Skocz do zawartości

G20, który silnik wybrać ? opinie, konfiguracje, porównania


Randall

Rekomendowane odpowiedzi

  • Zasłużeni forumowicze
Brakowało mi go mocno na początku a teraz jakoś przywykłem do ciszy dopełnianej akustycznymi szybami :mrgreen:

Pewnie jakby były wydechy to bym zrobił a tak to mi się nie chce kombinować. Chociaż dzieciaki pod Tesco ostatnio pytały proszę pana czy strzela z wydechu na sporcie (wiek ok 13 lat :shock: ) :lol:

 


Hahaha no widzisz, dzieciom takiej radości odmówisz :( :cry2: :nienie: :cry: :mrgreen:

male-bmw-2.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz źródło tego testu ?

właśnie tu na forum powinno być , kilka miesięcy temu czekając na moje G20 , zadałem pytanie związane z różnicą oświetlenia , i ktoś z kolegów podał link do strony gdzie wybierając model auta można było sprawdzić możliwości i zasięg różnych rodzajów oświetlenia danego modelu , jak mówi klasyk : szukajcie a znajdziecie :wink: :D

Chociaż dzieciaki pod Tesco ostatnio pytały proszę pana czy strzela z wydechu na sporcie (wiek ok 13 lat :shock: ) :lol:

za nie długo Twoje auto znajdzie się na plakacie nad łóżkiem 13 latków jako auto marzeń :mrgreen:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pewnie wiszą M4 z Robertem. Jedną ręką prowadzi a w drugiej tzw. hot-dog z Orlenu :D


Nie wiem czy pisałem, ale przy 30 tys km wymienialem poduszke silnika w 330i.


Po trasie w X5 40i zatęskniłem za 330i, jednak xdrive nie umiem jeździć, a taczką rzuca na zakrętach, że strach jechać, chociaż auto trzymało się ładnie, to mną miotało jak szatan :D

Diesel lepszy do x5. Spalanie x5 40i 13l, w tym samym stylu 330i pali 8,5l. Mysle, ze m340i bym sie zmiescil w 10l.


Już nigdy nie chcę diesla, każde 2.0 [18d, 20d] palilo mi 7,1-7,5l.


Jakoś bez echa przeszła premiera M3 i M4.

Ktoś ma już wrażenia?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Pewnie wiszą M4 z Robertem. Jedną ręką prowadzi a w drugiej tzw. hot-dog z Orlenu :D


Nie wiem czy pisałem, ale przy 30 tys km wymienialem poduszke silnika w 330i.


Po trasie w X5 40i zatęskniłem za 330i, jednak xdrive nie umiem jeździć, a taczką rzuca na zakrętach, że strach jechać, chociaż auto trzymało się ładnie, to mną miotało jak szatan :D

Diesel lepszy do x5. Spalanie x5 40i 13l, w tym samym stylu 330i pali 8,5l. Mysle, ze m340i bym sie zmiescil w 10l.


Już nigdy nie chcę diesla, każde 2.0 [18d, 20d] palilo mi 7,1-7,5l.


Jakoś bez echa przeszła premiera M3 i M4.

Ktoś ma już wrażenia?

 

Im więcej takich wpisów tym bardziej utwierdzam się w przekonaniu, że z tą 330ix, którą miałem okazję chwilę pojeździć, było coś nie tak.

330i pali Ci przy takiej samej jeździe 8.5, jak 18d/20d 7-7.5 ?

 

Stary to nie temat o gustach wizualnych.

 

Jak już się tak trzymać detali, to także nie temat o m3 :wink:

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
A co, m3 nie ma silnika ani nikt nie ma opinii o nim? :D


Tak, dokładnie, z tym, że 318/320d nie dawalo takiej dynamiki oczywiscie. Opony po sezonie out ;D :(

 

M3 ma silnik, z tym, że temat jest o silnikach do G20, a m3 to jednak G80, no i wyboru silnika nie ma :wink:


Chyba zmienię dealera i spróbuję pojeździć dłużej 330i.

Pierwsze wrażenie miałem mocno negatywne, natomiast większość, jak nie wszystkie opinie o spalaniu są bardzo optymistyczne.

Znudziło mi się już kolejne z rzędu a4 2.0t i chętnie bym coś zmienił.

Audi A4 2.0Tq /CompSport stage 1/

BMW F20 /CompSport stage 1/ - było

BMW G21 318d - jest

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, zastanawiam się nad G20 330e xDrive.


Na papierze wygląda to tak jakby był to odpowiednik 330i tylko w hybrydzie :)


Szukam opinii i testów, wychodzi na to, że w mieście po przejechaniu 100km, spalanie wychodzi na poziomie 3l.


Można też przejechać trochę km na samym prądzie i tutaj znalazłem realne wyniki około 30-50km.


Proszę o jak najwięcej opinii :) Dodam, że przemieszczam się głównie po Warszawie, dużo korków itp. Wcześniej myślałem nad i3 ale jeździ się gorzej od normalnego samochodu takiego jak seria 3.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej,


W internecie jest sporo informacji, na youtube tez jest paru gostków co pokazują wyniki 50-60km, Jeden rekordzista zrobił 71km na jednym ładowaniu, ale to bylo 330e bez xdrive.


