Skocz do zawartości

Jaki olej do mojej skrzyni AUTOMATYCZNEJ? [tu pytać]


biernus

<t>Jaki zalać olej do MOJEJ skrzyni 5HP18</t>  

146 użytkowników zagłosowało

Nie masz uprawnień do głosowania w tej ankiecie lub wyświetlania jej wyników. Aby zagłosować w tej ankiecie, prosimy się zalogować lub zarejestrować.

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 482
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Mozesz potraktowac to jako glos w ankiecie. Tez mam skrzynie 5hp18 (730'94) i profilaktycznie wymienilem olej. Zalalem Esso. Skrzynia do tej pory pracowala prawidlowo a po wymianie - nie ma roznicy. Tylko sen spokojniejszy.

 

Pewnie masz inny numerek seryjny skrzyni lub wersje A. Ja do mojej zgodnie z "papierami" zalalem dexrona 3. Jest tez ok ;D

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

http://www.pelicanparts.com/bmw/techarticles/E36-Tranny_Fluid_Auto/E36-Tranny_Fluid_Auto.htm

 

Byłem wczoraj pod samochodem, mam taką samą skrzynię jak ta w linku, ale jednego w niej nie mam,korka do zalewania oleju w misie tak jak na tamtch zdjeciach,korek spustowy mam.Czy w takim przypadku olej zalewa się bagnetem? czy może jeszcze jakoś inaczej.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam wszystkich!

 

Kurcze, ale mi pietra napędziliście z tym mazidłem.

 

I dlatego proszę o pomoc.

 

Moja skrzynka to:

 

4HP-22

nr: 1043010682

plakietka czarna

rok produkcji auta 1988 i 210000 na liczniku

 

i według poprzedniego spisu skrzyń biernusa wychodzi że Dexron III.

 

Niestety już zakupiłem olej. W sklepie przeszukali swoje mądre książki i sprzedali mi Mobil ATF 220. Zajrzałem na stronę mobila i okazało się że to Dexron IID.

 

No i co ja mam teraz zrobić? Iść odmienić?

 

Dexron III jest żadszy i zważywszy na wiek auta jak wymyje ten cały szlam może zacznie cieknąć?

 

Bardzo Was proszę o pomoc bo już sam nie wiem co mam zrobic!!!

 

Pozdrawiam

Wiktor

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jako że nie miałem wcześniej czasu na "pochwalenie się" to robie to teraz.. a więc .. zlałem to co było w skrzyni i zalałem D3. Weszło dokładnie 4,5 litra. Teraz będe musiał wejść i dolać (wejdzie pewnie jeszcze z litr, albo trochę więcej -> bo tyle zlałem).. skrzyna chodzi jak chodziła -> czyli bardzo dobrze... aha.. to co miałem w skrzyni wcześniej to był dexron 2 (zalany z błędu -> mojego). Jak pisałem wcześniej po przejechaniu około 1,5 tys od wymiany dolałem jeszcze 1,5 litra.Czyli w sumie od wymiany poprzedniej do tej ostatniej (z D2 na D3) przejechałem około 2,5 tys km. Może i skrzynia chodziła dobrze, ale po tej jeździe na D2 po tych 2,5 tys olej był czarny, z filtra (który był też zmieniany) wyleciała czarna maź, a magnes w misce olejowej tak zabrudzony że podejrzewam, że już nie zbierał. Czyli dobrze, że zmieniłem teraz na D3 bo bym zajeździł skrzynie, a tak chodzi teraz b. dobrze...A tak wracając to nie wiem czym te zabrdzenie mazią było spowodowane: czy złym olejem, czy tym że 1,5 tysiaka skrzynia jeździła prawie sucha (bo 1,5 litra to dużo, nawet bardzo duży ubytek). I tak się skończyła moja historia oleju w skrzyni. Wielkie podziękowania za pomoc dla kolegi Biernusa i wszystkich którzy pomogli!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem wlasnie info z seriwsu bmw z rajchu.

