Skocz do zawartości

Koła zimowe - ogumienie jednolite czy mieszane?


acc007

Rekomendowane odpowiedzi

Nie znajdziesz takich opon z homologacją BMW.

Tylko ROF plus homologacja daje ogumienie mieszane na zimę, wtedy tak.

 

czyli sprzedają mi auto za ponad dwie stówki, na felgach, których nie mogę użyć zimą, bo nie ma do nich opon? :mad2:

 

Jak cię stać na takie auto to cię stać na ekstra komplet oryginalnych felg BMW z zimowymi oponami - Pozdrawiamy, księgowość BMW ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 106
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Nie znajdziesz takich opon z homologacją BMW.

Tylko ROF plus homologacja daje ogumienie mieszane na zimę, wtedy tak.

 

czyli sprzedają mi auto za ponad dwie stówki, na felgach, których nie mogę użyć zimą, bo nie ma do nich opon? :mad2:

 

Jak będziesz RunFlaty ściągał z felg co roku to za którymś razem Ci je uszkodzą i mimo wyważenia będą powodować drgania (pionowe). Zdecydowanie polecam dwa komplety kół - lato/zima

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

a wytłumaczcie mi, dlaczego opony z homologacją na zimę w feldze 18" są tylko w wersji RF?

 

Bardzo dobre pytanie... może w zimie częściej łapie się kapcie? a może chodzi o lepszą ochronę felgi? A może po prostu kiedyś BMW miało tylko RF, więc firmy oponiarskie nie homologowały bez RF i tak zostało?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie znajdziesz takich opon z homologacją BMW.

Tylko ROF plus homologacja daje ogumienie mieszane na zimę, wtedy tak.

 

czyli sprzedają mi auto za ponad dwie stówki, na felgach, których nie mogę użyć zimą, bo nie ma do nich opon? :mad2:

 

Jak będziesz RunFlaty ściągał z felg co roku to za którymś razem Ci je uszkodzą i mimo wyważenia będą powodować drgania (pionowe). Zdecydowanie polecam dwa komplety kół - lato/zima

 

spokojnie, tak jak napisałem 4 posty wyżej: seryjne osiemnastki chcę zostawić na zimę, a na lato kupić coś fajnego w 19... od zawsze w każdym aucie miałe dwa pełne komplety kół i w g21 nie widzę innej opcji.

 

a wytłumaczcie mi, dlaczego opony z homologacją na zimę w feldze 18" są tylko w wersji RF?

 

Bardzo dobre pytanie... może w zimie częściej łapie się kapcie? a może chodzi o lepszą ochronę felgi? A może po prostu kiedyś BMW miało tylko RF, więc firmy oponiarskie nie homologowały bez RF i tak zostało?

 

to nie do końca tak, że nie ma 18"..

trochę się doktoryzowałem szukając najlepszego rozwiązania... bmw ma takie zimowe opcje do g20/g21:


FrontRear

7 1/2Jx187 1/2Jx18

225/45R18 95H XL225/45R18 95H XL

Bridgestone Blizzak LM-001

2462647


FrontRear

7 1/2Jx187 1/2Jx18

225/45R18 95T XL225/45R18 95T XL

Nokian HKPL R3

2463403


FrontRear

7 1/2Jx187 1/2Jx18

225/45R18 95T XL225/45R18 95T XL

Nokian HKPL 9

2463404


FrontRear

7 1/2Jx188 1/2Jx18

225/45R18 95V XL255/40R18 99V XL

Pirelli Winter Sottozero 3


z tych opcji Bridgestone i Pirelli to runflaty, a oba modele Nokiana to opony non runflat.

Niestety, zarówno Bridge jak i Nokiany są homologowane tylko w jednym rozmiarze tj 225/45.. czyli dla felg o szerokości 7,5 na obu osiach.

790M na których odbiorę auto to 7.5 przód + 8.5 tył, także do tych felg nie zostaje mi nic innego jak wrzucenie runflatów Sotteazero (dla pewności dzwoniłem do dwóch niezależnych osób z bmw i od obu dostałem potwierdzenie, że zamówione przeze mnie 790M z zestawu non runflat jest felgą przystosowaną do opony run flat). I chyba na tą opcję się zdecyduję.


