Skocz do zawartości

Korozja drzwi aluminiowych :)


dioxyde

Rekomendowane odpowiedzi

Witam serdecznie


Z racji że nie znalazłem podobnego tematu na żadnym polskim forum, chciałbym tutaj poruszyć problem, który w Niemczech, gdzie mieszkam, jest częsty jeżeli mowa o modelach f10/11.

Chodzi o korozję a w zasadzie utlenianie (oksydację) rantów drzwiowych tuż pod listwami shadow/chrome line. Niemal każda 5 którą widziałem, jest w większym lub mniejszym stopniu dotknięta tym problemem. Niestety zainteresowałem się tym dopiero po zakupie mojej... Tak czy owak, wiem że BMW chętnie naprawia tą "estetyczną" usterkę w ramach 12 letniej gwarancji na przerdzewienie, pod warunkiem że auto jest serwisowane w aso oraz jeżeli dany element nie był już naprawiany lakierniczo poza aso oczywiście. Wydawać by się mogło że wszystko super ale nie do końca jest tak kolorowo.

Przeczytałem wiele tematów skupiających się na tej problematyce, na niemieckich forach i wiem że posiadacze f10/11 nie zawsze są zadowoleni z naprawy gwarancyjnej.

Po pierwsze w ramach tej naprawy, polakierowane zostają całe drzwi, co wiąże się z widocznymi różnicami koloru. Po drugie, najczęściej po upływie roku problem powraca.


Samochód kupiłem 26.04.2019 w lokalnym salonie BMW z przebiegiem 87k. Mowa o f11 z końca 2013r. Jakiś czas temu odkryłem że ten problem dotyczy i mnie. Zastanawiam się teraz czy oddać samochód do aso i mieć łaciatą piątkę, czy olać to narazie, czy może zdecydować się na naprawę u jakiegoś kumatego lakiernika w Polsce. Ostatnia opcja oczywiście pozbawia moje przednie drzwi 12letniej gwarancji...

Drzwi w f10/11 są aluminiowe więc przerdzewieć właściwie nie mają prawa. Mówimy tu raczej o korozji powierzchniowej. Nie jestem ekspertem w dziedzinie stopów metali i zastanawia mnie czy ów korozja posuwa się równie szybko co korozja blachy. Może zostawiając to tak jak jest, nie zmieni swojej formy przez następne kilka lat?


W każdym bądź razie jestem trochę rozczarowany. Moim zdaniem w samochodzie klasy premium za prawie 100 000 koła nie powinno mieć to miejsca. Niestety dzisiejsze auta to tylko jednorazówki.


Kilka przykładowych zdjęć:


208490102-w560-h996.jpg

$_107.JPG


attachment.php?attachmentid=1751982&stc=1&d=1516050913

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

U mnie było to samo - miejsce się zgadza, prawa strona. Wiek auta w tym momencie wynosił ok. 5 lat. Po oględzinach u Zdunka w Gdańsku stwierdzili, że nie podlega to gwarancji na perforację. Z kilku dyskusji przeprowadzonych z ludźmi z ASO i BMW Polska wywnioskowałem, że gdybym, skrótowo obrazując - przyjechał z dziurą na wylot, to wtedy uznaliby tą gwarancję. Miałem to szczęście w nieszczęściu, że kobieta przytarła na parkingu trochę z prawej strony tylne i przednie drzwi. Pomalowałem całe elementy z jej OC i olałem temat gwarancji w BMW. Było to latem 2017 roku i do dzisiaj nic nowego nie wyskoczyło. Generalnie mimo wszystkich niewątpliwych zalet tych aut, jest kilka rzeczy, które mają duży wpływ na postrzeganie tych aut przez właścicieli i to niestety w negatywnym świetle. Jedną z nich jest właśnie ta korozja.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Mój kolega miał również takie male punkciki tej korozji, a raczej utleniania, ale sam sobie to wyczyścił i zrobił zaprawkę pędzelkiem zamawiając u lakiernika farbę na zaprawki/odpryski od kamienia. Na rancie, więc prawie nie widać, ma to już dwa lata i nic się z tym nie dzieje. Nikt mu w przyszłości nie zarzuci, o panie drzwi malowane, to pewnie auto rozbite, jak to u nas w kraju.