Ten samochód i tak sporo waży a xdrive to kolejne kilogramy. Wieksza masa, wieksze straty na npędzie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witajcie, zastanawiam się nad G20 330e xDrive.


Na papierze wygląda to tak jakby był to odpowiednik 330i tylko w hybrydzie :)


Szukam opinii i testów, wychodzi na to, że w mieście po przejechaniu 100km, spalanie wychodzi na poziomie 3l.


Można też przejechać trochę km na samym prądzie i tutaj znalazłem realne wyniki około 30-50km.


Proszę o jak najwięcej opinii :) Dodam, że przemieszczam się głównie po Warszawie, dużo korków itp. Wcześniej myślałem nad i3 ale jeździ się gorzej od normalnego samochodu takiego jak seria 3.

 

Ja też zastanawiałem się nad takim wyborem (tylko G21) i wszystko zależy od tego jak i gdzie jeździsz. Różnica w cenie to 20k zł (więcej za 330e), czyli tyle musisz odzyskać, przelicz sobie wg tego wzoru:

ZP - żuzycie prądu, powiedzmy, że 17 kWh/ 100 km

KP - koszt 1kWh prądu = u mnie 0.50 zł

SP - spalanie ~ u mnie 12 l / 100 km)

KB - koszt benzyny, 4,5 zł / litr

DK - ilość dziennie przejeżdżanych kilometrów po mieście, ja dziennie robię 25 km, w zasadzie tylko w ruchu miejskim, dosyć zakorkowanym warszawskim ruchu, więc więcej stania niż jazdy


(DK / 100 * SP * KB) - (DK / 100 * ZP * KP) = ile oszczędzasz dziennie na hybrydzie


Czyli u mnie wychodziło to tak:

(25 / 100 * 17 * 0,5) = 2,2 zł koszt dzienny hybrydy

(25 / 100 * 12 * 4,5) = 13,5 zł koszt dzienny benzyny


Wychodzi oszczędność 11 zł dziennie, ~250 zł miesięcznie, ~3500 zł rocznie. Jeżeli chciałbym odzyskać 20k nadpłaty do hybrydy musiałbym jeździć 4-5 lat... oczywiście przy założeniu, że stosunek ceny prądu do benzyny będzie taki sam. Musisz sobie przekalkulować i odpowiedź sama się nasunie co się bardziej opłaca. Pamiętaj, że na trasie hybryda (jeśli rozładowana) może spalić ok 1 litr więcej na 100km (zależy jak dynamicznie jeździsz).

Edytowane przez aslan
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Moderatorzy
Pamiętam jak konfigurowałem swoją 330i to w 330e live cockpit professional był w cenie, czy dalej tak jest ? Jeśli tak to różnica już nie będzie 20k :)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak konfigurowałem swoją 330i to w 330e live cockpit professional był w cenie, czy dalej tak jest ? Jeśli tak to różnica już nie będzie 20k :)

 

A to prawda, wychodzi 14k różnicy.


330i - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/o9p4x2m2

330e - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/e9v8c0q0


Dodam jeszcze, że moje drugie auto w domu to hybryda plugin i ogólnie uważam, że hybryda to świetna koncepcja auta. Moje następne auto (za 2-3 lata) to też będzie hybryda, tylko liczę, że coś wymyślą, aby baterie były lżejsze przy tym samym ok 50km zasięgu, idealna byłaby 345e ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zobacz sobie wątek na angielskojęzycznym forum: Picked up my new 330e - Fuel consumption and electric range tested. Większość ludzi mówi o 60 km jako ich maksimum zasięgu. Część robi mniej, widziałem kilka postów o wynikach w okolicy 40 km.


Do miasta pewnie fajna sprawa jeśli nie odstraszają Cię minusy. Ja się nie zdecydowałem ze względu na:

1. Większe spalanie na trasach

2. Mniej miejsca w bagażniku

3. Mniejszy bak

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

NIestety w 330e nie ma już live cockpit professional w cenie.


Jest tylko live cockpit plus, wiec dopłata 7,2tys. do professional.

 

Kuźwa jakie oszczędności po lifice 2020 lipcowym. Masakra. Już na tą chwile można wymienić

- brak zegarów proff w 330e

- brak zegarów hybrydowych przy aktywnym tempomacie

- brak plastików pod maską nad światłami

- brak dysku twardego

- słabsze zegary LC podstawowe


A to wszystko w autach produkowanych jeszcze w monachium, a od przyszłego roku już wszystko będzie w mexico..

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Pamiętam jak konfigurowałem swoją 330i to w 330e live cockpit professional był w cenie, czy dalej tak jest ? Jeśli tak to różnica już nie będzie 20k :)

 

A to prawda, wychodzi 14k różnicy.


330i - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/o9p4x2m2

330e - https://configure.bmw.pl/pl_PL/configid/e9v8c0q0


Dodam jeszcze, że moje drugie auto w domu to hybryda plugin i ogólnie uważam, że hybryda to świetna koncepcja auta. Moje następne auto (za 2-3 lata) to też będzie hybryda, tylko liczę, że coś wymyślą, aby baterie były lżejsze przy tym samym ok 50km zasięgu, idealna byłaby 345e ;-)

 

Różnica robi się jeszcze mniejsza jak policzymy rabat

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.