Jakbym się uparł na opony bez runflata to mam dwie opcje:

- zamówić paskudne 796M ale w wersji z jednym z dwóch Nokianów

- kupić dwie felgi 7.5 z 790M i do tego opony Nokiana


swoją drogą to chyba trochę zbyt świeże auto i po cichu liczę , że z biegiem czasu pojawi się jakieś 255 bez runflata, a z homologacją.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Tu masz 255/40 zimówkę bez RF homologacja BMW


https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-255-40-r18-99-v-xl-fr-#264060236


Nie wiem tylko czy znajdziesz do niej odpowiednik 225/45 na przód.


Tu masz ale z RF :duh:


https://www.oponeo.pl/dane-opony/continental-contiwintercontact-ts830-p-225-45-r18-95-v-run-on-flat-xl-fr-#256761933


PS> Wydaje mi się, że na zimę BMW zaleca 4 opony w tym samym rozmiarze.... m. in. po to, żebyś kupił u nich drugi komplet felg ;-)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update: zamówione 225/45R18 95V XL + 255/40R18 99V XL Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką i runflatem, to najlepsza opcja z homologacją jaka mogła wpaść. Wysyłka prosto z zaprzyjaznionego sklepu do dealera, który przed odbiorem auta ma zmienić opony na seryjnych felgach.


a do wiosny liczę, że BBS zaktualizuje ofertę o coś co siądzie do g21 :)


btw jakby ktoś chciał zimówki w tym samym rozmiarze z przodu i z tyłu to jest dostępna felga w specyfikacji identycznej jak fabryczna: 7,5/18 et25 Rial X10, felga kosztuje niewiele ponad 500zł za sztukę i z racji fabrycznych parametrów nie daje ASO pretekstu do odmowy ewentualnych napraw gwarancyjnych. Znajomy sprzedał masę tych felg do różnych bmw na przestrzeni kilku lat - reklamacji brak, problemów z wyważaniem po paru sezonach także brak. Z pirelli 225, czujnikami, złożeniem i wyważeniem spokojnie mieścimy się w 6k, czyli 2,5k taniej niż 796M w Aso po zniżkach.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 miesiące temu...
update: zamówione 225/45R18 95V XL + 255/40R18 99V XL Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką i runflatem, to najlepsza opcja z homologacją jaka mogła wpaść. Wysyłka prosto z zaprzyjaznionego sklepu do dealera, który przed odbiorem auta ma zmienić opony na seryjnych felgach.


a do wiosny liczę, że BBS zaktualizuje ofertę o coś co siądzie do g21 :)


btw jakby ktoś chciał zimówki w tym samym rozmiarze z przodu i z tyłu to jest dostępna felga w specyfikacji identycznej jak fabryczna: 7,5/18 et25 Rial X10, felga kosztuje niewiele ponad 500zł za sztukę i z racji fabrycznych parametrów nie daje ASO pretekstu do odmowy ewentualnych napraw gwarancyjnych. Znajomy sprzedał masę tych felg do różnych bmw na przestrzeni kilku lat - reklamacji brak, problemów z wyważaniem po paru sezonach także brak. Z pirelli 225, czujnikami, złożeniem i wyważeniem spokojnie mieścimy się w 6k, czyli 2,5k taniej niż 796M w Aso po zniżkach.

 

Potwierdzam,dla rozmiaru 225/45r18 i 255/40r18 można założyć jedynie pirelli sottozero 3 lub sottozero 2, chociaż warszawskie serwisy twierdzą że koła zimowe powinny być jednolite 4x 7,5 225/45r18 koszt ok 10 tys zł. Jakby ktoś miał chętnie odkupię letnie koła 19” style 791.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 6 miesięcy temu...

Cześć. To mój pierwszy post więc przy okazji się przywitam.

Chciałbym potwierdzić od strony homologacyjnej, że w przypadku mieszanego ogumienia 225 przód i 255 tył na zimę faktycznie może być założone na obu osiach 225 oczywiście z innymi felgami. Też przymierzam się do kompletu kół i może wówczas 225 wezmę bez RF i z homologacją choć znowu nie wiem czy się nię będą czepiać, że auto z fabryki na RF. Z ASO mam też rozbieżne informacje. Rozważam nawet kupno innych felg 18 mieszanych i przeznaczenie M Double Spoko M790 na zimę, a na lato 18 np. Rial x10 w czerni i też mieszane. Tylko mam straszny mętlik. Jak to w końcu wygląda by nie ryzykować zatargów z ASO i kwestiami gwarancyjnymi, a mieć inny komplet niż BMW.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
update: zamówione 225/45R18 95V XL + 255/40R18 99V XL Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką i runflatem, to najlepsza opcja z homologacją jaka mogła wpaść. Wysyłka prosto z zaprzyjaznionego sklepu do dealera, który przed odbiorem auta ma zmienić opony na seryjnych felgach.


