Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
Spoko, spoko - u Fusa w Warszawie stoi 7er ze skórzanymi dywanikami...

Zapewne tak trwałe, jak lakier na 7er :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
jezdzisz szybko a powinienes dostojnie, nie bylo by wtedy odpryskow ;)

.

Opublikowano
jezdzisz szybko a powinienes dostojnie, nie bylo by wtedy odpryskow ;)

Auto mam 70tkm i przedni zderzak już lakierowany od samych odprysków. Ale dziś przy wycieraniu zauważyłem odpryski w sumie z każdej strony auta, np. w szczelinie między drzwiami a progiem, tam kamienie nie lecą z kół... ;] Generalnie lakiery dzisiejsze to jakaś absolutna porażka i BMW na pewno z dobrych nie słynie. W SECu z `86 mam lepszy pierwszy lakier przy dużo większym przebiegu :8)

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Jestem w stanie uwierzyc w ciensze, bardziej "ekologiczne" lakiery, tak jak mowisz.

Ale - lakiernie w dzisiejszych czasach (w przeciwienstwie do tego co bylo 20-30 lat temu) sa na kazdym kroku - jezeli masz taka potrzebe - pam pam, dzis auto oddajesz, za 3 dni masz polakierowane co chcesz, na jaki kolor chcesz. Wiec i presji na dlugowieczny lakier nie ma.


Wez tez pod uwage, ze dzisiaj drogi w porownaniu do tego co bylo 20-30 lat temu sa piekne i gladkie, jezdzi sie po nich po 200 czy 250km/h nierzadko, remontow tez jest bez liku wiec kamienie fruwaja na lewo i na prawo.

Mysle ze prawda jak zawsze lezy gdzies tam posrodku.


PS. Wracajac do tematu:

https://driveteslacanada.ca/news/tesla-giga-shanghai-plans-to-produce-550k-cars-in-2021/


Fabryka Tesli w Chinach przewiduje produkcje ponad pol miliona aut w 2021 :shock:

Jezeli do tego doliczyc USA i Berlin - Tesla niedlugo bedzie atakowac 1 milion aut rocznie (moze jeszcze nie 2021r ale 2022 juz z pewnoscia), to juz nie sa przelewki.

Jeszcze na poczatku roku wiekszosc ludzi tu na forum mowila o Tesli jako startupie a tymczasem firma w przyszlym roku bedzie zblizac sie do miliona aut rocznie.


BMW w 2019r sprzedalo circa 2,5 miliona aut.

Zastanawiam sie ile czasu zajmie Tesli dojscie do takiego wyniku - w 2025r? w 2026r?


Potencjal BMW na zwiekszenie sprzedazy - nie wydaje mi sie duzy.

Potencjal Tesli na zwiekszenie sprzedazy - hmm :>

.

Opublikowano

 

O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

Opublikowano
Sławomir a okleić folią jak była nowa nie chciałeś ?

SECa nie oklejał nikt, a farba z niego nie schodzi od patrzenia. Jest coś oklejone, ale widzę, że trzeba całe bez wyjątków :/ Kupię następne, to okleje.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

 

Auto jest z pewnoscia "futurystyczne" i to jest bardzo pozytywne bo np iX3 traci okrutnie myszka jak na 2020r.

Co mi sie za to nie podoba to ksztalt kierownicy (ergonomicznie bedzie tragedia), liczniki romby rodem z DS, pod maska hula wiatr (nie ma frunka) i chyba manualna klapa ladowania (ogromna zreszta).

Bateria, ladowanie, osiagi - tutaj wszystko jak na BMW sie zgadza, jest/powinno byc dobrze.

Infotainment wyglada tez w porzadku chociaz sterowanie fizyczne znika, wypada miec nadzieje ze glosowe bedzie coraz lepsze.


Ciesze sie, ze BMW w koncu "jedzie z tematem" elektromobilnosci - iX, i4 :cool2:

.

