Skocz do zawartości

xDrive - wszystko o napędzie 4x4


Lukasmat

Rekomendowane odpowiedzi

  • Moderatorzy

Tak jak mówisz i jak logika podpowiada, tutaj opon się nie zamienia. Masz to nawet w instrukcji obsługi pierwszy przykład z brzegu - M4 pod ręką czytam.

Dopuszczalna różnica to 1% obwodu względem kół na przedniej i tylnej osi.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Odpowiedzi 85
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Tak jak mówisz i jak logika podpowiada, tutaj opon się nie zamienia. Masz to nawet w instrukcji obsługi pierwszy przykład z brzegu - M4 pod ręką czytam.

Dopuszczalna różnica to 1% obwodu względem kół na przedniej i tylnej osi.

 

To w takim razie albo xdrive wybacza odchylenia większe niż jeden procent i elektronika jakoś koryguje większe odchylenia od normy albo faktycznie xdrive odłącza gdy napęd nie jest obciążony przednia oś.Wątpię żeby ktoś

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
W mocniejszych Beemkach wymieniasz całe koła trochę szybciej i tyle (co sezon, co dwa - zależy jak lub ile jeździsz). Ostatecznie wymieniasz opony, ale nic nie przekładasz. U mnie zużywa się wszystko równomiernie - tył pracuje mocniej przy przyspieszaniu, a przód przy hamowaniu i jakoś się to ładnie bilansuje. Ot i cała tajemnica :D Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Szukaj pozytywnych stron, raz na Pirelli raz na Michelinach pojeździsz, potestujesz dużo ogumienia :D

Hahaha pewnie ze tak ale bez Pirelli :mrgreen: Ja bardziej martwię się o xDrive jaki to ma wpływ.Mam od nie dawna x4 m40d i to pierwszy mój kontakt z xdrive i dostałem do auta zimówki 20 cali i opony muszę wymienić bo tragedia zzabkowane są strasznie,serwis sprzedał ale używane koła nie są objęte gwarancja. :mad2:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2gim sezonie zimowym, mam uszkodzona jedna z tylnich opon. Czy musze wymienic wszystkie 4, czy tylko 2 tylnie? Opony przednie jeszcze maja pare sezonow przed soba.

 

Musiałbyś zmierzyć obwody. Czy nowe na tyle mieszczą się w tolerancji co do przednich już używanych. Jeśli tak to wystarczy sam tył. Jeśli nie 4 nowe.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy serwis mówi inaczej, jedni mówią wymień jedną oponę jeśli różnica nie jest większa niż 2mm między osiami a inni mówią wymień parami (tył/przód). Ogólnie można się poirytować bo marka premium nie potrafi określić tego poprawnie we własnej instrukcji pojazdu co skutkuje że klient zmuszony zwykle jest kupić 4 opony.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Każdy serwis mówi inaczej, jedni mówią wymień jedną oponę jeśli różnica nie jest większa niż 2mm między osiami a inni mówią wymień parami (tył/przód). Ogólnie można się poirytować bo marka premium nie potrafi określić tego poprawnie we własnej instrukcji pojazdu co skutkuje że klient zmuszony zwykle jest kupić 4 opony.

 

Nie ma 2mm tylko 2% różnicy w obwodzie jak pamiętam. 2 mm to już 1/3 zużycia opony i wtedy na bank obwody bedą różne. Co za tam idzie uśmiercanie vtg.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2gim sezonie zimowym, mam uszkodzona jedna z tylnich opon. Czy musze wymienic wszystkie 4, czy tylko 2 tylnie? Opony przednie jeszcze maja pare sezonow przed soba.

 

Musiałbyś zmierzyć obwody. Czy nowe na tyle mieszczą się w tolerancji co do przednich już używanych. Jeśli tak to wystarczy sam tył. Jeśli nie 4 nowe.

 

Bez przesady - spokojnie wystarczy wymiana samego tyłu, jeśli przód jest jeszcze OK - pod warunkiem, że nie ma naprawdę dużej różnicy. Ale prawda jest taka, że VTG głównie zużywa się jak mamy nierówne ciśnienie (lub różne zużycie opon) na danej osi. Przód w xDrive i tak się dołącza, a moment obrotowy i tak idzie w większości na tylną oś, więc nieduża różnica w wysokości bieżnika nie spowoduje problemów.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2gim sezonie zimowym, mam uszkodzona jedna z tylnich opon. Czy musze wymienic wszystkie 4, czy tylko 2 tylnie? Opony przednie jeszcze maja pare sezonow przed soba.

