Skocz do zawartości

BMW F30 318D - rozrzad


Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie,

Przeszukalem caly internet ale nie znalazlem jasnej odpowiedzi... Czy rozrzad w wersji F30 zostal poprawiony, czy nadal strach sie bac? Obecnie posiadam F30 318D i zastanawiam sie czy zaczac martwic sie rozrzadem, czy moze zostalo cos poprawione i mozna spac spokojnie...? Autko ma nalatane 190tys ale nie slychac zadnych dziwnych dzwiekow (typu metal o metal czy inne oznaki zuzycia rozrzadu). Co polecacie? Jezdzic czy mimo wszystko wymienic rozrzad??

Pozdrawiam!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Zmieniają napinacze,ślizgi-kosmetyka.Zasadnicza konstrukcja się nie zmieniła.Nadal jest pojedynczy łańcuszek.

Bywają przypadki awarii które nie sygnalizowały wcześniej niepokojących objawów typu głośniejsza praca, szuranie.

Jeżeli zamierzasz dłużej użytkować auto, to moim zdaniem przy tym przebiegu nie warto ryzykować. Wymiana rozrządu to nie majątek w stosunku do wartości samochodu.

Możesz przejechać bezawaryjnie jeszcze np.100tys, a może strzelić w każdej chwili przy tym przebiegu. Decyzja i konsekwencje po Twojej stronie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...
Witam. Chciałem się dowiedzieć, czy ktoś z was wymieniał już kompletny rozrząd w serii Fxx d. Jeśli tak to jakie były objawy kwalifikujące ten element silnika do wymiany oraz jakie były mniej więcej koszty takiej wymiany wraz z częściami. Wydaje mi się, że u mnie w silniku (stojąc twarzą do silnika po lewej stronie) występuje dziwne szuranie. Dodam, że przebieg mojej F31 318d z 2013 roku to 118 kkm. Jakie jest oznaczenie silnika z tego rocznika?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To jest Polska, tutaj rozrząd wymieniamy zaraz po zakupie! Nawet jak auto wyjechało z fabryki! ;) Zapomniałbym, olej w skrzyni też wymieniaj, tylko szybko ;) A tak na serio to może jedź do serwisu jakiegoś i zapytaj czy coś jest nie tak?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzwoniłem dzisiaj do ASO Gazda Gliwice. Po podaniu mojego numeru VIN producent auta nie przewiduje żadnej akcji serwisowej. Dowiedziałem się jeszcze, że mam silnik M47T, czyli chyba przed liftowy, tak?

 

Miałem na myśli żebyś się gdzieś umówił i niech ci to profesjonalista oceni czy szumi czy nie. A silnik masz przed liftem.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

A jest w ogóle określony moment w produkcji n47 od którego rozrząd już był ok - z tego co słyszę po wymianie problem już nie występuje co oznacza że nowsze rozrządu są już poprawione, kwestia od kiedy.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

moj znajomy wymienil rozrzad w swoim bmw, a przebieg mial 2 tys km

Wykonuje darmową fotografię samochodów - PROFESJONALNA.

Dla forumowiczów na terenie Wrocławia. Portfolio. +



http://i.epvpimg.com/guXaeab.png


Zlecę import samochodów z USA/JAPONIA


Kupię:

- Boczek tylnych prawych drzwi F30 wersja Harman/Kardon

- Listwy hexagon wnętrza

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legendy głoszą, że silniki N47 zostały poprawione i nie występują już problemy z rozrządem po 2011 roku...no właśnie, legendy...
Legendy..... ;)

 

Z tego co można na forum wyczytać to w 2012 Jeszce były problematyczne gdyż multum aut z tego rocznika miało wymieniane i zużycia było wyraźne.

Z 2013+ jest sporo mniej przykładów ale może po prostu mniej młodszych samochodów w naszych rękach.

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie zlinczujcie mnie ale ja mam z drugiej połowy 2013, przejechane prawie 170k i na ostatnim przeglądzie powiedzieli, że wszystko ok i nie widać większego zużycia (tfu tfu tfu, ufajmy im na słowo) :D Dlatego troche mnie dziwi, że wszyscy wymieniają na gwałt przy ponad 100k rozrządy i oleje w skrzyni
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tez miałem kiedyś przyjemność posłuchać ASO po odbiorze auta dostawczego po przeglądzie, wszystko OK, niecałe 2 tys km później rozpadło się (rozwulkanizowalo) kolo pasowe. ASO odpowiedziało.......sorry

Także uważaj, jedz do kogoś innego, mądrego

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Spoko, ja po kupnie Mercedesa wracałem do domu i rozpadłą się pompa paliwa, dosłownie w połowie drogi. Są też przypadki. Szwagier opowiadał, że tata jego znajomego odebrał Mercedesa za typu 300k zł i po niedługim użytkowaniu włączył podgrzewanie fotela i prawie sobie dupsko spalił bo fotel wręcz płonął od środka i topił :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Legendy głoszą, że silniki N47 zostały poprawione i nie występują już problemy z rozrządem po 2011 roku...no właśnie, legendy...