Opublikowano
O ku... mam nadzieję, że to nie będzie wyznacznikiem kierunku dla innych modeli, bo jeśli tak (a tak powiedział facet w tym filmie) to słabo to widzę. Na zewnątrz wszystko jakieś takie niepasujące do siebie (o grillu nie wspomnę) - wygląda to tak jakby to dalej było auto z kamuflażem... A środek niestety idzie w kierunku VW id -> niby ma być prosto, ale do mnie nie przemawia. Pozostaje liczyć, że ten kierunek będzie dotyczył tylko modeli elektrycznych, tradycyjne serie będą jednak mniej "nowoczesne". G21 planuję zastąpić (za 2-3 lata) nową 5ka Touring i liczę, że te najbliższe nowe generacje jeszcze nie załapią się na taką totalną rewolucję (a jak nie to trzeba flirtować z Audi).

 

Auto jest z pewnoscia "futurystyczne" i to jest bardzo pozytywne bo np iX3 traci okrutnie myszka jak na 2020r.

Co mi sie za to nie podoba to ksztalt kierownicy (ergonomicznie bedzie tragedia), liczniki romby rodem z DS, pod maska hula wiatr (nie ma frunka) i chyba manualna klapa ladowania (ogromna zreszta).

Bateria, ladowanie, osiagi - tutaj wszystko jak na BMW sie zgadza, jest/powinno byc dobrze.

Infotainment wyglada tez w porzadku chociaz sterowanie fizyczne znika, wypada miec nadzieje ze glosowe bedzie coraz lepsze.


Ciesze sie, ze BMW w koncu "jedzie z tematem" elektromobilnosci - iX, i4 :cool2:

 

Trochę lepiej pokazana iX:



Wiele fajnych rozwiązań, ale będzie ciężko się przestawić na taki rodzaj wzornictwa (zarówno na zewnątrz i wewnątrz)...

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

znalazlem ciekawa prezentacje dla inwestorow BMW - Listopad 2020.

https://www.bmwgroup.com/content/dam/grpw/websites/bmwgroup_com/ir/downloads/en/2020/Investor_Presentation/BMW_Investor_Presentation_2020.pdf


CIekawa lektura "od kuchni" BMW.


Polecam - polowa stron to elektromobilnosc jezeli jeszcze ktos ma jakies watpliwosci.


strona 6 - mapa drogowa - do 2023r elektryczna 5er, 7er etc. i ogolnie 13 (!) roznych modeli czysto elektrycznych

strona 8 - wykres pokazuje TOTALNA stagnacje jezeli chodzi o wzrost sprzedazy BEV/EV - roznica pomiedzy np 2017r a 2019r to 40k aut, patrzac na ekspansje Tesli (+kilkaset tys sztuk rocznie wiecej) wyglada to po prostu smutno :roll:

strona 14 - prognozy CO2 - tutaj bedzie mozna pieknie komentowac juz za kilka mies :norty:

strona 17 - Android auto na HU :norty: :mad2:

strona 31 - co sie dzieje z rentownoscia sprzedazy BMW od 2017r, nie wyglada to dobrze :roll: - spadla ponizej 5% a prognozy na 2020 to pomiedzy 0-3% (str 43) gdy Tesla za 2019 miala 9% a 2020 wyglada ze zamknie na 13-15%..

.

  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Zauwazyles ten duzy napis pod tytulem "MATERIAL PROMOCYJNY"? :norty:

Bosch placi dolarami za zaklinanie rzeczywistosci w mediach.


Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie?


Jedynym argumentem dzis pozostaje zasieg EV - ale gdy juz teraz TM3 ma zasieg mieszany 500km a jezdzac spokojnie po miescie w ladna pogode mozna dobic do 600-650km - to za 5-10 lat bedziemy celowac pewnie w okolice 1000km - juz dzis Plaid zapowiadany na przyszly rok ma miec ~850km zasiegu w trybie mieszanym i 2s do setki - gdzie tu Toyota ze swoimi zbiornikami wodorowymi?


