Skocz do zawartości

PROBLEM - temp. na czerwonym polu po 10-15 min jazdy


Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano
w czym tkwi przyczyna, wskazówka temperatury po 10-15 min jazdy jedzie na czerowne pole ? plyn mam, :) super fachowiec radzi wymianę visco? czy to dobry krok ? cos jeszcze ? cos tam przebakiwał o uszczelce pod głowica czy cos takiego ... HELP
Opublikowano
W pierwszej kolejności sprawdził bym termostat, może nie otwiera na duży obieg, albo układ zapowietrzony.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
dalszy ciag ... wlasnie sobie przypomnialem ze jak dam na nawiew cieplego powietrza to temperatura rosnie wolniej a nawet czasem uda sie wskazówce odjechac w dól , płyn jest dolany do polowy - kreska na wskazniku . a i najwazniejsze prosze sie nie wkurzac na moje proste opisy - ja po prostu nie mam pojecia o naprawach
Opublikowano
Najlepiej wymontuj termostat, zalej gorącą wodą i spr. czy się w ogóle otwiera. To normalne że po włączeniu ogrzewania i max nawiewu tem. spada, poprostu część ciepła jest rozładowana, oddana do kabiny.

Pozdrawiam!

Paweł


Kiedyś było: e36 325i, e39 540i, e38 740i, e53 3.0d, e65 745i, e39 M5

Opublikowano
U mnie wskazówka też robiła co chciała.Wymieniłem termostat,odpowietrzyłem układ i wszystkie problemy sie skończyły.Czy ogrzewanie włączone,czy nie to mam jednakową temperature.Przejade 2,5 do 3km i mam pełna temperature silnika.Kupiłem troche droższy termostat,żeby dłużej posłużył
Opublikowano

Przy zimnym silniku odkręć korek od chłodnicy, zapal samochód i zobacz czy będzie leciał płyn z takiej malutkiej dziurki od strony chłodnicy.

Równie dobrze to może też być pompa wody.

http://i3.tinypic.com/w1v0w6.jpg
Opublikowano
Miałem taki problem i wymieniłem viskoze, a przy okazji też termostat bo nawet oryginalny nie jest wcale drogi i problemy zniknęły. Jeśli masz dobry termostat to na 99% visko szwankuje.
BMW forever!!!
Opublikowano
Z tym wisko to nie napewno. Napisz, kiedy ci się grzeje. Jak stoisz w mieście w korku, czy jak jedziesz np. autostradą. Jeśli tylko w mieście to może być visco, a jak w trasie też się grzeje to powietrze samo powinno chłodzić chłodnicę i visco nie ma tu nic do rzeczy.
http://www.dami.pl/~wiktorc/BMW/tuning.jpg
Opublikowano
zapomniałem dodac ze samochod uzywam od kwietnia i do tej pory bylo OK .

Stad pytanie czy uklad moze zapowietrzyc sie sam? skoro nikt tam nie grzebał?

 

Witam. Oczywiscie ze moze. Spróbuj odpowietrzyc dokladnie układ chłodzący,z tego co wiem najlepiej jest to robic przy wlaczonej dmuchawie na maksa. Jezeli to nie pomoze, to faktycznie sprawdz termostat, moze byc do wymiany ale to nie jest duzy koszt. Sprawdz jeszcze w ten sposób ze rozgrzej silnik tak do polowy i sprawdz czy chlodnica jest wyraznie ciepla czy lekko ciepla, jezeli jest tylko lekko ciepla to na 100% termostat. Jezeli dalej nic nie pomoze, to upewnij sie czy z pompy nic Ci nie cieknie. Ja mialem wlasnie taki przypadek, tak jakos dziwnie wyciekalo ze nawet na chodniku nie bylo widac, dopiero jak na kanal wjechalem to zobazcylem. A silnik poza tym ze sie przegrzewa to pracuje normalnie? Aaa i powiedz czy jak w silniku zaczyna Ci rosnac temp to kawalek przed czerwonym polem wentylator powinien wskoczyc na stale, szybsze obroty, sprawdz to. Daj znac czy cos pomoglo.

Pozdrawiam

Opublikowano

jak jade to sie grzeje wolniej , tyle ze teraz mam właczony nawiew na full ,

jak stoje to chyba szybciej , nie zdazylem tego zaobserwowac poniewaz problem wystapił 2 dni temu , wiec staram sie nie jezdzic duzo.