a do wiosny liczę, że BBS zaktualizuje ofertę o coś co siądzie do g21 :)


btw jakby ktoś chciał zimówki w tym samym rozmiarze z przodu i z tyłu to jest dostępna felga w specyfikacji identycznej jak fabryczna: 7,5/18 et25 Rial X10, felga kosztuje niewiele ponad 500zł za sztukę i z racji fabrycznych parametrów nie daje ASO pretekstu do odmowy ewentualnych napraw gwarancyjnych. Znajomy sprzedał masę tych felg do różnych bmw na przestrzeni kilku lat - reklamacji brak, problemów z wyważaniem po paru sezonach także brak. Z pirelli 225, czujnikami, złożeniem i wyważeniem spokojnie mieścimy się w 6k, czyli 2,5k taniej niż 796M w Aso po zniżkach.

 

Czy możesz podać dane kontaktowe do znajomego?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pewnie dla Was pytanie, ale ja prosty początkujący obywatel... chcę kupic koła zimowe - powiedzmy, ze oryginalne BMW. Pytanie brzmi, czy jesli jest napisane, ze pasuja do G20 to mam rozumiec ze do wszystkich wersji i wyposażen? np 796M do modelu Sport Line? czy trzeba brac pod uwage jak pakiet, jakie hamulce czy cos jeszcze? Podobnie z oponą, jak pasuje do jednego G20, to do każdego?
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pewnie dla Was pytanie, ale ja prosty początkujący obywatel... chcę kupic koła zimowe - powiedzmy, ze oryginalne BMW. Pytanie brzmi, czy jesli jest napisane, ze pasuja do G20 to mam rozumiec ze do wszystkich wersji i wyposażen? np 796M do modelu Sport Line? czy trzeba brac pod uwage jak pakiet, jakie hamulce czy cos jeszcze? Podobnie z oponą, jak pasuje do jednego G20, to do każdego?

 

Jedyne znaczenia ma chyba to, że przy hamulcach M Sport (czyli np. 330i i M340i) nie wsadzisz kół mniejszych niż 17”.

Edytowane przez tomaszekp5
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Członkowie klubu
Mam proste pewnie dla Was pytanie, ale ja prosty początkujący obywatel... chcę kupic koła zimowe - powiedzmy, ze oryginalne BMW. Pytanie brzmi, czy jesli jest napisane, ze pasuja do G20 to mam rozumiec ze do wszystkich wersji i wyposażen? np 796M do modelu Sport Line? czy trzeba brac pod uwage jak pakiet, jakie hamulce czy cos jeszcze? Podobnie z oponą, jak pasuje do jednego G20, to do każdego?

 

Jedyne znaczenia ma chyba to, że przy hamulcach M Sport (czyli np. 330i i M340i) nie wsadzisz kół mniejszych niż 17”.

Do 330i minimum 17, do 340i minimum 18 cali bo mają różną wielkość tarcz z przodu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Hej, to mój pierwszy post na forum, więc pozwólcie, że się przywitam.

Po kilkunastu latach od zabawy e30 wracam do marki i zamówiłem g21 330ix. Autko będzie na 18 790M bez runflata (kod opcji 1RE). Mój plan zakładał wrzucenie zimówki na seryjne 790M oraz zakupienie jakiejś męskiej 19" z męską oponą na lato (to co jest w ofercie bmw jakoś mi nie podchodzi). Mój handlowiec twierdzi, że do mojej felgi nie mają opon zimowych w ofercie i poponuje mi nowy set, wspomniany 796M.. dla mnie to kpina, bo 796 i 790 mają dokładnie takie same rozmiary (i opon i felg).


moje pytanie: czy ktoś z was znalazł opony zimowe 225/45 R18 95V plus 2x255/40 R18 99V z homologacją do g20 i bez runflata?

 

Kurczę teraz sprawdziłem i mam taki kod w zamówieniu, a handlowiec zapewnia mnie, że będę miał run flaty. Już się nawet na te run flaty nastawiłem. Napewno 1 RE to zwykłe gumy?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to mój pierwszy post na forum, więc pozwólcie, że się przywitam.