Duzo pieniedzy wg mnie utopia w przegrana technologie, ale co tam - niech wygra lepsza technologia, konkurencja jest zawsze dobra na rynku.


50637915283_3b896f9dbd_o.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie

 

Te auta będą lżejsze, będą miały większy zasięg i w perspektywie czasu będą bardziej eko.

Po pewnym czasie każda z technologii stanie się opłacalna w zbliżony sposób. Różnice wyrównają podatki, które obciążę technologię tańszą :mrgreen:

Opublikowano
Te auta będą lżejsze, będą miały większy zasięg i w perspektywie czasu będą bardziej eko.

Ale mówisz o wodorowych czy elektrycznych, bo w sumie pasuje do wszystkich :D

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

Wg mnie wygrywa zazwyczaj to co jest najwygodniejsze (w roznym tego slowa znaczeniu).

Jezdzenie po wodor gdzies na stacje gdy mozna sie ladowac w domu wydaje mi sie zupelnie nielogiczne i niekomfortowe, waga i zasieg? - nie ma dla mnie juz dzis zadnej roznicy (w przeciwienstwie do np osiagow)

Do tego w malych miejskich szkrabach ktore sa najpopularniejsze w Europie - gdzie te butle z wodorem instalowac - na dachu?


Wiekszosc swiatowych marek wycofala sie juz z wodoru w osobowkach (MB, VW, GM, BMW, Honda etc) - Toyota zostala sama na polu bitwy i bedzie ja to bardzo bolalo po kieszeni wg mnie.


https://elektrowoz.pl/transport/daimler-konczy-ponad-30-letni-program-wodorowy-w-autach-osobowych-mercedes-glc-f-cell-odchodzi-w-dal/

https://elektrowoz.pl/auta/herbert-diess-volkswagen-tniemy-wodor-przyspieszamy-w-elektrykach-nie-stanmy-sie-nokia/

https://elektrowoz.pl/auta/volkswagen-wodor-w-samochodach-nonsens-syntetyczne-paliwa-niewystarczajaco-wydajne/

https://elektrowoz.pl/auta/general-motors-odwiesza-wodor-na-kolek-skupi-sie-na-elektrykach/

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Zauwazyles ten duzy napis pod tytulem "MATERIAL PROMOCYJNY"? :norty:

Bosch placi dolarami za zaklinanie rzeczywistosci w mediach.


Walkowalismy to juz nie raz - powiedz - po co mialbym jezdzic co kilka dni na stacje ladowania jakiegos wodoru - jezeli moje auto laduje sie na max. codziennie w domu za pol darmo, z gniazdka elektrycznego, gdy spie?


Jedynym argumentem dzis pozostaje zasieg EV - ale gdy juz teraz TM3 ma zasieg mieszany 500km a jezdzac spokojnie po miescie w ladna pogode mozna dobic do 600-650km - to za 5-10 lat bedziemy celowac pewnie w okolice 1000km - juz dzis Plaid zapowiadany na przyszly rok ma miec ~850km zasiegu w trybie mieszanym i 2s do setki - gdzie tu Toyota ze swoimi zbiornikami wodorowymi?


Duzo pieniedzy wg mnie utopia w przegrana technologie, ale co tam - niech wygra lepsza technologia, konkurencja jest zawsze dobra na rynku.


50637915283_3b896f9dbd_o.jpg

 

powtórzę po raz kolejny - dopóki baterie Li jonowe nie będą o wiele lepsze (albo zastąpione przez inne technologie) i przyjaźniejsze środowisku to dopóty alternatywy będą rozsądny wyborem.

Problemem jest nie tylko pojemność, ale przede wszystkim czas ładowania i szkodliwość wytworzenia i utylizacji baterii dla środowiska.

