Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam,


Zamierzam kupić nowe BMW X1 sDrive118i LCI. Znalazłem ciekawą ofertę wyprzedażową. Jednak silnik z 3 cylindrami i bezpośrednim wtryskiem oraz turbiną Twinscroll budzi moje wątpliwości czy nie będzie awaryjny. Obawiam się problemów z wtryskiwaczami tak jak np. w silnika N43 oraz układem zmiennych faz rozrządu. Nie wiem też czy przypadkiem producent nie zaleca stosowania paliwa 98 oktanowego. Proszę o opinie i sugestie.

Opublikowano

Wg instrukcji obsługi zalecane Paliwo to 95, minimalnie 91.


Silnik x1 18i to B38C, ta sama rodzina co silniki B48 4cyl i B58 6cyl. Silnik jest stosowany w Mini, BMW serii 1,2,3,x1,x2 od 2012. Opinie w sieci są generalnie pozytywne. Na początku produkcji <2015 były problemy z łożyskiem wału co prowadziło do śmieci silnika po 30-40tys km, BMW wymieniało silniki na nowe.

Potem już nie słychać o poważnych problemach.

Wiekszość samochodów z tym silnikiem ma raczej małe przebiegi, to zwykle 2 samochód do jazdy po mieście, może dlatego nie ma zbyt wielu raportó o problemach.

Na mobile.de jest obecnie 6000 samochodów z tym silnikiem- albo BMW sprzedaje ich dużo, albo wszyscy chcą się ich pozbyć:) wiekszość ma przebieg poniżej 100kkm


Moje x1 18i jest w drodze z fabryki:)

Opublikowano

Witam serdecznie


Od dwuch tygodni jestem posiadaczem F48 18i Msport 2019 noweczka :-)

Auto jest mega i werte kazdej wydanej na nie zlotowki , przejechalem pierwszy 1000km i co moge pwoiedziec na temat silnika...


Jesli chodzi o dynamike to jest ok i w miescie napewno nie potrzeba wiecej , robilem tez trase i bardzo przyjemnie mozna podrozowac przy predkosciach 140-150km/h tak czy siak zamierzam chipowac ten silnik na 170KM poniewaz wiadomo ze zawsze moze byc lepiej :-) a napewno da to miarodajne odczucie kiedy zapakuje do auta dodatkowe 3 osoby.


Spalanie: Silnik na bank jeszcze nie ulozony i szczerze bardzo licze ze jeszcze troszke spadnie szczegolnie w miescie :-) puki co


Trasa 140km/h - 7l


Miasto raczej bez mega wielkich korkow 8-8.5l


Deptanie w miescie pokazuje 10-10.5l



Jesli masz jakies pytania odnosnie wyposarzenia badz inne to pisz smialo.


Pozdrawiam

  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
Wg instrukcji obsługi zalecane Paliwo to 95, minimalnie 91.


Silnik x1 18i to B38C, ta sama rodzina co silniki B48 4cyl i B58 6cyl. Silnik jest stosowany w Mini, BMW serii 1,2,3,x1,x2 od 2012. Opinie w sieci są generalnie pozytywne. Na początku produkcji <2015 były problemy z łożyskiem wału co prowadziło do śmieci silnika po 30-40tys km, BMW wymieniało silniki na nowe.

Potem już nie słychać o poważnych problemach.

Wiekszość samochodów z tym silnikiem ma raczej małe przebiegi, to zwykle 2 samochód do jazdy po mieście, może dlatego nie ma zbyt wielu raportó o problemach.

Na mobile.de jest obecnie 6000 samochodów z tym silnikiem- albo BMW sprzedaje ich dużo, albo wszyscy chcą się ich pozbyć:) wiekszość ma przebieg poniżej 100kkm


Moje x1 18i jest w drodze z fabryki:)

 

co użytkownik to opinia ;)

jeździłem nim w jedynce w automacie i słabo było... kosiarka z małym momentem.

Co do awaryjności - to obecnie jest akcja na ułożyskowanie w silnikach 4 cylindrowych więc problem chyba nie do końca rozwiązany...

  • 1 rok później...
  • 5 miesięcy temu...
Opublikowano
Odgrzeję nieco kotleta.

Ktoś przejechał większą ilość kilometrów tym motorem?

Jak na trwałości odbija się chip na 160-170KM?

 

Dogrzeje kotleta:

2017 rocznik. Przejechałem 1,5 140 KM ok. 120 tyś km.

Po 115 tyś. poszła uszczelka pod głowicą - wymiana na nową. W ASO - 8tyś. u mojego mechanika 3,0 tyś.

Wymieniłem też tłumik końcowy na nowy. W ASO 3,8 tyś. Kupiłem używkę w Holandii (500zł + wymiana 150zł).

Olej wymieniam co 10 tyś. km (panowie w BMW mnie wyśmiewali).

Olej w skrzyni wymieniłem po 75 tyś. km - też panowie mnie wyśmiali za pierwszym razem, że po co...zaraz wymieniam znowu. Statycznie. Tak robili we Wrocku...


Autko po powyższym sprawne. Jeździ dobrze. Pali średnio 9,0 - nie zwracam na to uwagi. (robię małe trasy). Wcześniej na trasie jak jeździłem - 7,5l/100.