Sam mu takie rozwiązanie doradziłem, może trochę druciarstwo, ale przynajmniej auto nadal nie rozbierane, w oryginalnym lakierze.

Benzyna zamiast krwi...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzięki za odniesienie sie do tematu. Chyba narazie oleję sprawę. Zajmę się tym w sierpniu jak odwiedzę PL. Zresztą wydaje mi się że to przypomina bardziej złuszczanie lakieru niż jakąś postępująca korozję....
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

e60 ma cały przód aluminiowy łącznie z podłużnicami i kielichami a f10 z kolei ma maskę, klapę, drzwi, przednie błotniki oraz kielichy z aluminium i jest to bardzo dobre rozwiązanie (to, że jakiś mały element się utlenia to i tak bardzo dobrze w porównaniu do zwykłych elementów stalowych które gniją od rdzy...)
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Byłem w aso Bmw Dortmund. Facet powiedział że jeżeli chce to zrobią mi to w ramach gwarancji. Powiedział że ta gwarancja trwa 12 lat od daty produkcji i zasugerował delikatnie żeby sobie narazie głowy tym nie zawracać i obserwować. Gościa znam od lat i nie pierwszy samochód u niego kupiłem więc raczej nie mówi tego na odp......ol.

Aluminium nie rdzewieje, nie ma prawa przegnić. Tutaj mowa jest raczej o złuszczaniu lakieru poprzez utlenianie stopu. Wydaje mi się że w tych modelach cos popierniczyli na lakierni te ranty i ot taki efekt. Olewam temat. Swoją drogą pewnie posmigam nim jeszcze rok albo dwa i znowu zmienie bo helmuty pozamykaja ulice dla diesli. Wtedy będę zmuszony powrócić do papierowych silniczków pb :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Widziałem lekkie parchy na drzwiach w F10 ale tylko na lakierze w kolorze białym-czy jaki on tam jest (perłowy) Dwa auta na placu stały, miały podobne boble w tych samych miejscach

na ciemnych kolorach nie zaobserwowałem. Może to kwestia lakierów? specyfiki podkładów na jasne farby

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

u mnie czarny metalik i w aucie 3 letnim parchy wielkosci 1/4 1 grosza znalazlem 2 sztuki, po 4 roku jak do tej pory nie rosna i nie przybywa. sa tylko na drzwiach, pewnie od kamieni. wyglada to tak ze lakier nie jest uszkodzony. w innych miejscach od kamieni sa dziury ale nie ma korozji. dzwine to alumenium jest.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...
A tak na powaznie, to fakt że na białych puchnie bardziej, wychodzi na wierzch. Ja mam sophistograu metallic brillant effect i minimalne bąbelki na przednich drzwiach. Nic się z nimi nie dzieje jak narazie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 8 miesięcy temu...
  • 2 tygodnie później...
  • Zasłużeni forumowicze

A tutaj kolejne miejsce narażone na korozję. Czy ktoś z was ma tak zabezpieczony element...???.... Ja jedynie co zrobiłem w tym miejscu to położyłem wosk...

51 12 ... Folia ochronna zapobiegająca ścieraniu farby w obszarze niewidocznego złącza (rama boczna)

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f10-520d-lim/repair-manuals/51-body-equipment/51-12-rear-bumper/D4zC6E4H


Kolejne miejsce narażone na korozję , tył ,zaraz przed tylnym kołem a tylnymi drzwiami ....

https://www.newtis.info/tisv2/a/en/f11-520d-tou/repair-manuals/51-body-equipment/51-71-gaskets-loose-body-components/BXSUuogG

Edytowane przez Burza1234
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja też walczyłem z purchlami na drzwiach przednich w 6 letniej wtedy F11, oczyściłem narożnik do blachy, potem podkład i baza, jak wyschło klar i potem polerując doprowadziłem do stanu akceptowalnego, tzn ja wiem gdzie ale na pierwszy rzut oka nie widać. Po dwóch latach nie zauważyłem pogorszenia i rozwoju korozji.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.