Skocz do zawartości

Czas ładowania akumulatora, do którego momentu?


Naveord

Rekomendowane odpowiedzi

Witam,

Mam oryginalny akumulator AGM 105Ah 950A. Pytanie jak długo powinien się ładować taki akumulator, prostownik mam leciwych z możliwością ładowania 2/3/4/5A.


Jestem trochę zielony w tym, ale zaczynam ładować 3A żeby wskazówka na prostowniku nie przekraczała 4A, potem zwiększam na 5A przyciskiem i ostatecznie po około 20h ładowania:


1. Wskazówka na prostowniku nie spada do zera, spada na 1A i się utrzymuje, dlaczego?


2. Jakie prawidłowe napięcie powinien wskazywać miernik po pełnym naładowaniu tego akumulatora, bo gdzieś jedni piszą 14,15 a nawet 16V :roll: ?


Akumulatora nie wyciągam, ładuje przez styki pod maską.


_awc.blogi-14635-1.jpg

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim masz zły prostownik. Jest to klasyczny tzw. transformatorowy. W dużym skrócie nie nadaje się on pod żadnym pozorem do nowoczesnych aut wyposażonych w szereg elektroniki, komputerów i tym bardziej akumulatora w zaawansowanej technologii AGM. Możesz latwo przeladowac akumulator i dochodzi do jego niepotrzebnego gazowania przez co po malu go zabijasz.Ładowanie zwykłym prostownikiem bez kontroli zmiany temperatury elektrolitu, prawdopodobnie wywoła nawet jego gotowanie pezez co znacznie skraca życie. Poczytaj o tym typie akumulatorów bo nie chce mi się przytaczac co i jak. Ponadto obrazujac ładowanie tym transformatorowym to daje on duże piki napięciowe płynące też z sieci zasilania, np jak sąsiad włączy spawarke to idą ogromne wahania w sieci. Nowoczesne prostowniki elektroniczne mają szereg zabezpieczeń, nie skrzywdza akumulatora, często nawet umieją ożywić te usmiercone, maja specjalne programy do ładowania akumulat. AGM, PbCa, Gel, Wet itd. Ładują liniowo bez szkodliwych pikow. Taki prostownik jest w stanie w sposób bezpieczny manipulować napięciem i natężeniem prądu na bieżąco aby dany akumulator naladowac i gdy ten będzie full to się sam wyłączy lub przejdzie w tryb czuwania. Np. mam w F10 AGM 90 Ah i laduje die ok 15V i max 9A, po czym spada napiecie lub ampery az do naladowania. Mam profesjonalny prostownik z funkcjami do programowania do 50A i podtrzymywania napięcia bo taki potrzebuje do pracy.Ponadto są też programy do aut zimowanych w garażu, odsiarczanie i coś tam ale zapomniałem nazwy.

Poszukaj dobrej ładowarki elektronicznej obsługującej też AGM.

Edytowane przez damascus7
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Przede wszystkim masz zły prostownik. Jest to klasyczny tzw. transformatorowy. W dużym skrócie nie nadaje się on pod żadnym pozorem do nowoczesnych aut wyposażonych w szereg elektroniki, komputerów i tym bardziej akumulatora w zaawansowanej technologii AGM. Poczytaj o tym typie akumulatorów bo nie chce mi się przytaczac co i jak. Ponadto obrazujac ładowanie tym transformatorowym to daje on duże piki napięciowe płynące też z sieci zasilania, np jak sąsiad włączy spawarke to idą ogromne wahania w sieci. Nowoczesne prostowniki elektroniczne mają szereg zabezpieczeń, nie skrzywdza akumulatora, często nawet umieją ożywić te usmiercone, maja specjalne programy do ładowania akumulat. AGM, PbCa, Gel, Wet itd. Ładują liniowo bez szkodliwych pikow. Taki prostownik jest w stanie w sposób bezpieczny manipulować napięciem i natężeniem prądu na bieżąco aby dany akumulator naladowac i gdy ten będzie full to się sam wyłączy lub przejdzie w tryb czuwania. Np. mam w F10 AGM 90 Ah i laduje die ok 15V i max 9A, po czym spada napiecie lub ampery az do naladowania. Mam profesjonalny prostownik z funkcjami do programowania do 50A i podtrzymywania napięcia bo taki potrzebuje do pracy.Ponadto są też programy do aut zimowanych w garażu, odsiarczanie i coś tam ale zapomniałem nazwy.

Poszukaj dobrej ładowarki elektronicznej obsługującej też AGM.

 

Polecił byś jakieś prostowniki w różnym przedziale cenowym?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej omijac te tanie, nie maja one duzych możliwości ani nie ovsluguja mocnych baterii. Dobre sa np CTEK. Maja swoja cenę niestety. Na rynku jest tyle tego że ciężko tak powiedzieć co komu podpasuje cenowo czy pod innymi względami. Czeka Cię duzo czytania i szukania niestety.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Najlepiej omijac te tanie, nie maja one duzych możliwości ani nie ovsluguja mocnych baterii. Dobre sa np CTEK. Maja swoja cenę niestety. Na rynku jest tyle tego że ciężko tak powiedzieć co komu podpasuje cenowo czy pod innymi względami. Czeka Cię duzo czytania i szukania niestety.