 

Mam auto z końca 2012 roku i wymieniałem, bo szurał. Na zimnym praktycznie nie było słychać, ale na rozgrzanym już mocno słyszalne było. Szurał od przebiegu ok 190.000 km, zmieniłem przy ok 203.000 km. Koszt: 2.500 z FV23%, części brałem wszystkie zalecane przez czescidobmw_pl. Wymiana w zaprzyjaźnionym warsztacie od BMW, więc sam koszt wymiany może być wyższy gdzie indziej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Ja w mojej F30 318d sportline juz mam 220tys i rozrzad nie byl wymieniany :D O dziwo silnik chodzi perfekcyjnie i nie jest slyszalny nawet najmniejszy szum z okolicy rozrzadu... Mam nadzieje ze tak pozostanie i nic sie nie urwie :mad2: Przynajmniej jak walnie to bede mogl miec tylko pretensje do siebie :8) Potraktujmy to jako eksperyment :cool2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,

Przede wszystkim witam, bo jestem nowy na forum.

Ja jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej F30 316d, silnik N47, 2012r.

Po rozebraniu okazuje się, że łańcuch i pozostałe elementy w zasadzie nie są zużyte, mimo przebiegu 175000.

Przebieg autentyczny, jeden właściciel, serwis ASO.

Zdecydowałem się na wymianę, bo wcześniej w E91 strzelił mi łańcuch i nie chciałem tym razem ryzykować.

Konstrukcja silnika jest inna 8 rozrząd tez jest lepszy niż w E90. Łańcuch jest grubszy i bardziej ciężki.

Przed wymianą obdzwoniłem wszystkie ASO w okolicy Katowic i każdy gadał coś innego.

W Bawarii powiedziano mi, ze w modelach po 2015r. rozrząd jest poprawiony i wytrzymuje 400k km. We wcześniejszych modelach serwis zaleca wymianę co 200k km lub co 5 lat.

Myślę, ze nie ma reguły w tych silnikach, jeśli chodzi o żywotność rozrządu. Jak ktoś trafi, tak ma.

W każdym bądź razie szurania lub stukania lub grzechotania bym nie lekceważył.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto znajomego F10 528i przebieg 107 tys km, rocznik 2012, rozrząd słyszalny, ASO zakwalifikowało do wymiany po ich cenach :mrgreen:

Przebieg nie autostradowy, jazdy regionalne, krotkie odcinki 20-50km, jak widać ma to znaczenie do wielkości zużycia rozrządu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Auto znajomego F10 528i przebieg 107 tys km, rocznik 2012, rozrząd słyszalny, ASO zakwalifikowało do wymiany po ich cenach :mrgreen:

Przebieg nie autostradowy, jazdy regionalne, krotkie odcinki 20-50km, jak widać ma to znaczenie do wielkości zużycia rozrządu

A był u nich serwisowany?

Nie chcieli nic dołożyć od siebie do wymiany?

 

Sent from my SM-G950F using Tapatalk

Pozdrawiam,

47

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 7 miesięcy temu...

Problem w N47 istnieje prawdopodobnie cały czas do końca produkcji. Ja wymieniałem w 325d 2014 rok, przebieg 185 tyś km, i rozrząd wyglądał ok.

Brat niedawno naprawiał 116d - 116KM, 2014 rok z przebiegiem 200 tyś km - ROZRZĄD ZERWANY!!!

Jak ktoś chce śmigać swoim autem, to ja widząc co dzieje się z tymi rozrządami nawet w serii F, zalecał bym wymianę pomiędzy 150 a 200 tyś km przebiegu. Te rozrządy się nadal zrywają - szczególnie po przekroczeniu 200 tys km przebiegu. Wymiany oleju co 30-35 tyś km tylko pogłębiają zużycie łańcuchów, napinaczy i ślizgów.

Edytowane przez chris99

BMW E36 1991 Limuzyna 325i 2005↔2007

BMW E46 2002 Touring 320d Lift 2007↔2010

BMW E91 2006 330d 2010↔2018

BMW E81 2007 118d 2015→

BMW F31 2014 325d 2018→

icon1.png

F31-C-HRj_qqhnpsx.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam z tym rozrzadem to panowie uwazajcie w mojej 320i wymienialem.dwa tygodnie temu. Auto jest z premium selection wiec dwa lata gwarancji i w sumie ja nic nie slyszalem ale skoro jest gwarancja w serwisie powiedzialem czy mogliby sprawdzic. Po trzech godzinach dostalem telefon ze slizgacz uszkodzony i juz rozciagalancuch. Kosz wymiany w holandii 3400 euro. Wiec niekoniecznie go slychac ale macie duza szanse na to ze niedlugo mozna sie nieprzyjemnie zdziwic. Ps. przebieg 120 tys :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.