Skocz do zawartości

E91 LCI 318d M-Pakiet LeMans/Oyster- 194KM &425Nm


piotres

Rekomendowane odpowiedzi

  • Odpowiedzi 99
  • Dodano
  • Ostatniej odpowiedzi

Top użytkownicy w tym temacie

Top użytkownicy w tym temacie

Clio sprzedane i chwilowo nie mam czym jeździć ...318d by się przydało ale nie pojdę na skróty i skończe wszystko tak jak ma być :8) . A takie ogarnianie podwozia gdy chcemy odnowić każdy detal to bardzo żmudna praca.


01.jpg


Przwod przelewowy w baku u mnie na szczęście jak nowy - tył w orginalnej koszulce .


02.jpg


Tuleję dyfra zmieniam już w drugiej E91 - wszystko w zawiasie z tyłu 100% OK w obu tylko ta tuleja pękła :zdegustowany: .


03.jpg


04.jpg


05.jpg


To jeszcze do cynkowania.


06.jpg


Wszystko już wróciło z cynkowania :D .


07.jpg


08.jpg


09.jpg


10.jpg


11.jpg


W międzyczasie wziąłem się na wózek tylny :hyhy: - poszedł Cortanin F (miejscowo) + novol 360 + czarny półmat akryl.


12.jpg


Tu już zaciski przygotowane do malowania proszkowego - zawoże jutro.


13.jpg


To jescze do cynku jutro leci ....


14.jpg


Mycie pierdółeczek.


15.jpg


16.jpg


Wosk aż się ulewał i to zdrowo - poszło ok 1l wosku do profili - wtryśniety gdzie się tylko da.


17.jpg


18.jpg


19.jpg


Powoli coś tam widać efekty :twisted: . Działam w każdej wolnej chwili z 318d , poświęcam na to obecnie min 2-3 godziny dziennie a i tak efekty widać mozolnie . Ale ...powoli do przodu. :mrgreen:


pozdrawiam !

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • Zasłużeni forumowicze
Podziwiam za wiedzę, umiejętności, zapał i warunki do pracy ;) :cool2: Toż to będzie zara jak fabryka!
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robiłem tym woskiem E92 rok temu i nic nie śmierdziało, góra 5 dni po aplikacji coś było czuć. Później jak auto stało na słońcu to też nic. :cool2:
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Nie dziwie Ci się że pierw robisz 318d a potem 335is bo z tylnym napędem i tą mocą to i tak tej mocy się nie używa w pełni, jeszcze trzeba poczekać ze 2miesiące na wiosne :) profi podejście do roboty, na lata powinno być zabezpieczone, mam nadz że równie profi zajmiesz się moimi listwami chromami :cool2:
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Bajka kurła
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Piotres

Szczerze zazdroszczę możliwości garażowo-warsztatowych jeśli chodzi o wszelkiego rodzaju konserwacje :cool2: .

Kurcze aktualnie całego tylnego zawieszenia w Niebieskiej brak i też widziałbym taki lifting podwozia u siebie ale takiego rodzaju prac u siebie w garażu niestety nie przeskoczę :( .

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

W sumie dało by się coś ogarnąć ale bez podnośnika czy choćby kanału to istna katorga. Ja nie mam ani jednego ani drugiego a nie chce mi się czołgać pod samochodem i ryzykować, że mnie przygniecie jak będę się szarpał aby odkręcić zagnitą śrubę.


Profesjonalna robota, szacunek za podejście do tematu.

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 4 tygodnie później...

Poszło w strone finishu ale jeszcze sporo do zrobienia . Każdy wolny czas poświęcam 18d, nie miałem nawet kiedy wcześniej wrzucić fot :


01.jpg


Takie rameczki sobie zakupiłem (zamówiłem customowe :) ). Auto kupione 50km od Monachium więc wszystko pasuje ;).


02.jpg


Założyłem na chwile świeżutki zderzak przedni i po chwili namysłu stwierdziłem ze jednak nie mogę tych lamp tak zostawić ("spiaskowane" od kamyczków) - poszedł szlif kloszy i lakier bezbarwny z pistoletu :).