 

Musiałbyś zmierzyć obwody. Czy nowe na tyle mieszczą się w tolerancji co do przednich już używanych. Jeśli tak to wystarczy sam tył. Jeśli nie 4 nowe.

 

Bez przesady - spokojnie wystarczy wymiana samego tyłu, jeśli przód jest jeszcze OK - pod warunkiem, że nie ma naprawdę dużej różnicy. Ale prawda jest taka, że VTG głównie zużywa się jak mamy nierówne ciśnienie (lub różne zużycie opon) na danej osi. Przód w xDrive i tak się dołącza, a moment obrotowy i tak idzie w większości na tylną oś, więc nieduża różnica w wysokości bieżnika nie spowoduje problemów.

 

Rozumiem że sponsorujesz koledze wymianę bądz regenerację skrzynki ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Każdy serwis mówi inaczej, jedni mówią wymień jedną oponę jeśli różnica nie jest większa niż 2mm między osiami a inni mówią wymień parami (tył/przód). Ogólnie można się poirytować bo marka premium nie potrafi określić tego poprawnie we własnej instrukcji pojazdu co skutkuje że klient zmuszony zwykle jest kupić 4 opony.

 

Nie ma 2mm tylko 2% różnicy w obwodzie jak pamiętam. 2 mm to już 1/3 zużycia opony i wtedy na bank obwody bedą różne. Co za tam idzie uśmiercanie vtg.

Takie info dostałem z ASO, była mowa o 2 milimetrach. Ale każde mówi co innego.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bo ASO tak robi, jak mi w zimówkach zmierzyli przy wymianie na letnie 7 mm przód i 5mm tył to zaproponowali mi nowe opony na tył tylko w dobrej promocji. Skorzystałem i w ten sposób przejeździłem na 6 oponach ponad 50kkm. Na nowy sezon kupie nowe 4.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Po 2gim sezonie zimowym, mam uszkodzona jedna z tylnich opon. Czy musze wymienic wszystkie 4, czy tylko 2 tylnie? Opony przednie jeszcze maja pare sezonow przed soba.

 

Musiałbyś zmierzyć obwody. Czy nowe na tyle mieszczą się w tolerancji co do przednich już używanych. Jeśli tak to wystarczy sam tył. Jeśli nie 4 nowe.

 

Bez przesady - spokojnie wystarczy wymiana samego tyłu, jeśli przód jest jeszcze OK - pod warunkiem, że nie ma naprawdę dużej różnicy. Ale prawda jest taka, że VTG głównie zużywa się jak mamy nierówne ciśnienie (lub różne zużycie opon) na danej osi. Przód w xDrive i tak się dołącza, a moment obrotowy i tak idzie w większości na tylną oś, więc nieduża różnica w wysokości bieżnika nie spowoduje problemów.

 

Dzisiaj właśnie czytałem prasówkę z BMW i tam wynika ze BMW ma napęd stały a przednio napędowe auta maja dołączany.Ale na logikę zgadzam się z Tobą kolego Mandus ze raczej ogólnie w BMW jest stosowany napęd dołączany na przód.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Dzisiaj właśnie czytałem prasówkę z BMW i tam wynika ze BMW ma napęd stały a przednio napędowe auta maja dołączany.Ale na logikę zgadzam się z Tobą kolego Mandus ze raczej ogólnie w BMW jest stosowany napęd dołączany na przód.

 

No właśnie, wielokrotnie to pisałem, że xDrive to nie stały napęd 4x4, nie jeden "znafca" tu na forum chciał mnie przez to zjeść, bo w materiałach marketingowych wyczytał, że to stały napęd. Z technicznego punktu widzenia w normalnych samochodach osobowych prawie już nikt nie robi stałego napędu 4x4, nawet Audi już robi quattro ultra - czyli z dołączaną elektronicznie drugą osią. Do niedawna jeszcze prawdziwe quattro miało mechanizm Torsen, które pełniło funkcję centralnego mechanizmu różnicowego - których obecnie w samochodach brak - co ewidentnie świadczy o tym, że napędy te są dołączane. Z drugiej strony dzisiaj elektronika bardzo dobrze sobie z tym radzi, więc konstruktorzy nie widzą sensu robić takich solidnych napędów, bo oszczędzają na masie, a do tego właśnie elektronika sprytnie odłącza drugą oś, kiedy tylko może, przez co mamy mniejsze spalanie, a przez to auta łapią się na niższe normy spalin.


