Skocz do zawartości

E46 jakie amortyzatory i sprężyny


wizzle11

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 822
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

  • 1 miesiąc temu...

Witam. Trochę odkopię temat ale szkoda tworzyć nowego bo mam podobne pytanie.

Po zdekodowaniu VIN wychodzi mi że mam

S226	 Sports suspension settings

Oznacza to że mam jakieś obniżone zawieszenie ?

Jeśli tak to takie amortyzatory będą dobre ?

http://allegro.pl/sachs-amortyzator-amortyzatory-bmw-3-e46-przod-i5818370971.html

 

bo ten wpis chyba tyczy sie tylko zewnętrznego wyglądu? :

S715	 M Aerodynamics package

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 1 miesiąc temu...

Witam :)

Tak jak w temacie, stoję przed decyzją obniżenia zawieszenia ale mam pewne wątpliwości i proszę Was o radę.

Obecnie auto sto jak szkapa :? z przodu "japa" 5cm z tyłu 1cm, auto użytkuje codziennie i myślałem o czymś w granicach rozsądku mianowicie:

z prządu mam 2 nowe amorki meyle hd na tył planuję wstawic bilsteiny i do tego komplet sprężyn AP -40/00 (http://allegro.pl/sportowe-sprezyny-obnizajace-bmw-3-e46-40-00-ap-i5218317972.html), producent mi nieznany ale na alledrogo nie znalazłem nic podobnego w tym zakresie obnizenia.

Czy montował ktoś z Was sprężyny tego producenta?

 

Czy może lepej poszukac sprężyn -40/20

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Mam 330xD w M-pakiet, ale zawieszenie zwykłe.

Poprzedni właściciel założył H&R. Samochód był bardzo nisko zawieszony jak na 4x4, ale cierpiał na tym bardzo komfort. Seryjne amortyzatory nie dawały rady, skok był za krótki i samochód zachowywał się jak piłka. Było twardo, ale tłumienia praktycznie nie było. Na niemieckie drogi OK, ale u nas przy nierównościach, dziurach i "śpiących policjantach" wyglądało to kuriozalnie.

Kolega z serwisu zawieszeń stwierdził, że dobierze mi trochę dłuższe sprężyny i przywróci mu odpowiednie odbicie. Tak też się stało, samochód nadal jest sztywny (porównuje np. do mojego Subaru Legacy I Turbo), ale niestety podniósł się za bardzo. Nie sprawdziłem w cm ile było wcześniej. Teraz jest:

PRZÓD: 66,2 (od podłoża do krawędzi nadkola) / 5,5 (prześwit między oponą a krawędzią nadkola).

TYŁ: 64,0 / 3 cm. Tył na razie został na H&R.

 

Na Pro-kit przy xD jest 65,5

Na 18" z zachowaną wysokością opony 40/45 prześwit jest nie większy niż 3 cm.

 

Wizualnie niestety stracił bardzo i zastanawiam się nad zmianą. Niestety nie ma za bardzo w czym wybierać. Najtańsza opcja, czyli zabawa sprężynami ogranicza się jak widzę do Pro-kit. Wówczas jest ponoć dość twardo, ale tłumienie, odbicie działa bez zarzutu. Obniżenie samochodu jest symboliczne o 1,5 cm, a nie jak podaje producent 3 / 2.

 

Czy mam jeszcze jakąś alternatywę, aby posadzić samochód trochę niżej? Nie myślę o zmianie całego zawieszenia, bo oczywiście mogę kupić z regulacją, ale nie chciałbym się pozbywać tak łatwo 4 000,00. Może inne sprężyny niższe (jeśli takie da się dobrać), będą dawały ten sam efekt co H&R.

 

Proszę o podpowiedź. Pozdrawiam.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Żeby nie zakładać nowego tematu odkopuję stary.

 

Panowie, potrzebuję porady co do wyboru zawieszenia dla mojej e46 330ci. Według VIN auto ma standardowe zawieszenie (nie posiada nawet opcji S226A). Względem serii zostały zmienione tylnie sprężyny na KYB RX6200 (obniżone, długość sprężyny 225mm).