Opublikowano
Po rozgrzaniu do połowy skali na temperaturze podnieś maske i chwyć wąż łączący termostat z chłodnicą jeśli jest zimny to wina termostatu.Visco nie powodowałoby takich drastycznych objawów.Jak termostat sie otwiera a po włączeniu ciepłego powietrza masz gorąco w kabinie to odpowietrzanie nic nie pomoże. Do wymiany pompa wody.Sprawdź to co napisałem na postoju.10 minut roboty .
BMW 525i od 340 dni---------wcześniej e23, 732i--------- tylko automat!
Opublikowano
Sprawdź sobie która część chłodnicy się nagrzewa i czy przy osiągnięciu około 90 stopni cała chłodnica jest nagrzana. Jeśli jest termostat do wymiany to nie bedzie się nagrzewała cała chłodnica część będzie zimna mimo wysokiej temperatury silnika. Z tego co pamiętam to jeśli termostat się nie otwiera to dół chłodnicy pozostaje zimny.
BMW forever!!!
Opublikowano

tak jak juz ktos napisał - pierwsze to sprawdzic termostat, następnie sprawdzic czy visco na rozgrzanym silniku (podczas pracy) daje wyczuwalny opór.

 

Ja niestety miałem podobną awarię i ją zlekceważyłem - efekt to wymieniony temostat, chłodnica i pompa wody - na szczęście nie poszła uszczelka pod głowicą (podobno jak sie notorycznie przegrzewa silnik to może ją strzeić) i visco całe.

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano
Sprawdź sobie która część chłodnicy się nagrzewa i czy przy osiągnięciu około 90 stopni cała chłodnica jest nagrzana. Jeśli jest termostat do wymiany to nie bedzie się nagrzewała cała chłodnica część będzie zimna mimo wysokiej temperatury silnika. Z tego co pamiętam to jeśli termostat się nie otwiera to dół chłodnicy pozostaje zimny.

 

dokładnie dobrze mowi, tak samo napisalem w swoim poscie wyzej. Najlepiej tak sprawdzic

Opublikowano
tak jak juz ktos napisał - pierwsze to sprawdzic termostat, następnie sprawdzic czy visco na rozgrzanym silniku (podczas pracy) daje wyczuwalny opór.

 

Ja niestety miałem podobną awarię i ją zlekceważyłem - efekt to wymieniony temostat, chłodnica i pompa wody - na szczęście nie poszła uszczelka pod głowicą (podobno jak sie notorycznie przegrzewa silnik to może ją strzeić) i visco całe.

 

Turbo mam pytanie, sa jakies sposoby na to zeby uniknac uszkodzenia uszczelki pod glowica albo pekniecia samej glowicy? Czy to jest normalka przy starszych samochodach i jest to efekt eksploatacji?

Opublikowano

PANOWIE sprawdziłem

tzn . pojehcałem w dłuzsza 15 min trase :) temeratura na wskazniku na maxa - czerwien sie właczyła .

podnosze maske , dól chlodnicy zimny, góra gorąca !!!

to chyba termostat po tym co napisał kolega , jutro chyba to sproboje wymienic.

jak bedzie OK to napisze

Pozdrawiam

Opublikowano

PANOWIE sprawdziłem

tzn . pojehcałem w dłuzsza 15 min trase :) temeratura na wskazniku na maxa - czerwien sie właczyła .

podnosze maske , dól chlodnicy zimny, góra gorąca !!!

to chyba termostat po tym co napisał kolega , jutro chyba to sproboje wymienic.

jak bedzie OK to napisze

Pozdrawiam

Opublikowano
Witam! Temat wysoka temperatura na forum byl multum razy .Mialem ten sam Problem . Sprawdz jak termostat jest ok Odpowietrzenie ok ,chłodnica nie przytkana Niema nigdzie majonezu To stawiam na pompe Wodna
Opublikowano
Turbo mam pytanie, sa jakies sposoby na to zeby uniknac uszkodzenia uszczelki pod glowica albo pekniecia samej glowicy? Czy to jest normalka przy starszych samochodach i jest to efekt eksploatacji?

 

Jest!! Regularne serwisowanie auta w porządnym warsztacie (najlepiej o specjalizacji BMW ;)). A tak na poważnie to nawiązując do tematu to unikanie jazdy na rozgrzanym do czerwoności silniku.

Informacje, które podałem uzyskałem jedynie z tego forum i całe szczęście :P, że nie z autopsji ;)

Buch teściową w klatkę piersiową ;)
Opublikowano

Czy twój samochód ktoś "tykał" :?:

Miałem przypadek, że fachowcy podpieli mi odwrotnie wtyczki (zamienili te dwie wtyczki miejscami od czujników te opodal wisko) :duh: i też po około 15 minutach miałem wskazówkę na maxa... Pomogło zamienienie miejscami wtyczek. Jezeli to nie to, to poprzednie posty powinny ci pomóc.

pozdrawiam

Opublikowano
Jest!! Regularne serwisowanie auta w porządnym warsztacie (najlepiej o specjalizacji BMW ;)). A tak na poważnie to nawiązując do tematu to unikanie jazdy na rozgrzanym do czerwoności silniku.

Informacje, które podałem uzyskałem jedynie z tego forum i całe szczęście :P, że nie z autopsji ;)

 

Nie no to jasna sprawa, na czerwieni nie mam zamiaru jezdzic, raz mi tak temp podskoczyla to od razu zatrzymalem samochód

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.