Dlatego niewielkie różnice w ogumieniu nie są tak istotne, jakby się mogło wydawać - choć zgadzam się - powinniśmy dbać o to, by napęd nie cierpiał, a do tego xDrive jest wyjątkowo na to czuły, bardziej niż ma to miejsce w innych markach. Jak dla mnie xDrive działa świetnie, ale jest delikatny i szczególnie nie warto latać bokami po suchym asfalcie.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W newtis piszą tak:


xDrive to system napędu na wszystkie koła firmy BMW.

Oprócz doskonałej trakcji, podczas prac rozwojowych priorytetem była dalsza poprawa parametrów dynamiki jazdy. Podczas normalnej jazdy na wprost przednia i tylna oś są napędzane jak zwykle z rozdziałem mocy od 50 do 50 procent. W ten sposób przednie koła otrzymują niezbyt duży moment napędowy i mogą optymalnie poradzić sobie z kierowaniem.

Podczas skręcania i stabilnego pokonywania zakrętów skrzynia rozdzielcza przenosi do 80 procent siły za pomocą elektronicznie sterowanego sprzęgła wielotarczowego na tylną oś. Zwiększa to zwrotność pojazdu i skutecznie zapobiega podsterowności. Zapewnia to spontaniczne i precyzyjne kierowanie na zakrętach oraz łatwe do kontrolowania zachowanie podczas jazdy.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zgadza się, tak samo jest pokazane na filmiku w aucie większości z nas w elektronicznej instrukcji obsługi. Wyjątkiem są wersję silnikowe M z odłączanym przodem i te ze sportowymi skrzyniami biegów, no i najnowsze modele. Dla skrzyni ZF 8HP jest albo tył napęd, albo xdrive przez VTG wpięte w skrzynie biegów.


PS poza tym że zmienia rozłożenie napędu, to dohamowuje wewnętrzne koła na zakręcie przez co można zacieśnić jeszcze bardziej. Różnica tył napęd a xdrive jest ogromna, a to tylko dwie półosie więcej, most i rozdzielacz VTG do kontroli i serwisu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w końcu jest z XD , mają być opony z gwiazdą czy nie ? Chodzi głównie o gwarancję

 

Z mojej strony mogę Ci powiedzieć ze nie jestem pewien czy ta gwiazdka musi być gdyż jakieś 2 miesiące temu kupiłem x4 i zimówki które tam są to pirelli ale bez gwiazdki.A samochód kupiłem w serwisie wiec wszystko powinno być książkowo.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Nie wiem czy koniecznie muszą być opony z gwiazdką, ale osobiście takich używam od lat zarówno latem, jak i zimą. I zdecydowanie polecam, bo to nie tylko sam symbol i marketing. Ostatnio nawet inny forumowicz wklejał zdjęcia różnic opony bez gwiazdki i z gwiazdką. Moim zdaniem opony z gwiazdką są lepiej wykonane, generują mniej hałasu i lepiej kleją się do asfaltu. Może to jest odpowiedź na zarzut derlysego, że run flaty są śliskie i ogólnie do bani. Ja tam w ogóle się nie ślizgam ani na zimówkach ani tym bardziej na letnich (wszystkie runflaty). Być może dlatego, że wszystkie moje opony mają gwiazdkę. Raczej nie jest to kwestia braku mocy samochodu.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Jak w końcu jest z XD , mają być opony z gwiazdą czy nie ? Chodzi głównie o gwarancję

 

Z mojej strony mogę Ci powiedzieć ze nie jestem pewien czy ta gwiazdka musi być gdyż jakieś 2 miesiące temu kupiłem x4 i zimówki które tam są to pirelli ale bez gwiazdki.A samochód kupiłem w serwisie wiec wszystko powinno być książkowo.

nie no, chyba aż tak naiwny nie jesteś? odsyłam do śledzenia fb jednego z naszych forumowiczów, jeśli ASO sprzedaje auto z innym kluczykiem to raczej nie bardzo weryfikują tego co biorą w rozliczenie.