 

Cel jaki chcę osiągnąć to zawieszenie podobne do tego z m-pakiet II (pod względem prowadzenia oraz obniżenia - nie chcę też żeby było zbyt nisko). Sprawa niby prosta, bo można wybrać amorki sachs advantage i zmienić sprężyny przednie. Niestety na tył dostępne są jedynie zwykłe amorki, które mogą być za miękkie i źle współgrać z moimi obecnymi sprężynami. Tutaj pojawia się pytanie jakie amorki wrzucić na tył? Ostatnio zacząłem się również zastanawiać nad gwintem Lowtec hilow 9.1 - na jednym z portali aukcyjnych jest w dobrej (?) cenie 1950 zł. Ma ktoś doświadczenia z tym gwintem? Samochód użytkowany jako daily car po Warszawie i czasami w trasy (np. trasa 7 i tragiczny "asfalt" w Dziekanowie), dlatego trochę obawiam się gwintu, że będzie zbyt nisko i za twardo.

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
  • 2 tygodnie później...

Witam, w najbliższym czasie będę przymierzał się do wymiany tylnych amortyzatorów w moim 328Ci, obecnie z przodu mam założone ori BMW jeszcze w dobrym stanie więc póki co ich nie ruszam tym bardziej że budżet na dzień dzisiejszy na to nie pozwala, natomiast z tyłu siedzi Monroe Reflex, ale coś się już z nimi dzieje niedobrego i muszę je wymienić, posiadam opcje "Sportowe Dostosowanie Podwozia".

Jakie amortyzatory polecacie abym z czasem mógł dokupić jeszcze przód + sprężyny tak żeby pasowały do amorów, ale żebym został mniej więcej na takiej samej wysokości zawieszenia, nie chciał bym już niższego, sprężyny oczywiście jakieś markowe? Może wszędzie polecane EIBACHy, tylko jakie wartości ( - ile? ) odpowiadały by tym oryginalnym bo nie orientuje się?

 

Pozdrawiam

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 5 miesięcy temu...

Witam,

Jestem, na razie szczęśliwym, posiadaczem, bmw 318i, 2000r, 118KM, przebieg ok 201 tys. Poprzedni właściciel obniżył auto poprzez przycięcie oryginalnych sprężyn o 4cm(informacja o tych 4cm od mechanika z ASO, więc raczej w to wierzę) i do nich dokupił sportowe amortyzatory hr.

Podobno pół roku temu, ale kto go tam wie, mechanik mówi że wyglądaja na stare. Do wymiany mam oba tylne amortyzatory(olejowe, mocno ciekną, no i czuć to zużycie na wybojach). Byłem u 4 mechaników, aby poradzić się o najlepsze rozwiązanie i wciąż nie mam jednoznacznej opinii.

Najbardziej skłaniam się ku opcji wymiany sprężyn, wszystkich 4, no i oczywiście amortyzatorów(tylnych). Sprężyny chce zamontować Eibachy np te: http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-zawieszenia-sprezyny-srubowe-eibach-e2066140,bmw,3-e46-1998-02-2005-04,318-i-118km,16-3397-8963-100113-0-112-e2066140.html

No i właśnie tu pierwsze pytanie: Czy kupować sprężyny obniżajace 20-25 mm tak jak te w linku czy np 30 mm tak jak te? Najważniejszymi kryteriami są dla mnie 1. zużycie amortyzatorów na naszych polskich drogach. Autem jeżdzę ok 5tys km /rok głównie po mieście.

2 estetyka autka. Niższe ładniej wygląda, ale nie chciałbym wymieniać amortyzatorów znowu w ciągu następnego roku.

http://www.iparts.pl/czesc/zestaw-zawieszenia-sprezyny-srubowe-eibach-e20200010122,bmw,3-e46-1998-02-2005-04,318-i-118km,16-3397-8963-100113-0-112-e20200010122.html

 

Druga sprawa to amortyzatory. Szukałem dosyć sporo i najbardziej skłaniam się do sportowych billsteinów, B6. Ale tu już chyba decyzje podjąłem, tyko takie pytanie jeszcze, Czy ten amortyzator będzie dobrze pracował równie dobrze przy obniżeniu większym i mniejszym?

