceny ropy na kontraktach w ubieglym roku, bo m.in. nie bylo juz miejsca do jej przechowywania.


Inna sprawa mnie intryguje. W PL mamy wysokie ceny energii elektrycznej, ktore szybko sie nie obniżą, bo produkcje mamy z węgla, a więc emisyjną, zaś ceny uprawnień do emisji CO2 są na fali wzrostowej. Tutaj szybko nie przejdziemy na bardziej zrównoważony mix.

No i w dlugim terminie, skoro w teorii bedziemy przechodzic na elektryki to i zapotrzebowanie na paliwa spadnie, ktore jak wiemy są oblozone roznymi podatkami i oplatami. Jak Rząd zrekompensuje sobie ten ubytek. Na razie przez ulgi w akcyzie czy amortyzacji, poniekąd wspiera elektryki. Ale czy nalozy dodatkowe oplaty na energie sluzaca do ladowania samochodow? Czy jest to fizycznie mozliwe (np. w wallboxach w garazach podziemnych, wpietych do sieci)...


Aha i dyskryminowany tutaj wodór. Niemcy będą mocno przeć na wykorzystanie wodoru w przemyśle - do tego potrzeba gigantycznych inwestycji, co jeśli wypali, bycmoze da kopa do rozwoju samochodow z ogniwami. Jednoczesnie z drugiej strony - wszystko bedzie cholernie drozsze, bo my jako podatnicy sfinansujemy te transformacje. Coz, wysoka jest cena ochrony, ratowania klimatu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Inna sprawa mnie intryguje. W PL mamy wysokie ceny energii elektrycznej, ktore szybko sie nie obniżą, bo produkcje mamy z węgla, a więc emisyjną, zaś ceny uprawnień do emisji CO2 są na fali wzrostowej. Tutaj szybko nie przejdziemy na bardziej zrównoważony mix.

No i w dlugim terminie, skoro w teorii bedziemy przechodzic na elektryki to i zapotrzebowanie na paliwa spadnie, ktore jak wiemy są oblozone roznymi podatkami i oplatami. Jak Rząd zrekompensuje sobie ten ubytek. Na razie przez ulgi w akcyzie czy amortyzacji, poniekąd wspiera elektryki. Ale czy nalozy dodatkowe oplaty na energie sluzaca do ladowania samochodow? Czy jest to fizycznie mozliwe (np. w wallboxach w garazach podziemnych, wpietych do sieci)...

 

 

Ciekawy temat, rząd na pewno sobie poradzi i zbierze co trzeba ;) Jeśli nie będzie dało się zebrać podatku z paliwa, to pojawią się opłaty za korzystanie z infrastruktury - opłaty za korzystanie z dróg czy wjazd do miast, albo nawet stała opłata roczna za posiadanie samochodu, doliczana do corocznego przeglądu. Coś się wymyśli.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

No tak - oplata za wjazd jest juz na etapie projektu, w konsultacjach publicznych (elektryki ofc zwolnione).

Gminy beda mialy dowolnosc w tworzeniu strefu i ustalaniu oplaty, acz nie powinna byc wyzsza niz:

- 2,5 PLN za jednorazowy wjazd

- 500 PLN za oplate abonamentową (w projekcie nie doprecyzowano czy chodzi o roczną czy miesieczna).


Obowiazek ustalenia strefy beda mialy miasta powyzej 100k ludzi, gdzie wg GIOŚ bedzie zbyt wysokie stezenie NO2 afair.


Wiec to juz sie powoli dzieje.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
No tak - oplata za wjazd jest juz na etapie projektu, w konsultacjach publicznych (elektryki ofc zwolnione).

Gminy beda mialy dowolnosc w tworzeniu strefu i ustalaniu oplaty, acz nie powinna byc wyzsza niz:

- 2,5 PLN za jednorazowy wjazd

- 500 PLN za oplate abonamentową (w projekcie nie doprecyzowano czy chodzi o roczną czy miesieczna).


Obowiazek ustalenia strefy beda mialy miasta powyzej 100k ludzi, gdzie wg GIOŚ bedzie zbyt wysokie stezenie NO2 afair.


Wiec to juz sie powoli dzieje.

 

tyle że już się okazuje że emisja spalin z samochodów osobowych nie jest problemem a ogólna emisja pyłu... więc to kolejna bzdura, po strefach EUROZONE z określoną normą emisji spalin...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

 

Tydzien bez szkalowania Tesli na spidersweb to tydzien stracony, niezle tam ich d*** musi piec :norty:


Jeszcze bym zrozumial minimum przyzwoitosci gdyby ktos naprawde naladowal to auto i tyle musial zaplacic.

Ale pisac o hipotetycznym ladowaniu auta (oczywiscie w naglowku Tesla bo bedzie sie klikac, inne firmy nie robia EV) i w tym samym artykule pisac "drogi sa nieprzejezdne" podczas "zimy stulecia" gdzie ceny energii wzrosly o 36.000% (jak i gdzie dokladnie nie wiadomo bo nie ma zadnych linkow nawet /edit - link jest do kolejnego clickbaitowego portalu/) to trzeba miec niezle pod czacha nawalone :norty:


Generalnie go%$^ artykul dla gimnazjalistow na poziomie Onetu, ktoremu spidersweb juz dawno dorownuje "poziomem" :norty:

.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Adam..


Ten temat już dawno nie ma nic wspólnego z BMW. Ogólnie ja lubię czytać opinię innych ludzi, szanuję zdanie innych i nie boli mnie z tyłu jak ktoś się ze mną nie zgadza. Zastanawiam się czy Ty, aby nie jestes oplacany przez importera Tesli w PL :) wszystko co od Tesli to jest czyste złoto, akcje , produkty, technika.

A Tesla ostatnio stracila na wartości prawie 20%


Nie chce odwalać pracy moderatora, ale jednak mam pewne podejrzenia :8)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.