 

A coś tańszego? Nie potrzebuję nie wiadomo jakich opcji, najprostszy mi wystarczy który nie narobi szkody aku.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


jak ładujesz C3 to podpinasz pod wyjścia pod maską, czy bezpośrednio pod akumulator w bagażniku?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

 


jak ładujesz C3 to podpinasz pod wyjścia pod maską, czy bezpośrednio pod akumulator w bagażniku?

 

Ja pod maską :)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

używasz auto w ciągu dnia i musisz dodatkowo ładować w nocy co jakiś czas? (aż tak krótkie przebiegi?)


Moje auto od miesiąca praktycznie nie jeżdżone (na sprzedaż), stoi na mrozie - odpalam tylko co kilka dni i żadnych komunikatów o słabym akumulatorze, pali od strzała...

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze


PS - kupiłem zapobiegawczo C3, ale nie miałem jeszcze okazji jej używać... sprzedawca mówił, że nie jest ona zbyt mocna dlatego lepiej w F10 bezpośrednio na akumulator zapiąć

 

Nie można podpinać pod akumulator bo omijasz wtedy system IBS i nie będzie informacji że aku został doładowany.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Ja kupiłem z Lidla prostownik i też naładowalem aku. Nadaje się do akumulatorów agm :norty:

Zakladalem watek rok temu z przygodami jakie mialem z akumulatorem. Koniec końców wymieniono mi na nowy, jak podłączyłem prostownik pokazal 12.4volt, wiec zostawiłem by sie podladowal, po naladowaniu pokazal 13volt. Sprawdzilem jeszcze miernikiem czy nie oszukuje i na mierniku bylo 12.98volt.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Komputer i tak obniży jego poziom naładowania do 70% ponieważ pozostałe 30% jest przeznaczone na dodatkową energię która jest odzyskiwana z hamowania.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Zakupiłem taki oto prostownik: https://allegro.pl/oferta/prostownik-elektroniczny-zel-agm-kwas-gel-6-12vlcd-7749596405

Jest w nim wbudowany wyświetlacz który pokazuje "kreskowo" stan naładowania przy podłączeniu i w dalszym czasie stan ładowania (pulsuje jak w telefonie). Z reguły gdy go podpinam do ładowania akumulatora pod maską pokazuje mi 2 na 4 "kreski". Po ok 3-4 godzinach przechodzi pokazuje pełne 4 "kreski" i przechodzi w stan czuwania. Wówczas go wyłączam. Z racji na niewielkie przebiegi w ostatnim czasie czynność powtarzam raz w miesiącu. Raz zdarzyło mi się gdy auto przestało całą noc w kilkustopniowym mrozie , że przy odryglowaniu drzwi pokazał się komunikat że ze względu na niski stan naładowania czasowo odcięty będzie dostęp komfortowy. Po przejechaniu ok 20 km i próbie ponownego odryglowania drzwi wszystko wróciło do normy. Tak czy inaczej gdy podpinam prostownik z reguły wskaźnik naładowania pokazuje właśnie 2 z max 4 "kresek".

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Te kreski nie służą, żeby pokazać ile jest naładowany akumulator...


Ten prostownik pokazuje jedynie etapy ładowania poszczególne.

Pierwsza kreska - sprawdza czy akumulator przyjmuje prąd

Druga kreska - właściwe ładowanie

Trzecia kreska - co raz delikatniejsze ładowanie, kończenie procesu

Czwarta kreska - ładowanie podtrzymujące ;)

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Ciekawe co piszesz, nigdzie takiego opisu działania nie znalazłem. Dzięki za wyjaśnienie. To by się nawet zgadzało, gdyż zdziwiło mnie że po naładowaniu akumulatora na full w jednym dniu, z ciekawości podpiąłem go na chwilę pod prostownik dnia kolejnego i właśnie pokazał ładowanie od 2 kreski. Myślałem że tyle prądu "zgubił" w jeden dzień. Trochę się uspokoiłem, choć i tak mam zamiar sprawdzić stan akumulatora, jego ładowanie.
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Zeby sprawdzic stan naladowania auto musi byc uspione inaczej nie pokaze ci faktycznie ile ma aku, bo wybudzone wcina prad na rozne systemy. Najlepiej otworzyć maske, zamknac auto i poczekac te iles minut az sie uspi. Wtedy mierzyć napiecie.

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze

Nie no stan aku sprawdzisz i na wybudzonym i na uspionym. Chodzi mi ze na uspionym zobaczysz ile zdolal go prostownik naladowac faktycznie do pełna. Zeby sprawdzic pobor pradu na uspieniu to juz musisz sie polaczyc multimetrem w inny sposob z akumulatorem.

Jak mierzylem u siebie zaraz po ladowaniu na wybudzonym i pokazywal 12,6 12.7. Wiec poczekalem az sie uspi i wtedy pokazal juz 13

Napiecie spada jak jest wybudzony bo systemy pobieraja prad wiec i napiecie spada. A jak uspiony to wtedy pokaze ile faktycznie naladowal sie prostownikiem.

Kiedys pisalem jakie mialem cyrki z aku nowym. Napiecie spadalo do 11.9 prostownikiem probowalem podniesc ten aku ale musial byc uszkodzony bo nie dalo sie wiecej naladowac niz 12.3 12.4

🙃🙃

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.