Oni robia tak jeszcze....okreca korek spustowy,zleja co sie da, dolewaja oleju ile wejdzie - potem przejazdzka zeby wymieszal sie ze starym, i dopiero wtedy na kanal i spuszczanie oleju w/g opisu wczesniej zamieszczonego.

Jak mi koles powiedzial robia tak poniewaz nowy olej wymiesza sie ze starym i zostanie mniej syfu.

Co Wy na to?

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze skrzyni zlalem zaledwie 3,5litra wiec troche za malo chyba wiec rozkrecilem chlodnice skrzyni zlecialo moze ze 3setki ! Mowie sobie dalej MALO wiec chwycilem kompresorek i dmuchnalem w przewody od chlodnicy. Efekt byl taki ze olej zaczal leciec jak szalony zarowno ze skrzyni jak i chlodnicy - Potopik i obrzygane sciany :twisted: . Ale dopiero wtedy zaczalem zalewac.Weszlo mi prawie 7litrow :shock: minus to co porozlewalem przy nalewaniu. Zalalem ATF320. Nic nigdzie sie nie poci i oby tak dalej.

Pozdrawiam

Dobre auto nie jest zle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja ze skrzyni zlalem zaledwie 3,5litra wiec troche za malo chyba wiec rozkrecilem chlodnice skrzyni zlecialo moze ze 3setki ! Mowie sobie dalej MALO wiec chwycilem kompresorek i dmuchnalem w przewody od chlodnicy. Efekt byl taki ze olej zaczal leciec jak szalony zarowno ze skrzyni jak i chlodnicy - Potopik i obrzygane sciany :twisted: . Ale dopiero wtedy zaczalem zalewac.Weszlo mi prawie 7litrow :shock: minus to co porozlewalem przy nalewaniu. Zalalem ATF320. Nic nigdzie sie nie poci i oby tak dalej.

Pozdrawiam :hand:

Jak to sie stalo ze dwa razy walnalem posta?? Chyba moje kwadratowe rece juz czucia nie maja!! Mr Moderator bedzie mial robote - Pszepraszam za klopocik! :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz potraktowac to jako glos w ankiecie. Tez mam skrzynie 5hp18 (730'94) i profilaktycznie wymienilem olej. Zalalem Esso. Skrzynia do tej pory pracowala prawidlowo a po wymianie - nie ma roznicy. Tylko sen spokojniejszy.

 

Pewnie masz inny numerek seryjny skrzyni lub wersje A. Ja do mojej zgodnie z "papierami" zalalem dexrona 3. Jest tez ok ;D

 

Biernus, zaniepokoiles mnie. Czy ty sugerujesz ze do moje skrzyni nie mozna wlac Esso? Zle zrobilem?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dostalem wlasnie info z seriwsu bmw z rajchu.

Oni robia tak jeszcze....okreca korek spustowy,zleja co sie da, dolewaja oleju ile wejdzie - potem przejazdzka zeby wymieszal sie ze starym, i dopiero wtedy na kanal i spuszczanie oleju w/g opisu wczesniej zamieszczonego.

Jak mi koles powiedzial robia tak poniewaz nowy olej wymiesza sie ze starym i zostanie mniej syfu.

Co Wy na to?

to jest prawidlowa metoda :cool2:

Z tym,ze ja troszke jeszcze pojezdze po wymianie a potem znowu wymienie!

pozdrawiam

Zreszta tak samo postapilem ze wspomaganiem i mam czerwony plyn a mialem jakis brunatny!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mozesz potraktowac to jako glos w ankiecie. Tez mam skrzynie 5hp18 (730'94) i profilaktycznie wymienilem olej. Zalalem Esso. Skrzynia do tej pory pracowala prawidlowo a po wymianie - nie ma roznicy. Tylko sen spokojniejszy.

 

Pewnie masz inny numerek seryjny skrzyni lub wersje A. Ja do mojej zgodnie z "papierami" zalalem dexrona 3. Jest tez ok ;D

 

Biernus, zaniepokoiles mnie. Czy ty sugerujesz ze do moje skrzyni nie mozna wlac Esso? Zle zrobilem?