 

Z góry dziękuję za odpowiedź.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Jeżeli auto ma zostać użyteczne jak seria to polecam wersję pierwszą, czyli 30-20mm i zwykłe amortyzatory sachs (pierwszy montaż).

Jeżeli ważniejszy dla Ciebie jest wygląd to druga opcja plus amortyzatory o krótszym skoku.

Przy pierwszej wersji możesz mieć niedosyt jeżeli chodzi o wygląd w stosunku to obecnej wersji - przyciętych sprężyn :shock:

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dziękuję Maniek za opinie. Ale mam kilka pytań. Można montować zwykłe amortyzatory do obniżonych ( nawet 20-25m) sprężyn?

Czytałem, że to może prowadzić do szybszego zużycia amortyzatorów (Źródło: http://autokult.pl/2989,sprezyny-obnizajace-zawieszenie-fakty-i-mity)

Druga sprawa to co oznacza pierwszy montaż?

Trzecia sprawa to czy jeżeli kupowałbym zwykłe amortyzatory sachs to czy nie powinienem też kupić do przodu ( z przodu mam sportowe hr jak wspomniałem)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli na przedniej osi masz już sportowe amortyzatory, to lepiej dokupić również sportowe na tył i wtedy możesz zakładać zarówno serię Pro-Kit jak i Sportline. Ale radzę kupować u głównego dealera na eibach.pl, wtedy masz pewność, że dobrze Ci wszystko dobiorą według nacisków i sporo zestawów mają na miejscu. Co do amorów, to do sprężyn Eibacha dedykowane są Bilsteiny B8. Seria B6 do której się skłaniałeś ma wymiary takie jak seryjny amor, więc do sprężyn obniżających lepiej założyć B8.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

marian25 mieszasz trochę..

Jakub0077 do poziomu obniżenia 30mm możesz założyć standardowe amortyzatory (sprawdź w vin czy nie masz sportowego dostosowania podwozia).

Pierwszy montaż oznacza, że bmw w fabryce montowało amortyzatory sachs do e46.

Jak z przodu masz sportowe amortyzatory i chcesz je zostawić to kup sprężyny eibach sportline a jeżeli dla Ciebie teraz jest za nisko/twardo to pro-kit i zwykłe amortyzatory.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...

Witam. Planuję obniżyć swoją E46 przed liftem w sedanie, chcę wsadzić na przód i tył komplet amortyzatorów MTS oraz sprezyny Eibach na przód 45/50cm a na tył 20/25cm obniżenia. Czy ujdzie taki zestaw? I czy po takim obnizeniu ok. 5cm na przodzie wejdzie mi normalnie felga 8x18" et 35 na kapciu 225/45 lub 225/40 jezeli ta poprzednia nie da rady?

 

pomocy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...

Witam

 

Mam pytanie czy do mojego auta jakim jest e46 320d 150 KM (po lifcie) te amortyzatory pasują?, mam uszkodzony prawy przedni oraz prawy tylny, wpadłem w dziurę że olej wypadł :D a przegląd do zrobienia, czytałem na forum opinie i chciałbym kupić Bilstein, lub KYB, znalazłem więc te pierwsze na allego niby w opisie auto jest wymienione, lecz nie ma opisuj które te Bilsteiny są to są "4"?

 

 

http://allegro.pl/bilstein-amortyzatory-przod-tyl-oslony-bmw-3-e46-i5201332788.html

 

Pozdrawiam oraz dziękuję za odpowiedzi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Masz sedana czy touringa? Masz zwykły zawias czy sportowe dostosowanie podwozia? Najlepiej podaj vin na pw to sprawdzę czy będą pasować. Na aukcji są B4.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ach sorki nie dopisałem Touring, podaję VIN WBAAP710X0PJ42481, jakie mam to nie wiem auto mam dwa lata, i nigdy nie wymieniałem tego jeszcze. Dodam tlyko tyle że kupiłem je na alusach 18" profil 40mm, wydaje mi się że jest troszkę obniżone (około 3-4 cm) bo gdy kupiłem garaż podziemny za każdy raz lekko obcieram spodem o krawędź :D , z tyłu wymineione zostały tylko kiedyś sprężyny, z przodu natomiast widać zółte spręzyny nie wiem czy to coś pomoze.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.