Skocz do zawartości

Rekomendowane odpowiedzi

Opublikowano

Witam.Problem mam taki ,że Ista+ wyrzuca zbyt wysoka ilość powietrza rzeczywistej do zadanej tj. 42kg/h a powinno byc 27-29 kg/h.

Podmieniane były dwa przepływomierze (jeden nowy drugi używka) i dalej to samo. Egr sprawny, rownież zakładany drugi dla weryfikacji i nic....

Ciśnienia zadane i rzeczywiste w normie.

sprawdzane na dwóch testerach ista i delphi.

Nie wiem czy to się łączy ale dpf wypala się co około 300 km a ciśnienie różnicowe w granicach 5-6 mbar na jałowym.

Pacjent to e91 2011 184km z pakietem ppk

Opublikowano
Po wymianie rozrządu paliło wiecej niż zawsze.Porobione były adaptacje egr,przeplywki,czujnika cisnienia spalin dolotowego i wróciło do normy.Tylko masa powietrza jest wieksza od zadanej ,a egr na 100% działa.Robilem test przeplywomierza i wypada ok egru również.masa powietrza jest tylko wyższa podczas spokojnej równej jazdy powyżej 120-140 km/h jest idealnie i przy agresywnej jeździe także.
  • Moderatorzy
Opublikowano
Po wymianie rozrządu paliło wiecej niż zawsze.Porobione były adaptacje egr,przeplywki,czujnika cisnienia spalin dolotowego i wróciło do normy.Tylko masa powietrza jest wieksza od zadanej ,a egr na 100% działa.Robilem test przeplywomierza i wypada ok egru również.masa powietrza jest tylko wyższa podczas spokojnej równej jazdy powyżej 120-140 km/h jest idealnie i przy agresywnej jeździe także.

co prawda z M47N2 ale moja używka z przebiegiem prawie 240tyś pokazywała zawyżone przepływy na biegu jałowym a pod obciążeniem pomiary były idealne. Dopiero wymiana na nowy oryginał (bosch) pomogła. Tyle, że ja nie miałem żadnego błędu a potrafiło pokazywać np zmierzone 500mg/str przy zadanym 300 a nawet mniej.

spacer.png

Opublikowano
Przeplomierz był wymieniony dwa razy, raz na nowy oryginalny i raz podmianka na używany i nic to nie dało...
  • Moderatorzy
Opublikowano

ciekawe...

może ruszałeś turbo i na jałowym biegu dmucha za mocno bo sterownik nie może bardziej przestawić łopatek?

Jakie nastawy pokazuje zawór egr i turbo na jałowym?

spacer.png

Opublikowano

Zaraz po zakupie ok 2 lata temu wymieniłem nastawnik turbiny,ale wtedy nie sprawdzałem masy powietrza....

Zgasł check auto dostalo powera i sie nie zagłębiem w temat dalej,niestety.

Kupiłem używany nastawnik o tych samych numerach z tego samego roku i auta.

  • Moderatorzy
Opublikowano

u mnie na jałowym egr ma do 60% - im więcej tym bardziej uchylony. Jak masz tylko 17% na biegu jałowym to dlatego jest taki duży przepływ masowy powietrza.

Nastawnik turbo u mnie na jałowym nie pamiętam dokładnie ale 90-95%.


Masz inny silnik więc możliwe, że w tym wyświetla odwrotnie ?


EDIT. widzę w internetach, że wartości z M47 nijak mają się w porównaniu do N47... Nastawy na biegu jałowym EGR i turbo masz prawidłowe.....

spacer.png

Opublikowano
Zgadza się jest to 17% do pelnego otwarcia,a nie od zamkniętego.Sprawdzalem na odpalonym otwierając egr ręcznie.Chłodniczka spalin drożna. I pomysły sie wyczerpały.Jeszcze z tym wysterowaniem turbo może cos być jak piszesz tylko jak to sprawdzić...?Może taka niewielka różnica bedzie powodować zasysanie większej ilości powietrza....
  • Zasłużeni forumowicze
Opublikowano
bo geometrie turbo masz na max postawioną a ze zawór dziala poprawnie to w parametrach jest OK

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się

Komentowanie zawartości tej strony możliwe jest po zalogowaniu



Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.