 

Nie nie po pierwsze znawca ani specem od skrzyn nie jestem... moze byc tak ze wlewajac do skrzyni WODE wszystko bedzi smigalo ;D ja nie chce tego probowac. Warto eksplatowac skrzynie w taki sposob jak przykazala fabryka - a nie pozniej biadolic i popierac ogolna opinie ze automaty sie psuja...

Co do oleju do Twojej/mojej skrzyni. Lalo sie 2 oleje ten ktory ja wlalem i ten ktory ty wlales.. najlepiej jakbys poczytal jaki numerek skrzyni jest na plakietce na skrzyni. To wszystko wyjasni.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

no to zabralem sie za wymiane oleju....spuscilismy olej z miski, no i zabieramy sie do wlania swiezego oleju na przeplukanie

 

 

NIE DA SIE WLAC OLEJU do mojej skrzyni co jest?? jakis zaworek tam jest...

panowie o co biegA??

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

To ja wkleje dokładny opis RobertBMW,troche kiedyś poszukałem i znalazłem.

Oto on:

Witam

Wtrącę swoje przysłowiowe 5 groszy.

Po pierwsze - z słusznej wypowiedzi psychopa wnioskuję, że pisze o skrzyni typu 5HP.., gdyż taką ma w swoim aucie. Natomiast, kolega (autor tematu), ma w swoim aucie skrzynie typu 4HP..

Po drugie - w jednym jak i w drugim typie skrzyni i w każdym automacie faktycznie należy zadbać o czystość oleju (o czym już psychop pisał). Generalnie same oleje, jakimi skrzynie automatyczne są zalewane, są olejami, które nie tracą swoich właściwości przez co zaliczamy je do oleji długotrwałych (występuje czasem określenie wiecznych). Nieraz pewnie słyszałeś, że oleju w tych czy tamtych skrzyniach się niewymienia - tak podają co niektórzy producenci i przeważnie, gdy skrzynia padnie to dochodzi do jej wymiany. Owszem, ale pozostaje pytanie co z wyciekami, co z demontażem, co z wymianą przewodów lub chłodnicy oleju, czyli wszystko to co związane jest z ubytkami oleju w skrzyni automatycznej.

Jest jeszcze najbardziej istotna rzecz, która występuje w każdym automacie i to ona właśnie decyduje o żywotności skrzyni, a mianowicie czystość oleju. Olej może jest żywotny, ale podzespoły w skrzyni nie.

Skrzynia automatyczna składa się z wielu elementów ciernych i ściernych co w zalezności od eksploatacji wpływa na zabrudzenie oleju. I to ten argument jest jedynym powodem tego, że musimy olej wymieniać, bo na nowa skrzynię nas nie stać, a dzięki wymianie oleju możemy jej żywot przedłużyć - wszystko oczywiście zależy od stopnia zabrudzenia oleju.

Niekiedy olej jest tak brudny, że szkoda lać świeżego, a i tak skrzyni to nie pomoże. Lepiej od razu pomyśleć o naprawie skrzyni. A w wyniku czego dochodzi do zabrudzenia oleju w skrzyni ? No cóż - właśnie to, że: oleju nie wymieniamy, co niektórzy nie wiedzą lub nie potrafią właściwie skrzyni użytkować, mechanicy, którzy nia znają sie na procedurze wymiany oleju lub - o czym nawet strach pisać - wogóle go nie wymieniają, bo wychodzą z założenia po co skoro widać, że jest czysty - i o takich przypadkach słyszałem.

Więc, po trzecie: kup filtr oleju, uszczelke miski, i dobrej jakości olej (ATF Dextron 2).

1. Po dokładnym wypłukaniu oraz wydmuchaniu chłodnicy oraz przewodów olejowych ( lepiej to zrobić, gdyż na pewno silnik jeszcze pracował zaraz po uszkodzeniu chłodnicy. Gdyby przewody na skrzyni nie chciały się odkręcić, bo i tak się zdarza, to spuść z nich olej przeciągając w dół auta).

2. Spuść olej ze skrzyni i odkręć misę olejową opuszczając ją w dół.

3. Odkręć filtr oleju (trzy śruby na klucz typu torx 27), tylko uważaj bo jeszcze trochę oleju ścieknie z nad filtra i z przewodów olejowych.