03.jpg


Środkowy ślizg tylnego zderzaka też ucierpiał przy kolizji- czego wcześniej nie zauważyłem. Na szczęście używki na allegro są po 20zł idealnie więc luzik.


04.jpg


Problem który trapi większość bmw z manualna skrzynią - wyciek z wybieraka - nowy simering powinien załatwić temat na długi czas. Olej w skrzyni zmieniał poprzedni właściciel w październiku.


05.jpg


06.jpg


07.jpg


Składanie odnowionych części to przyjemność .


08.jpg


attachment.php?attachmentid=306110&stc=1&d=1252958091


Udało się zakupić paski OE - BMW Performance ...już niedostępne w ASO :cool2: .


09.jpg


10.jpg


11.jpg


12.jpg


Zawiasik tył poskładany i świeży olej motul motyl do dyfra (orginał po 219tys nie był jakiś tragiczny - ot lekko ściemniał).


13.jpg


14.jpg


15.jpg


Składanie na czysto - to lubie .


16.jpg


17.jpg


Wydeszek od 330d M57 przecięty na poł idealnie udało się złożyć. Pospawany spoiną kwasoodporną żeby nie było rudzielca za 2 miesiące w miejscu spoin .


18.jpg


19.jpg


Wydech miał pasować P&P ale oczywiście nie pasował wogóle - był za długi i kąt zły. Faktycznie na bmw klub można wyczytać że taki wydech pasuje PP do 2.0d ale to może była mowa o M47. Tu nie pasuje wogóle . :mad2: Nie wiem jak by było z wydechem z N57 ale ten z M trzeba dorzeźbiać od strony DPF. Ja celem tego zakupiłem V-band 70mm i złącze elastyczne 100/70 od FMIC.pl.


Stare złącze już się rwało (siatka puściła przy zakuwce) więc i tak mnie by to irytowało jakbym to zostawił, a tak był powód na zmianę ;). I teraz jest uczciwe 70mm bez zwężek od DPF do samego końca.


Zapomniałem zrobić zdjęć jak to wyszło - ale wyszło pięknie. Musicie mi uwierzyć na słowo :mad2: .


20.jpg


Standartowo żarówki chrom w kierunki boczne.


21.jpg


22.jpg


23.jpg


Lampy po dogłaskaniu polerka idealnie udają nowe :] . Zajrzałem przy okazji do modułów skrętu gdyż jak wiadomo lubią się psuć od wilgoci ale brak śladów obecności wody pod dekielkami - zabezpieczyłem płytki contact sprayem i można składać.


24.jpg


25.jpg


26.jpg


27.jpg


Muszę sobie w końcu zapamiętać że zdjęcia podwozia na podnośniku nie zrobie telefonem :duh: . Za słaba lampa ...albo nie umiem.


28.jpg


Przód ze spliterkami dla mnie jest cudny. A kolor po polerce będzie miazga - już widzę na tym świeżym zderzaku . Teraz troche kusi by pomalować maskę do kompletu bo ma już troszke odbić ...pomyślę nad tym jeszcze. Szkoda trochę bo jest ori powłoka.


29.jpg


30.jpg


31.jpg


Nowe gniazdo 9 pin przy haku, wszystko zabezpieczone contactem, wszystkie światła działają na pinach gniazda.


32.jpg


33.jpg


Listwy wokół szyb też mnie cieszą :D .


34.jpg


35.jpg


36.jpg


37.jpg


Postawiłem auto na Ispiri i wyszło takie coś ...przód sterczy czego wcześnie na 16' zimowych nie było widać. Poprzedni właściciel zmieniał sprężyny na 1 osi ...pewnie były to przednie i pewnie założył zwykłe, nie mpakowe :oops: .


Celem naprawy takiego stanu rzeczy został zamówiony Eibach Pro Kit. Miał już dojść w czwartek ale obsuwa konkretna ze strony kochanej poczty.


38.jpg


Delikanie zacząłem działać we wnętrzu . Fotel pasażera już wyjęty celem odświżenia skórek i montażu pompowania pleców.


39.jpg


Wyświetlacz od CIC pro także - celem naklejenia folii antyglare bo jak widać ma ryski.


