Skocz do zawartości

Wymiana chłodnicy klimatyzacji e60 535d 286km


Kamil535d

Rekomendowane odpowiedzi

Witam , tak jak w temacie zabieram się za wymianę chłodnicy klimatyzacji w e60 . Czy mogę dodać jakieś wskazówki co jest ważne i czy można zrobić to wgl samemu?? Z góry dziękuję za pomoc. I jeszcze jedno , wymieniam dlatego że jest prawdopodobnie nieszczelna tak stwierdził mechanik gdy byłem uzupełnić klime.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam , tak jak w temacie zabieram się za wymianę chłodnicy klimatyzacji w e60 . Czy mogę dodać jakieś wskazówki co jest ważne i czy można zrobić to wgl samemu?? Z góry dziękuję za pomoc. I jeszcze jedno , wymieniam dlatego że jest prawdopodobnie nieszczelna tak stwierdził mechanik gdy byłem uzupełnić klime.

Akurat moje auto jest w serwisie na tym (chłodniczka + zawór). Trzeba ponoć zdjąć cały kokpit, sam za to się nie łapie bo trzeba to poskładać z głową co by później nic nie trzeszczalo jak w starej Nysie a o możliwości urwanych zaczepow nie wspomnę. Koszt spory niestety

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

dzieki za info. lecz gdy pojechałem na warsztat uzupełnic klime mechanik po podłaczeniu maszyny do samochodu zamkną drzwi w warsztacie tak aby było całkowicie ciemno aby sprawdzic szczelność układu . nastepnie specjalna latarką i w okularach sprawdzał czy nie ulatnia sie nigdzie gaz , na górze wszystko było okej gdy połozył sie pod samochodem stwierdził ze to chlodnica klimy która znajduje sie obok głównej jest delikatnie skorodowana i jest nieszczelna . powiedzial ze u niego wymiana plus chlodnica i uzupełnienie gazu bedzie kosztowac 800 lub 900 zl. co o tym myslicie . dlaczego zdejmowac kokpit skoro chlodnica jest z przodu i gdzie znajduje sie ten zawór ??
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeżeli jest do wymiana chłodnica klimatyzacji to jest ona przed chłodnicą silnika. Nic w kokpicie nie trzeba rozbierac. W okolicach kokpitu znajduje się zwykle skraplacz

Samemu to nie za wiele podziałasz z wymianą chłodnicy klimatyzacji. Przeciez po wymianie musisz napełnić układ czynnikiem a sądze że urządzenia do napełnienia klimatyzqcji nie posiadasz. Jak będziesz jeżdz bez nabitej klimy ro osuszacz klimy bedziesz mial ponownie do wymiany bo jak rozumiem wymienisz go w komplecie z chłodnicą.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sam w tamtym roku, bo fachman od klimy chciał za samą wymianę 250 zł. Czarował mnie że trzeba cały przód rozbierać. Po odkręceniu wszystkich osłon i plastików nad chłodnicą i wyjęciu wentylatora, odkręcasz przewody od klimy i chłodniczkę wysuwasz do góry, nie jest do niczego przykręcona. Oczywiście układ miałem pusty :D
852c2d3fdc685c61m.png
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bez przesady przecież może wymienić sam chłodnice i podjechać na nabicie. Tylko nie włączać klimy...

Do najbliższego warsztatu który się tym zajmuje mam około 15 km . Więc gdy wymienię wszystko pomyślnie mogę spokojnie tam dojechać? Oczywiście bez uruchamiania klimy :D

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ja wymieniałem sam w tamtym roku, bo fachman od klimy chciał za samą wymianę 250 zł. Czarował mnie że trzeba cały przód rozbierać. Po odkręceniu wszystkich osłon i plastików nad chłodnicą i wyjęciu wentylatora, odkręcasz przewody od klimy i chłodniczkę wysuwasz do góry, nie jest do niczego przykręcona. Oczywiście układ miałem pusty :D

Dzięki wielkie teraz już jestem pewny tego że można zrobić to samemu na spokojnie. Mechanik też chciał trochę ode mnie wyciągnąć ale zrobię to sam . I jeszcze trzeba wymienić oringi na przewodach do chłodnicy. Dzięki jeszcze raz :cool2: :P

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Sprężarka klimatyzacji pracuje caly czas :) Zalecam douczenie kolegom :P

Dokładnie tak - może nie tyle co pracuje cały czas w sensie spręża czynnik chłodniczy (bo robi to tylko jak dostanie odpowiedni sygnał PWM na elektrozawór) ale obraca się i do tego potrzebne jest smarowanie.

Jak nie ma czynnika to praktycznie nie ma dobrego smarowania, bo dobra połowa oleju krązy z czynnikiem po układzie klimatyzacji (smaruje wtedy głownie tłoki-cylindry)

Czysto teoretycznie - nie powinno się odpalać silnika na rozszczelnionym układzie bo grozi to zatarciem sprężarki klimy

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 miesiące temu...
Jak nie ma czynnika albo jest go malo wiec jego cisnienie spada ponizej granicy ustalonej dla wlaczenia sprezarki to sprezarka nie pracuje. Jest to specjalnie tak opracowane zeby nie zatrzec sprezarki gdy jest malo czynnika wiec i malo oleju. Sprezarka pracuje caly czas gdy uklad jest sprawny. Mozna ja wylaczyc ale recznie na zyczenie lub programowo. Nie zmienia to faktu ze gdy uklad jest pusty nie ma cisnienia lub jest go za malo i dluzej tak pojezdzimy to sprezarka unieruchomiona na dluzszy czas moze poniej nie odpalic. Wiec nie jest dobrze jezdzic z rozszczelnionym ukladem klimy.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.