4. Przykręć nowy filtr, a miskę umyj dokładnie zwracając uwagę na magnesy, które wyłapują opiłki w oleju. Dobrze je wyczyść i nie zapomnij włożyć do miski po jej umyćiu.

5. Załóż nową uszczelkę i przykręć misę oraz przewody do skrzyni i chłodnicy.

6. Zalej skrzynie olejem i tu ważne. Do skrzyni wchodzi podczas wymiany około 5,5 litra, ale może Ci się nie udać wszystko wlać od razu przez bagnet. Wlewaj do momentu aż zacznie ciężko spływać (około 3l.) i odpal na 5 sek. silnik, po czym zgaś i wlej reszte. Gdy wlejesz 5 litrów ponownie odpal silnik i na pracującym sprawdź poziom na bagnecie - nie może być więcej niż minimum. Jeżeli będzie mało to dolej.

7. Zgaś silnik i posprawdzaj czy nie ma jakiś wycieków.

8. Jeżeli wycieków nie ma to odpal silnik i poprzerzucaj biegi ( każdy po koleji przytrzymuj nie krócej niż 3 sek.) i ponownie sprawdź poziom oleju na bagnecie - zalecane minimum.

9. Poproś drugą osobę, aby przytrzymała Ci autko na "D-drive" i skontroluj ponownie poziom oleju - wciąż na minimum.

10. Czynności 6, 7 i 8 postaraj się wykonać w miare szybko, aby skrzynia nie zaczęła się zbyt mocno nagrzewać. ATF jest olejem o dużej "rozszerzalności termicznej" w wyniku czego będzie poziom w skrzyni się zwiększał wraz ze wzrostem temperatury skrzyni.

11. Przejedź się delikatnie autem, aby zagrzać silnik oraz skrzynie i sprawdź poziom oleju - zauważysz że go przybyło na miarce i pamiętaj o tej zależności:

- na zimnym silniku na "D"- minimum,

- na rozgrzanym silniku na "D" maximum,

I jeszcze jedno ważne:

- w wyniku tego, że olej wlewa się przez bagnet, ścianki rurki są zaolejone i skala miarowa będzie pokazywać Ci czasem dziwne stany. Aby dobrze odczytać poziom, pamiętaj o tym aby po wyjęciu z rurki trzymać bagnet pionowo i okręcając go wypatruj suchego miejsca - to ono decyduje o poziomie oleju.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko ze moja skrzynia to 5hp18 z zielona tabliczka, nie ma bagentu a przez jedyna srubke jaka znalazlem nie da sie wlac oleju w zaden sposob.

Srubka ta znajduje sie z tylu skrzyni biegow - jakby obok wyjscia na wal

slawo@antserwis.pl

gg 1041



PROJEKT SZYBKA ETA STAGE 2

http://img516.imageshack.us/img516/8284/113863664644f590e20953anv7.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

tak, tylko ze moja skrzynia to 5hp18 z zielona tabliczka, nie ma bagentu a przez jedyna srubke jaka znalazlem nie da sie wlac oleju w zaden sposob.

Srubka ta znajduje sie z tylu skrzyni biegow - jakby obok wyjscia na wal

 

Widziales moje zdjecia? W tym watku? Mam tez 5HP18 na dole sa 2 korki. Jeden wyzej do wlewania taki DUZY... drugi malutki do zlewania.

http://img571.imageshack.us/img571/7404/logotds.jpg

Naj.... forum o TDS-ach http://www.bmw-diesel.pl

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Musi byc tylko ze to wcale na pierwszy rzut oka nawet nie przypomina korka do zalewania tez sie chwile zastanawialem gdzie to moze byc ale doszedlem w koncu ze to ten z tylu miski na spodzie do zlewania jest ciut nizej a ten jest wyzej. Tez mam 5hp18

A wymiane opisywalem w tym watku zarowno ja jak i Biernus pare stron temu . Powodzonka Colego :hand:

Dobre auto nie jest zle...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.