Hej, Przede wszystkim witam, bo jestem nowy na forum. Ja jestem w trakcie wymiany rozrządu w mojej F30 316d, silnik N47, 2012r. Po rozebraniu okazuje się, że łańcuch i pozostałe elementy w zasadzie nie są zużyte, mimo przebiegu 175000. Przebieg autentyczny, jeden właściciel, serwis ASO. Zdecydowałem się na wymianę, bo wcześniej w E91 strzelił mi łańcuch i nie chciałem tym razem ryzykować. Konstrukcja silnika jest inna 8 rozrząd tez jest lepszy niż w E90. Łańcuch jest grubszy i bardziej ciężki. Przed wymianą obdzwoniłem wszystkie ASO w okolicy Katowic i każdy gadał coś innego. W Bawarii powiedziano mi, ze w modelach po 2015r. rozrząd jest poprawiony i wytrzymuje 400k km. We wcześniejszych modelach serwis zaleca wymianę co 200k km lub co 5 lat. Myślę, ze nie ma reguły w tych silnikach, jeśli chodzi o żywotność rozrządu. Jak ktoś trafi, tak ma. W każdym bądź razie szurania lub stukania lub grzechotania bym nie lekceważył.