I teraz 2 problemy/ prośby o pomoc:


1. Czy ktoś z was z sukcesem wymienił baterie w takiej syrenie ori alarmu ?

s-l1600.jpg


Bo wyświetla mi błąd awaryjnego zasilania tej syreny przy diagnostyce, a nie wiem jak się do niej dobrać, o ile wogóle da się wymienić w niej baterie.


2. Auto pali mi dużo jak na 318d - pojechałem dziś do pracy tym autem, a że geometria totalnie rozjechana to jechałem max 70 km/h jak dziadek - po 17km w jedną stronę, total 34km . Wynik po 2 takich dystansach jadąc totalnie kapeluszniczo to 8,4l .... WTF ? 320d 177 przy takich dojazdach paliło mi 6,3l a jeździłem dużo szybciej, przy takiej jeździe byłoby tam 5,5-6,0l. Co poza termostatami tzn temperaturą cieczy może dać taki efekt ? Tempraturę tą o ile pamietam sprawdzałem i była OK. Już wcześniej zauważyłem że auto pali co najmniej litr więcej jak 320d. A efekt ten występuje szczególnie na krótszych trasach. Przy powrocie z Niemiec oba auta wyświetlały identyczne spalanie 6,0l.

Auto jeździ OK, nie czuje nic złego w pracy silnika. Moc też OK jak na 18d.


pozdrawiam !

Edytowane przez piotres
Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Kolorek wiadomo- robi całą robotę w tym aucie :) kawał pracy włożyłeś w to auto

Co do spalania to może sprawa DPF ? Kupiłem kiedyś z przytkanym dpf 335d to niedość że nie chciał szybciej niż 200 jechać to palił właśnie z litr- półtora więcej niż powinien


ps. a moje listwy to już skończone :P ?

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

DPF jest po profesjonalnym czyszczeniu 3 tys km temu - w listopadzie faktura na 350 EUR za usługę. Widać że faktycznie było to robione bo nazwisko byłego właściciela napisane markerem na bokach dpfa .

Jak ustawie geometrie to posprawdzam ciśnienia ISTĄ.


Ale dzięki za trop.


To 18d już leciało 220 za mojej kadencji więc chyba moc jest OK (ale więcej nie chciało :D ), dla porównania 20d idzie jakieś 235. Ponad 100km/h jak porównywaliśmy na powrocie to 18d przyśpiesza równo z 20d z 5. biegu podczas jak 20d ma zapiętą 6.


Listwy z 340i in progressssss :mrgreen: .

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota Profi Ale to wiesz

Natomiast chyba budowy diesla od bmw jeszcze dobrze nie zapoznales:) w 177KM sa piezzo wtryski

Tu masz elektromech. I odpowiedz na spalanie

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Mega robota! Podwozie, układ hamulcowy wygląda świetnie :cool2: Splittery też sztos. Koło mi się podoba, a jak zmienisz sprężyny będzie zdecydowanie lepiej ;) Jak spasowanie z błotnikami?

Moje galerie:


Jest :) BMW F30 // 335XI // BLACK

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=167&t=397494


Była :( BMW E90 // 330D // M-PAKIET

https://www.bmw-klub.pl/forum/viewtopic.php?f=158&t=339724

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Robota Profi Ale to wiesz

Natomiast chyba budowy diesla od bmw jeszcze dobrze nie zapoznales:) w 177KM sa piezzo wtryski

Tu masz elektromech. I odpowiedz na spalanie

 

czyli co to normalne ze 18d pali więcej jak 20d i to o 1-1,5l ?? :shock: chyba powinno być na odwrót :oops: ? O różnicach we wtryskach wiem.


Felgi są 9 et35 wszystkie . Więc przód będzie ładnie spasowany, a tył doszedł dystans 5mm na stronę i zrobiło się praktycznie to samo co popularne do e9x 9,5J ET35 na tył.

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...
Robota Profi Ale to wiesz

Natomiast chyba budowy diesla od bmw jeszcze dobrze nie zapoznales:) w 177KM sa piezzo wtryski

Tu masz elektromech. I odpowiedz na spalanie

 

czyli co to normalne ze 18d pali więcej jak 20d i to o 1-1,5l ?? :shock: chyba powinno być na odwrót :oops: ? O różnicach we wtryskach wiem.