Teraz jeszcze dokładam Androida :) i czerpię dalej radość z jazdy :))


PS. nie ma chip tunningu, ale chętnie dowiem się jak się silnik zachowuje :)

  • 1 miesiąc temu...
  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Mam X1 z tym silnikiem grudzień 2016.

Dopóki nie robiłem trasy tylko ganiałem wokół komina nie było problemu.

Pierwsza usterka z winy serwisu przy dużym serwisie ASO po wymianie oleju i filtra urwali śrubkę w filtrze i w 3 dni zgubiłem cały olej.

Standard po 3 dniach od wymiany dolej litr oleju więc serwis, przyznała sie do błędu i wymienili olej.

miesiąc później brak płynu chłodzącego - laweta serwis. Wyszło że jest pęknięta podstawa filtra oleju przez co płyn uciekał i przy okazji usunęli wyciek uszczelniacza wału (wymiana uszczelniacza).

Po miesiącu dolej litr oleju (ok 3 tyś km) pojechałem ASO dolali. Kolejny miesiąc dolej litr oleju ok 4 tyś km. przy czym po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie zapłonu i sprawdzenie stanu oleju było w normie już nie chciał litra ;)

tym razem nie odpuściłem ASO zlali olej , zważyli i kazali przyjechać za ok. 1000 km.

po 1300 km trafiłem na warsztat, zważyli dolali i stwierdzili , że 1300 km zużyłem 0,44 l oleju i to jest norma dla tego silnika i martwic się by mogli przy 0,7. Po tej wizycie przejechałem 5400 km i dolej litr oleju.

Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji ubezpieczeniowej i brak pomysłów.

Jak wspomniałem na początku wyszło to dopiero jak zacząłem robić trasy 140/180 km

Opublikowano
Mam X1 z tym silnikiem grudzień 2016.

Dopóki nie robiłem trasy tylko ganiałem wokół komina nie było problemu.

Pierwsza usterka z winy serwisu przy dużym serwisie ASO po wymianie oleju i filtra urwali śrubkę w filtrze i w 3 dni zgubiłem cały olej.

Standard po 3 dniach od wymiany dolej litr oleju więc serwis, przyznała sie do błędu i wymienili olej.

miesiąc później brak płynu chłodzącego - laweta serwis. Wyszło że jest pęknięta podstawa filtra oleju przez co płyn uciekał i przy okazji usunęli wyciek uszczelniacza wału (wymiana uszczelniacza).

Po miesiącu dolej litr oleju (ok 3 tyś km) pojechałem ASO dolali. Kolejny miesiąc dolej litr oleju ok 4 tyś km. przy czym po wyłączeniu silnika i włączeniu ponownie zapłonu i sprawdzenie stanu oleju było w normie już nie chciał litra ;)

tym razem nie odpuściłem ASO zlali olej , zważyli i kazali przyjechać za ok. 1000 km.

po 1300 km trafiłem na warsztat, zważyli dolali i stwierdzili , że 1300 km zużyłem 0,44 l oleju i to jest norma dla tego silnika i martwic się by mogli przy 0,7. Po tej wizycie przejechałem 5400 km i dolej litr oleju.

Mam jeszcze 2 tygodnie gwarancji ubezpieczeniowej i brak pomysłów.

Jak wspomniałem na początku wyszło to dopiero jak zacząłem robić trasy 140/180 km

 

Ja robię wyłączenie trasy przy silniku B38 i nie pobiera mi oleju wcale.. Na tym wirtualnym bagnecie sprawdzam poziom oleju co 5 tys km i mam ciągle max aż do wymiany na 15 tys km. Nie pobiera w ogóle. Przebieg 52 tys. km. Niech nie gadają, że 0,4 to norma bo normą jest ZERO dla tego silnika. Bardzo fajny motor właśnie na trasy. Spalanie średnie z całego dystansu 6.0 litra (średnie, bo chwilowe 5.5).

  • 1 miesiąc temu...
Opublikowano

Odgrzewam temat. Autem zrobiłem w nieco ponad rok 24 tys km. Pierwszy przegląd zrobiłem przy 17 tys, bo i tak krzyczał, że mam zrobić po 18 tys. Było to spowodowane tym, że 90% miasto i to najczęściej na krótkich odcinkach.

Silnik jest wystarczająco dynamiczny i żwawy do tego modelu. Prędkości autostradowe 150-160 nie są problemem, ale i tak zwykle jeżdżę do 140 kmh bo jeżdżę z dziećmi.

Jedyny jego minus to w mieście jara jak smok. Jeśli masz spore miasto ze światłami to zejść poniżej 10l to nie lada wyczyn, najczęściej i tak zobaczysz 11 litrów. Na trasie już spoko 6 litrów, autostrada 6,5-7. Z całego przebiegu pokazuje mi spalanie 9,2.


Aaa drugi minus to niestety natura 3 cylindrowca i przy odpalaniu potrafi konkretnie zatrząść budą. Nie jest to jakaś straszna rzecz, ale wtedy daje o sobie znać brak 4 cylindra bo tak to kultura jego pracy jest wysoka.

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.