Skocz do zawartości

BMW 530D Bijąca Kierownica


ArisMonster

Rekomendowane odpowiedzi

Witam Wszystkich

Koledzy mam problem z bijącą kierownicą przy hamowaniu :duh:

Z początku myślałem że to problem starych tarcz i uszkodzonej końcówki drążka kierownicy.

Drążki wymieniłem na nowe oraz kupiłem zestaw tarcze plus szczęki z firmy Zimmermann "Sport" no i jak bym bił :mad2:


Przy hamowaniu kierownica żyje swoim życiem.

Ktoś może wie co jest problem?? :?: :norty:

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Czy podczas zakładania nowych tarcz został wykonany pomiar bicia piast oraz później tarcz?

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie było żadnego pomiaru podczas zakładania nowych tarcz.

Generalnie założenie było takie że stare tarcze miały ranty i były lekko mówiąc w kiepskim stanie i zmiana ich na nowe miała przynieść rezultat taki że drgania ustaną...a jest trochę lepiej ale kierownicą chodzi jak by była podpięty pod dual schock.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Puki nie zrobisz pomiaru bicia piast to nie dowiesz się. Mechanik jak widać nie stosuje się do procedur.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Zobacz felgi czy są w porządku i ewentualnie opony.

miałem podobną sytuację, dwa takie same auta e60 530d, i okazały się to tarcze.

A komplet tarcz i klocków Zimmermann taki sam i kupowany w tym samym czasie w sklepie i wymieniane tego samego dnia prze ze mnie osobiście.

Na jednym aucie już 30 tys zrobione i bez problemu 0 bicia u mnie pojawiło się bicie rok temu już przy 5 tys km (ostre bicie przy hamowaniu w przedziale 90-70 km/h powyżej i poniżej ok)

wymiana wahaczy, drążków nie miała żadnego wpływu i nic nie zmieniło, i bardzo wątpiłem w tarcze ale już miałem kupować drugi komplet tarcz ale szkoda mi było obecne wywalać, więc pojechałem na przetoczenie tarcz do takiego starszego kolesia.Zrobił pomiar, okazało się, że prawa tarcza ma odchyłek od normy, zamontował maszynkę zamiast zacisku i przetoczył tarcze na aucie po obu stronach. Zapłaciłem chyba 100 lub 120 zł za to.

Po przetoczeniu zrobiłem do dziś z 20 tys km i tarcze nie mają jeszcze rantu a klocki są powoli na wykończeniu i totalnie 0 bicia w każdym przedziale prędkości.. więc przetoczenie tarcz jak ktoś to zrobi dobrze i nie zjedzie tarczy to jest to bardzo dobre rozwiązanie.

A i zauważyłem, że tarcza tuż po przetoczeniu jest dość szorstka i momentalnie blokuje koło przy lekkim hamowaniu co za tym idzie szybko dociera klocki ( po kilku hamowaniach miałem już czarne felgi)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

ja to bardziej metodą partyzancką...



Z 200km/h do zera i spokojna jazda z 15 kilometrów tak by zdążyły wystygnąć podczas jazdy ;) Jak zatrzymacie się i zostawicie tak tarcze to z reguły otrzymujemy odwrotny skutek do zamierzonego :)

E60 535xd+++ + 8hp70x


Individual project by mnichu

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

200-300 km spokojnej jazdy oraz do 30 hamowań że średniej prędkości 100km/h do 50 km/h nie trwające dłużej niż 3s a następnie do 25 km/h

Odstęp między hamowaniami min 3 minuty i oczywiście nie wszystkie na raz tylko podzielić to na 300km :wink:

Powinny zostać wykonane również hamowania z penym naciskiem na pedał

Spot Monachium Facebuk: BMW München PL

Screenshot_20190504_162413.md.jpg


- Kto ty jesteś?

- Cyprian mały.

- Jaki znak twój?

- BMW!!!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Hej, mam podobny problem ale tylko na kołach zimowych bo one potrzebują tych pierścieni centrujacych, jak zakładam opony letnie ,które nie potrzebują tych pierścieni to nic nie czuć a mam nowe tarcze i klocki...

To masz odpowiedź, ujowe pierścienie. Poszukaj lepiej dopasowanych, np aluminiowych.

Mój czarnuch

Drugi czarnuch-540i

E32 740IL

Kupię do e46 sedan przedlift:

- maskę cosmosschwarz 303

- osłonę dźwigni automat 51167059413 ("-" do przodu)

- listwę spryskiwaczy mgłowych polift (303 cosmosschwarz)

Najlepiej Dolny Śląsk, tel. 782-784-200.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Hej, mam podobny problem ale tylko na kołach zimowych bo one potrzebują tych pierścieni centrujacych, jak zakładam opony letnie ,które nie potrzebują tych pierścieni to nic nie czuć a mam nowe tarcze i klocki...

To masz odpowiedź, ujowe pierścienie. Poszukaj lepiej dopasowanych, np aluminiowych.

 


No właśnie bo mam plastikowe dość tanie. Już nie chce mi się tego zmieniać więc czekam do następnej zimy :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 3 tygodnie później...
Przy zmianie na letnie podjedz do ogarniętego gumiarza niech ci sprawdzi opony i felgi na maszynie bo być może do kompletu nowych tulejek trza będzie nowy komplet opon zakupić. Jeżeli z oponami coś nie tak kontrola zawieszenia i ustawić kąty w 3D. Szkoda by było zniszczyć letnich opon, a piszesz, że są OK.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Czy tandetne pierścienie centrujące mogą aż tak bardzo być odczuwalne podczas hamowania? Zmieniłem z plastikowych na plastikowe (3zł za sztukę i teraz żałuję, że nie kupiłem alu za 12,5 za sztukę...) i teraz podczas hamowania z prędkości typu 100 do 50 to kierownica delikatnie się kręci na lewo i prawo i czuć na dłoniach wibracje... tarcze nowe, geometria zrobiona. Założę letnie koła bo mam dwa komplety, które nie potrzebują pierścieni i się przekonam...
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nic nie zaluj bo to nie o to chodzi. Ja jezdze na plastikach po 3,5ozl i jest idealnie. Sprawdz sobie wywazenie kol. Moga byc zle wywazone mimo ze wywazales u niby wulkanizatora. U mnie jest kilku a tylko jeden wywazyl mi idealnie. Zanim jednak to zrobil wyprostowal felgi bo byly pogiete. Wczesniejsi wywazali skrzywione kola to nic dziwnego ze bily. Ten dobry wulkanizator jak wywazal mi zimowki to kazda rozebral i czyscil nalot ze starej pasty na laczeniu rantu opona/felga. Mowil ze jak kilkukrotnie nalozona pasta zaschnie to sie nie da wywazyc. I zapewne mial racje bo letnie 19 ida jak po sznurku i zimowe 17 rowniez. A opony na jednych i drugich maja juz 3 lata.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Witam. Jak napisałem ogarnięty gumiarz. Taki zauważy, że felga krzywa, opona nierownomiernie zużyta, wybulona, albo otwór centrujacy felgi powiększony ręcznie pilnikiem itp. Wtedy żadne wyważanie i tulejki nie pomogą gdy otwór centrujacy jest nie osiowo i koło ma bicie góra dół.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.