 

Jeśli temperatura jest okej to możliwe, że trafiłeś po prostu na moment wypalania się filtra DPF... Przy krótkich odcinach i skasowanym liczniku spalania można to zaobserwować. Przejedź się jeszcze raz i jeśli będzie okej to masz odpowiedź :P Przy obecnych temperaturach spalanie licznikowe na trasie poniżej 90 km/h powinno wyjść poniżej 5l (przy oponach 205).


A w ogóle to chciałem powiedzieć: super temat i wzorowe podejście do auta. Kibicuję!

Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

  • 2 tygodnie później...

Jadę dalej ....


01.jpg


02.jpg


Pranie przednich pasów przy okazji demontażu foteli - wbrew bełkotowi z internetu uprałem pasy w klasycznym płynie do prania ubrań (chyba lidlowym) i jak widać było warto :D . Taki brudek z 2 pasów. W poprzednich autach borykałem się z problemami brudzenia białych ubrań pasami i teraz mogę tylko powiedzieć tyle że żałuje że nigdy wcześniej tego nie robiłem. Zwijanie pasów też bajka.


03.jpg


04.jpg


05.jpg


Wspomniane prokit i efekt jak widać ...słaby ...przód ok 65cm, tył 63cm. Seria 67/64 cm.


06.jpg


07.jpg


W międzyczasie wpadły zaślepki otworów pompy cyruklacyjnej montowanej na lewym kielichu od aaben. Polecam każdemu kto tej pompy nie posiada !


09.jpg


10.jpg


Fotele przód montaż pompowanego wsparcia ledźwi którego brakowało mi do fotelowego "voll" :oops: i naprawa wysuwanych wsparć kolan-w obu fotelach blokowanie nie działało. Ktoś chyba myślał kiedyś że to się wciska bez odbezpieczania blokadki i połamał ząbki w obu fotelach ... :oops:


11.jpg


12.jpg


Przednie fotele przeszły pełną regeneracje zestawem od Colourlock . Farba nałożona pistoletem.


13.jpg


Doły foteli po wycięciu otworów na kółeczko od sterowania poduszką ledźwiową również zostały odświeżone gdyś standartowo były lekko skopane butami.


14.jpg


Tapicerka - dawca- fotele z ktorych pozyskałem wsparcie ledźwiowe.


15.jpg


Malowanko.


16.jpg


17.jpg


Wszystkie trzpienie zawiasów drzwi nasmarowałem smarem miedzianym po wykręceniu - polecam każdemu - drzwi chodzą 2x lżej .


18.jpg


Tunel też do mycia.


19.jpg


Nowy wspornik kolan kupiłem nowkę w torebce na allegro ...szczęśliwie udało się za 100zł zamiast 255zł w aso ...ot leżak z jakiegoś aso.


20.jpg


Potem zobaczyłem na olx ogłoszenie o chęci wymiany springów sportline na prokit ...szczęśliwie właściciel sprężyn mieszkał 40km odemnie , jak się potem okazało to kolega ppiotrek z forum :D . Podmianka obu nam pasowała bo Piotrek chciał 1-2cm w góre a ja 1-2 w dół szczególnie przodem. No więc do dzieła.


21.jpg


22.jpg


Takie coś zostało u mnie na koniec dnia (dosłownie ...spręzyny umyłem i było ok 23.50 :) ).


23.jpg


Kolejna podmianka która pasowała obu stroną ...tym razem w rodzinie, drewno poszło do rodzicowego 320d a ja wziąłem satin silber.


24.jpg


Do takiego wnętrza drewno ....nawet w miarę spasowało wg mnie :D .


25.jpg


26.jpg


27.jpg


28.jpg


29.jpg


Jak widać na Sportline przód dalej stoi na 65cm ...dlaczego ? nie mam pojęcia :duh: . Odbioje amorków podciąłem nawet bo myślałem że to one podpierają ale nie. Z katalogowych -45mm u mnie wyszło -20mm :duh: :duh: :duh: . Przynajmniej żona się cieszy . :mrgreen: Z tyłu sprężyny mpakietowe i proporcja wysokości tył-przód wyszła całkiem OK.


