Skocz do zawartości

M57T2 235KM ODMA a pobieranie oleju


Wojtasgda

Rekomendowane odpowiedzi

Witam, przeczytałem pół internetów pod kątem odmy w silniku 3.0d a zużyciem oleju ale nie znalazłem jednoznacznej odpowiedzi potwierdzonej przez co najmniej 2 źródła, więc zadam pytanie tu-znawcom marki i silnika M57T2. Do dzieła.

Mam e60 z w/w motorem od niedawna (2 miesiące), zaraz po zakupie wymieniłem w nim olej (5W30) przy przebiegu 320 tysięcy km. Myślę że marka smarowidła nie ma tu znaczenia. Zrobiłem od wymiany jakieś dwa tysiące kilometrów. Poziom oleju jest ok ale specjalnie zrobiłem foto zaraz po wymianie i okazuje się że do stanu poprzedniego musiałem dolać około 2 setki oleju. Jeżdżę głównie po mieście a silnik prowokuje do pełnego sandała od świateł do świateł więc go nie oszczędzam :) Z serwisu wiem że odma była wymieniana razem z kolektorem i jakimiś przewodami w 2014 roku przy przebiegu 171 tys km. Czy w tym silniku zużycie oleju może być spowodowane odmą?

Wyczytałem że filtr separatora oleju powinien być wymieniany co 50 tys km a cała odma co 100 kkm. Ile w tym prawdy?

Nie pytam czy dzieje się coś u mnie bo wlałem tyle czy tyle oleju po takim przebiegu ale ogólnie o samą odmę i jej wymianę przy określonych przebiegach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przerabiałeś już to? 235km i 218 mają różne odmy? Nie będzie problemu z podmianką?

Tak, u mnie w silniku 231km jest taka odma jak u Ciebie, czyli sama obudowa odmy bez wkładu. Wsadziłem plastikowy separator oleju od wersji 218 km zaraz po kupnie samochodu. Pasuje bez problemu. Zresztą nawet ASO stosuje starszą wersję separatora z wkładem w przypadku dużej komsumpcji oleju w silnikach na alu bloku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Eluwina ziom. Zrobiłem dokładnie tak jak mówiłeś i dokładnie tak jak mówiłeś było. Odma była pusta bez wkładu, zawór odmy od 218km pasuje idealnie. Zmieniłem całą odmę bo różnica w cenie była praktycznie żadna. Mam nadzieję że teraz choć trochę mniej będzie żłopał oleju.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak to w końcu jest z tymi typami odmy, bo już zgłupiałem.

Mam M57N2 235 KM z odmą numer 11127794597

thumb?id=8032479&m=0&n=0&lng=pl&ccf=94077766

Sam korpus z membraną, bez wkładu filtrującego.

Teoretycznie urządzenie bezobsługowe, jeśli membrana jest cała.


W silnikach wcześniejszej generacji np. 218 KM jest tak zestaw odmy: 11127799366 / 11127799225

thumb?id=8032466&m=0&n=0&lng=pl&ccf=94077766

Korpus z układem


Jest jeszcze opcja 11127793163 ze starych M57 np w E39 gdzie w korpusie odmy jest filterek gąbkowy.

3_max.jpg


I teraz pytanie - czy te 3 rodzaje odmy są zamienne w każdym M57 (nowy-stary) i który z nich jest najbardziej wydajny pod kątem odseparowania oleju.

Dolot w moim M57N2 2008 r. jest mocno tłusty, nie zalany olejem, a ponoć ten najnowszy typ odmy bez żadnego wkładu, jest mało wydajny i stad ten olej w dolocie.

Konsumpcji oleju nie stwierdziłem po 10 tkm.


Ciekawe też dlaczego BMW zrezygnowało całkowicie z wkładów filtrujących i pozostawiło pustą obudowę odmy :roll:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Powiem tak. W moim przypadku fura żarła olej przez odmę jak wściekła. Średnio co tysiąc kilometrów silnik wciągał odmą pół litra oleju. Fakt jak jeździłem delikatnie to oleju brał mniej ale przy pełnym sandale wciągał olej. Od wymiany odmy zrobiłem z 1500 km i stan oleju nie zmienił się ani o milimetr więc myślę że wymiana odmy to było to.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
  • 8 miesięcy temu...
Zaraz minie rok od wymiany odmy więc można pokusić się o wnioski po wymianie. Generalnie po wymianie odmy nie dolałem ani grama oleju a poziom utrzymuje się na stałej pozycji. Jak widać w tych silnikach to wada fabryczna, więc jak komuś żłopie 3.0d oliwę to jeśli silnik nie ma milionowego przebiegu to zabieg jest jak najbardziej wskazany.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zaraz minie rok od wymiany odmy więc można pokusić się o wnioski po wymianie. Generalnie po wymianie odmy nie dolałem ani grama oleju a poziom utrzymuje się na stałej pozycji. Jak widać w tych silnikach to wada fabryczna, więc jak komuś żłopie 3.0d oliwę to jeśli silnik nie ma milionowego przebiegu to zabieg jest jak najbardziej wskazany.
Potwierdzam, należy pamiętać o wymianie odmy, zwłaszcza w autach z dużym przebiegiem. Też miałem problemy z odmą, tylko, że motorze 3.0d 218km.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
Ja zawsze stosowalem filterek, dodatkowo, teraz dowiedziałem się że ten plastikowy separator z 218 też można. W najstarszej, pierwszej wersji M57 był filtr odmy, później w 218km dodatkowy separator, później, w 231km nic no dali dodatkowo. Czytałem że to wynikało z problemów z zamrażaniem, filtr był najlepszy ale z niego od razu zrezygnowano bo opary w tym woda w nim osadzona zamrażarka i blokowala przepływ.
330d,yzfr6,yz250, INPA-Darmo sprawdzę/pomogę
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

jest membrana, masz dwie komory, jedna to przelot jak mowisz drugu ma membrane. po to jest taki otwor na gorze zeby nie robilo sie cisnienie podczas pracy membrany. mozna tez sprawdzic szczelnosc tej membrany np. dmuchajac w ten otwor i sprawdzic czy trzyma cisnienie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.