H2 zatankujesz w 10min, i wtedy zasięg 400-500 km nie jest problemem. Problemem jest zasięg tych 500km gdy musisz je ładować kilka-kilkanaście godzin!

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
H2 zatankujesz w 10min, i wtedy zasięg 400-500 km nie jest problemem. Problemem jest zasięg tych 500km gdy musisz je ładować kilka-kilkanaście godzin!

1. Mi zasieg 500km "na raz" jest potrzebny moze ze 2-3 razy w roku, a dzienne przebiegi 50-100km sa uzupelniane codziennie w nocy jak spie.

2. Doladowanie ekstra 300km zasiegu (10-80%) trwa na SC jakies 30-35 min, skad wziales te kilkanascie h?

3. Na dzis w USA i w calej Europie (na lewo od PL) - SC rozsiane sa wzdluz glownych drog co max 100km a ich liczba rosnie z miesiaca na miesiac.



Kapitalizacja Tesli na dzis to 500 miliardow $

Maja technologie, maja produkt, maja finansowanie, maja plan (!) na najblizsze lata, a konkurencja sie poki co wije.

Odkad zaczalem ten watek 10 mies temu - akcje Tesli wzrosly 5x :shock:


Screen-Shot-2020-11-23-at-10.48.13-AM.jpg

.

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano

życzę tesli sukcesów, choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia. Oby tylko ta bańka nie pękła... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...


Ad1 / tobie ale mnie już nie... Auto dla mnie ma być narzędziem a nie zabawką

Ad2 / 30min pod warunkiem znalezienia SC i braku kolejki na niej... a i takie rzeczy bywają... normalnie z 16A gniazdka ile musisz ładować? O ile masz własny dom, z miejscem postojowym i gniazdkiem... Ile procent mieszkańców dużych miast to ma?

Ad3 / rośnie choć nie tak szybko jakby się chciało a przy aktualnych masz często kolejki na 2-3 h czekania... Zresztą przykład obok mnie 8 SC 150kW i co weekend kolejki... :mad2:

Widzę że w Polsce się poprawiło jest już 11 SC (w tym 3 "coming soon")... :duh:

Opublikowano
Szykują się zmiany w przepisach: "Jak w Ministerstwie Finansów dowiedział się Instytut Badań Rynku Samochodowego Samar, od 1 stycznia 2021 r. resort dalej zamierza promować hybrydy plug-in, ale już na innych zasadach. Zerową stawką akcyzy zostaną objęte pojazdy z silnikiem o pojemności nieprzekraczającej 2 l. Pozwalające na ładowanie z sieci elektrycznej hybrydy wyposażone w większe silniki nie będą już mogły liczyć na ulgę. Dlaczego? Takie samochody najczęściej należą do segmentu premium, a rząd nie zamierza wspomagać najzamożniejszych obywateli."
Sprzedam koła zimowe do E84 WZ-318 7,5X17 ET-34 5X120, Opony Pirelli Sottozero 2 225/50/17
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
A ja np. słyszałem od pracownika firmy, która zakładała mi panele fotovoltaiczne, że już powstają pomysły w MF dotyczące opodatkowania pojazdów elektrycznych.
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
choć co do warunków pracy to mam zastrzeżenia... u nas w sektorze motoryzacyjnym nikt nie chce iść do Tesli do pracy...

https://electrek.co/2020/11/11/tesla-most-attractive-company-engineering-students-massive-advantage/

 

A ja np. słyszałem od pracownika firmy, która zakładała mi panele fotovoltaiczne, że już powstają pomysły w MF dotyczące opodatkowania pojazdów elektrycznych.

to ICE beda coraz bardziej opodatkowane i coraz mniej oplacalne - juz dzis jak czlowiek widzi doposazona Octavie po 150k PLN to sie smieje pod nosem.

Elektryki na calym swiecie sa dotowane bo to mloda technologia i to sie nie zmieni przez najblizsze 5-10 lat.

.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.