30.jpg


31.jpg


No więc można było w końcu ustawić geo ...na ekranie wyniki przed.


Potem dokupiłem troche chemii:


32.jpg


Drink dla 18tki :).


34.jpg


Sprawdzimy co wart ten "odkamieniacz" całe auto jest wolne od osadu poza felcami drzwi we fragmentach i tyłami drzwi ...Niestety tam poprzedni właściciele nie wycierali wody i troche by można coś z tym spróbować zrobić.


35.jpg


Ori apteczka bo brakowało.


36.jpg


Ktoś nieświadomy sprzedawał za 59zł komplet ori dywaników w idealnym stanie ...nie zastanawiałem się więc długo bo akurat welurów mi brakowało a co ori to ori . Trzeba uprać i będą jak nówki za 300 czy 400zł po tygodniu używania :P .


37.jpg


Ispiri FFR1 sprzedały się szybciutko (co ciekawe też jeżdzą na e91 w lemansie) więc tymczasowo założyłem buciki performance 313 pożyczone od ISa który czeka na swoją kolej.


38.jpg


Na takiej oponie która ma szerokość jak większość 275 + tłumik z 330d można pomyśleć że pod maską jest z "400" a tymczasem nawet tylu Nm nie ma (póki co :mrgreen: ).


39.jpg


Byłem pewien że jak jest taka naklejka to prawy airbag można "jakoś" wyłączyć ...jednak myliłem się. Nie pomyślałem że może brakować tak oczywistej rzeczy jak wyłącznika airbagu pasażera która to teraz jest dla mnie ważna.


40.jpg


Nie mogłem znaleźć na allegro odpowiedniego modułu FZD z przyciskami SOS, do szybra i kontrolka airbag potrzebnego do retrofita włącznika ...więc wpadłem na pomysł że zrobie to po swojemu na przekaźniku i rezystorach 2.2 ohm. Szukając na allegro stycznika 12v 4P przypomniało mi się że przecież kupowałem do ISa podsufitkę z kompletem oświetlenia....poszedłem z podwyższonym pulsem do pomieszczenia gdzie ją trzymałem i ....

Jest ...cudem FZD w tym suficie był dokładnie taki jak potrzebuje :D :D szczęśliwy dzień. Teraz tylko stacyjka + zaślepka do jej przymocowania w desce i można montować.


41.jpg


42.jpg


Taki naciąg miał być na 20' Breyton Race GTS 8,5+10 ...zakupiłem już oponki 225/30 i 245/30 Falkena ...ale felgi sprzedałem tydzień po złożeniu kół :cool2: :lol: . Lecz ...będą 20 na próbe napewno . Tyle że za jakiś czas.


Oj jak teraz patrzę wstecz to narobiłem się przy tej "osiemnastce" najwięcej chyba ze wszystkich dotychczasowych aut :lol: . No przy z3 może więcej ale tamtą miałem 9 lat. Już prawie fin ale jednak jeszcze coś mi zostało żeby potem już tylko jeździć.


Jak dobrze pójdzie to na dniach dostane coś czego mi brakowało i czego szukałem od dawna ...coś co przybliży o kolejny krok całe auto do "volla" - jak to piszą na mobile :lol: i na dodatek jest nam realnie potrzebne.


pozdrawiam :)

Wykonuje blasting (czyszczenie kanałów dolotowych) - N54, N55 , diesle N47 i N57.[/size]
Odnośnik do komentarza
Udostępnij na innych stronach

Jeśli chcesz dodać odpowiedź, zaloguj się lub zarejestruj nowe konto

Jedynie zarejestrowani użytkownicy mogą komentować zawartość tej strony.

Zarejestruj nowe konto

Załóż nowe konto. To bardzo proste!

Zarejestruj się

Zaloguj się

Posiadasz już konto? Zaloguj się poniżej.

Zaloguj się
×
×
  • Dodaj nową pozycję...

Powiadomienie o plikach cookie

Umieściliśmy na Twoim urządzeniu pliki cookie, aby pomóc Ci usprawnić przeglądanie strony. Możesz dostosować ustawienia plików cookie, w przeciwnym wypadku zakładamy, że wyrażasz na to zgodę.