Po kilkunastu latach od zabawy e30 wracam do marki i zamówiłem g21 330ix. Autko będzie na 18 790M bez runflata (kod opcji 1RE). Mój plan zakładał wrzucenie zimówki na seryjne 790M oraz zakupienie jakiejś męskiej 19" z męską oponą na lato (to co jest w ofercie bmw jakoś mi nie podchodzi). Mój handlowiec twierdzi, że do mojej felgi nie mają opon zimowych w ofercie i poponuje mi nowy set, wspomniany 796M.. dla mnie to kpina, bo 796 i 790 mają dokładnie takie same rozmiary (i opon i felg).


moje pytanie: czy ktoś z was znalazł opony zimowe 225/45 R18 95V plus 2x255/40 R18 99V z homologacją do g20 i bez runflata?

 

Kurczę teraz sprawdziłem i mam taki kod w zamówieniu, a handlowiec zapewnia mnie, że będę miał run flaty. Już się nawet na te run flaty nastawiłem. Napewno 1 RE to zwykłe gumy?

 

tak było w moim zamówieniu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

update: zamówione 225/45R18 95V XL + 255/40R18 99V XL Pirelli Winter Sottozero 3 z gwiazdką i runflatem, to najlepsza opcja z homologacją jaka mogła wpaść. Wysyłka prosto z zaprzyjaznionego sklepu do dealera, który przed odbiorem auta ma zmienić opony na seryjnych felgach.


a do wiosny liczę, że BBS zaktualizuje ofertę o coś co siądzie do g21 :)


btw jakby ktoś chciał zimówki w tym samym rozmiarze z przodu i z tyłu to jest dostępna felga w specyfikacji identycznej jak fabryczna: 7,5/18 et25 Rial X10, felga kosztuje niewiele ponad 500zł za sztukę i z racji fabrycznych parametrów nie daje ASO pretekstu do odmowy ewentualnych napraw gwarancyjnych. Znajomy sprzedał masę tych felg do różnych bmw na przestrzeni kilku lat - reklamacji brak, problemów z wyważaniem po paru sezonach także brak. Z pirelli 225, czujnikami, złożeniem i wyważeniem spokojnie mieścimy się w 6k, czyli 2,5k taniej niż 796M w Aso po zniżkach.

 

Czy możesz podać dane kontaktowe do znajomego?

 

Harp Kraków

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mam proste pewnie dla Was pytanie, ale ja prosty początkujący obywatel... chcę kupic koła zimowe - powiedzmy, ze oryginalne BMW. Pytanie brzmi, czy jesli jest napisane, ze pasuja do G20 to mam rozumiec ze do wszystkich wersji i wyposażen? np 796M do modelu Sport Line? czy trzeba brac pod uwage jak pakiet, jakie hamulce czy cos jeszcze? Podobnie z oponą, jak pasuje do jednego G20, to do każdego?

 

Jedyne znaczenia ma chyba to, że przy hamulcach M Sport (czyli np. 330i i M340i) nie wsadzisz kół mniejszych niż 17”.

Do 330i minimum 17, do 340i minimum 18 cali bo mają różną wielkość tarcz z przodu.

 

Witam ja mam informacje ze minimum to 18” 330i ma już seryjnie sportowy układ hamulcowy


A0-ABA2-BE-FBD9-4497-B757-013-F50599-F59.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, to mój pierwszy post na forum, więc pozwólcie, że się przywitam.

Po kilkunastu latach od zabawy e30 wracam do marki i zamówiłem g21 330ix. Autko będzie na 18 790M bez runflata (kod opcji 1RE). Mój plan zakładał wrzucenie zimówki na seryjne 790M oraz zakupienie jakiejś męskiej 19" z męską oponą na lato (to co jest w ofercie bmw jakoś mi nie podchodzi). Mój handlowiec twierdzi, że do mojej felgi nie mają opon zimowych w ofercie i poponuje mi nowy set, wspomniany 796M.. dla mnie to kpina, bo 796 i 790 mają dokładnie takie same rozmiary (i opon i felg).


moje pytanie: czy ktoś z was znalazł opony zimowe 225/45 R18 95V plus 2x255/40 R18 99V z homologacją do g20 i bez runflata?

 

Kurczę teraz sprawdziłem i mam taki kod w zamówieniu, a handlowiec zapewnia mnie, że będę miał run flaty. Już się nawet na te run flaty nastawiłem. Napewno 1 RE to zwykłe gumy?

 

tak było w moim zamówieniu

 

Faktycznie, mam potwierdzenie z BWM, że to zwykłe opony. Sami nie wiedzą co sprzedają :duh:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.