Zrzut-ekranu-2023-05-6-o-12-41-56.png

 

Nie wiem czy koniecznie muszą być opony z gwiazdką, ale osobiście takich używam od lat zarówno latem, jak i zimą. I zdecydowanie polecam, bo to nie tylko sam symbol i marketing. Ostatnio nawet inny forumowicz wklejał zdjęcia różnic opony bez gwiazdki i z gwiazdką. Moim zdaniem opony z gwiazdką są lepiej wykonane, generują mniej hałasu i lepiej kleją się do asfaltu. Może to jest odpowiedź na zarzut derlysego, że run flaty są śliskie i ogólnie do bani. Ja tam w ogóle się nie ślizgam ani na zimówkach ani tym bardziej na letnich (wszystkie runflaty). Być może dlatego, że wszystkie moje opony mają gwiazdkę. Raczej nie jest to kwestia braku mocy samochodu.

 

Tu jest w miarę rozsądnie wytłumaczone - >

, bmw zaleca ale nie wymaga. ale weź się targuj z ASO kto ma racje.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


Tu jest w miarę rozsądnie wytłumaczone - >

, bmw zaleca ale nie wymaga. ale weź się targuj z ASO kto ma racje.

 

Rewelacyjny materiał, wcześniej go nie widziałem. Dzięki, bo tylko utwierdziłem się w przekonaniu, że dobrze robię wybierając koła z oponami homologowanymi do BMW.


Niedawno zainteresował mnie jeden z pojazdów używanych oferowany przez ASO. Powiedziałem, że przed ewentualnym zakupem chciałbym ten egzemplarz sprawdzić albo w innym ASO albo w jakimś niezależnym warsztacie. Popatrzono na mnie jak na idiotę i dostałem odpowiedź, że absolutnie nie ma takiej możliwości. Poza tym nie ma nawet takiej potrzeby, bo "my jesteśmy autoryzowanym salonem i nigdzie indziej nie sprawdzi pan lepiej samochodu". Mimo, że oferowali je w programie Premium Selection, do transakcji nie doszło, bo nie lubię kupować kota w worku. Z tego co piszesz jasno wynika, że i ASO może oferować używane buble. Jak to mówią - ufaj, ale sprawdzaj. No, ale ja nawet jak odbieram fabrycznie nowe auto to sprawdzam wyposażenie z oczekiwaną listą, a z miernikiem lakieru grubość powłoki.

Edytowane przez s0nar
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jak w końcu jest z XD , mają być opony z gwiazdą czy nie ? Chodzi głównie o gwarancję

 

Z mojej strony mogę Ci powiedzieć ze nie jestem pewien czy ta gwiazdka musi być gdyż jakieś 2 miesiące temu kupiłem x4 i zimówki które tam są to pirelli ale bez gwiazdki.A samochód kupiłem w serwisie wiec wszystko powinno być książkowo.

nie no, chyba aż tak naiwny nie jesteś? odsyłam do śledzenia fb jednego z naszych forumowiczów, jeśli ASO sprzedaje auto z innym kluczykiem to raczej nie bardzo weryfikują tego co biorą w rozliczenie.


Zrzut-ekranu-2023-05-6-o-12-41-56.png

 

Nie wiem czy koniecznie muszą być opony z gwiazdką, ale osobiście takich używam od lat zarówno latem, jak i zimą. I zdecydowanie polecam, bo to nie tylko sam symbol i marketing. Ostatnio nawet inny forumowicz wklejał zdjęcia różnic opony bez gwiazdki i z gwiazdką. Moim zdaniem opony z gwiazdką są lepiej wykonane, generują mniej hałasu i lepiej kleją się do asfaltu. Może to jest odpowiedź na zarzut derlysego, że run flaty są śliskie i ogólnie do bani. Ja tam w ogóle się nie ślizgam ani na zimówkach ani tym bardziej na letnich (wszystkie runflaty). Być może dlatego, że wszystkie moje opony mają gwiazdkę. Raczej nie jest to kwestia braku mocy samochodu.

 

Tu jest w miarę rozsądnie wytłumaczone - >

, bmw zaleca ale nie wymaga. ale weź się targuj z ASO kto ma racje.

 

Hahahha nie nie jestem ale skoro jest 2 letnia gwarancja a zimówki fakt są pirelli jak z pierwszego montażu ale gwiazdki nie ma.To już było by chore gdybym musiał oddać teoretycznie samochód na naprawę gwarancyjna a nie uznali by z powodu braku gwiazdki na oponach które sami dołączyli do samochodu. :lol:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.